Orlando en Keys combineren

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
franwam
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mei 2012, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 3

Orlando en Keys combineren

Bericht door franwam »

Hallo Florida-kenners!

Op dit moment ben ik de optie van een reis naar Florida in februari aan het onderzoeken. Wij hebben twee kleine kinderen (dan 2,5 en 4,5 jaar oud) dus we willen niet te veel verschillende overnachtingen inplannen maar wel graag naar de Keys. We zijn al eerder in Florida geweest en hebben ons toen beperkt tot omgeving Orlando (was een reis gecombineerd met de Bahama's) dus ik zou het jammer vinden om nu weer de Keys over te slaan.

Het idee is nu om weer een week in Orlando te gaan zitten (huis/condo huren) en nog anderhalve week uit te trekken voor de Keys. Wat zouden jullie adviseren? Hoe kunnen we dit het beste aanpakken zonder teveel kilometers op één dag te reizen maar ook niet elke nacht in een andere accomodatie te zitten?

Meest ideale zou zijn om op Miami te vliegen en vanaf Orlando naar huis te gaan. Dan eerst vanaf Miami af te zakken naar het zuiden en te eindigen met één week op dezelfde plek. Ik heb alleen nog niet echt goed betaalbare (directe) vluchten naar Miami gevonden. Met Tui kun je het andersom natuurlijk wel doen maar de voorkeur zou zijn om eerst rond te reizen.

Is het mogelijk om op de Keys in één accomodaties te verblijven? Ergens halverwege en vanaf daar alle eilanden te verkennen?

Alvast dank voor jullie reacties.
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
en tussendoor nog wat andere delen van de wereld :-)
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Orlando en Keys combineren

Bericht door boonens »

Ja hoor, dat is prima te doen. Als je een accommodatie zoekt in/rond Marathon, bestrijk je met maximaal een uurtje rijden naar het westen of oosten de gehele Keys. De keuze v.w.b. hotels is daar natuurlijk wel wat beperkter dan in Key West of Key Largo.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gast

Re: Orlando en Keys combineren

Bericht door Gast »

Anderhalve week voor de Keys? Jeetje, ik vond een dag meer dan genoeg...
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Orlando en Keys combineren

Bericht door boonens »

John Pennekamp, Key West, Bahia Honda SP, Turtle Hospital, Dry Tortugas, Dolphin Research Center...genoeg te zien voor een dag of 4 lijkt mij. Ben je met kleine kinderen dan kan je dat makkelijk oprekken tot een week.

Persoonlijk krijg ik de kriebels van Orlando en moet ik er niet aan denken daar langer te zitten dan een dag of 2, maar ieder het zijne :lol:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
franwam
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mei 2012, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Orlando en Keys combineren

Bericht door franwam »

Bedankt voor de reacties so far.

Met anderhalve week bedoelde ik niet anderhalve week op de Keys zitten maar er ook komen en terugrijden. Als ik mijn reistijd per dag wil beperken ben ik zo al 2 a 3 nachten kwijt vanuit Orlando en terug. Ik denk dat 4 nachten op of in de buurt van Marathon dan wel een goede optie is.
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
en tussendoor nog wat andere delen van de wereld :-)
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Orlando en Keys combineren

Bericht door Lennartc »

Omwille van het vliegschema van tui kun je beter landen op Orlando vanuit daar naar je woning in Orlando, en dan vanuit Miami terug vliegen naar Nederland. Dan heb je namelijk niet de tussenlanding van Orlando naar Miami.

Je zou eventueel kunnen overnachten in Florida City (dagtocht naar de Everglades) en dan de keys.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer