Reisbureau wijzigt vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Gast »

Eerste nacht na een lange vlucht dag zou ik geen halszaak van maken (wel los hiervan klacht indienen dat je onder protest accoord gaat (om later te kunnen claimen) uiteraard).

De eerste nacht wordt door de jetlag/tijdsverschil meestal toch een korte, dus kun je vroeg opstaan en op pad.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Marcopstal »

Hoeft het zo stressvol te zijn om te krijgen waar je recht op hebt ?

Er is een vlucht en er zijn hotels. Helemaal stuk hoeft het dus niet.

Met een Courtyard uit het centrum zou ik ook niet akkoord gaan als er eerst een Marriot in het centrum voorzien was.
Joke-R schreef:
20 aug 2019, 14:01
Ik zou toch graag eens horen welk dit fantastisch reisbureau is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door roelb »

Een full-service Marriott of een Courtyard is nogal een verschil. Die wijziging zou ik ook niet zomaar accepteren, zeker omdat ze gewoon nog kamers hebben. Realiseer je wel dat parkeren bij die full-service Marriott vermoedelijk niet gratis is, bij die Courtyard wel.

Overigens zijn de prijzen in Boulder, CO wel bizar voor die nacht ($400+).
Joke-R
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2019, 13:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Joke-R »

Ik vrees dat ik de naam van het reisbureau hier niet mag posten, ivm laster? Of mag dit wel? Ik kan hem wel via pb doorsturen naar wie wil. Het gaat trouwens om de eerste 2 nachten, sorry dat heb ik verkeerd gezegd. Ik zag inderdaad ook de dure prijzen, maar dat kan in maart toen de hotels geboekt zijn natuurlijk anders geweest zijn.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Njit »

Dat maakt wel een verschil ja. Is een hele andere beleving: https://tinyurl.com/yytg9ag8
Ratings op Trip zijn overigens bijna identiek. Dus dat maakt op zich niet uit. Idem voor Booking.

Prijs zal overigens wel schelen denk ik. Ik weet niet of er ontbijt bij zat of niet. Op Booking zie ik dat die in het centrum er wel bij zit en die buiten het centrum niet.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Njit »

Joke-R schreef:
20 aug 2019, 15:11
Ik vrees dat ik de naam van het reisbureau hier niet mag posten, ivm laster? Of mag dit wel?
ik zou er eerst met het reisburo uit proberen te komen. Op het moment dat je namen gaat noemen heb je die weg afgesloten.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Njit »

roelb schreef:
20 aug 2019, 14:55
Realiseer je wel dat parkeren bij die full-service Marriott vermoedelijk niet gratis is, bij die Courtyard wel.
On-site parking, fee: 20 USD daily. Ik neem aan dat het reisburo dat ook netjes vermeld heeft?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door roelb »

Joke-R schreef:
20 aug 2019, 15:11
Ik vrees dat ik de naam van het reisbureau hier niet mag posten, ivm laster? Of mag dit wel?
Het is pas laster als je niet de waarheid vertelt. Maar als alles wat je vertelt gewoon klopt dan mag je daar natuurlijk mee naar buiten treden. Sterker nog, dat soort openheid is juist in het belang van andere toekomstige klanten van dit bureau. Want een gewaarschuwd mens..
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Njit »

Een beetje reisburo ziet het als een kans om een klant tevreden te houden. Als je dat uiteindelijk bent dan is er geen reden om namen te gaan noemen. Mocht dat niet het geval zijn dan.. tja.. :wink:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gast

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Gast »

roelb schreef:
20 aug 2019, 14:55
Een full-service Marriott of een Courtyard is nogal een verschil. Die wijziging zou ik ook niet zomaar accepteren, zeker omdat ze gewoon nog kamers hebben. Realiseer je wel dat parkeren bij die full-service Marriott vermoedelijk niet gratis is, bij die Courtyard wel.

Overigens zijn de prijzen in Boulder, CO wel bizar voor die nacht ($400+).
Tuurlijk zit er verschil...maar het is kort dag...ik zou mijn vakantie er niet door laten verpesten, daarom geef ik ook aan onder protest accepteren en sowieso (later) claimen.
Joke-R
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2019, 13:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Joke-R »

Njit schreef:
20 aug 2019, 15:23
roelb schreef:
20 aug 2019, 14:55
Realiseer je wel dat parkeren bij die full-service Marriott vermoedelijk niet gratis is, bij die Courtyard wel.
On-site parking, fee: 20 USD daily. Ik neem aan dat het reisburo dat ook netjes vermeld heeft?
Nog zoiets, daar kwam ik ook pas achter toen we de hotellijst (degene van de bestelbon dan...) kregen en alle hotels opzochten. Hier toen ook voor gemaild. We moeten gelukkig wel alleen in boulder (mits ze het nog terug wijzigen) en san francisco parking betalen. Hier wilden we ook kijken of we niet goedkoper de auto ergens openbaar kunnen parkeren. We hebben net nog eens gebeld, het moest nog overlegd worden daar. Ze nemen terug contact op.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Marcopstal »

Joke-R schreef:
20 aug 2019, 15:11
Ik vrees dat ik de naam van het reisbureau hier niet mag posten, ivm laster?
Laster dat is van toepassing als je onwaarheden gaat vertellen. Als je gewoon eerlijk en ongenuanceerd weergeeft wat er gebeurd dan kan me je niet verwijten dat je dit deelt op een forum zoals dit.

Ik vind het ook in het belang van anderen dat die info verspreid wordt. Het uiteindelijk resultaat hangt van hen af. Als ze het nu correct oplossen dan kan je dat meegeven en dan staat dat hier evenzeer vermeld. Lossen ze het niet op dan slaan ze uiteraard een slechter figuur.

Dat parkingkosten niet vermeld worden vind ik niet zo abnormaal. Meestal staat die info op booking sites wel ergens vermeld, maar je moet er vaak ook wel echt naar gaan kijken. SF is nu niet direct de plaats waar je openbaar makkelijk kan parkeren, maar er zijn wel veel parkeergarages. Misschien scoor je wel een betere deal dan in het hotel zelf.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Njit »

Ik verwacht van een reisbureau/persoonlijk reisagent dat ze gewoon vermelden wat er inclusief en exclusief is. Dus ook parkeerkosten, resortfees etc. Kwestie van je klanten goed informeren. Maar blijkbaar niet zo vanzelfsprekend.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Coyote »

Joke-R schreef:
20 aug 2019, 07:06
Er staat expliciet Lufthansa en er zijn voor zover we zien geen kleine lettertjes. Ik stuur je even een pb.
Als je expliciet voor Lufthansa hebt gekozen moet het reisbureau die ook aanbieden. Geen discussie over mogelijk, moeten ze gewoon waarmaken.

Je bericht hoop ik later te lezen, kan even niet bij mijn privéberichten op het forum. :cry:

Er is al veel gezegd en veel advies gegeven. Eén ding wil ik je nog wel meegeven. Als je (schoorvoetend) akkoord gaat met Iceland Air en/of hotel dan heb je later minder kans als je het aanhangig maakt bij een of andere consumentenorganisatie in België vermoed ik. Je hebt eea immers geaccepteerd en je hebt de reis dan al gemaakt. Iets om rekening mee te houden.

Ga je nu wel akkoord dan minimaal met een goede compensatie (€€€) en anders onder protest. Zou in ieder geval je vakantie er niet door laten beïnvloeden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Vito »

Dat laatste wat Roland aangeeft, wilde ik ook nog toevoegen. Nu weet ik niet precies hoe dat met Belgisch recht is, maar in Nl. moet je eerst het reisbureau de kans geven om de klacht te herstellen . Dus niet schoorvoetend akkoord gaan, dan heb je achteraf geen poot om op te staan.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Njit »

Uiteraard moet je eerst de kans geven om een oplossing te bieden. Aan de schandpaal nagelen kan altijd nog :twisted:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gast

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Gast »

Win anders eerst even juridisch advies in. Ik neem aan dat je een reisverzekering hebt afgesloten? Misschien heb je een rechtsbijstandverzekering en anders via juridisch loket? (Geen idee of dat in België net zo werkt als in NL).

Als je onder protest akkoord gaat kun je altijd achteraf nog claim indienen: je hebt immers gezien de korte tijd weinig alternatieven, dus alleen onder protest accepteren.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Coyote »

Aan de schandpaal is ook nog nergens voor nodig. Eerst de kans geven het te herstellen. Vind wel dat het reisbureau er lang over doet om met een aanpassing/voorstel te komen. Een beetje reisbureau moet dat snel (lees: binnen een dag) kunnen oppakken.

'Pak het op en maak het waar' is het motto bij ons op het werk maar dat is hier (nog) niet het geval. :P

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door roelb »

Joke-R schreef:
20 aug 2019, 16:09
Nog zoiets, daar kwam ik ook pas achter toen we de hotellijst (degene van de bestelbon dan...) kregen en alle hotels opzochten. Hier toen ook voor gemaild.
En is dat mailtje dan wellicht niet de reden geweest dat ze het voor jullie gewijzigd hebben naar een hotel zonder parkeerkosten?

Kijk, parkeerkosten bij een downtown hotel in een grotere stad zijn vrij normaal. Nu valt Boulder, CO natuurlijk niet echt in die categorie, maar goed, het hoort er nu eenmaal vaak bij als een hotel een parkeergarage oid heeft. En $20 is nu ook niet echt een enorm bedrag. Dat lijkt me geen reden om moeilijk te doen, al was het wel netjes geweest als het reisbureau het er zelf al direct bij had vermeld.

Heb je al terugkoppeling gehad?
Joke-R
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2019, 13:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Joke-R »

De hotelvouchers hebben als datum 9/3/19, het mailtje dat ik gestuurd heb ivm de datum is pas vorige maand geweest. Ze wisten op dat moment dus al dat we eigenlijk helemaal niet in dat hotel zaten.

Ze hebben ons gisteren niet meer terug gecontacteerd. Als we zelf bellen, krijgen we steeds persoon aan de lijn die zegt dat zij de boekingen niet beheert en de persoon die dit wel doet terug contact met ons zal opnemen (normaal gisteren dus nog). We zijn nu een brief aan het opstellen om aangetekend te versturen op aanraden van juridische dienst van Testaankoop.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer