Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door JVDP78 »

Vraagje over de Bright Angel Lodge, iemand ervaring met een verblijf in augustus? Ik lees namelijk dat de kamers geen airco hebben maar is dat wel gewoon te doen of zweet je echt je bed uit..?

Ik was trouwens ook al beetje aan het zoeken naar hotels voor de hele route maar volgens mij is het nog te vroeg, als ik kijk op Expedia en/of Booking.com wordt er nog maar heel weinig aangeboden voor augustus 2020. Of alles zit echt al vol zoals de sites zeggen maar dat lijkt me wel heel sterk, toch..? :shock:
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door Mr. Patrick »

Het koelt daar 's nachts best goed af, dus ik denk dat je zonder airco toe zou kunnen (maar geen persoonlijke ervaring).

Ik denk inderdaad dat je nu net te vroeg bent voor augustus 2020. Wij hebben vorig jaar in september geboekt voor juni 2019, maar merkten dat er later nog meer hotels bij kwamen. Niet allemaal goedkoper of beter overigens :)
Dus als je wat ziet wat je bevalt zou ik zeker al eens annuleerbaar vastleggen, je kunt altijd nog wijzigen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door JVDP78 »

Bedankt voor je reactie, als ik nu kijk zit de Bright Angel Lodge al vol volgend jaar dus ik kijk nu naar de Maswik Lodge. Iets verder van de rim maar wel airco :)
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door Markstaal »

Je kan eventueel nog kijken naar Yavapai Lodge, iets duurder en wat luxer. Wel wat verder van de rim maar nog steeds in het park.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door Martin & Marianne »

JVDP78 schreef:
20 aug 2019, 08:12
Bedankt voor je reactie, als ik nu kijk zit de Bright Angel Lodge al vol volgend jaar dus ik kijk nu naar de Maswik Lodge. Iets verder van de rim maar wel airco :)
Je gaat pas over een jaar, er komt altijd wel iets vrij dus check het regelmatig. Airco heb je niet nodig volgens mij. Je kunt natuurlijk voor de zekerheid alvast wel iets annuleerbaars boeken.

Marianne
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door JVDP78 »

Ik kijk het nog wel even aan inderdaad, heeft geen haast, al voelt het wel fijn als er alvast iets vast staat.
Hoe langer ik blijf kijken, hoe meer zin ik krijg en het duurt nog zoooo lang :)
2018 Florida
2022 California + Hawaii
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door JVDP78 »

Goede middag,

vraagje nog over de planning richting Yosemite, we zouden eigenlijk ook graag Mariposa Grove bekijken.
Ik heb 2 nachten gepland maar de hotelkeuze in El Portal lijkt me dan niet echt handig, zeker niet omdat we op de heenweg via Midpines willen om te gaan raften op de Merced. Ik heb beetje zitten puzzelen en kwam uit op onderstaand, zou dat beetje te doen zijn?

Dag 1: San Francisco naar Midpines voor raften, start 13:30 tot ca. 18:00, daarna door naar Oakhurst voor overnachting.
Dag 2: Oakhurst naar Mariposa Grove, daarna door naar Glacier Point, dan Tunnel View en dan richting de Valley. Daar willen we dan ook overnachten.
Dag 3: ochtend nog in de Valley zelf en dan na de lunch Tioga Road rijden richting Bishop.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door JVDP78 »

Leuk vroeg beginnen met voorbereiden maar dan blijf ik ook maar twijfelen en wijzigen :D
Inmiddels wel een aantal knopen doorgehakt, de vliegtickets zijn geboekt en ook de auto is gereserveerd, wel met annulering optie dus dat houd ik nog wel beetje in de gaten maar voorlopig zijn deze 2 zaken geregeld. We hebben er voor gekozen de parken aan het begin van de vakantie te doen als we nog topfit zijn en dan de kustroute en steden voor het eind te bewaren. De start is nu Las Vegas en eind in L.A.
Route ziet er nu als volgt uit;
image.png
Het is een druk programma, zeker in het begin, dat realiseren we ons maar we pakken tussendoor voldoende rust om weer op te laden en door te gaan. Ook Moab heb ik terug opgenomen, we willen toch graag raften op de Colorado en de Fiery Furnace ranger tour. Dat we niet alles gaan zien in deze hoek nemen we voor lief.

Een aantal hotels zijn inmiddels al geboekt, de 4 nachten Vegas met de Wynnslots app gespaard, Grand Canyon is de Kachina Lodge geworden, Yosemite wordt toch niet in de vallei zelf. Verder heb ik voor de meeste plaatsen al wel voorkeur maar ik schrik toch nog wel van de prijzen. Zeker in SF en LA, prijzen van rond de 300 per nacht is meer regel dan uitzondering lijkt het :o :shock: . Ik lees op het forum diverse berichten dat men gemiddeld 100-150 per nacht kwijt is (hele reis, niet enkel SF/LA), dat wil mij nog niet lukken. Wellicht zakt het nog wel wat, ik blijf het in de gaten houden.

Betreft San Diego, wat zou gezien onze planning de meest ideale locatie zijn om te verblijven? La Jolla is mooi maar wel wat verder van het centrum, wellicht wel wat rustiger? Of beter Mission Bay, dat ligt er beetje tussenin? Chula Vista lijkt wat voordeliger en ligt gunstig voor Aquatica, zou dit eventueel nog een goede optie zijn?
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het heel gehaast. Je kunt toch beter wat tijd nemen ter plekke? Dan hoef je je ook niet op te laden tussendoor. Drie dagen zwembad in Las Vegas terwijl je amper de tijd hebt om je auto uit te stappen in Yosemite of om iets te zien van Arches en Canyonlands is toch jammer?

Marianne
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door JVDP78 »

Ik ben niet alleen en moet rekening houden met 3 personen en wensen. Fiery Furnace is toch ook in Arches? Als gezegd, we zullen niet alles zien nee maar de middag dat we aankomen in Moab wil ik nog wel wat doen en dat raften is ook niet de hele dag. We gaan echt nog wel wat zien van Canyonlands maar ik hoef er ook niet de hele dag te lopen. Yosemite vind ik prima zo, ook daar zullen we niet alles zien maar hoeft ook niet.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door Markstaal »

Voor San Diego is Mission Valley Hotel Circle wel een prima plek en ook goed betaalbaar.

Ik snap dat je rekening moet houden met anderen maar het zal het toch wat rustiger maken om het iets te veranderen. Dat lijkt me ook het prettigste voor iedereen uiteindelijk :) Door 1 nacht van zowel Las Vegas als San Diego af te halen kan je in ieder geval een nacht inplannen bij Capitol Reef en een extra nacht bij Yosemite. Eigenlijk zou je ook nog een nacht nodig hebben voor Moab.

Het stuk Bryce - Capitol Reef - Moab gaat heel snel terwijl hier zoveel moois zit. De UT-12 is erg mooi en kost zeker als je een paar keer stopt zo wel 3,5 tot 4 uren, als je wilt wandelen ben je nog meer tijd kwijt. Daarna is het nog 2 uren naar Moab, dus tijd voor Capitol Reef heb je op deze manier niet. Op de route Capitol Reef - Moab ligt ook nog Goblin Valley State Park. Met 1 overnachting in Capitol Reef creëer je al veel meer rust.

Met de route Las Vegas - Bishop met nog een bezoek aan Death Valley ben je ook de hele dag wel mee zoet. Wij deden dit vorige week ook (andersom) maar sloegen Death Valley over omdat we hier al een aantal keer geweest waren, het was alsnog een redelijk lang rit. Hou er rekening mee dat er best veel afstand zit tussen de verschillende bezienswaardigheden in het park. Overigens vonden wij Bishop een leuk plaatsje om te overnachten, wij verbleven in het Cielo hotel, goed betaalbaar, in het centrum en goed ontbijt.

Fish Camp zou ik niet gebruiken als overnachtingsplek voor Yosemite, het ligt gunstig voor Mariposa Grove maar voor een bezoek aan de vallei zou ik toch echt kiezen voor El Portal of het park zelf. Als je 3 nachten Yosemite doet kan je eventueel de laatste nacht Fish Camp doen en vanuit daar naar SF rijden. Zoals je het nu hebt staan (Bishop - Fish Camp) heb je eigenlijk geen tijd voor Bodie en Mono Lake.

Verder is het verkeer vooral bij de grote steden in California erg druk. Zo rij je bijvoorbeeld niet zo even van Santa Barbara naar San Diego, met een beetje pech zit je zo op een reistijd van 5 uren.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door Ron Notenboom »

Hou er rekening mee dat je de Fiery Furnace Tour ruim van tevoren moet boeken. Wij waren daar vorig jaar helaas ook te laat mee 😢
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door JVDP78 »

Hoi Mark,

Ik begrijp het wel hoor, het is ook erg druk maar dat is toch wel een weloverwogen beslissing.
Betreft Capitol Reef en Death Valley (en ook Monument Valley), dit heb ik er bij gezet omdat we er langs komen maar we willen er eigenlijk weinig tijd aan besteden. De keuze is gemaakt voor de andere parken zoals beschreven. Wellicht stoppen we er niet eens, dat laat ik aan het moment over.
Wij zijn best vroege vogels, meestal tussen 6 en 7 wel wakker dus vroeg op pad om zoveel mogelijk uit de dag te halen. We gaan het zien.

Ik kijk verder ook vooral naar wat we allemaal WEL gaan zien en niet wat we dan nog allemaal missen. We gaan dus wandelen in Zion, Bryce, Moab, GC, Page en vast nog wel ergens bij de Tioga Road, Yosemite en elders. Lijken me al zeer veel fantastische indrukken dus ik vind het dan ook wel genoeg.

De 3 volle dagen in Vegas zijn een grote wens van mijn dochter en zelf lijkt het me toch ook wel lekker om 3 dagen even niks te doen. Ook aan het eind de 3 volle dagen San Diego zijn een bewuste keuze, net zoals minder/weinig tijd in Los Angeles. Bedankt voor de Mission Valley tip, ga ik me verder in verdiepen, ook het hotel Cielo in Bishop trouwens. EDIT: net even gekeken voor Cielo in Bishop, ziet er goed uit maar Usd 208 voor 1 nacht vind ik toch ook best veel maar ik zet hem er toch nog even bij op de lijst.

Fish Camp heb ik inderdaad gekozen omdat we dan ook Mariposa Grove kunnen bekijken. Eerste keus was El Portal maar dat is dan niet handig.
Toen gekeken naar de Vallei zelf maar dat zie ik toch niet zitten in die tenten, te weinig comfort, is gewoon niet ons ding. Bodie en Mono Lake slaan we sowieso over trouwens, trekt me niet echt.

Ik reken zelf met Santa Barbara tot Santa Monica op iets van 2 uur. Stel dat we 9 uur zouden vertrekken zijn we hopelijk net na de ergste spits bij Santa Monica en kunnen we daar de rest van de dag spenderen en ook naar Venice Beach lopen/fietsen. Eind middag of avond rijden we dan door naar San Diego, hopelijk net voor of anders na de spits. We zien het wel.

@Ron Notenboom : volgens mij kun je een half jaar vooraf reserveren dus ik heb een agendapunt in mijn telefoon gezet ;)
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door Markstaal »

JVDP78 schreef:
17 okt 2019, 12:57
Bedankt voor de Mission Valley tip, ga ik me verder in verdiepen, ook het hotel Cielo in Bishop trouwens. EDIT: net even gekeken voor Cielo in Bishop, ziet er goed uit maar Usd 208 voor 1 nacht vind ik toch ook best veel maar ik zet hem er toch nog even bij op de lijst.
Wellicht dat de prijzen nog zakken, je bent nu voor sommige hotels misschien nog wat te vroeg. Wij waren hier vorige week en hadden 109€ betaald, we hebben deze ongeveer 2 maand geleden geboekt. Kan zijn dat oktober wat goedkoper is natuurlijk.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door JVDP78 »

Ja het hoogseizoen zal ongetwijfeld duurder zijn maar ik houd hem in de gaten :wink:
2018 Florida
2022 California + Hawaii
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door IngridUSA »

Onze route voor volgend jaar zomer (ik zie dat we een week eerder vertrekken) heeft wel veel overeenkomsten zie ik, alleen doen wij hem andersom.

Voor Bishop heb ik zelf de Best Western Bishop Lodge geboekt. Je kunt goedkoper boeken door een BW-member te worden of door corporate code 00101840 te gebruiken. Die tip heb ik weer van het onderwerp 'Kortingsbonnen, Groupon en andere acties' hier op het forum. In San Diego heb ik 3 nachten voor nog geen 400 euro in het Best Western Yacht Harbor Hotel. Ligt ook aan de goede kant van LA.

Drie dagen niks doen in Vegas met een puberdochter? Ik denk dat wij daar bijna het drukste programma hebben van de hele vakantie. Zo veel te zien en te doen! Kijk maar eens in het onderwerp 'All about Las Vegas'. Veel plezier alvast!
CJ81
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2019, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door CJ81 »

Hi, leuk he al die voorbereidingen en uitpluizen van route, hotels en activiteiten!
Wij doen een ander rondje, met vertrek eind juli, maar hebben wel een flink aantal overeenkomsten qua route.

Ik heb al wel gemerkt dat vroeg boeken loont. Een aantal hotels heb ik echt voor een goede prijs kunnen boeken. Prijzen zijn soms al hoger.
Prijs/ reviews en zwembad zijn daarbij voor mij wel van belang. De AAA korting heeft mij bij zowel IHG (Holliday Inn) als Choice al betere prijzen opgeleverd. En idd de code die Ingrid noemt voor Best Western.

Misschien heb je nog wat aan de volgende hotels/ tips, al moeten wij natuurlijk nog gaan ervaren hoe eea bevalt:
- San Francisco, Coventry Inn; goede reviews, incl. parkeren en dicht bij de attracties die wij willen zien.
- Moab; Reddcliff condo's; ruime appartementen buiten Moab, maar wel met zwembad en met eigen keuken wat denk ik ook wel even fijn is tijdens de roadtrip.
- Bishop heb ik ook naar gekeken maar kon geen hotel vinden wat en betaalbaar was en goede reviews had. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij een schattig huisje via AirBNB in BigPine (iets onder Bishop). Ook hier kunnen we zelf koken en ook een wasje draaien.

Tot op heden is Monterey mijn grootste struggle. Duur!! Maar hier lijkt het erop alsof heel veel prijzen nog niet zijn vrijgegeven. Niet bij de kleinere inns, maar ook niet bij de grotere ketens. Heb al wel wat geboekt (Monterey Peninsula Inn) maar hier hoop ik nog iets anders te kunnen boeken.

Ook wij willen straks in The Wynn slapen en hebben daar even "chill" tijd ingelast....al lijkt het wensenlijstje met wat we daar allemaal willen doen zich ook snel te vullen.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door IngridUSA »

Monterey vond ik ook verschrikkelijk duur! Ik ben uiteindelijk bij Holiday Inn Express at Monterey rechtstreeks terecht gekomen. Bij Booking.com was een kamer maar voor 2 personen beschikbaar dus had ik er 2 moeten boeken, maar rechtstreeks kun je wel met 4 personen terecht. En IHG-member worden natuurlijk! Misschien ook iets voor jullie?
CJ81
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2019, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door CJ81 »

Thanx! Ga ik in de gaten houden! Helaas nu nog niet boekbaar op onze dag dat we daar zijn!
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door JVDP78 »

Bedankt voor de hotel en code/korting tips, ik ga ze bekijken :thumbup:
Monterey heb ik de Colton Inn op het oog, is alleen deze week toch ook alweer in prijs gestegen. Verder had ik nog de Lone Oak Lodge gevonden.
De 4 (bijna) gratis nachten in de Wynn in Vegas zijn wel lekker om het gemiddelde weer wat omlaag te krijgen :wink:

Ik heb ook in het All about Vegas topic de status match 'truc' gelezen en gedaan en heb bij Best Western nu Diamond Select status.
Daarna heb ik me er eigenlijk niet echt meer in verdiept of aan gedacht, wellicht toch maar eens doen ook.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer