Reisbureau wijzigt vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Njit »

Vlucht zou me ook niet zoveel uitmaken. Dat kan je altijd gebeuren. Zolang je maar van A naar B komt (en dan het liefst niet via C,D en E) en het een airline is met redelijke recensies. Een compleet ander hotel met een slechtere ligging zou ik zelf niet accepteren.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door nieuwenoord »

Mee eens, ik zou balen, maar op zich hoor ik altijd dat Iceland Air best goed is. Zolang je bagagevoorwaarden etc. gelijk zijn, zou ik het uiteindelijk wel accepteren, al zou ik eerst wel kijken of ze de oorspronkelijke vluchten kunnen doorvoeren. En dat hotel, dat moeten ze gewoon oplossen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door mtl »

Ik zou laaiend zijn als ze mijn vlucht van Lufthansa omruilen voor een vlucht met een lowcost maatschappij die bij geen alliantie aangesloten is.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door nieuwenoord »

Ik ook, maar ik zou nu het risico niet meer nemen dat je geen betaalbare vluchten meer kan vinden én dan ook je geld nog niet terug krijgt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door roelb »

Alles is een keuze. @michelly is voor het reisbureau de "makkelijke" consument. Geen zin in het conflict, dus "laat maar zitten". Dat is natuurlijk hartstikke valide, maar het reisbureau komt er dan wel mee weg. Je zou achteraf wel kunnen proberen om nog verhaal te halen in de vorm van een gedeeltelijke restitutie, al dan niet via een geschillencommissie.

Het andere uiterste, mits je 100% zeker weet dat je gelijk hebt, is de poot stijf houden, opeisen wat overeen gekomen is en geen strobreed toegeven. Overeenkomst is overeenkomst, en je laat niet met je sollen. Met als eventuele gevolg dat je alles opnieuw moet regelen.

Maar goed, dat laatste valt dus allemaal wel mee. Zoals ik gisteren al aangaf: je koopt voor een prima bedrag tickets met een gunstige route naar DEN en terug vanuit SFO. Ik keek vanuit AMS, maar wellicht is voor jullie BRU interessanter, al was dat wel weer duurder zag ik. Met 5 minuten klikken boek je dat ook gewoon direct bij United. Een auto heb je ook binnen een paar minuten vastgelegd. Dat kun je sowieso doen, als je kiest voor betalen op locatie geeft dat ook geen enkele verplichting. Wees dus niet bang voor die optie, maar check wel snel even Google flights voordat je definitief akkoord gaat met een voorstel om het zo af te wikkelen - prijzen van tickets veranderen dagelijks.

En hotels, tja, die zijn er echt voldoende. Je zit ver buiten het hoogseizoen, dus hotels zijn echt geen enkel probleem. Maar het kost je wel een avondje. Aan de andere kant, als je je drie of vier weken lang tijdens de reis blijft ergeren aan de goedkopere hotels en de vluchten dan is een avondje alles opnieuw regelen de minste van 2 kwaden lijkt me. En het voordeel is dat je vermoedelijk veel betere dingen kunt regelen dan wat het reisbureau voor jullie in petto had.
WpuntNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 dec 2012, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door WpuntNL »

Ik zou er niet mee akkoord gaan. vlucht niet ... want je bent akkoord gegaan met een specifieke maatschappij. Dat de tijden wijzigen... prima... maar dan wel met dezelfde "lijn".

Hotel... tja... ik zou ook daar niet mee akkoord gaan. Als het geen "voorbeeld" van hotels zijn... maar specifiek aangewezen hotels... dan is dit echt raar.

Maar laten "we" eerst even afwachten waar het reisbureau mee komt...

Overigens zou ik NU ook de rechtsbijstandsverzekering alvast gaan polsen... stress of geen stress... het is hoe dan ook vervelend.

@Joke-R heb je eerdere ervaringen met dit reisbureau?

dus... wat @roelb zegt... kijken waar het reisbureau mee komt... voorwaarden nog eens goed lezen... boel onder druk zetten... en anders zelf even een avondje boeken. Als ik het hier zo lees, helpt dit forum je wel verder :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Marcopstal »

Nu zou ik toch wel eens willen weten welk reisbureau zoiets lapt. Dit slaat immers toch alles !

Ik zou hier ook niet mee akkoord gaan, maar het niet tot het uiterste (schrapping van de reis) drijven. De vlucht is op zich vervelend maar niet onoverkomelijk. Het hotel kan je misschien zelf nog oplossen door een ander te boeken.

Op zijn minst zou ik dus aandringen op een compensatie, al is men wettelijk wel verplicht het contract na te komen. Hiervoor zou je eventueel ook een klacht bij de economische inspectie kunnen indienen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door michelly »

roelb schreef:
20 aug 2019, 12:11
Alles is een keuze. @michelly is voor het reisbureau de "makkelijke" consument. Geen zin in het conflict, dus "laat maar zitten".
Nee hoor, als ik denk gelijk te hebben dan zal ik me zeker laten horen bij het reisbureau. Maar ik zou niet op het laatste moment ten koste van alles per se op de vlucht van Lufthansa gezet hoeven worden. Mij maakt het sowieso niet zoveel uit met welke maatschappij ik vlieg en ik wilde alleen maar aangeven dat icelandair helemaal niet verkeerd is. Ik boek regelmatig via een reisbureau en dan krijg ik gewoon mijn tickets op moment van boeken. Daar vraag ik ook altijd expliciet om.
Wat betreft een ander hotel, daar zou ik wel over klagen maar heb ook wel eens een reisje naar Marokko geboekt waar het hotel ook op het laatste moment veranderd was. Er stond dan ook in de voorwaarden dat het een gelijkwaardig hotel moest zijn dus dat vonden we toen geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Njit »

Gelijkwaardig is helaas wel een rekbaar begrip. Is het gelijkwaardig als het net zoveel sterren heeft maar op een mindere locatie zit?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Martin & Marianne »

Het lastige is dat het zo kort voor vertrek is. Je kunt wel op je strepen gaan staan, maar het zal veel tijd en stress kosten.
Wat het hotel betreft: wat was het oorspronkelijke hotel en wat heb je nu gekregen? Misschien kun je zelf (met hulp van het forum) met een ander voorstel komen.

Marianne
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door bedeve »

roelb schreef:
20 aug 2019, 12:11
Alles is een keuze. @michelly is voor het reisbureau de "makkelijke" consument. Geen zin in het conflict, dus "laat maar zitten".
Het in dit geval Michelly als voorbeeld van een " makkelijke klant " neerzetten vind ik niet gepast en onnodig.
Dat laatste omdat het niet onderbouwend werkt voor je eerdere argumenten.

" Alles is een keuze " schrijf je en dat ben ik dan weer volstrekt met je eens.
Dat is ook de basis van deze thread.
Ook de afweging om vlak voor je vakantie alle energie te stoppen in " protest -beroep- conflict procedures
Of je voor te bereiden op je vakantie en vrede sluiten met het feit dat er een randje aan zit en dat te bewaren als leer element
Misschien wordt je dan wel neergezet als " makkelijke consument " maar je kunt het ook beschouwen als een betere zelfzorg , en een vorm om zo stressloos mogelijk je vakantie in te gaan.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door michelly »

:lol: :lol:
Ja dat dus :thumbup:
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door nieuwenoord »

Precies, ik zou de stress ook niet willen hebben.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door ClaireVHaut »

als er in mijn offerte Lufthansa vluchten worden aangeboden en ik ga akkoord met die offerte dan verwacht ik ook Lufthansa vluchten. Niet dat Icelandair nou perse slechter is maar die vluchten zijn in de regel goedkoper, dan zou ik minstens het prijsverschil terug willen. Nu weet ik niet hoe het met consumentenrecht in België is gesteld, maar dat zou ik wel normaal vinden. Annuleren zou ik niet en als het mij dagen kost (Dus minder dagen ter plekke) dan zou ik daar ook een vergoeding voor willen zien. En omboeken naar slechter hotel ga ik niet mee akkoord.. Klinkt mij niet als fijn bureau in de oren iig, zeker niet klantgericht.

Wij hebben ook reis geboekt (vlucht + camper), dat is met maatschappij X aangeboden, ik heb aanbetaald en ik heb de boekingsnummers etc al gehad zodat ik stoelen kan reserveren etc. Dus het is niet altijd zo dat je eerst je tickets volledig betaald moet hebben om garantie te hebben dat je met die maatschappij vliegt. Vorig jaar met ander bureau ticket + auto geboekt en daar werd expliciet bij gemeld dat als ik stoelen etc. wilde reserveren mijn ticket volledig betaald moet zijn (Wat we ook direct gedaan hebben), ik boek graag vroeg stoelen ;-)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door roelb »

Het in dit geval Michelly als voorbeeld van een " makkelijke klant " neerzetten vind ik niet gepast en onnodig.
Je moet niet een zin out-of-context trekken. Wat je zegt doe ik namelijk helemaal niet. De zin begint met: "Voor het reisbureau is..." en de volgende zin begint met: "Dat is natuurlijk hartstikke valide".

Ik zet dus niemand weg als iets, maar geef aan dat de suggestie die Michelly doet natuurlijk datgene is waar zo'n reisbureau op hoopt. De klant die geen zin heeft in het conflict en schoorvoetend akkoord gaat. En ik zeg tegelijkertijd in dezelfde alinea dat dat een hartstikke valide keuze is. Daar zit echt helemaal geen waardeoordeel in. Ik schets vervolgens ook het andere uiterste en benoem dat ook als zodanig.

Wat de OP verder doet, of hij op een van die twee uitersten gaat zitten of ergens in het midden, dat is de afweging die alleen de OP kan maken.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door ClaireVHaut »

michelly schreef:
20 aug 2019, 10:19
Het is inderdaad niet netjes van het reisbureau maar ik zou gewoon gaan genieten van mijn vakantie en niet in de weer gaan met juristen. Icelandair is prima hoor, al 3x mee gevlogen. Misschien een les voor de volgende keer. Als je nog iets met het reisbureau kunt regelen, prima maar anders lekker op vakantie gaan.

inderdaad.. Ik zou gaan en het later wel afhandelen. Een andere vlucht voor redelijke prijs krijg je nu niet meer zo kort van te voren. En afhankelijk hoe slecht het hotel is, zou ik eventueel zelf een ander hotel boeken via boeking.com oid.

Enne.. ik lees jouw reisverslagen altijd en je komt mij niet over als iemand die kiest voor makkelijke weg ;-) , dat je boekt via een bureau wil niet zeggen dat je overal maar klakkeloos mee akkoord gaat.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door michelly »

:thumbup:
Het reisbureau krijgt wel eens een punthoofd van mij :mrgreen: :mrgreen: , ik ga zeker niet overal mee akkoord inderdaad maar ik zit er wat dat betreft dan ook bovenop.

Als ik in de situatie van topic starter zou zijn zo vlak voor vertrek zou ik inderdaad proberen bij het reisbureau nog iets te regelen maar als dat niet lukt zou ik gewoon lekker van mijn vakantie gaan genieten en daarna wel zien of er nog iets geregeld kan worden.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door roelb »

Een andere vlucht voor redelijke prijs krijg je nu niet meer zo kort van te voren
Dat ligt er dus aan. Gisteren was er een prima optie vanaf AMS. Vandaag is die optie bijna 2x zo duur. De prijzen van morgen kan niemand voorspellen. Het is wel verstandig om, als de optie om te cancellen op tafel ligt, eerst nieuwe tickets te kopen en daarna pas akkoord te gaan. En als je die tickets koopt bij een airline dan heb je toch 24 uur bedenktijd na het kopen van de tickets. Let op: alleen als je losse tickets koopt direct bij een airline. Dus _NIET_ bij een (online) travel agent, broker maar ook niet als je een vlucht/auto of vlucht/hotel combinatie bij de airline koopt.
Joke-R
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2019, 13:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Joke-R »

WpuntNL schreef:
20 aug 2019, 12:17
Ik zou er niet mee akkoord gaan. vlucht niet ... want je bent akkoord gegaan met een specifieke maatschappij. Dat de tijden wijzigen... prima... maar dan wel met dezelfde "lijn".

Hotel... tja... ik zou ook daar niet mee akkoord gaan. Als het geen "voorbeeld" van hotels zijn... maar specifiek aangewezen hotels... dan is dit echt raar.

Maar laten "we" eerst even afwachten waar het reisbureau mee komt...

Overigens zou ik NU ook de rechtsbijstandsverzekering alvast gaan polsen... stress of geen stress... het is hoe dan ook vervelend.

@Joke-R heb je eerdere ervaringen met dit reisbureau?

dus... wat @roelb zegt... kijken waar het reisbureau mee komt... voorwaarden nog eens goed lezen... boel onder druk zetten... en anders zelf even een avondje boeken. Als ik het hier zo lees, helpt dit forum je wel verder :thumbup:
Nee dit is onze eerste reis via dit reisbureau. We gaan even verder kijken wat er voorgesteld wordt door reisbureau zelf. Super hoe we hier verder geholpen worden!! Ik hou jullie op de hoogte!
Joke-R
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2019, 13:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Joke-R »

Martin & Marianne schreef:
20 aug 2019, 12:54
Het lastige is dat het zo kort voor vertrek is. Je kunt wel op je strepen gaan staan, maar het zal veel tijd en stress kosten.
Wat het hotel betreft: wat was het oorspronkelijke hotel en wat heb je nu gekregen? Misschien kun je zelf (met hulp van het forum) met een ander voorstel komen.

Marianne
Het gaat om onze eerste overnachting. Wij hadden eerst een hotel in het centrum van boulder (boulder marriot). Nu 3 km buiten centrum in courtyard hotel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer