Reis lotusbloempje: eerste keer VS - wat op te nemen in route?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis lotusbloempje: eerste keer VS - wat op te nemen in route?

Bericht door Mr. Patrick »

Zonder een hele discussie hierover opnieuw te willen voeren, daarvoor is het Vervoer subforum en het Algemene Autohuur-topic, is niet iedere tweede bestuurder gratis in Californië (en enkele andere staten). Het gaat altijd specifiek om de spouse.
De vraag is hoe streng men daarop toeziet als iets gebeurt en hoe men dit kan controleren. Als je zoekt op die term vind je een heleboel voors en tegens om een vriend(in) toch gewoon onder deze regel aan het stuur te laten.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
lotusbloempje
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2019, 15:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis lotusbloempje: eerste keer VS - wat op te nemen in route?

Bericht door lotusbloempje »

Oké, duidelijk, de hotels gaan we gewoon boeken zodra we de definitieve vertrekdatum hebben vastgesteld. Thanks! Ja, het is jammer voor de hotels/motels dat er geen vierde reiziger meegaat, dat zal een aantal slaapbanken opleveren, maar over het algemeen geen extra kamer gelukkig (voor zover ik heb gezien).

Ook bedankt voor de tips over de auto! Slechts één van ons is een erg ervaren rijder en we rijden niet zulke verschrikkelijke lange stukken op één dag (langste stuk is geloof ik Palm Springs - Phoenix) en met genoeg tussenstops, zal ze dat waarschijnlijk ook wel alleen kunnen/willen rijden. Voor de variatie zou het fijn zijn om eens te kunnen afwisselen, dus daar ga ik inderdaad nog eens even naar googlen.

Jacques, de tip over LA/SF neem ik mee! Dank.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis lotusbloempje: eerste keer VS - wat op te nemen in route?

Bericht door PSVwally »

Het gaat altijd specifiek om de spouse.
Volgens mij gaat het er gewoon om dat de 2e bestuurder op het contract staan. Officieel moet dat idd de spouse zijn, maar in praktijk kan het ook een vriend/vriendin zijn waar je geen liefdesrelatie mee hebt. Zeg ik uit eigen ervaring. Regel die 2e bestuurder ook vooraf en niet ter plekke aub, scheelt een hoop gedoe en na een (evt vermoeidende lange vlucht) ook fouten. Ook mbt extra verzekeringen als je toch via binnen gaat zorgen dat je daar op 'decline' drukt. Heel fout foefje, omdat je daarvoor steeds op 'accept' moet drukken.
Zorg bv dus dat je een 'skip the counter' of iets dergelijks hebt, dan hoef je ook niet naar binnen, maar kan je direct in een auto stappen, bij de uitgang even rijbewijs en creditcard laten zien en weg ben je. Lees daarvoor idd even het autohuurtopic in het vervoerforumdeel door.

Als je hotelkamers met '2 queens, 2 king of double beds' boekt slaapt er niemand op een slaapbank/bunkbed. Je moet dan natuurlijk wel met 2-en in één bed en de ander heeft dan in het andere bed alle ruimte. Spaart je een hoop geld uit.
Ik heb zelfs op solo reizen best vaak een kamer met 2 queen bedden, want dit is regelmatig goedkoper dan 1 king/queen bed.
Je kan behalve hotels/motels ook altijd nog naar airbnb kijken natuurlijk.

Huur niet de kleinste auto. Één vd Ingrids hierboven heeft het over een koffer op de achterbank, ik zou daar eerder een koelboxje neerzetten. En hooguit een tas op de achterbank te hebben. Ik zou zeker met 3 volwassen personen, en ik neem aan dat jullie dames ook wel wat bagage meesjouwen, voor een auto vanaf een midsize suv gaan. En ben je het niet gewend om een automaat te rijden, zorg dan dat je eerst een blokje parkeerplaats doet. Want bijna alle huurautos zijn automaten.
lotusbloempje
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2019, 15:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis lotusbloempje: eerste keer VS - wat op te nemen in route?

Bericht door lotusbloempje »

Oké, nou de reisdata staan nu in ieder geval vast. We vliegen 23/04 van Amsterdam naar Los Angeles en 27/05 weer terug vanuit San Francisco. We zijn ook rustig aan begonnen met hotels zoeken en boeken. Het gaat erom spannen of we de Tioga Pass kunnen meenemen, daar zouden we op 19 of 20 mei langsgaan. We houden de opties daar nog even open.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer