Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Marieke2701 schreef:
17 aug 2019, 16:04
Wanneer gaan jullie naar Longstreet Inn? Dan kan ik jullie ervaring wellicht meenemen in mijn keuze.
Begin september, zie ons reisverslag.

Marianne
cvr
Amerikafan
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door cvr »

Ik zie dat je Venice geboekt hebt op de aankomstdag, dat zou ik je afraden. Als je na 18/19 uur in Venice aankomt zou ik eerst een ander hotel boeken (keuze genoeg op/rond LAX). Venice is echt heel leuk en moet je zeker naar toe maar overdag en niet 's avonds. Na zonsondergang lopen er veel vage types rond en is de relaxte sfeer van overdag helemaal verdwenen. Is ook regelmatig over geschreven in dit forum.

LAX en Venice liggen heel dicht bij elkaar dus pak een hotel op de route naar Venice zou mijn advies zijn. Op de aankomstdag heb je toch een jetlag (en zeker omdat je naar de westkust vliegt) en de volgende ochtend ben je om 5/6 uur wakker.

Ik kan niet uit je planning halen of je alle dagen in LA in het Venice Beach hotel verblijft maar omdat je oa Hollywood op dag 2 en Universal op dag 3 schrijft zou ik je afraden om alles vanuit Venice te doen. Het verkeer in LA is een drama en van/naar Venice Beach kan het ook zeer druk zijn (denk aan Scheveningen op een warme dag). Doe 1 dag Venice met een hotel in de buurt en pak een LA hotel wat aansluit bij je overige plannen anders sta je veel te veel in de file (imho).
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door PSVwally »

Ik ben het met je eens dat Venice (en dan eigenlijk de boardwalk, want Abbott Kinney kan prima 's avonds) niet echt een plek is om te gaan wandelen ofzo. Maar je kan er prima een hotel hebben en/of nemen hoor. Persoonlijk vind ik het ook voor Hollywood en Beverly Hills een prima uitvalsbasis. Je bent binnen een 20 minuten max. vanaf het vliegveld bij je hotel.

Maar er zit volgens mij een fout in je route. Je hebt namelijk 2x vrijdag 1 mei erin staan.
Hoe ik het lees ga je dus op 1 Mei van Page naar MV en rijd je terug naar Page? Op 2 Mei van Page via de grand canyon naar Sedona? En op 3 Mei van Sedona naar San Diego. Persoonlijk zou ik dan direct monument valley skippen en van Page naar de Grand Canyon rijden en als je niet aan de rim kunt overnachten dit in Williams doen. Dan heb je de dag erop ook nog tijd voor Sedona, want daar heb je anders helemaal geen tijd voor.
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Marieke2701 »

O bedankt, dat klinkt niet al te prettig. Is het echt onveilig dan 's avonds arriveren? Zit ik na een lange reis niet op te wachten.

Ik kwam deze tegen, 1.5 km van Rodeo Drive:

Beverly Hills Celebrity Home 4 stars
1242 South Camden Drive, Beverly Hills

Is dat een betere optie qua locatie? Ik heb altijd begrepen dat Hollywood zelf ook best sjofel is?
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Marieke2701 »

@PSVwally Die 1 mei is dus of of. Of ik ga vanuit Page naar Monument Valley gewoon als dagtrip, of ik overnacht in Monument Valley, daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Monument Valley wil ik sowieso niet skippen, maar misschien Sedona en San Diego wel. Scheelt afstanden denk ik als ik begin en eindig in LA en dan via Joshua Tree bijvoorbeeld?

Jij bedoelt overnachten in Williams en dan de volgende dag Sedona als dagje/paar uur bezoeken op doortocht?
cvr
Amerikafan
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door cvr »

Marieke2701 schreef:
18 aug 2019, 16:45
O bedankt, dat klinkt niet al te prettig. Is het echt onveilig dan 's avonds arriveren?
Onveilig zou ik het niet direct noemen, er lopen gewoon veel zwervers en andere vage types rond op de boardwalk na zonsondergang zoals PSVWally schrijft. Overdag is het heel leuk en gezellig maar niet in de avond.

Het hotel dat je noemt ken ik niet maar kijk eens hoe het beschreven wordt op Tripadvisor.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door PSVwally »

Die zwervers en types heb je overal in de grote steden in Amerika. Ook in Hollywood, ook in downtown LA. Ik vond het persoonlijk in Denver en San Francisco nog veel erger (ook omdat ik niet in wijken als skidrow in LA kom).

Amerikaanse steden vind ik over het algemeen niet zo geschikt voor late ‘avondwandelingen’.
Je kan in Venice prima naar Abott Kinney en Washington avenue (het deel tegen de oceaan aan). De boardwalk zou ik dus ook mijden ‘s avonds maar je kan best met je auto erheen naar een restaurant. Bij Santa Monica kan je achter de pier naar het winkelcentrum en in downtown is het ook altijd een stukje lopen naar een volgend restaurant.
Hollywood walk of fame is ‘s avonds ook best druk met weird (wiet) volk. Maar bij veel restaurants kan je gewoon dichtbij parkeren. Op sunsetdrive is dat soms wat lastiger
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Marieke2701 »

Ok, helder verhaal. :thumbup:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door PSVwally »

Overigens klinkt dit allemaal wel spannender dan dat ik het eigenlijk vond hoor. Je zou bv best 's avonds naar een rooftopbar, café, club of restaurant kunnen gaan. Alleen zorg dan dat je redelijk in de buurt parkeert. Ik zou alleen in de meeste grote steden in Amerika niet zomaar een blokkie om doen zoals je hier op vele plekken nog wel gewoon kunt doen. Niet dát er iets gebeurt, maar doordat er daar overal best veel daklozen zijn (zelfs een soort tentenkampen 's avonds in veel buurten) komt het al snel veel shady-er over.

In veel Amerikaanse steden kan je goed zijn dat je ergens niet moet zijn als je vanuit een goede buurt een straat inloopt waar ineens veel rotzooi in de goot ligt. Vaak zijn de huizen en stoepen direct ook wat grauwer en komt de wietlucht je tegemoet. Dat is voor mij vaak een teken om even om te draaien en het een blok verder te proberen. Ook in SF moet je bv in de wijk tenderloin echt niet zomaar 's avonds met een dikke nikon camera om je nek gaan wandelen.
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Marieke2701 »

Ben niet zo bang voor wietrokende zwervers, dus hou Venice on the beach gewoon aan, zeker als jij ook zegt dat het een ok uitvalsbasis is.
Hou er gewoon rekening mee dat ik niet midden in de nacht op de boardwalk of in Hollywood zal gaan lopen, maar dat was ik toch niet zo van plan ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer