Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is maar net wat je zoekt. Qua natuur is Big Sur prachtig - hoewel we dat grotendeels nog moeten ontdekken. Wij hebben voor dit najaar er twee nachten gepland.
Bij Monterey kun je whalewatchen, naar het aquarium, zeeleeuwen kijken etc.

Je rijdt natuurlijk sowieso langs Big Sur, dus of je nu daar of in Monterey overnacht maakt niet heel veel uit. Behalve financieel dan, Big Sur is onbetaalbaar als je niet kampeert.

Marianne
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door StrAAtje »

Inmiddels een hoop hotels verder en ligt de route dus ook al behoorlijk vast.
Voor de Yosemite zojuist het mountain bug resort in Midpine geboekt. Hebben mensen hier ervaring mee?
Qua beoordelingen etc. behoorlijk positief en vanuit SF een goede plek denk ik zo.

Na de hotels zal ik mij nu bezig gaan houden met het road book en de tickets voor de verschillende attracties daar!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb zelf geen ervaring met de Yosemite Bug. Je weet dat het zeker een uur rijden is naar de vallei? Waarom kies je niet voor iets in het park? Dat scheelt je veel tijd.
Dat is gunstig ligt ten opzichte van San Francisco is toch niet belangrijk?

Marianne
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door StrAAtje »

Martin & Marianne schreef:
05 jun 2019, 22:49
Ik heb zelf geen ervaring met de Yosemite Bug. Je weet dat het zeker een uur rijden is naar de vallei? Waarom kies je niet voor iets in het park? Dat scheelt je veel tijd.
Dat is gunstig ligt ten opzichte van San Francisco is toch niet belangrijk?

Marianne

Hallo Marianne,

Wederom bedankt voor je snelle reactie. Keuze was gevallen hierop door de positieve reviews oa ook over de locatie.
Met gunstige ligging met betrekking tot SF doelde ik op de juiste zijde niet qua afstand etc.

Maar na je reactie even verder gekeken inderdaad en een uur rijden is wat teveel van het goede.
Adviseer jij om een hotel te nemen in El Portal?
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door StrAAtje »

Ik zie nu overigens ook White Chief Mountain Lodge ligt in de Sierra National Fores.
Volgens mij ook nog een behoorlijk eind rijden, maar wordt qua afstand ook nog wel op verschillende plekken aangeraden.

Is dit een beter idee? Iemand ervaringen mee?
Of toch gewoon voor Cedar Lodge gaan?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door IngridZw »

Wij hebben ooit overnacht in Cedar Lodge. Wel prijzig maar dat is alles als je in de buurt van het park overnacht. White Chief Mountain Lodge zal waarschijnlijk geen uitzondering zijn en dat ligt ook een uur verwijderd van de vallei.
Vanwege de locatie, halfuurtje rijden naar de vallei, is El Portal, in dit geval Cedar Lodge, de beste optie.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is niet nodig en niet toegestaan om bovenliggende berichten te quoten en mijn vraag heb je wel gequote maar niet beantwoord. :wink: Waarom niet iets in het park? El Portal is ook niet gek maar zeker in september als het al vroeg donker wordt is het mooi om je tijd in het park optimaal te kunnen gebruiken.
Voor de mogelijkheden in het park zie www.travelyosemite.com. Half Dome Village heeft cabins en tenten. Je zit dan in de vallei zodat je daar alles met de shuttlebus kunt doen. De Lodge is ook mooi maar wel prijzig. Als je een tent neemt (143 dollar) kies dan voor een heated tent, dan heb je een stopcontact. Een tent in HousekeepingCamp (108 dollar) is ook leuk.

Op die moment geeft Google Maps niet de juiste locatie als je Yosemite Village invoert (zie hier). Voor de juiste afstand kun je Yosemite Valley of Half Dome Village invoeren.
(Ik heb dit al drie keer gemeld bij google, misschien kan iemand anders dat ook eens doen? Het heeft tot nu toe niet geholpen.)

Marianne
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door StrAAtje »

Ik zie dat ik helemaal niet gereageerd heb op jouw post Marianne, excuses.
Inmiddels Half Dome Village kunnen boeken, super bedankt! Plan is om vanuit San Francisco naar de Mariposa Groove te gaan om vervolgens door te gaan naar het hotel.

Ik ben steeds drukker met het maken van de roadbook en wordt steeds enthousiaster naar mate ik mij verder in lees.

In middels is het gedeelte Las Vegas tot Bryce Canyon bekend, alleen nu zit ik nog even met het stuk van Bryce naar Page.

Zoals in schema hebben wij ongeveer 2 halve dagen & 1 hele dag in Page, maar ik lees een hoop over Marble Canyon en over Navajo Bridge.
Hoe is het verstandig om deze in onze route te plaatsen? Je kan de brug volgens mij niet over dus het heeft geen zin om deze vanaf Bryce naar Page te pakken toch?

De volledige dag zullen wij kayakkend spenderen naar de Canyons, maar is het verstandig om Marble Canyon mee te pakken op de route van Page naar Grand Canyon (south rim)?

Lees overigens weinig over Marble canyon.
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door StrAAtje »

Iemand een idee vwb marble canyon? Zal waarschijnlijk even langsgaan zijn, maar is het de moeite waard? En meest verstandig om dit vanuit Page Naar Grand canyon te doen?
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door StrAAtje »

Verder is het plan om vanaf Grand Canyon de desert view the rijden en ook nog hermits road mee te pakken op onze reisdag van Page naar Grand Canyon.

Voor volgende dag staat de reis richting Kingman via route 66 op de planning, maar daarvoor wilde ik evt. nog in de ochtend een trail doen naar beneden bij de South Rim.

Nu zijn er verschillende opties qua trails zoals South Kaibab Trail & Bright Angel, maar deze zullen wij nooit in zijn geheel kunnen doen.
Hebben jullie enige tips welke trail mooi is om naar beneden te gaan & tot welk punt dit is ongeveer?

Dacht aan een hike van 2 a 3 uur om de weg te vervolgen richting Kingman?
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door Markstaal »

Een korte wandeling bij Bright Angel is mooi, of anders Ooh Aah Point bij South Kaibab. Je kan natuurlijk verder lopen naar bijvoorbeeld Skeleton Point maar vergis je niet in de warmte en de wandeling terug naar boven.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door Mr. Patrick »

StrAAtje schreef:
07 aug 2019, 22:14
en ook nog hermits road mee te pakken
Het is mooi om een stukje langs de rim te lopen. Met name het laatste stuk tot aan Hermits Rest loop je door bosgebied, dus is al niks meer te zien. En het eerste stuk dat je wel langs de rim loopt is ook veel van hetzelfde. Loop dus gewoon een lekker stuk en neem de shuttlebus tot aan Hermit's Rest en dan weer terug.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door StrAAtje »

Bedankt voor de tip. Staat ook weer genoteerd:)

Voor wat betreft de route; de mooiste wegen heb ik gevonden in het daarvoor bestemde topic, maar zijn er ook nog dirt roads onderweg die mensen pakken en de moeite waard zijn voor ons rondje? (betreft het voorbeeld rondje van hier)
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door StrAAtje »

Verder nog een vraag met betrekking tot de Panorama Trail die wij willen lopen in Yosemite.
Daarvoor is een one way ticket nodig voor de Glacier point met de bus, maar die van half 9 is al vol. Zijn er andere opties om bij glacier point te komen??
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door Mrvanilla »

Hopen dat er nog wat vrij komt. Als je een hele goede conditie hebt kun je de 4 Mile Trail eerst naar Glacier Point lopen. Dan de panorama trail terug. Ben je wel een uurtje of tien zoet mee.

Vrienden van ons zijn heel vroeg naar Glacier Point gereden, liepen de panorama trail naar beneden en zijn de dag erna de 4 Mile Trail omhoog gelopen. Auto verbleef dus nachtje op Glacier Point. Moet je wel in de vallei slapen.

Proberen te liften kan ook nog.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door johan1973 »

StrAAtje schreef:
07 aug 2019, 21:21
Iemand een idee vwb marble canyon?
Ik vond Marble Canyon, Navajo Bridge (oude en nieuwe) en Lees Ferry zeker de moeite waard. Fotogenieke omgeving. Gewoon een stukje 89A vanaf Bitter Springs dubbel rijden. Heb zelfs wel een keer in de logde overnacht en je kunt er heel aardig eten. Cathedral Wash trail is ook leuk met als beloning de Colorado River.
Maar wanneer je een krap schema hebt dan heeft Grand Canyon een hogere prioriteit, ‘verlies’ hier dus niet veel tijd.

Johan
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat de bus niet is gelukt. Kijk de komende tijd of er nog iets vrij komt en anders kun je op de dag zelf kijken of er nog plaats is. Je kunt je daarvoor om 8 uur aanmelden. Dan word je op de wachtlijst gezet. Zie ons 2017-verslag voor onze ervaring daarmee.
Omhoog lopen via de 4MT is zoals gezegd ook een optie. Neem een zaklantaarn mee want je bent dan wellicht niet boor het donker terug.

Bij de GC is de South Kaibab Trail een aanrader. Wij liepen hem tot aan Cedar Point. Zie daarvoor ons 2013-verslag.

Een dirt road die je zou kunnen nemen is de Cottonwood Canyon Road. Informeer wel naar de conditie van de weg.

Marianne
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door StrAAtje »

Dank voor jullie reacties. Ik ga de website in de gaten houden om evt. nog tickets te reserveren voor twee personen, hopelijk komt er nog wat beschikbaar. Anders maar een andere optie zoeken; is het niet zo dat er evt. Ubers of iets naar boven heen en weer rijden, want Johan uit jou verhaal begrijp ik dat je er gewoon met de auto kan komen?

Vwb de dirt road; ik had het idee om vanuit Bryce via 89a te rijden om ook Marble Canyon aan te doen. Dan hebben wij gewoon een rechtstreekse rit richting Grand Canyon omdat wij daar maar 1 nacht zijn en in Page 2. Is de Dirt road de moeite waard of is 89A zelf een mooiere route?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reden in 2002 via Marble Canyon. Zie http://martinenmarianne2002.blogspot.co ... s.html?m=1.

Voor de bus naar Glacier Point zou ik ook serieus naar mijn optie kijken. Er kwamen veel plaatsen vrij toen. Heb je ons verslag van die dag bekeken?
Taxi's of ubers rijden niet in het park. Je zou ook kunnen kijken of je een lift kunt krijgen van iemand. Misschien een praatje aanknopen met mensen die alleen of met zijn tweeën zijn?
De combinatie met de 4MT is geen optie?
En ja, je kunt er gewoon met de auto komen. Kijk eens op de kaart van het park daarvoor. Zie www.nps.gov/yose onder maps. Je kunt daar ook de wandeling naar Sentinel Dome en Taft Point maken. Misschien heb je iets aan mijn wandelsite daarvoor.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door stegeman »

We zijn net een dag ongeveer na je in Yosemite....helaas voor glacier point dan geen lift aan te bieden. Maar als we gaan zal ik eens goed om me heen kijken of we mensen blij kunnen maken mee te nemen.( Vantevoren vast leggen is ook niet handig, want dan heb je geen vrijheid meer om je plannen te veranderen zoals bijv in de vallei blijven... alhoewel we glacier point road wel erg graag gaan rijden voor de sentiment dome of taft point wandeling.... kan nog niet kiezen)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer