Namibië/Botswana 2020

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Namibië/Botswana 2020

Bericht door michelly »

We moeten nog vertrekken naar Maleisië maar toch staan we alweer op het punt om de volgende reis te boeken :lol:
Volgend jaar willen we met een jeep/daktent voor 3 weken door Namibië reizen en daarna vanaf Maun (waar we de jeep inleveren) nog een week door Botswana reizen met o.a. een mobiele safari. En als afsluiting een bezoek aan de Vic Falls.
Tips, reisverslagen, do's & dont's zijn allemaal welkom! Vooral reisverslagen :thumbup: :lol: :wink:

*Heeft iemand van jullie wel eens een mobiele safari gedaan?
*Zijn er hier ervaringen met een daktent?

Edit: Volgens mij vergeet ik dat ik op een Amerika-forum ben als ik de bovenste 4 topics zie :lol: :lol: :lol:
Bijlagen
Untitled.jpg2.jpg3.jpg
Untitled.jpg2.jpg3.jpg (59.49 KiB) 6367 keer bekeken
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door Njit »

Geeft niks hoor dat jullie af en toe (hoewel? beetje vaak :roll: ) vreemd gaan :lol:

Een ex-collega van me heeft wel eens met zo'n daktent rondgereden door Zuid-Afrika, Namibië en Botswana. Zij deden het met een klassieke Volvo :) Blog van hun reis: http://cvsae2012.blogspot.com/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door michelly »

Wat gaaf! Ga ik zeker lezen :thumbup:
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door tomhster »

Chobe NP vond ik echt fantastisch, zowel de game drive als de tocht op de rivier. Qua prijzen kon je vaak kiezen tussen afrekenen in Botswaanse Pula of US Dollar. Afrekenen in Pula was vaak veel goedkoper (tientallen procenten).
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door michelly »

Dank voor de tip!
Chobe doen we ook tijdens onze trip met de mobiele safari van Maun naar Kasane.
Ik zal eens navragen of daar ook een tocht op de rivier bijzit.
Gebruikersavatar
Inge
Amerikakenner
Berichten: 1469
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door Inge »

Hoi Elly,

Wat een stoere plannen! Gaaf!
Ik kan je zelf geen tips geven, behalve dat drie op reis vorig jaar (dacht ik) een aantal afleveringen aan Botswana heeft besteed.

Veel succes met je planning!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door michelly »

Ja dat klopt. Chris Zegers heeft met een jeep door dit gebied getrokken. Wij gaan hier de mobiele safari doen, om dit in ons eentje te doen vonden we een tikkeltje te avontuurlijk. :lol:
Gast

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door Gast »

Ik ben in Namibië, Zuid-Afrika en Swaziland geweest. In 2016 Zuid-Afrika en Swaziland en 2017 Namibië. Waar ga je naartoe in Namibië?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door michelly »

Dit is ongeveer het idee. Hier en daar maken we nog wat aanpassingen maar grofweg gaat het dit worden:
Bijlagen
Namibië
Namibië
Untitled.jpg1.jpg (94.44 KiB) 6305 keer bekeken
Botswana
Botswana
1.jpg (165.3 KiB) 6305 keer bekeken
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door kastelke »

Bescherm je heel goed tegen malaria. Zeker aan Vic Falls. Een van mijn vrienden heeft daar, ondanks de medicatie, toch malaria opgelopen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gast

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door Gast »

Zelfde route als ik gedaan heb, in Namibië dan. Botswana wil ik nog een keer zien nog niet geweest.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door michelly »

We hebben vandaag definitief geboekt. We gaan ons tzt goed voor laten lichten betreffende malaria.
Ik heb er nu al zin in :D
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door ludwig »

Net een paar dagen terug uit Botswana en ik wil nu al terug ! Volgend jaar nog geen plannen, maar 2021 Botwana in combinatie met Namibie gaat het waarschijnlijk wel worden . In welke tijd van het jaar gaan jullie? Alleen voor het gedeelte in Namibie ( Caprivi strook) werd aangeraden om malaria pillen te slikken. Dat hebben we ook braaf gedaan. Geen mug gezien de hele vakantie, maar better safe than sorry.
Zuid-Afrika vonden we twee jaar terug al geweldig, maar deze vakantie was de beleving positief in het kwadraat.
Geen ervaring met daktent, wij hebben lodges en B&B gedaan en dat is ons zeer goed bevallen. Alleen 'gekampeerd' in Chobe NP ( georganiseerde 2 daagse excursie). Vanuit Kasane een dagexcursie gedaan naar de Vic Falls ( helicopter vluht van 12 minuten zeer aan te raden !!)
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door Loek »

Elly, ik zie op je kaartje dat je bij Swakopmund weer het binnenland ingaat. Ietsje verderop aan de kust ligt Cape Cross waar een enorme zeeleeuwen kolonie is, echt de moeite van een bezoekje waard. Wel je neus dichthouden, die beesten eten alleen vis en dat ruik je ook aan de uitwerpselen...
In mijn reisverslag (in het engels) van 2017 in Zuid Afrika en omgeving staan nog een paar fotos daarvan: Africa.
Meer fotos van onze reis hier: Fotos
Ik zou ook proberen in de San Bushman region van Botswana een Bushman wandeling te regelen als ik hou was. Best wel apart. Wat malaria betreft zou ik me zeker extra goed insmeren in het Okavango Delta gebied. Wij slikten destijds Malarone als malaria prophylaxis.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door michelly »

@ludwig Wat fijn dat jullie het zo naar de zin gehad hebben en alweer nieuwe plannen hebben!
Wij vertrekken 24 juli en komen ruim 4 weken later weer terug.
Zuid-Afrika was vorig jaar voor ons al helemaal fantastisch ben benieuwd of het bij ons ook in het kwadraat gaat worden. Ik kan het me haast niet voorstellen haha!

@Loek Ik had jullie verslag er al eens bij gepakt. Cape Cross willen we ook bezoeken. We zullen een wasknijpertje meenemen :lol:
De fotopagina had ik nog niet gezien, ga ik nu meteen doen!
Wij komen niet in de regio van de San Bushman volgens mij. Waar is dat precies?
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door Loek »

Wij hebben de San Bushmen ontmoet toen we in het Ghanzi Trailblazers Camp verbleven. De San waren vroeger in de gehele Kalahari te vinden, maar werden de laatste tijd zowel uit Botswana als uit Namibië verjaagd. Ze zijn te vinden in het grensgebied tussen Botswana en Namibië, maar hun getallen lopen heel erg terug. Mogelijk bestaan ze binnenkort helemaal niet meer. Als je ooit de film "The Gods must be Crazy" hebt gezien, dan wil je deze mensen in het echt ontmoeten.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door michelly »

Heeft er iemand ervaring met Ethiopian Airlines? Ik zie nu redelijk geprijsde tickets met hen. Mooie vluchttijden en ook nog eens 2 koffers per persoon. Even googlen leert me dat de reviews over het algemeen best goed zijn. Iemand met hen gevlogen?
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door kastelke »

Heb vrienden die er mee gevlogen hebben en erg positief zijn.
De luchthaven in Addis is verschrikkelijk.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door Elendan »

Wordt een geweldige reis! Nadat ik je verslag over Maleisië heb gelezen vanmiddag zag ik dat je volgend jaar naar Namibië/Botswana gaat. We zijn 12 jaar geleden ook naar Namibië geweest en dat is onze beste reis ooit geweest, alhoewel ik moet bekennen dat de VS inmiddels op gelijk niveau begint te staan :)
Zeker na de drukte in Maleisië wordt het een verademing. Wij gingen het jaar na onze vakantie in Namibië naar Maleisië en het verkeer, de drukte van alle mensen etc. kwam ons rauw op het dak. Daarom genieten we ook zo van de VS, de lekker leegte :)
Heel veel plezier met de voorbereidingen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door michelly »

Het gaat Ethiopian Airlines worden :thumbup:
Ik kan me nu al verheugen op de leegte in Namibië. Maleisië was inderdaad druk :lol: maar ook daar hebben we de rust in de jungle kunnen ervaren. Het kon voor ons echter niet tippen aan Afrika of Amerika. Ondanks dat we een fantastische reis gehad hebben daar hoef ik voorlopig niet terug, een gevoel wat ik bij Afrika en natuurlijk Amerika wel heb!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer