Reis jill712: route zomer 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jill712
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 sep 2016, 18:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis jill712: route zomer 2020

Bericht door jill712 »

Hoi allemaal,


Volgende jaar willen wij, twee vriendinnen van dan 25 jaar, een roadtrip door Amerika maken.
We zijn er allebei al een keer geweest en slaan daarom een aantal dingen over.
We willen een niet al te hoog reis tempo en zullen zeker wandelen in de parken.
Als route hebben we nu onderstaande route in gedachte:

Amsterdam - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Zion (265 km)
Zion
Zion - Bryce Canyon (120 km)
Bryce Canyon - Capitol Reef (190 km)
Capitol Reef - Moab (231 km)
Moab
Moab - Page/ Lake Powell ( 447 km)
Lake Powell/ Page
Page/Lake Powell - Flagstaff/Williams
Flagstaff/Williams - Lake Havasu (278 km)
Lake Havasu - Joshua Tree (263 km)
Joshua Tree - Los Angeles (205 km)
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - Amsterdam

De dag Moab-Page is wat langer, vandaar de extra Page.
Alles tips en route suggesties zijn welkom!

Alvast bedankt!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Route zomer 2020

Bericht door Marcopstal »

Tot Moab is het zeker OK, maar Moab zelf daar heb je weinig tijd. Onderweg naar page heb je dan ook nog Monument Valley waar een overnachting mooi is.
Voor de GC is het toch een grote meerwaarde om in de village zelf of Tusyan te overanchten ipv Williams en al zeker Flagstaff.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Route zomer 2020

Bericht door tomhster »

Waarom vlieg je niet gewoon terug vanaf Las Vegas? Waarschijnlijk is dit goedkoper qua huurauto en Los Angeles is in mijn optiek zeker geen must. Hou je wat meer ruimte over voor St. George, Cedar Breaks, Moab, een slotcanyon hier of daar...
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route zomer 2020

Bericht door IngridZw »

Mooie plannen.
Je kan een dag besparen als je één keer overnacht tussen Grand Canyon en Los Angeles. Dat is goed te doen zelfs als je Joshua Tree onderweg bezoekt. Je zal er in de zomer toch niet echt willen wandelen vanwege de hitte.
Ik zou dan overnachten in Needles en de volgende dag binnendoor rijden via Amboy, Twenty Nine Palms( Joshua Tree)naar Los Angeles. Hebben wij ook op die manier gedaan en velen met ons.
Die extra dag kun je besteden voor een overnachting in Monument Valley zodat je nog een groot gedeelte van de dag in Moab kunt verblijven (is een rit van zo'n 2 uur) of een extra nacht Moab is ook mooi.

Los Angeles wel of niet is een persoonlijke voorkeur.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill712
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 sep 2016, 18:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill712: route zomer 2020

Bericht door jill712 »

Dank voor jullie reacties!

Grand Canyon zijn we allebei al geweest en wilden we in eerste instantie overslaan. We gaan nog even kijken wat we gaan doen, omdat we er natuurlijk wel langs rijden. Of is er nog een andere leuke tussenstop?
Monument Valley slaan we wel over omdat we dit ook gezien hebben.
We willen wel echt eindigen in Los Angeles.

We hebben de route aangepast met een tussenstop in Needles en extra overnachting in Moab. Thanks voor de tip!

Amsterdam - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Zion (265 km)
Zion
Zion - Bryce Canyon (120 km)
Bryce Canyon - Capitol Reef (190 km)
Capitol Reef - Moab (231 km)
Moab
Moab
Moab - Page/ Lake Powell ( 447 km)
Lake Powell/ Page
Page/Lake Powell - Flagstaff/Williams
Flagstaff/Williams - Needles
Needles - Los Angeles (263 km)
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - Amsterdam
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis jill712: route zomer 2020

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

mooi.
In plaats van Flagstaff/Williams zouden jullie ook kunnen kiezen voor het mooi gelegen, kleinere, gezellige Sedona.

Jacques
jill712
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 sep 2016, 18:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill712: route zomer 2020

Bericht door jill712 »

We gaan de optie Sedona bekijken!
Bedankt voor de tip
jill712
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 sep 2016, 18:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill712: route zomer 2020

Bericht door jill712 »

Hoi allemaal,

We hebben nog even zitten nadenken over de route en dachten misschien dat het een idee is om de nachten Las Vegas te splitsen. We komen dan op onderstaande route uit:

Amsterdam- Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Zion (265 km)
Zion
Zion - Bryce Canyon (120 km)
Bryce Canyon - Capitol Reef (190 km)
Capitol Reef - Moab (231 km)
Moab
Moab
Moab - Page ( 447 km)
Page
Page - Las Vegas (437 km)
Las Vegas
Las Vegas - Joshua Tree (318 km)
Joshua Tree - Los Angeles (206 km)
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - Amsterdam

Zouden jullie dit aanraden? Of is het een beter idee om meteen de eerste dag te vertrekken en dan later twee volle dagen Las Vegas te plannen?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis jill712: route zomer 2020

Bericht door Markstaal »

Als je begint in Las Vegas en eindigt in LA dan zou ik er niet voor kiezen weer tussen door terug te gaan naar Vegas maar het eerder zo doen als in je andere planning. De kans is in je huidige planning ook groot dat je een deel van de dagen in Vegas in het weekend vallen, dit is veel duurder dan dagen door de weeks. Je rijdt nu ook 2 keer het zelfde stuk in de route als je vanaf Page weer terug gaat naar Las Vegas.

Wat zijn jullie plannen in Page? Ik zou er ook voor kiezen om via Sedona terug te gaan. Vanuit Sedona naar Joshua Tree en eindigen in LA. Sedona is echt de moeite waard, de natuur is daar erg mooi.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis jill712: route zomer 2020

Bericht door PSVwally »

Ik vond jullie 2e route eigenlijk prima.

Alleen zou ik na een overnachting Flagstaff/Williams niet voor Needles kiezen, dat ligt relatief te dichtbij.
Sedona is een leuke optie, maar dan kom je, met hoe je route nu is, in de knoei met je dagen of je moet maar 1 dag in LA nemen. Eigenlijk zou dan een dag langer moeten gaan. Ik zou misschien ipv Needles naar de regio Palm Springs rijden en dan de dag erna via Joshua Tree naar LA. Zeker als je Sedona toe gaat voegen.
Ik ben het ermee eens dat Vegas opsplitsen niet handig is
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill712: route zomer 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Op zich is twee keer Las Vegas niet zo gek, kijk eens hoe de weekenden vallen. De ene keer kun je dan aan de strip gaan zitten en de andere keer bij Fremont Street. Je zou de eerste nacht voor Fremont Street kunnen kiezen, dan is 1 nacht ook voldoende, en dan de andere nachten aan de strip.

Marianne
jill712
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 sep 2016, 18:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill712: route zomer 2020

Bericht door jill712 »

Onze plannen zijn inmiddels flink gewijzigd. LA hebben we geschrapt en we willen nu op Phoenix AZ vliegen, zodat we Sedona kunnen bezoeken.
Onderstaande route is wat we nu willen gaan doen. Mochten jullie tips/adviezen hebben wat betreft de route, activiteiten en hotels dan horen we dat graag!

Amsterdam- Phoenix
Phoenix -Sedona (188 km)
Sedona
Sedona - Page (260 km)
Page
Page - Mesa Verde (363 km)
Slapen in Cortez, 50 minuten van Mesa Verde National Park
Mesa Verda - Moab (201 km)
Moab
Moab
Moab - Capitol Reef (232 km)
Capitol Reef
Slapen in Torrey
Capitol Reef - Bryce Canyon (190 km)
Bryce Canyon - Zion (120 km)
Zion
Zion - Las Vegas (257 km)
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Amsterdam

Alvast bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis jill712: route zomer 2020

Bericht door PSVwally »

De route lijkt me prima te doen hoor. Mesa Verde kost je, afhankelijk van de plannen, een goede halve dag. Cortez is een prima uitvalsbasis.

Wat verder te doen? Zijn jullie avontuurlijke types?
Dan kan je bij Moab bv raften (al zal het water niet enorm hoog meer staan), maar je zou ook een jeep kunnen huren en bv de shafer trail kunnen rijden naar Canyonlands NP.

Ook bij Page zou je het meer op kunnen. Je kan een bootje huren (kost wel wat en je hebt geen vaarbewijs nodig), maar je kan ook suppen of kajakken/kanoën. Of een boottocht maken naar bv de rainbow bridge. En natuurlijk de horseshoe bend en één van de slotcanyons. Let op dat je dit ook ver vooraf al reserveert.

Sedona kan ik je pas in Oktober iets over zeggen, want dan zit ik in die regio. Ik ben aan het kijken voor een ballonvlucht, evt in combinatie met een jeeptour. Of anders alleen 1 van deze activiteiten. Verder ben ik aan het orienteren om in Jean, dat ligt net onder Las Vegas, te gaan parachutespringen.

Let wel dat zeker in de zomer bijna alle locaties druk zijn en dat er niet overal heel veel hotels zijn. Dus prijzig als je er niet op tijd bij bent.

Bij Zion had ik de Bumbleberry Inn. Dat was 6 jaar geleden een prima locatie. Ook het zion motel wordt hier veel genoemd. Dit kun je alleen via hun eigen site boeken. In Moab had ik volgens mij een motel6, maar dat was gewoon erg basic. Er mochten hier ook huisdieren in, dus zorg wel voor een petfree kamer, anders heb je kans op haren....
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill712: route zomer 2020

Bericht door IngridZw »

Wij hebben in een vorige reis 2 overnachtingen gehad in Sedona. Erg mooi. Over de omgeving, activiteiten en bezienswaardigheden kun je eens kijken op de site http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... edona.html
Wij hebben daar veel informatie uit gehaald.
Zion Park Motel kun je nu trouwens ook boeken via Booking.com. Via de eigen site is het echter wel goedkoper.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis jill712: route zomer 2020

Bericht door Markstaal »

Voor Mesa Verde kan je ook kijken naar Far View Lodge. Wij wouden hier vorig jaar een overnachting boeken maar omdat we toen wat om hebben gegooid hebben we dit overgeslagen. Volgens mij een mooie locatie en een goed hotel, plus je overnacht in het park.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis jill712: route zomer 2020

Bericht door Mr. Patrick »

Sorry @Markstaal, de Far View Lodge is geen goed hotel. Bedden waren oud, veel insecten op de kamer en het uitzicht vanaf de kamer valt enorm tegen. Op Ramada Downtown Denver na (die lag in een achterbuurt) was dit het slechtste hotel van onze rondreis, hoewel de prijs gemiddeld was.

Persoonlijk zou ik Mesa Verde compleet overslaan. Ik vond het zwaar tegenvallen. Als het de belangrijkste achievement is van een volk dat ze in 900 na Christus stenen op elkaar kunnen stapelen en met leem kunnen metselen, ben ik - als Europeaan en dus een verre afstammeling van de oude Grieken en Romeinen - niet onder de indruk.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis jill712: route zomer 2020

Bericht door Markstaal »

@Mr. Patrick Goed om te weten, zag op internet vaak lovende reacties. Bedankt voor het melden :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill712: route zomer 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden Mesa Verde wel leuk/interessant en ons verblijf in de Far View Lodge is goed bevallen. Dat is al weer weer 11 jaar geleden, dus er kan veel veranderd zijn.

Marianne
jill712
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 sep 2016, 18:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill712: route zomer 2020

Bericht door jill712 »

Bedankt voor jullie reacties.

@PSVwally We zijn niet zo avontuurlijk dat we gaan parachutespringen. We willen wel kijken om ergens te gaan kanoën of kajakken.
In Zion willen we inderdaad in Springdale verblijven. Zodra we vliegtickets hebben, gaan we de hotels boeken. Nu weten we nog geen exacte vertrekdatum.

Thanks voor de tip/ het afraden van het hotel bij Mesa Verde. We gaan even kijken wat we gaan doen en anders verblijven we in Cortez.

Jill
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis jill712: route zomer 2020

Bericht door Mr. Patrick »

Alle faciliteiten in Mesa Verde zijn sterk verouderd. Dus niet alleen de Far View Lodge, maar eigenlijk ook alle restaurants en musea doen sterk verouderd aan.
Waarschijnlijk is er sinds het laatste bezoek van Martin en Marianne helemaal niks meer aan gedaan 8)
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer