Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis TomUSA: Seatle - San Diego.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
TomUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis TomUSA: Seatle - San Diego.

Bericht door TomUSA »

Binnenkort gaan we weer een mooie roadtrip maken aan de westkust van de USA. Nu ben ik benieuwd of jullie nog tips of opmerkingen hebben? Zo heb ik bijvoorbeeld het Olympic NP eruit gehaald, dit kost volgens mij gelijk 3 dagen in je planning. Of is dit zeker de moeite waard om te bezoeken? Hetzelfde geldt voor de Painted Hills in Oregon, ook de moeite waard? En hebben jullie nog andere leuke tips voor Oregon? :)

Er staat nog niks in beton gegoten, waardoor we bijvoorbeeld het einde van de reis kunnen omgooien, maar we vinden het dit jaar ook wel fijn om de vakantie af te sluiten aan het strand en zijn beide wel fan van San Diego!

Hierbij mijn eerste opzet voor een planning:

1 Amsterdam
2 Seatle
3 Seatle, Via Mount st Helens
4 Portland
5 Portland, via colombia river
6 Bend
7 Crater Lake
8 Lassen NP
9 Lake Tahoe
10 Lake Tahoe
11 Bridgeport, Bodie bezoeken
12 Yosemite (zijn we al geweest, dus 1 dag vinden hier wel goed)
13 Merced
14 Monterey
15 Monterey
16 Morro Bay
17 Torrance Beach
18 ?
19 ?
20 San Diego
21 San Diego
22 Laguna Beach
23 Los Angeles
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Seatle - San Diego

Bericht door stegeman »

Zou elk geval dan wel Mount Rainier meenemen. Wij vinden het een fantastisch park.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis TomUSA: Seatle - San Diego.

Bericht door Old Faithful »

Ik vind Olympic N.P. en de Painted Hills zeker de moeite waard en dat geldt ook voor het door stegeman genoemde Mount Rainier N.P. Probleem is dat je in 23 dagen niet alles kunt bezoeken. Je zult dus keuzes moeten maken. Ik zou proberen Mount Rainier en de Painted Hills op te nemen. Maar de keuze is natuurlijk aan jou.
Schrijf je route uit in een schema van dag tot dag. Nu lijkt het alsof je dag 3 van Seattle naar Mount Saint Helens heen en weer rijdt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis TomUSA: Seatle - San Diego.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is nogal gehaast vind ik. Schrijf het inderdaad eens uit in de van/naar vorm, dan zie je ook beter dat je vrijwel nergens een volle dag hebt. Waarom Merced? Je kunt prima in 1 dag van Yosemite naar Monterey rijden. Of wil je die dag nog grotendeels voor Yosemite gebruiken?
Voor Lassen zou ik 2 nachten uittrekken.

Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag voor vergelijkbare route.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer