Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

dit zijn de banden van LTE in de US (hoe meer ondersteund worden door je telefoon, hoe beter):
FDD‑LTE (Bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 29, 30, 32, 66, 71)

linkje hier van de verschillende carriers in de US: https://www.phonearena.com/news/Cheat-s ... SA_id77933
image.png
Als je dus een AT&T simkaart gebruikt is het belangrijk dat je toestel in ieder geval band 12 en 17 ondersteunt, anders heb je waarschijnlijk slecht of geen bereik.
Met een kaart van SImple (T-moblile netwerk via ARIELI) is het dus belangrijk dat je telefoon in ieder geval 2,4, 12 en 71 (laatste wordt niet gebruikt in NL) onderstuent.

@Theodore als je onePlus dus een europees model is ondersteunt deze geen LTE (niet via AT&T en ook niet via T-Mobile) in de US.
Laatst gewijzigd door Gast op 12 aug 2019, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Theodore »

Is het niet aan te raden om met mijn Oneplus 2 naar de Walmart te gaan en daar een prepaid kaart kopen die dan onmiddellijk kan getest worden of hij werkt op dat toestel .
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Als je een europees model oneplus toestel hebt werkt het sowieso niet op de amreikaanse LTE/4G banden, dan kun je het toestel gewoon thuis laten (tenzij je genoegen neemt met 3G).
Nogmaals gezegd: probeer een iphone (vanaf 5s) te lenen/kopen, die werkt sowieso op alle LTE banden.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door harryh »

@Jozs @Old Faithful ik heb een vrij recente Moto G5S Plus XT1803 (UK versie) en die werkt vrijwel nergens in de VS op LTE. Volgens een van die sites heeft hij één band die AT&T LTE ook gebruikt, maar waar ik ben in Florida wordt die niet gebruikt.
Je kunt dus weinig met een Moto.

Om te testen heb ik een oude Lumia 950 meegenomen, die doet het hier wel op LTE (maar daar heb ik niks aan omdat er geen apps meer voor zijn). Ik gebruik 'm als hotspot als nodig.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Old Faithful »

Het valt niet mee voor iemand met HBS-A, want dat betekent en oud en geen Beta persoon. :oops:

@harryh Bedankt. Ik was inmiddels d.m.v. wat opzoekwerk en met behulp van de berichten van enkele beter ingevoerde personen op dit forum, waarvoor hartelijk dank :thumbup: , tot dezelfde conclusie gekomen. Die ene overlappende band is B5 en daarvan staat in de link van Terpies voor T-Mobile:
Band 5 (850MHz): Extremely limited use. Most band 5 coverage is offered by Verizon and AT&T. T-Mobile only operates LTE on this band around the Myrtle Beach, South Carolina area.
Daaruit concludeer ik met mijn beperkte kennis dat ik daar in het zuidwesten niets aan heb.

En voor AT&T:
Band 5 (850MHz): this band is used most commonly 3G (HSPA+ ) connectivity, but some of it also goes toward LTE. AT&T owns a lot in this frequency range throughout the nation, and band 5 is sometimes used in areas where there is no band 12/17 coverage.
Daarmee zou ik dus een grotere kans op (iets) minder snel mobiel internet moeten hebben.
Kan iemand op dit forum iets zinnigs zeggen over hoe groot die kans is in de omgeving Californië, Nevada, Arizona, en Utah?

Om de zelfkastijding nog iets te verlengen, heb ik mijn aandacht verlegd naar de Samsung SM-A520F van mijn echtgenote.
Die beschikt o.a. over B2, B4 en B5, waarvan vooral B4 van belang is (denk ik :oops: ) want in de link van Terpies staat:
Band 2 (1900MHz frequency range): this is a band mostly used in rural areas, or where band 4 is not available. It has higher reach, and it is widely used in the Northeast to provide 4G coverage to distant places. T-Mobile has deployed various chunks of spectrum, from smaller 5x5 blocks to larger and speedier 20x20 blocks. This band is also used for 2G and 3G.
Band 4 (1700MHz/2100MHz): the backbone of T-Mobile's LTE network. It is usually deployed in large 20x20MHz chunks in most markets, providing fast speed and a stable connection. Used for more densely populated areas.
Helaas heb ik nog geen site kunnen vinden waarop staat waar welke band door T-Mobile wordt gebruikt.

Ik denk dat we met een Arieli simkaart in de Samsung een heel eind komen. Klopt dit?

Dank aan de experts voor het meedenken.
Groet,

Old Faithful
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

yep, voor de Samsung phone zal je met de Arieli T-mobile kaart een heel eind komen :)
Wordt een kwestie van trial and error....
Donnadonny
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 jun 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Donnadonny »

Hallo iedereen

mijn derde keer Orlando maar 25 jaar geleden bestond Wi-fi nog niet.

Mijn vraag houdt dus daar mee verband.


Volstaat de Wi-fi in de pretparken (Disney,..) om Fastpasses en wachttijden te checken of om een reservatie te doen in een restaurant,

of raden jullie aan om een prepaid SIM te kopen in de VS, of anders nog een extra abonnement (500 mb bijvoorbeeld) voor de VS te nemen bij mijn provider?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: esim abbonement in amerika

Bericht door vana »

pukvg schreef:
03 aug 2019, 17:06
Binnenkort vertrek ik naar Amerika voor een exchange periode van school en tijdens deze periode zou ik graag gebruik willen maken van een esim. Mijn telefoon is hier in ieder geval geschikt voor.
Bij mijn man op het werk gebruiken ze zakelijk Truphone met een eSim card
Het werkt ook prima in de USA.
Ik weet niet of dat iets voor je is?
USAtheBest
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2019, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door USAtheBest »

We gaan in september naar de westkust. Ik heb een OnePlus 6T en mijn vriendin een Samsung Galaxy S10. Kan iemand me een tip geven welke simkaart we het beste kunnen aanschaffen en waar we deze het beste kunnen aanschaffen? Bijvoorbeeld op het vliegveld, of kan ik die nu al ergens bestellen?
Onze reis begint in San Francisco, dus wellicht kunnen we een datakaartje op het vliegveld kopen. We willen het voornamelijk gebruiken om dingen op te zoeken en af en toe een beetje te internetten.

1 kaartje die we op 1 van de 2 telefoons als hotspot kunnen gebruiken is ook prima. We zijn er ongeveer 4 weken aan het rondreizen, dus ik dacht zelf aan minimaal 10GB, of onbeperkt (als dat mogelijk is). Wat raden jullie aan? Ook qua bereik.

Bedankt alvast!
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

@USAtheBest 62 pagina’s over dit topic en je weet zeker dat je vraag nog nergens beantwoord is? Heb je al iets hier gelezen?
USAtheBest
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2019, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door USAtheBest »

@Terpies het zal vast al vaker beantwoord zijn, maar goed daar lijkt me dit topic dan ook voor bedoeld. Daarnaast stel ik een vraag over twee specifieke telefoons in een bepaald gebied met bepaalde eisen, sorry dat ik geen 62 pagina's door ga spitten of dit heel toevallig al een keer voorbij is gekomen.
jan_nl
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door jan_nl »

Ik heb een s9 en daar bijna 4 weken geleden een prrpaid sim van att ingestopt. Kosten 50dollar, ik dachtbiets vab 45euro op de afschrijving. 8gb met tethering. Behalve in de natuurgebieden prima ontvangst. Aan de oostkust trouwens. Nog 1 dag nodig en denk nog zo'n 500Mb nu over. Zou het zo weer zo doen. Vooraf even gekeken waar in New YorknAT&T winkels zijn en daar binnengelopen en prima geholpen...nou ja er stond een automaat waar de sim uitkwam.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

USAtheBest schreef:
14 aug 2019, 19:52
@ Terpies het zal vast al vaker beantwoord zijn, maar goed daar lijkt me dit topic dan ook voor bedoeld. Daarnaast stel ik een vraag over twee specifieke telefoons in een bepaald gebied met bepaalde eisen, sorry dat ik geen 62 pagina's door ga spitten of dit heel toevallig al een keer voorbij is gekomen.
Wat heb je al wel gelezen dan?
Wat heb je al opgezocht?
Er wordt genoeg gemeld in de posts vlak hierboven over hoe je de specs van je telefoon kunt opzoeken, waar je Sim kaarten kunt bestellen. Je noemt de westkust, dat is een gebied zo groot als Europa.

Kortom, je wilt gewoon antwoord op jouw vraag omdat je geen zin hebt om even de zoek functie te gebruiken, of terug te lezen.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

USAtheBest schreef:
14 aug 2019, 17:58
Wat raden jullie aan?
Afgelopen trip heb ik hier een data sim aangeschaft: https://www.ebay.de/itm/263159146174, voor nog geen 29 euro heb je 10GB data. Let op, dit is alleen data, er zit dus geen telefoonnummer bij voor gesprekken/sms maar daar zou je je eigen sim voor kunnen gebruiken natuurlijk.
Andere optie is inderdaad een AT&T winkel binnenlopen, zo te zien zitten er genoeg in omgeving SFO: https://www.att.com/stores/
Wat ook veel mensen doen is een Arieli sim bestellen, meer info op https://www.arielimobile.com/
DisneyJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 sep 2017, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door DisneyJ »

Donnadonny schreef:
14 aug 2019, 14:29
Volstaat de Wi-fi in de pretparken (Disney,..)
De WiFi in de Disney World parken, hotels en Disney Springs is echt goed. Ik maak hier altijd gebruik van voor fastpasses, reserveren, eten bestellen etc, maar heb ook wel eens naar een familielid dat op dat moment jarig was gefacetimed om even persoonlijk te feliciteren. Gewoon goede verbinding gehad :thumbup:
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Theodore »

Kan mij iemand hier iets meer over vertellen voor eventueel te gebruiken in mijn OnePlus1 . Ook de keuze tussen X SIM free of X Microchip .
Sorry voor al deze vragen maar wij zijn een bejaard koppel van 74 jaar en dit is onze eerste Amerika reis en wij wilden onze smartphone enkel en alleen gebruiken om te bellen in de staten Montana en Wyoming . Wij verblijven daar 14 dagen .


Flexiroam X Starter Pack!

1GB Starter Pack Lite

Valid for 15 days | *Ships within 3-7 business days
Including:
1GB high speed data roaming
Seamless data connectivity in 150+ countries

Starter Pack
X SIM - FREE : Recommended for dual sim phones
Supports all sim sizes (Standard, Micro, Nano)
Use data on the X SIM and calls & text on your home SIM

or

X Microchip - $ 10.00 USD :Works best with single SIM phones
Supports all sim sizes (Standard, Micro, Nano)
No hassle of changing SIM cards
$14.99 USD
USAtheBest
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2019, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door USAtheBest »

sanook schreef:
14 aug 2019, 21:22
USAtheBest schreef:
14 aug 2019, 17:58
Wat raden jullie aan?
Afgelopen trip heb ik hier een data sim aangeschaft: https://www.ebay.de/itm/263159146174, voor nog geen 29 euro heb je 10GB data. Let op, dit is alleen data, er zit dus geen telefoonnummer bij voor gesprekken/sms maar daar zou je je eigen sim voor kunnen gebruiken natuurlijk.
Andere optie is inderdaad een AT&T winkel binnenlopen, zo te zien zitten er genoeg in omgeving SFO: https://www.att.com/stores/
Wat ook veel mensen doen is een Arieli sim bestellen, meer info op https://www.arielimobile.com/
Bedankt voor je antwoord! Beide opties lijken me prima opties. Ik zie bij Arieli dat T-Mobile een stuk voordeliger is, maar is dat bereik minder goed? Voornamelijk in de nationale parken?

Daarnaast zie ik dat de verzendtijd wellicht een probleem gaat zijn. Wij vertrekken op 1 september, denk je dat een bestelling van een simkaart ebay of arieli nog op tijd binnen zal zijn?
WpuntNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 dec 2012, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door WpuntNL »

@USAtheBest Ik heb de e-bay variant gekocht... die was met een dag of 6 binnen. Verzending vanuit Duitsland.

Arieli heb ik 2 jaar geleden gedaan. Volgens mij was dat ook met een week of 2 binnen. Het zal er wat dat betreft dan om hangen... dus daar zou ik dan niet meer op gokken.

<edit>
Overigens zegt Arieli het volgende op hun website:
I’M GOING TO US IN 4 DAYS, CAN YOU SHIP TO MY HOTEL?
Within the US we can offer express shipping over 2-3 days for additional $5.95. Many of our customer choose to ship to their hotels, in such a case please provide the hotel address and in order notes field let us know the name on hotel reservation and date of check-in. That info helps Hotels sort mail for quick retrieval on your arrival
dus da's een optie.


@Theodore Ik zie in dat starter pack geen telefonie zitten. Ik kan me vergissen, maar ik denk dat dit niet de juiste optie is.
Overigens ken ik Flexiroam niet en heb ik er geen ervaringen mee. Als ik dan toch voor Flexiroam zou kiezen, dan zou ik voor de X Sim variant gaan. Die past in het toestel (de simkaart is in verschillende formaten uit te drukken).

In dit topic komen een aantal opties voorbij die wel een telefonie variant kennen. In mijn optiek zou bijvoorbeeld een pakketje van Arieli beter passen... da's wel een klap duurder.

Heeft u een pre-paid telefoonbundel of een abonnement? Wellicht is het een optie om te kijken of de huidige provider iets kan aanbieden.
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Theodore »

Dus u denkt dat ik er niet mee kan bellen wat eigenlijk onze bedoeling was . Ik zal anders eens verder kijken op jullie forum .
Bedankt .
Donnadonny
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 jun 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Donnadonny »

DisneyJ schreef:
14 aug 2019, 22:23
Donnadonny schreef:
14 aug 2019, 14:29
Volstaat de Wi-fi in de pretparken (Disney,..)
De WiFi in de Disney World parken, hotels en Disney Springs is echt goed. Ik maak hier altijd gebruik van voor fastpasses, reserveren, eten bestellen etc, maar heb ook wel eens naar een familielid dat op dat moment jarig was gefacetimed om even persoonlijk te feliciteren. Gewoon goede verbinding gehad :thumbup:

Thx DisneyJ !

:thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer