Reis PSVwally: LA - LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door Ing »

Ik heb vorig jaar de zoo gedaan in een volle ochtend + begin van de middag/lunch. Het is een hele mooie, grote dierentuin, met ook wel veel extra vermaak (treintje, bustourtje etc), maar ik kan me voorstellen dat je als man met lange benen er in een ochtend wel doorheen bent. Zelf vond ik het wel een van de mooiste dierentuinen waar ik ooit geweest ben.

Tip: koop je kaartje bij de AAA (als je ANWB lid bent), want daar krijgen wij fikse korting. Wij zijn even naar een AAA kantoortje gereden en stonden binnen 10 minuten weer buiten met de kaartjes.
Dan door richting Flagstaff voor de sunset crater en de arizona snowball. Misschien voor deze omgeving ook nog tips. Afhankelijk van het weer haal ik deze dag er misschien wel uit voor een extra dag LA.
Ik ga zelf in april richting deze omgeving maar Sunset Crater NM stond nog niet op mijn lijstje. Dank voor de indirecte tip!

Ik heb voor april in Sedona de 'GreenTree Inn' gereserveerd, is niet zo duur en op dit moment bij Booking.com erg in de aanbieding, misschien heb je er nog wat aan.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door PSVwally »

@Ing Ik zat zelf te kijken naar de Beaver Creek Inn, maar dat ligt dichterbij Montezuma Castle en is een half uur onder Sedona. Nu maakt mij dat half uurtje niet zoveel uit, maar het is wel een prijzige omgeving valt me op. Die Greentree is ook €400 voor 3 nachten. Niet dat ik dat niet persé wil betalen, maar altijd op zoek naar een goede deal he. Ik zit ook een beetje naar airbnb's te kijken. Dan betaal ik wel een €100 minder.

Thanks voor de AAA tip. Ik zal daar eens induiken. En vooral ook waar die zit in San Diego. Meestal neem ik dat AAA een beetje voor lief en als ik bij hotels AAA geboekt heb vinden ze vaak elk pasje al prima
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door Ing »

Ik snap het, ik ben zelf ook altijd op zoek naar de perfecte deal haha. Heb ook altijd een soort gemiddelde streefbedrag qua hotels en het liefste heb ik voor dat bedrag dan ook de beste kwaliteit hotels die ik kan vinden. Ik vind de Phoenix/Sedona regio ook vrij prijzig, maar gelukkig compenseren andere bestemmingen in mijn reis dat wel weer (60 dollar voor een mooie La Quinta in Las Cruces bijv).

Klopt, AAA pasje zwaaien is bij hotels altijd prima, maar voor entreekaartjes moet je vaak echt naar zo'n kantoortje om daar tickets te kopen voor een mooi prijsje. Ooit mee begonnen in Florida en levert bijna altijd meer op dan de online deals. Er zitten iets van 3/4 kantoortjes in de regio, eentje vrij dicht bij de Zoo. Dit was in ieder geval vorig jaar goede deal, misschien is het dit jaar wel weer anders. Waard om even te googelen:)
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door Mrvanilla »

Of Sedona overslaan en central AZ bekijken, bijvoorbeeld Petrified Forrest NP en Canyon de Chelly NM. Of was je daar al geweest?
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door PSVwally »

Nee, ik ben daar nog niet geweest. Maar ik hou het toch even op de omgeving Sedona.

Inmiddels ook al iets verder in het plannen en inmiddels wat hotels geboekt.

Dag 01 aankomst LA en dan door richting Costa Mesa en daar pak ik wel een ramada inn of super 8 of days inn hotel
Dag 02 via highway 1 door naar La Jolla to aan Point Loma diverse stops en dan het gasquarter district (al hoor ik hier bijna alleen maar tegenvallende verhalen over eigenlijk).
Dag 03 's ochtends een boottocht door de haven en daarna de rest vd dag voor Balboa Park. 's Avonds wat eten in little Italy
Hotel San Diego = Pacific Inn hotel & suites (2 nachten geboekt en staat vast)
Dag 04 San Diego Zoo en evt nog Coronado Island friendship park misschien al ziet dat er ook onvriendelijk uit eigenlijk/ of old town en dan wil ik in ieder geval al door richting minimaal El Cento/Imperial
Dag 05 Lange rit naar Sedona. Onderweg iig een stop bij watson lake, vanaf Prescott de 89a via Jerome en cottonwood naar Sedona.
Dag 06 en 07 volle dagen voor Sedona en omgeving. Ik heb een pink jeep tour op de planning staan + montezuma castle + cathedral rock + redrock SP + chapel othc + evt een mountainbike tocht. Devils Bridge trail en slide rock SP laat ik even van de tijd en de jeeptourplanning afhangen.
Hotel Sedona= the views Inn( 3 nachten geboekt)
Dag 08 Omgeving Flagstaff (meteor crater + walnut canyon, grand falls staan dan wrs leeg) en dan door naar de GC south rim Hermits rest kant
Hotel grand canyon - bright angel lodge(1 nacht geboekt)
Dag 09 South Rim, vroeg op voor een wandeling naar ooh ahh point, hermits rest kan als ik dit nog niet heb kunnen doen en dan door naar Laughlin
Dag 10 dag omgeving Laughlin/Lake Mead en dan richting LA
Dag 11 LA kant grofweg tussen Victorville en San Bernadino
Dag 12 LA
Dag 13 ochtend LA en dan naar LAX
Dag 14 aankomst thuis
Dag 15 wasdag
Dag 16/22 ergens een week op een zon in Europa rustig aan :mrgreen:

De keuze voor Laughlin heb ik puur gemaakt in de hoop even een ochtend rustig aan te kunnen doen ipv weer direct veel te moeten rijden of lopen. Dat leek me met de resorts daar wel een geschikte plek.
Het laatste deel rond LA moet ik nog wat leuke wandelroutes zoeken, maar zal ook al wel wat afhangen van temperaturen/bosbranden en/of mijn vermoeidheid.
BarstowBOB
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 aug 2019, 01:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door BarstowBOB »

@WallyPSV ga je bij de Grand Canyon ook sterren kijken en een hike maken naar Supai, Havasu Falls?
Waarom ik van Amerika hou:
De lange goederentreinen, de graffiti, Atlanta, BBQ, basketbal, de mensen, de goede service, alles is goed bereikbaar, de behulpzame Amerikanen, de prachtige natuur, de geweldige pretparken, de Canyons en de wolkenkrabbers.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door PSVwally »

@BarstowBOB

Ik heb geen permit voor de havasupai dus daar ga ik dan ook niet naartoe. Sterren kijken bij de GC hangt er een beetje vanaf wat voor weer het is. Gisteren schijnt het er goed te hebben geonweerd.
Normaal gesproken ga ik 's avonds daar aankomen en de zonsondergang meemaken. Ik ben bij mijn vorige bezoek niet aan de kant van hermits rest geweest dus dat staat op de planning. En de vorige keer zijn we een stukje naar beneden gelopen (niet zo heel ver) bij de bright angel trail en nu ga ik een stuk verder de andere trail naar beneden. Daarna afhankelijk of ik de dag ervoor er tijd voor heb gehad dus het hermits rest deel en anders direct door naar Kingman om vanaf daar het stuk naar Oatman te rijden en dan door naar Laughlin.
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door Eskm »

20/7 jl van Flagstaff naar Sedona gereden.
Loop even langs de 'The Church of the Red Rocks' (Crest Drive via 179) en je krijgt een prachtig zicht over Sedona en de Red Rocks SP.
Tien minuten zuidwaarts heb je de 'Chapel of the Holy Cross'.
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door PSVwally »

The Church of the Red Rocks' (Crest Drive via 179)
Dank je voor de info
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door Ing »

PSVwally schreef:
10 aug 2019, 09:38
De keuze voor Laughlin heb ik puur gemaakt in de hoop even een ochtend rustig aan te kunnen doen ipv weer direct veel te moeten rijden of lopen. Dat leek me met de resorts daar wel een geschikte plek.
Wij doen hetzelfde in april volgend jaar. Na Grand Canyon rijden we door naar Laughlin en vervolgens naar LA. Ik heb in Laughlin voor 39 dollar inclusief alle taxes en resort fees Harrah's geboekt. Geen enorme luxe daar, maar voor dat geld.. Heb op de eigen website geboekt de codes van ABN save en een eigen summer sale code van de website gebruikt.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door Ing »

Oh en nog een tip wat betreft zuid LA. Ik heb 'Laguna Hills Lodge' geboekt voor 100 euro pn. Is een mooie plek en lodge op een ruim een uur vanaf LAX, richting San Diego. https://www.booking.com/hotel/us/laguna ... ge.nl.html
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door PSVwally »

Ik laat Laughlin nog open en kijk ter plekke of als ik in Williams ben wel. Dan zoek ik wel even een starbucks met WiFi.
Het ligt ook aan de tijd die ik voor de GC nodig heb en misschien kies ik dan toch wel voor Needles. Maar het wordt iig geen Kingman. Dat vond ik echt helemaal niets.

Ik had zelf met het genius program van booking al een ander hotel in Laguna Hills voor ongeveer hetzelfde bedrag gevonden. Maar ook hier wacht ik nog even, al boek ik dit hotel zeker vooraf, of ik nog een leuke aanbieding vind wat dichter bij de kust.
Ik heb al wel gezien dat rond Mesa Verde iets landinwaards diverse comfort inn/days inn/super8/motel6 klasse hotels voor tussen de €60 en €80 liggen. Mijn Houston - LA vlucht is al iets verlaat. Volgens United kom ik nu pas tegen 20u in LA aan. Aangezien ik alleen met handbagage reis en dus niet op koffers hoef te wachten zal ik redelijk snel bij het verhuurbedrijf zijn en met skipthecounter ben ik ook daar snel weg, maar ik wil om 22 wel in een hotel zitten :lol:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door PSVwally »

Ing schreef:
13 aug 2019, 22:00
Ik heb 'Laguna Hills Lodge' geboekt voor 100 euro pn. Is een mooie plek en lodge op een ruim een uur vanaf LAX, richting San Diego.
Geef ik hierboven een antwoord. Zie ik dat dat ook gewoon hetzelfde hotel was haha. Haal alleen Laguna Hills en Irvine-Spectre even door elkaar. Maar dit hotel ziet er inderdaad prima uit en Ik betaal €95

Ik heb het nu tot en met de grand canyon allemaal redelijk rond. Helaas dat ik genoodzaakt was een nieuwe auto aan te schaffen, dus de ballonvlucht bij Sedona wordt denk ik geschrapt.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door Ing »

Haha! Hoor graag je bevindingen:)

Jammer van de balonvaart! (En vooral je auto issues).
Hoeveel dagen heb je nog na de GC?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door PSVwally »

Na de GC heb ik nog 4 nachten. Maar dat zullen wrs 1 tussenstop richting LA en 3 nachten rond LA worden. Heb daar nog wel een fikse todo lijst namelijk
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door IngridZw »

PSVwally schreef:
10 aug 2019, 09:38
Dag 04 San Diego Zoo en evt nog Coronado Island friendship park misschien al ziet dat er ook onvriendelijk uit eigenlijk/ of old town en dan wil ik in ieder geval al door richting minimaal El Cento/Imperial
Als je moet kiezen tussen Coronado Island of OLd Town SD zou ik persoonlijk kiezen voor het laatste. Het is de geboorteplaats van de stad met nog veel authentieke (Spaans/Mexicaanse) elementen en ook heel gezellig. Coronado Island is allemaal een beetje van het zelfde met name de stranden. Het hotel is mooi om te zien maar mooie gebouwen zie je ook in Balboa Park.

Tussen LA en SD, afslag St Juan Capistrano, bevindt zich één van de oudste missieposten. Als je geïnteresseerd bent in de geschiedenis van Californie dan is het bezoek hieraan een leuke tussenstop. Wij hebben het helaas niet bezocht (wel van de buitenkant gezien), maar wat ik naderhand gelezen heb uit het verslag van Markro, zeker een aanrader. Zie zijn reisverslag 2014, dag 5 met prachtige foto's
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door markro »

Tussen LA en SD, afslag St Juan Capistrano, bevindt zich één van de oudste missieposten. Als je geïnteresseerd bent in de geschiedenis van Californie dan is het bezoek hieraan een leuke tussenstop. Wij hebben het helaas niet bezocht (wel van de buitenkant gezien), maar wat ik naderhand gelezen heb uit het verslag van Markro, zeker een aanrader. Zie zijn reisverslag 2014, dag 5 met prachtige foto's
Leuk dat jij mijn verslag aanhaalt. :thumbup:
Klik hier voor de link naar het verslag.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door PSVwally »

Ik kom daar wrs zeer vroeg in de morgen langs aangezien mijn hotel daar niet ver vandaan ligt.
Ik zie op de route dat ik er wel langs kom als ik richting Dana Point rijd. Ik zie dan wel of ik er stop.

Marco’s reisverslagen zijn altijd leuke gedetailleerde boekbeschrijvingen om te lezen ja
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door PSVwally »

Ing schreef:
30 jul 2019, 14:51
Ik ga zelf in april richting deze omgeving maar Sunset Crater NM stond nog niet op mijn lijstje. Dank voor de indirecte tip!
Ik twijfel nog een beetje, maar omdat ik pas de maandag de trail in de grand canyon wil doen heb ik eigenlijk de hele dag voor het stuk tussen Sedona en de Grand Canyon.
Nu geeft mijn vader sinds kort astronomie in de sterrenwacht in Asten en die was toevallig na de meteor crater bij Winslow aan het kijken om daar wat over te kunnen vertellen. Best interessant al zal het wat ik van google zie gewoon een groot gat in de woestijn zijn.
De sunset crater is een vulkaan krater, vaak dus wat bosrijker/groener etc.
Ik zit er nu dus aan te denken beide maar te bezoeken, daarna even wat te eten in Flagstaff en dan voor de avond in GC Village te zijn om nog een zonsondergang mee te pakken. Dan blijft het skiën maar ooit voor de keer dat is Aspen, Breckenridge of Vail kan betalen ;)

De ochtend erna vroeg op voor de south kaibab trail. Ben nog wel een beetje aan het kijken tot welk punt ik dit ga lopen. Twijfel een beetje of ik het tot Cedar ridge of skeleton point ga lopen.

Ik zal wel wat foto's nemen en hier posten of de craters de moeite waard zijn
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis PSVwally: LA - LA.

Bericht door Eskm »

Het is weer afhankelijk van je interesse-graad.
Wij waren er in juli ll. en bezochten enkel de Meteor Crater.
De omvang vd crater moet je leren bevatten, je kunt hierbij lekker in de schaduw zitten.
Een guided rim tour hebben we finaal niet gedaan omwille van de hitte: bloedheet en geen wind.
Maar het Visitor Center (full airco) is bijzonder informatief,interactief en met een big screen theater.
Groeten,
Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer