Reis JackyKerouac: dilemma Mt Rushmore.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
JackyKerouac
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2019, 16:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis JackyKerouac: dilemma Mt Rushmore.

Bericht door JackyKerouac »

Kiezen is verliezen, maar ik wil ook niet de hele tijd in de auto zitten en hetgeen we zien enkel vanachter een autoraam gezien hebben ...

Dus denken wij eraan om vanaf Cody direct richting Cheyenne en de Rocky Mountains te rijden ... Mt Rushmore zouden we niet doen.

Zoiets dus:
landen in Las Vegas (rond 15 uur) en nog stukje doorrijden naar
St Georges
dan ergens aan Salt Lake City
ergens voor Grand Teton
Grand Teton
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Cody
(vanaf hier nog 12 nachten om te verdelen over de rest)
richting Cheyenne
The Rocky Mountains
Denver
richting Monument Valley en terug naar
Las Vegas

Of ga ik ongelooflijk spijt hebben om Mt Rushmore en die streek niet te doen?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: dilemma Mt Rushmore

Bericht door winterpark »

Je kunt ook er een rondje Las Vegas - Denver van maken. Of zelfs Salt Lake City - Denver.
Ik zou zelf voor dat laatste zijn. Dan kun je grofweg dit doen: Salt Lake City - Craters of the Moon (als je dat wat lijkt) - Grand Teton - Yellowstone - Cody - andere overnachting - alles rondom Rapid City - Cheyenne - Denver (en eventueel nog de RM als je tijd hebt).
Door dat begin en eind vanaf Las Vegas te skippen, hou je zeker een dag of vier over.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: dilemma Mt Rushmore

Bericht door Tantelotje »

Het ligt aan de tijd die je hebt voor je reis.
Wij hebben in een vergelijkbaar rondje ooit besloten het wel te doen, want we waren nu 'dichterbij dan ooit'.
En het is inderdaad een paar uur rijden, maar in de Black Hills is nog veel meer te zien dan Mount Rushmore alleen, je zou er dan idealiter ook minimaal een 2 maar liever nog 3 nachten voor hebben.
Je kunt denken aan iets als:

Cody - 'Onderweg' (bijvoorbeeld Gillette)
'Onderweg - Black Hills (Custer, Keystone...)
Black Hills
Black Hills
Black Hills - Estes Park
Estes Park - Grand Lake
Grand Lake - Grand Junction
Grand Junction - Durango
Durango - Monument Valley
Monument Valley - Page/Flagstaff
Page/Flagstaff - Las Vegas

Dan hou je nog 1 nacht over die je bijvoorbeeld, als je Denver wilt bezoeken, tussen Black Hills en Estes Park kunt zetten.
Maar het is natuurlijk erg afhankelijk van je wensen en hoeveel je bijvoorbeeld wilt wandelen.

Misschien heb je wat aan ons reisverslag van 2015. Wij zouden een aantal dingen niet meer doen, maar de Black Hills zou ik graag nog eens bezoeken.

Succes met voorbereiden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: dilemma Mt Rushmore

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt je routevragen eigenlijk het beste in 1 topic houden. Uit je andere topic begrijp ik dat de vluchten al vastliggen. Anders zou een one way wel een goed idee geweest zijn.
Schrijf de route eens zoveel mogelijk uit per dag, dat geeft je veel meer inzicht en het maakt het voor ons ook makkelijker om te zien of er voldoende ruimte is.
Wij bezochten South Dakota in 2004 tussen Rocky Mountain NP en Yellowstone, zie daarvoor ons reisverslag. We hadden er 3 overnachtingen, en dat gaf ons nog te weinig tijd voor bijvoorbeeld Badlands.
Het is een mooi gebied, maar minder spectaculair dan bijvoorbeeld Yellowstone dus overslaan is zeker geen ramp. Een reden om nu wel dit deel mee te nemen, is dat je anders niet echt snel in dit deel van de VS komt, terwijl je het nu min of meer mee kan nemen op de route.

In 2017 deden wij een min of meer rechtstreekse route van Yellowstone naar RMNP, misschien heb je ook iets aan dat verslag.

Marianne
JackyKerouac
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2019, 16:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis JackyKerouac: dilemma Mt Rushmore.

Bericht door JackyKerouac »

Thanks allemaal!
Ik spit het verder uit ;)
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis JackyKerouac: dilemma Mt Rushmore.

Bericht door Mr. Patrick »

Je kunt overigens best op één reisdag van de Black Hills via Devil's Tower en Shell Falls in Bighorn Forest naar Cody rijden (of v.v.). In de Black Hills zou ik één dag houden voor Custer State Park en Mt. Rushmore en één dag voor een tocht naar Badlands NP.
Een extra dag is dan zelfs mooier, voor Wind Cave NP (of Jewel Cave, moet volgens de Amerikanen nog mooier zijn, geen NP), Crazy Horse en wat meer tijd in leuke plaatsjes als Custer en Deadwood.

De redenering van Marianne (we zijn nu dichterbij dan ooit) was voor ons ook reden om er naar toe te gaan en we hebben er geen spijt van. Uiteraard valt de natuur daar in het niet als je het vergelijkt met Yellowstone, maar het was ook wel heel mooi en leuk. Het was er vooral lekker rustig en relaxt. Er hing een sfeer als op het platteland van Bayern (al associëren we dat er misschien ook alleen mee vanwege het feit dat we in de Bavarian Inn overnachten).
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis JackyKerouac: dilemma Mt Rushmore.

Bericht door hemmie »

Jewel Cave is een National Monument, dus ook beheerd door de NPS.
Terug in Texas!
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis JackyKerouac: dilemma Mt Rushmore.

Bericht door Ed-USA »

Wij zijn drie weken geleden vanaf Denver, via de Black Hills (Hill city) naar Cody gereden en dat was absoluut erg gaaf. We hebben bewust RMNP overgeslagen: de Zwitserse Alpen vinden wij toch wat gaver dan de Rockies en als wij in de USA zijn, gaan we vooral voor die bezienswaardigheden die je dicht bij huis (in Europa) niet aantreft. De Black Hills is een fraai gebied waar meer dan genoeg te doen is, dus wij zijn blij met onze keuze.

Het voorstel van Mr. Patrick is helemaal OK.
JackyKerouac
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2019, 16:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis JackyKerouac juli 2020

Bericht door JackyKerouac »

Zoals de puzzel er nu uitziet.
Mnt Rushmore laten we eruit, paar belangrijke plekken liggen vast zoals Grand Teton, YS en Monument Valley om zeker een slaapplek te hebben.
Cody, twijfel ik of we daar 2 nachten moeten slapen, er lijkt veel wat ik wil zien ... en we komen uit YS waar we wel moe zullen zijn, maar slapen in Cody is ook duur zeg ... misschien een AirBnB vinden?
Ik dacht na Cody, Buffalo en Cheyenne te kiezen, maar daar heb ik nog te weinig info over wat we daar willen zien (tips welkom!).
We reizen met 3 grote kinderen by the way, die absoluut de laatste 2 nachten in Vegas willen zijn (en we waren er al 2 x :p ).

Zondag dag 1: landen in Vegas om 15 u en rijden tot St Georges
Dag 2: Salt Lake City ergens ... (lange rijdag)
Dag 3: Colter Bay (geboekt)
Dag 4: Old Faithful Yellowstone (geboekt)
Dag 5: Old Faithful YS (geboekt)
Dag 6: Roosevelt Lodge YS (geboekt)
Dag 7: Cody (die avond rodeo)
Dag 8: Cody? (Buffalo Bill en Old Trail Town bezoeken, eten in het Irma Hotel en wat rust)
Dag 9: ?
Dag 10: ?
Dag 11: Rocky Mnt (Estes?)
Dag 12: Denver (tijd nodig om enkele musea te zien)
Dag 13: ? (lange rijdag)
Dag 14: Monument Valley (The View Hotel geboekt)
Dag 15: Page, of nog een keertje Grand Canyon is ook geen straf
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Parijs

Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis JackyKerouac: dilemma Mt Rushmore.

Bericht door Tantelotje »

Jammer dat je de Black Hills laat vallen maar een reis plannen bestaat nu eenmaal uit keuzes maken.

Vraag me nog even af hoe de eerste dagen eruit zien.
Zoals het nu staat rij je dag 1 na het vliegen door naar St. George. Maar dag 2 vertrek je vanaf SLC? Of bedoel je dat je dag 2 van St George naar SLC rijdt en dag 3 van SLC naar Colter Bay?
Dan is je tijd voor Grand Teton wel beperkt, ik ga er tenminste vanuit dat je de volgende dag voornamelijk in Yellowstone zult willen spenderen.

Vanaf dag 7 heb ik niks meer te 'adviseren'. Wij hebben helemaal niks met Cody en zou er zeker geen 2 nachten slapen, maar anderen denken hier weer heel anders over.
Ik zou dan zelf kiezen om dag 8 toch naar de Black Hills te rijden en dan dag 10 naar RMNP (vonden wij toch echt nog wel een stukje indrukwekkender dan Zwitserse Alpen :) ). Doe je 2 nachten in Estes Park en zit je al in de buurt van Denver.

Mocht je toch 2 nachten Cody doen dan zit je volgens mij met 2 redelijk lange rijdagen om in RMNP te komen. Ik zou dan iets doen als een stop in Vernam en een in Grand Lake ofzo.

Veel succes met alle keuzes :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JackyKerouac: dilemma Mt Rushmore.

Bericht door Martin & Marianne »

Je maakt het voor jezelf en voor ons een stuk inzichtelijker als je het uitschrijft in een van-naar schema. Nu is niet altijd duidelijk wat de rijdagen zijn en hoeveel tijd je op een locatie hebt. Rij je bijvoorbeeld op dag 12 naar Denver? Dan is er toch vrijwel geen tijd om daar nog iets te doen?
Het lijkt mij dat de tijd voor Grand Teton en Yellowstone ook beperkt is. En je maakt nu lange reisdagen alleen voor RMNP en een paar musea in Denver. Zijn jullie al eens in Moab geweest? Is het niet een idee om het oostelijke stuk te schrappen en vanuit Cody richting Moab te gaan?

Mocht je RMNP er in willen houden dan zou ik vanuit Cody zo snel mogelijk naar Estes Park rijden. Kijk voor dit stuk eens in ons 2017-verslag.
Als tussenstop op weg naar MV zou je voor Grand Junction kunnen kiezen.

Marianne
JackyKerouac
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2019, 16:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis JackyKerouac: dilemma Mt Rushmore.

Bericht door JackyKerouac »

Ja in Moab sliepen we al eens op een ranch. Maar Moab was inderdaad heel leuk en gezellig!

1 volle dag voor GT is idd wel kort maar we slapen er toch ook middenin, en daarna 3 overnachtingen in Yellow Stone lijkt me toch niet niks. Ik schat dat ik in die tijd misschien 2% van het park zal zien, je kan nooit alles zien. Dat hoeft ook niet en daar leg ik me ook bij neer.

Twee nachten Cody doen we dus niet, wel 1 nachtje zodat we naar die rodeo kunnen...
Nog maar even verder zoeken en puzzelen voor de rest;)
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis JackyKerouac: dilemma Mt Rushmore.

Bericht door Mr. Patrick »

In Cody is de Big bear Motel een goede optie om te overnachten, ik schat in op basis van reviews de beste prijs/kwaliteit-verhouding van het dorp. Wij sliepen er twee nachten en hadden er geen spijt van. Heerlijk ontbijt aan de overkant van de weg.
Avondeten is leuk bij Cassie's. Wij waren er op zaterdagavond, was erg leuk met live muziek en veel dansende locals!

Een dag kun je in Cody wel spenderen, maar het hangt met name af van hoeveel tijd je in het Buffalo Bill Center en Old Trail Town wilt besteden. Ik vond de Old Trail Town ongelooflijk saai, maar had het niet willen missen. Die paar leuke plekjes maken het een bezoekje waard. En de BBCotW heeft tegen de tijd dat je er bent waarschijnlijk het hele Firearms museum geopend en wat wij er van zagen is dat echt heel cool opgezet met veel dingen om zelf te beleven en te doen. Ook het Natuurhistorisch Museum ter plekke is heel mooi opgezet en erg informatief.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis JackyKerouac: dilemma Mt Rushmore.

Bericht door Almere vak V »

Ik ga het hier ook nog maar een keer herhalen.

Een wijs man hier op het forum heeft ooit gezegd, je mist meer dan dat je ziet...

Waarheid als een koe. Ik denk als je dat in je achterhoofd houdt je op een andere manier naar je trip gaat kijken. Het wat relaxter wordt. En zoals je zelf al zegt, niet alleen maar door een autoruit zit te koekeloeren.

Wij zelf zitten 2 tot 3 maanden per jaar vooral in Oregon en Washington. Dit doen we al een fors aantal jaren. En toch worden wij nog regelmatig verrast. Zag hier een week of 2 ook nog een route voorbij komen richting Vancouver waarvan ik dacht die moeten we ook een keer doen. Terwijl we een paar keer per jaar in Vancouver komen en we regelmatig in die hoek te vinden zijn.

Succes met plannen, maar vooral met genieten!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer