De koffie in Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Littleamerica
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2019, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 3

De koffie in Amerika

Bericht door Littleamerica »

Hi,

De koffie in de diners in Amerika vind ik zoveel lekkerder dan de koffie in Nederland. Het is natuurlijk gewoon een ouderwets filterapparaat, maar weet iemand welke koffie soort (merk) er daar meestal gebruikt wordt en of ik het ergens kan kopen? :roll:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: De koffie in Amerika

Bericht door hemmie »

Terug in Texas!
jan_nl
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: De koffie in Amerika

Bericht door jan_nl »

Haha. Niet helemaal mijn mening. De meeste overeenkomst met koffie is de kleur en de temperatuur.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: De koffie in Amerika

Bericht door vana »

Inderdaad, ik dacht ook al huh..?
Ik vind de koffie in de meeste restaurants in Amerika niet te drinken. Zo vreselijk slap, het lijkt wel thee.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: De koffie in Amerika

Bericht door Coyote »

Nou, dat valt ook wel weer wat mee. Daar waar vroeger de koffie vaak niet te drinken viel in Amerika is het tegenwoordig al een stuk beter. En dan heb ik het over de restaurants (Denny's, IHOP, Waffle House, McDonald's). Maar goed, smaken verschillen.

Koffie bij een tankstation koop ik nooit. In het verleden had je daar echt slappe koffie. Misschien dat dat tegenwoordig beter is?

Verder heb je natuurlijk Starbucks Coffee en Dunkin' Donuts. Die laatste is mijn favoriet. Als ik die tegenkom maak ik steevast een stop. Niet voor niets heb ik 3 ponds pakken koffie meegenomen naar Nederland tijdens mijn laatste trip (en terwijl ik dit typ geniet ik van een heerlijk bakje Dunkin' Donuts). :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: De koffie in Amerika

Bericht door covri »

Coyote schreef:
13 aug 2019, 10:26
Koffie bij een tankstation koop ik nooit. In het verleden had je daar echt slappe koffie. Misschien dat dat tegenwoordig beter is?
Wij waren dit jaar in het noord westen en waren aangenaam verrast. Paar keer koffie bij een benzinestation gekocht. Niet duur, rond de $1 en prima koffie.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: De koffie in Amerika

Bericht door roelb »

jan_nl schreef:
13 aug 2019, 01:42
De meeste overeenkomst met koffie is de kleur en de temperatuur.
Kleur? Ik herken die slappe bakken juist altijd aan de hoge mate van transparantie van de vloeistof in die kop, wat het dan ook moge zijn ;-) Gelukkig brengt de Starbucks app meestal wel verlossing. Onderweg bestellen bij een Starbucks waar je toch langs komt en hij staat klaar als je er bent.
Laatst gewijzigd door roelb op 13 aug 2019, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: De koffie in Amerika

Bericht door Bushmaster »

Coyote schreef:
13 aug 2019, 10:26
Koffie bij een tankstation koop ik nooit. In het verleden had je daar echt slappe koffie. Misschien dat dat tegenwoordig beter is?
Die is ook al veel beter, meestal wel de keuze uit 3 of meer soorten koffie, van slappe hap tot ultra strong :thumbup:
Onderstaande is Love's travel stop.
Afbeelding
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: De koffie in Amerika

Bericht door dutchie_in_boston »

Ik denk dat elke diner zo z'n eigen leverancier's koffie heeft. Het is in US iets minder massahap dan in NL. De meeste koffie wordt hier nu iets sterker gezet dan in het verleden. En gelukkig blijven veel plekken autodrip en filter gebruiken want Senseo/keurig en de NLse restaurant 'instant' DE koffie vind ik dus weer echt niet lekker.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: De koffie in Amerika

Bericht door dejong89 »

Oke.. Ieder zijn smaak maar de standaard koffie in diners vind ik persoonlijk bagger. Thee met een flauw koffiesmaakje. :mrgreen:
Starbucks is iets beter maar voor de lekkerste koffie zoeken wij altijd een koffietentje op. Vers gemalen en vaak heel erg lekker!
Qua prijs maakt het ook weinig uit.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: De koffie in Amerika

Bericht door Tipsy_1 »

Wij vinden de amerikaanse koffie ook vaak erg lekker.
Meestal gaan we gewoon naar de Mac waar je meestal voor een dollar + tax een grote beker krijgt, en dan kopen we er een flesje melk bij.
In tankstations is koffie vaak erg goed, met name in de Sheetz en de Wawa.
Thuis vinden we de lekkerste koffie die van Dunkin Donuts. De andere supermarkt-verkrijgbare merken vonden we niet lekker.
Wij vinden amerikaanse koffie goed owv de hoeveelheid :lol: en de feit dat het gezette koffie is. Veel beter dan die duurdere espresso achtige apparaten.
Oh en goedkoop voor 1 of 2 dollar heb je een grote beker, in Europa betaal je 3 euro of zo voor een veel te straf klein bekertje.
Naar Starbucks gaan wij zelden, te duur voor wat je krijgt en de gewone koffie van de gele M vinden wij lekkerder :oops:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: De koffie in Amerika

Bericht door Tipsy_1 »

dejong89 schreef:
13 aug 2019, 16:08
Starbucks is iets beter maar voor de lekkerste koffie zoeken wij altijd een koffietentje op. Vers gemalen en vaak heel erg lekker!
Qua prijs maakt het ook weinig uit.
:shock:
wij vinden die net erg duur in vergelijking met ketens en tankstations! Die kleine meer fancy koffie zaakjes zijn vaak ERG duur.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: De koffie in Amerika

Bericht door vana »

Coyote schreef:
13 aug 2019, 10:26
Nou, dat valt ook wel weer wat mee. Daar waar vroeger de koffie vaak niet te drinken viel in Amerika is het tegenwoordig al een stuk beter. En dan heb ik het over de restaurants (Denny's, IHOP, Waffle House, McDonald's). Maar goed, smaken verschillen.
Inderdaad, een kwestie van smaak. Ik hou van een lekkere sterke bak koffie, zoals espresso's in Italië.
Maar we zijn al jaren niet meer in de USA geweest. Misschien is het verbeterd inmiddels, ik zal het volgend jaar meemaken.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: De koffie in Amerika

Bericht door Bushmaster »

Trust me, koffie is echt heel veel beter geworden laatste jaren, zelfs bij Denny's kunnen ze tegenwoordig goeie koffie zetten :thumbup:
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: De koffie in Amerika

Bericht door habbekuk »

Bij WAWA is ook een grote keuze aan koffie.
Zelfs de vers gemaakte broodjes zijn erg lekker,
Als je de app gebruikt en punten spaart krijg je
direct een koffie (in mijn geval) gratis om te proberen :D
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: De koffie in Amerika

Bericht door Tipsy_1 »

WAWA en Sheetz zijn :thumbup:
Ideaal ook voor een snelle hap!
Zuperboer
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 jan 2016, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: De koffie in Amerika

Bericht door Zuperboer »

Bij ons starten de meeste reisdagen met een fill up voor de car en zo'n onwijs grote bak extra roasted dark coffee. Liefst rechtstreeks uit de kan die het minst vol is! Caribou is mijn favoriete merk. De gesprekjes in de coffee-corner met de locals zijn onbetaalbaar.

Zo'n bakkie is meestal haast niet vast te houden zo heet, dus in de auto snel in de cupholder en na 10 mijl t eerste voorzichtige slokkie. Da's pas genieten.
jvinch
Amerikakenner
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 sep 2003, 03:39
Locatie: Chicago, IL

Re: De koffie in Amerika

Bericht door jvinch »

Tegenwoordig hebben de betere tankstations ook best goede coffee. Kwik Trip is prima - zo ook Kum & Go. Ja, sorry - ik heb die naam ook niet verzonnen.

https://www.kumandgo.com/drinks/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer