Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
10 aug 2019, 13:59
Status match doe je eenmalig, skip the counter bij elke huur, dus omslachtig. Het is met de handleiding hier absoluut te volgen, maar lastiger dan gewoon een auto huren, naar de garage lopen, auto uitzoeken en uitrijden. Bovendien geen gedoe met silver/gold pakketten: automatisch altijd gratis extra bestuurders. Dubbele boekingen vervallen automatisch dus leveren geen extra werk op.
Tja, ik ervaar dat dus totaal niet als omslachtig. Dat jij dat wel vindt betekent nog niet dat anderen dat zo ervaren. Net zo goed dat ik het omslachtig vind verschillende boekingen te maken voor een paar tientjes winst. Let wel, IK vind dat omslachtig... :P
:offtopic: Ik blijf meestal bij dezelfde ketens qua hotels (Wyndham/La Quinta, IHG of Choice, vanwege status en perks) en betaal uit principe vrijwel nooit meer dan $100 incl tax, meestal rond de $80. De ABN code geeft meestal de hoogste korting (meer dan AAA of status). Boek weinig vooraf omdat we altijd op de bonnefooi reizen; meestal zelfs nog op de parkeerplaats van het hotel zelf :thumbup: . Ik gebruik meestal eerst booking.com om te kijken welke hotels er in een gebied zijn waar ik ga overnachten, dan pak ik de app van de hotel keten zelf of de site, en dan boek ik alleen als ik aan de balie dezelfde prijs niet krijg als op site/in app.
:offtopic: Niet heel veel anders dan ik het doe. Zo had ik voor dit jaar enkele nachten aan het begin reeds vastgelegd. De rest terplekke. Maar goed ook dit keer omdat ik mijn route na een week omgegooid heb ivm tornado's in het gebied waar ik naartoe wilde. Ik zat deze vakantie gemiddeld op $ 60 per nacht, ondanks enkele dure overnachtingen in Utah. Duur vind ik het als het boven de $ 100 uitkomt. Voor mij is $ 80 zo'n beetje de max (tenzij het gewoon niet anders kan). Ook ik heb dit keer vlak voor het inchecken nog wel motels gereserveerd. Had dit keer door de punten gratis overnachtingen bij Choicehotels en Wyndham. Mooie is dat je dan vaak de mooiste kamers kunt uitzoeken. In mijn geval een mooie luxe kamer via Wyndham bij La Quinta Inn & Suites in Flagstaf in het weekend. Zo ontwijk je ook mooi de toptarieven in het weekend. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door vana »

Coyote schreef:
10 aug 2019, 09:18
Ik heb een aantal brokers waar ik zoek (al dan niet met prepaid) en dat is voor mij genoeg. Ook nog nooit een slechte auto meegekregen of voor mijn gevoel teveel betaald. Afgelopen mei/juni gemiddeld € 30 per dag voor een Standard SUV (via een broker ja) vind ik geen slechte deal. 8)

Roland
Bij welke brokers boek jij meestal Roland? Wij gaan volgend jaar voor het eerst in 10 jaar weer naar de USA en ik zie ellenlange topics over autohuur en code's en weet ik veel wat nog meer. Ik heb echt geen zin om dat allemaal uit te gaan zoeken en wil gewoon een Standard SUV huren zonder allerlei code en club gedoe. Wij huurden altijd via USAreisen.de, is dat nog steeds een goede broker of kunnen we beter een andere nemen?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
10 aug 2019, 16:57
:offtopic: Had dit keer door de punten gratis overnachtingen bij Choicehotels en Wyndham. Mooie is dat je dan vaak de mooiste kamers kunt uitzoeken. In mijn geval een mooie luxe kamer via Wyndham bij La Quinta Inn & Suites in Flagstaf in het weekend. Zo ontwijk je ook mooi de toptarieven in het weekend. :wink:
Roland
Beste Roland ; dit doe ik precies hetzelfde als jij.
Concentreer me op dezelfde twee ketens.....en precies hetzelfde ook bij autohuur ...Wat let je ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door PSVwally »

ho wacht..ik zie ineens dat er veel berichten meer gepost zijn tussen mijn antwoord. Even aanpassen
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door PSVwally »

vana schreef:
10 aug 2019, 17:32
Coyote schreef: ↑10 aug 2019, 09:18
Ik heb een aantal brokers waar ik zoek (al dan niet met prepaid) en dat is voor mij genoeg. Ook nog nooit een slechte auto meegekregen of voor mijn gevoel teveel betaald. Afgelopen mei/juni gemiddeld € 30 per dag voor een Standard SUV (via een broker ja) vind ik geen slechte deal.

Roland


Bij welke brokers boek jij meestal Roland? Wij gaan volgend jaar voor het eerst in 10 jaar weer naar de USA en ik zie ellenlange topics over autohuur en code's en weet ik veel wat nog meer. Ik heb echt geen zin om dat allemaal uit te gaan zoeken en wil gewoon een Standard SUV huren zonder allerlei code en club gedoe. Wij huurden altijd via USAreisen.de, is dat nog steeds een goede broker of kunnen we beter een andere
Ik ben geen Roland, maar USAreisen.de is nog steeds een prima zaak. Ze zijn ook retesnel met het toesturen van vouchers en dergelijke. Ik weet niet of het de goedkoopste zal zijn, maar ik huur hier altijd prima auto's voor een prijs die ik redelijk vind.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

vana schreef:
10 aug 2019, 17:32
Bij welke brokers boek jij meestal Roland? Wij gaan volgend jaar voor het eerst in 10 jaar weer naar de USA en ik zie ellenlange topics over autohuur en code's en weet ik veel wat nog meer. Ik heb echt geen zin om dat allemaal uit te gaan zoeken en wil gewoon een Standard SUV huren zonder allerlei code en club gedoe. Wij huurden altijd via USAreisen.de, is dat nog steeds een goede broker of kunnen we beter een andere nemen?
Ik heb mij de laatste 4 reizen (5x autohuur) geconcentreerd tot uscarhire.com en American Vacation. Bij die laatste is achteraf betalen ook mogelijk en de reservering stond meteen in mijn Alamo profiel zodat Skip the Counter erg eenvoudig was, werd ik rechtstreeks heengeleid via Alamo.

Jaren heb ik bij usareisen.de geboekt maar die konden voor mijn laatste 4 reizen niet matchen met de prijs die ik bij de andere 2 moest betalen voor een huurauto.

Dit jaar redelijk lang bij uscarhire.com de prijzen bekeken. Prijzen gingen nogal op en neer. Op het juiste moment de auto geboekt. Heb 'm daarna niet lager gezien bij ze (Standard SUV). Gebruik bij uscarhire code 388 voor korting, meende 10% (geef je op in het 'Referrer' veld). De app van hen pakt die code automatisch dus daarom kun je deze gerust gebruiken op de website.

Service van uscarhire is prima! Kreeg 1x mijn voucher niet automatisch. Na een mail gestuurd te hebben, heel vlot antwoord en even later de voucher in de mail.

Succes, mooie vooruitzichten! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door vana »

Bedankt Roland, ik ga het bekijken
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Ik heb mijn huidige Hertz Gold PC ervaring in het Hertz topic gedeeld @Hinko viewtopic.php?f=30&t=71561&p=1216997#p1216997
Avloon
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2019, 09:33

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Avloon »

Hallo leden,

Oktober 2019 ga ik voor het eerst naar de VS. Vluchten, accomodaties, vervoer zijn grotendeels geregeld. Ik zou alleen voor drie nachten / vier dagen een campervan willen huren. De verhuurder vraagt om een '` full coverage auto insurance'. Ik kom er maar niet uit wat ik nou precies nodig heb of hoe ik aan die specifieke verzekering kan komen, kunnen jullie mij helpen?
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

vana schreef:
10 aug 2019, 22:37
Bedankt Roland, ik ga het bekijken
En de Engelstalige versie van usa-reisen.de is https://www.drive-usa.de/ ! En verder de twee van de Roland, die gebruik ik ook het meeste !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Avloon schreef:
12 aug 2019, 09:39
Hallo leden,

Oktober 2019 ga ik voor het eerst naar de VS. Vluchten, accomodaties, vervoer zijn grotendeels geregeld. Ik zou alleen voor drie nachten / vier dagen een campervan willen huren. De verhuurder vraagt om een '` full coverage auto insurance'. Ik kom er maar niet uit wat ik nou precies nodig heb of hoe ik aan die specifieke verzekering kan komen, kunnen jullie mij helpen?
Hij vraagt naar iets wat alleen Amerikanen hebben. Weet hij dat je uit Europa komt? Welke verhuurder is dit?
Afbeelding
Avloon
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2019, 09:33

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Avloon »

De verhuurder van dit specifieke voorbeeld weet dat ik Europeaan ben, deze verhuurder is inmiddels een local in de VS maar komt van origine zelf ook uit Europa. En zegt dat alle andere Europeanen die daar huren het ook zo doen. Maar ik snep er dus niets van.
Het is op Maui, Hawaï, www.vanlifemaui.io. Er zijn meerdere aanbieders van soortgelijke campervan, maar vrijwel allen vragen om deze verzekering.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

Ten eerste, je URL doet het niet. En ten tweede, wat is nou concreet je vraag?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Avloon
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2019, 09:33

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Avloon »

Mijn excuses, kennelijk ben ik niet duidelijk genoeg. En geen ervaren forum-gebruiker.

Laat ik het zo proberen : weet iemand hoe ik vanuit Nederland een '` full coverage auto insurance' regel?
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Niet volgens mij. Daarvoor moet je inwoner van de USA zijn.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Dat gaat idd niet lukken. Amerikanen regelen hun autoverzekering 'op de persoon', in Europa is dat 'op de auto' en kan je die niet meenemen naar een huurauto/-camper.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door SpaceAce »

Avloon schreef:
12 aug 2019, 12:44
Het is op Maui, Hawaï, www.vanlifemaui.io.
Zo te zien kun je daar alleen als Amerikaan een van huren, niet als Europeaan.

Juiste link is overigens: https://vanlifemaui.com/
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Miquel »

Even een korte vraag. Een Ford Expedition (7pax), welke cat valt deze? Standard SUV?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Fullsize.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer