Reis nieuwenoord: Florida, maar dan anders?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Reis nieuwenoord: Florida, maar dan anders?

Bericht door nieuwenoord »

Hola! Oude bekenden weer terug ...

Ik weet dat er hier een aantal bekenden van hun stoel gaan vallen, omdat wij altijd roepen dat Florida niks voor ons is. Maar ... na een camperreis in 2010 waar we door de staat gevlogen zijn in onverwacht koude omstandigheden, hebben we misschien toch een verkeerde indruk gekregen. De reisverslagen van vrienden doen ons twijfelen of we misschien toch niet nog een keer op ons gemak een mooie reis er aan moeten wagen. Voor wie ons kent geen nieuws, maar voor anderen even een introductie. We zijn inmiddels 9 keer op road trip geweest, 8 keer met de camper en de laatste keer met een lekkere SUV. De camper komt sowieso niet meer in het plaatje nu. Auto, hotels, wellicht vakantiehuizen, maar wel op zijn langst drie á vier dagen op één plek. We zijn nu eenmaal graag onderweg.

Pretparken trekken ons niet. We houden van natuur, cultuur, shoppen, mooie sfeervolle stadjes of dorpjes en van lekker eten. We waren al op de Keys (die acht uur heen en weer hoeven voor ons niet meer) en de Everglades en een op een van de eilanden aan de westkust. Nu denken we ook aan Daytona Beach, Cape Canaveral, Kennedy Space Center, Crystal River/Homosassa Springs, het paardengebied rondom Ocala en ... ja, en?

We horen graag wat we nog meer zouden kunnen doen op een drieweekse reis in de winter. Wat weer en tickets betreft lijkt het erop dat we eind februari begin maart gaan, we vliegen vanaf Barcelona naar Miami. Dat laatste staat bijna wel vast, omdat we BC willen vliegen en daar redelijke ticketprijzen te vinden zijn voor American Airlines. We wonen trouwens in Spanje, vandaar Barcelona. Beiden zijn we behoorlijk fors, maar Albert, mijn man, is ook nog eens een echte pijnpatiënt. Een vliegreis in economy is gewoon onmogelijk met zijn lichaam. Dat beperkt ons ook in andere dingen. Comfort staat voorop, dus een goede auto en fijne bedden en geen lange wandelingen. Maar wel gewoon in een park of stad, dat gaat prima. Ook geen strak programma, want een dag uitval, betekent gewoon dat we die dag ook gewoon als verloren moeten kunnen beschouwen. Kortom: veel vragen, we zijn erg benieuwd naar jullie tips!

Is het een idee om Savannah mee te nemen? We zijn niet vies van een aantal uren rijden, maar niet elke dag.

Gracias!
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 11 aug 2019, 09:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Florida, maar dan anders?

Bericht door Vito »

Hola Monique, :wave:

Houd er rekening mee dat in die periode Spring Break is en dus hoogseizoen. Ik hoor je vnl de Oostkant van Florida noemen, wil je niet meer naar de Gulfcoast?
Ik vind persoonlijk Naples en de omgeving van Fort Myers erg leuk. Wij hebben daar al meerdere malen verbleven. Ook hebben we al eens in Boca Raton gezeten, dit was ook een leuk plaatsje.
Misschien moet je even het topic van SunshineState doorlezen en ook je op het FloridaForum aanmelden?
En heeft Katja mogelijk nog tips voor je voor de omgeving Ocala?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Florida, maar dan anders?

Bericht door Trails »

Wij zijn vaak in diezelfde periode in Florida geweest, onze favoriete periode.
Zowel standplaats- als rondreis.
Misschien haal je wat tips uit onze reisverslagen.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Florida, maar dan anders?

Bericht door chippie777 »

Leuk vooruitzicht. Florida was onze eerste usa ervaring als gezin. We zijn er twee keer geweest. (2011 en 2012) uiteraard de pretparken bezocht maar ook lekker rondgetrokken. Napels was prachtig en de dolfijnentocht vanuit Clearwater kan ik mijzelf ook nog goed herinneren. Daytona Beach was natuurlijk een “must” met de mogelijkheid om op het strand te rijden. Savannah is ook prachtig, daar zijn we in 2012 geweest en vorig jaar nog een keer.
Wij hebben twee keer een huisje met zwembad gehuurd voor een kleine week. Was vooral voor de pretparken handig maar ik denk dat het ook handig is als je wilt shoppen en dagtochtjes wilt maken. Ik zou het zo weer doen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Florida, maar dan anders?

Bericht door nieuwenoord »

Hoi! Bedankt voor jullie input, hier kunnen we zeker wat mee.

Vito, we dachten Spring Break net voor te zijn, maar helaas dus. We hebben al een en ander gespard met MattRob en zijn vrouw en ook met Katja en Dimple (moest even nadenken over de forumnaam!).

In onze eerste opzet lijkt erop dat we dus net met Spring Break in Naples/Fort Myers zijn, maar ik heb al wel wat niet al te schrikbarende hotelprijzen gevonden, wellicht net iets noordelijker bij Boca Grande of Punt Gorda. Wij hoeven niet zo nodig midden in het feestgedruis te zitten en vinden het geen enkel probleem om ergens heen te rijden.Wij zoeken vaak hotels die net een half uurtje buiten de bekende plekken liggen. De route omdraaien lijkt zinloos, want dan zitten we met de drukte in Kissimee en rond Miami.

Katja had inderdaad al prima tips voor de omgeving van Homosassa en Ocala, een paar reisverslagen en bladzijden vol met tips, vooral restaurants :-)

Trails, ik ken jullie wel van jullie plannen in het westen met de camper, we gaan zeker jullie Florida-verslagen lezen. Albert is gek op reisverslagen!

Chipple777, Ik heb hier en daar al gekeken naar huizen om te huren, maar omdat we niet te lang op één plek willen blijven, valt dat nog niet echt mee. We hebben dat tijdens onze vorige USA-reis (Arizona, New Mexico, Californië, Nevada) wel gedaan en doen het ook in Europa regelmatig. De laatste keer hebben we ook vaak hotels gehad met een keukentje en zithoek, eigenlijk vinden we dat ook wel prima, dus daar lijkt het nu vooral op uit te draaien. Er staat al heel wat op onze lijst bij Booking. Albert heeft sowieso een aantal uren rust per dag nodig, dus fijne hotels/huizen is gewoon heel belangrijk!

Ik heb net deze eerste opzet gemaakt, schieten mag! Enne ... tickets zijn gisterenavond geboekt!

Op de diverse locaties en onderweg zijn natuurparken die zeker op ons lijstje staan! We kunnen niet alles, maar hebben al wel gezien dat we ons zeker niet hoeven vervelen!

Aangepaste route inmiddels, accomodaties geboekt:

18-2 MIA Hollywood
19-2 Hollywood Shoppen - Holocaust Museum
20-2 Hollywood Dagje Miami - Hop On Hop Off
21-2 Hollywood Kissimee
22-2 Kissimee Disney Boardwalk
23-2 Kissimee Disney Aminal Kingdom??
24-2 Kissimee Daytona Beach VIA Kennedy Space C./Cape Canaveral
25-2 Daytona Beach Speedway/Beach
26-2 Daytona Beach
27-2 Dayton Beach Amelia Island St. Augistine (off highway)
28-2 Amelia Island Brewery
29-2 Amelia Island Walluka Lodge
1-3 Walluka Lodge Bij Tallahassee Veel natuur, boottocht
2-3 Walluka Lodge
3-3 Walluke Lodge Dunnelon
4-3 Dunnellon Ocala Farm Tours
5-3 Dunnelon Homossassa Springs/Crystal River
6-3 Dunnellon Tampa Via Plant City Strawberry Festival
7-3 Tampa Dolfijnen Clearwater Beach
8-3 Tampa Naples
9-3 Naples
10-3 Naples MIA
Bijlagen
image.png
image.png (39.32 KiB) 2770 keer bekeken
image.png
image.png (37.86 KiB) 3076 keer bekeken
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 12 aug 2019, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Florida, maar dan anders?

Bericht door Trails »

Op weg naar Savannah zeker Driftwood Beach op Jekyll Island bezoeken. Heel apart en zó mooi!!!
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Florida, maar dan anders?

Bericht door nieuwenoord »

We zitten net te plannen ... ik krijg Albert als natuurmens niet warm voor Savannah. Misschien laten we dit toch vallen, maar dan hou ik sowieso vijf nachten over tussen Daytona Beach en Homosassa Springs-gebied.

We puzzelen weer!!
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1008
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Florida, maar dan anders?

Bericht door Kokopelli »

In dat geval zou ik zeker wat meer ruimte inplannen voor St. Augustine. Leuk en gezellig stadje (niet heel groot) met ook nog wat geschiedenis.
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Florida, maar dan anders?

Bericht door sunshine state »

Dag,

Wij zijn ook wel in Florida geweest!
Ik heb een aantal dingen samengevat welke leuk zijn in Florida..

Je zou dit draadje eens kunnen doorspitten.
Wie weet zit er wat bij, Florida is zo gek nog niet!!
Als je van paarden houdt en je doet een groter rondje moet je Cumberland Island in Georgia bezoeken!!
Punt 49 van mijn lijstje !!

http://www.oldersom.nl/blog/dag-9-jacksonville-beach/

Dit is de lijst:
viewtopic.php?f=11&t=65983
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Florida, maar dan anders?

Bericht door MattRob »

nieuwenoord schreef:
11 aug 2019, 09:48
Vito, we dachten Spring Break net voor te zijn, maar helaas dus. We hebben al een en ander gespard met MattRob en zijn vrouw en ook met Katja en Dimple (moest even nadenken over de forumnaam!).
Spring Break is denk ik 2e en 3e week maart op zijn hoogtepunt, en er zal heel weinig van te merken zijn in februari hoor. Sowieso denk ik dat jullie er met jullie programma niet zo heel veel van zullen merken !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Mads2010
Amerikafan
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 jan 2012, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Noord Limburg
Contacteer:

Re: Florida, maar dan anders?

Bericht door Mads2010 »

Hallo,
We hebben in 2017 een week verbleven in Palm Coast. Als je van golfen houdt is dit een walhalla. Vandaar kun je mooie uitstapjes maken naar Jacksonville (bezoek ook de Budweiser Brewery...). Het strand van Palm Coast is niet bijzonder maar daarvoor is Flagler Beach een prima alternatief. Niet druk, geen toeristen. Lekker tussen de locals.
Kennedy Space Center is al genoemd, evenals Daytona. Is vanuit Palm Coast allemaal prima te berijden. In Cocoa Beach kun je Ron Jon Surf shop nog bezoeken, grote winkel (24 uur open).

Allemaal geen mega toeristische bestemmingen maar dat maakt het juist leuk (vinden wij althans...)

Voor meer tips check ons verslag hieronder

Succes met plannen en veel plezier.
NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
Liveblog: Florida 2015: niet meer online, stuur PB
Florida 2017: https://chillen-cruisen-florida2017.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Florida, maar dan anders?

Bericht door nieuwenoord »

Wat een fijne tips allemaal! We gaan niet golfen bij Palm Coast, maar de tips voor Jacksonville zijn welkom! Vanuit die stad kunnen we nog aardig wat van de omgeving zien.

We zijn de hele dag aan het plannen geweest en hebben alles (annuleerbaar) vastgelegd voorlopig. Savannah laten vallen, eigenlijk geen stadsmensen en de dagen kunnen we in Florida zelf goed gebruiken.

Het ziet er voorlopig zo uit:

18-2 MIA Fort Lauderdale
19-2 Fort Lauderdale Shoppen
20-2 Fort Lauderdale Dagje Miami
21-2 Fort Lauderdale Kissimee
22-2 Kissimee
23-2 Kissimee Disney Aminal Kingdom??
24-2 Kissimee Daytona Beach VIA Kennedy Space C./Cape Canaveral
25-2 Daytona Beach Speedway/Boardwalk
26-2 Daytona Beach
27-2 Dayton Beach Jacksonville St. Augustine
28-2 Jacksonville Brewery
29-2 Jacksonville Walluka Lodge
1-3 Walluka Lodge Bij Tallahassee Veel natuur, boottocht
2-3 Walluka Lodge
3-3 Walluke Lodge Dunnelon
4-3 Dunnellon Ocala Farm Tours
5-3 Dunnelon Homossassa Springs/Crystal River
6-3 Dunnellon Tampa Via Plant City Strawberry Festival
7-3 Tampa Dolfijnen Clearwater Beach
8-3 Tampa Naples
9-3 Naples
10-3 Naples MIA
Bijlagen
image.png
image.png (38.54 KiB) 2980 keer bekeken
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Florida, maar dan anders?

Bericht door bedeve »

Leuke plannen !
Hoe ga je de reis beginnen ?
Met de trein naar Barcelona ?

Veel plezier met de voorbereidingen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Florida, maar dan anders?

Bericht door nieuwenoord »

Trein??? Denk ik niet ... als je weet dat we BC vliegen, denk ik dat we héél blij zijn met de auto als we terug komen. Mijn 13 jurken die ik in 2016 gekocht hebt, zijn aan het verslijten. Er moet dus heftig geshopt worden en wij kunnen héél veel meenemen. Totale ruimbagage samen 128 kg. Dat is zwaar sjouwen in de trein. Gekheid natuurlijk, maar nee, Albert is de laatste jaren alleen maar slechter geworden en alles draait om comfort. Met de eigen auto dus.

Net een mail gestuurd aan het BAH Hotel bij het vliegveld om offerte te vragen voor hun parking. Zo niet, dan gaat de auto op lang parkeren, kost ook maar 109 euro. Viel me niet tegen.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Florida, maar dan anders?

Bericht door bedeve »

Tis wel een ritje.
Heb even in el Campello nagevraagd naar lumineuze Sleep, Park, Fly ideeen.
Maar die hadden ze niet
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Florida, maar dan anders?

Bericht door nieuwenoord »

Valt wel mee hoor. We hebben ook al twee keer van Madrid gevlogen, dat is een half uur korter voor ons. Maar in de winter kan het daar behoorlijk spoken en juist februari/maart zijn berucht om de sneeuw. En daar weten ze in dit grote land niet zo goed raad mee :-) Vandaar dus Barcelona, aan de Mediterrannee sneeuwt het zelden.

We gaan gewoon een dag van tevoren rond een uur of 10, half elf weg. Zijn we eind van de middag in Barcelona, lekker siësta houden en ´s avonds eten in het hotel en op tijd naar bed. Vijf uurtjes is voor ons appeltje - eitje. We rijden een paar keer per jaar heen en weer naar Nederland.

Komt goed hoor, met dat parkeren. Kan ook via ParkVia, maar nog niet beschikbaar voor onze datums. Al een paar keer gebruikt voor Madrid, werkt als een zonnetje.
Gebruikersavatar
Mads2010
Amerikafan
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 jan 2012, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Noord Limburg
Contacteer:

Re: Florida, maar dan anders?

Bericht door Mads2010 »

nieuwenoord schreef:
11 aug 2019, 15:44
Wat een fijne tips allemaal! We gaan niet golfen bij Palm Coast, maar de tips voor Jacksonville zijn welkom! Vanuit die stad kunnen we nog aardig wat van de omgeving zien.

We zijn de hele dag aan het plannen geweest en hebben alles (annuleerbaar) vastgelegd voorlopig. Savannah laten vallen, eigenlijk geen stadsmensen en de dagen kunnen we in Florida zelf goed gebruiken.

Het ziet er voorlopig zo uit:

18-2 MIA Fort Lauderdale
19-2 Fort Lauderdale Shoppen
20-2 Fort Lauderdale Dagje Miami
21-2 Fort Lauderdale Kissimee
22-2 Kissimee
23-2 Kissimee Disney Aminal Kingdom??
24-2 Kissimee Daytona Beach VIA Kennedy Space C./Cape Canaveral
25-2 Daytona Beach Speedway/Boardwalk
26-2 Daytona Beach
27-2 Dayton Beach Jacksonville St. Augustine
28-2 Jacksonville Brewery
29-2 Jacksonville Walluka Lodge
1-3 Walluka Lodge Bij Tallahassee Veel natuur, boottocht
2-3 Walluka Lodge
3-3 Walluke Lodge Dunnelon
4-3 Dunnellon Ocala Farm Tours
5-3 Dunnelon Homossassa Springs/Crystal River
6-3 Dunnellon Tampa Via Plant City Strawberry Festival
7-3 Tampa Dolfijnen Clearwater Beach
8-3 Tampa Naples
9-3 Naples
10-3 Naples MIA
Let wel: bezoek aan Budweiser is geen dagbesteding! Met een paar uurtjes heb je het wel gezien, vergeet ook de winkel niet voor een paar mooie souvenirs en lekkere biertjes. Nog een goede shoptip: St. Johns Town Center! Shop till you drop met een lekkere afsluiting in "the Cheescake Factory"!!
En check ook de grote boom even in het centrum; zie ons verslag.
NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
Liveblog: Florida 2015: niet meer online, stuur PB
Florida 2017: https://chillen-cruisen-florida2017.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Reis nieuwenoord: Florida, maar dan anders?

Bericht door nieuwenoord »

Wij gaan ook niet voor hele dagbestedingen, ha, we moeten ook relaxen :-) Maar bedankt voor de tip en ook voor de shopping experience!
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis nieuwenoord: Florida, maar dan anders?

Bericht door Ing »

Ik vond net ten noorden van Jacksonville/St Augustine het dorpje/eiland 'Amelia Island/Fernandina Beach' ook erg leuk. Perfecte plek om te relaxen!
Wij zaten toen in Seaside Amelia Inn. Mooi hotelletje op het strand.

Nagedacht over de panhandle? Prachtige stranden daar!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Reis nieuwenoord: Florida, maar dan anders?

Bericht door nieuwenoord »

Ja, zeker over nagedacht. Wij hebben in 2010 de hele Panhandle afgereden met een camper. We zijn niet echt strandmensen. Wel om te zien, niet om te liggen of zwemmen :-)

We zitten een paar dagen in Jacksonville en een tripje richting Amelia Island zou zomaar eens kunnen. We zijn echte liefhebbers van mooie routes, scenic byways. Ik moet me daar echt nog in gaan verdiepen. We hebben onze meeste reizen in veel meer bergachtige gebieden gemaakt.

Ik ga even kijken naar het hotel wat je aanbeveelt!

Edit: 970 euro voor 2 nachten is me te veel ... maar wel net de boeking van Jacksonville omgezet naar twee nachten Hampton Inn & Suites op Amelia Island. Ziet er supergezellig uit daar! Ik kan Albert meer plezier doen met het haventje dan met strand.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer