Reis Lucano: rondreis SFO-SFO september/oktober.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lucano
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2019, 07:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Lucano: rondreis SFO-SFO september/oktober.

Bericht door Lucano »

Half september tot half oktober gaan we een trip doen vanuit San Francisco.
Heel gunstige vliegtickets naar en van SFO, en willen perse naar Yellowstone, dus wel aardige afstanden, zeker aan het begin.

Vluchten al geboekt en auto.
Overnachtingen in Yosemite en Yellowstone al geboekt.
Gaan kamperen icm af en toe hotel.

Schema tot zover:
1 San Francisco Modesto
2 Modesto Yosemite
3 Yosemite Yosemite
4 Yosemite Yosemite
5 Yosemite Great Bassin
6 Great Bassin Salt Lake City
7 Salt Lake City Grand teton
8 Grand teton Grand teton
9 Grand teton Yellowstone
10 Yellowstone Yellowstone
11 Yellowstone Yellowstone
12 Yellowstone Salt Lake City
13 Salt lake city MOAB
14 MOAB MOAB
15 MOAB MOAB
16 MOAB Grand Canyon
17 Grand Canyon Grand Canyon
18 Grand Canyon Page
19 Page
20 Zion Zion
21 Zion Bryce
22 Bryce
23 Las Vegas Las Vegas
24 Death Valley Death Valley
25
26
27
28
29 sfo - ams

Einde vrijgehouden voor wat uitloop en anders paar dagen strand, goede tips qua planning?

Bedankt!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis sfo- sfo september oktober

Bericht door PSVwally »

Ik neem aan dat je naar de south rim van de GC gaat?
Dan zou ik als route Moab - Monument Valley - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion aanhouden.
Persoonlijk zou ik zelfs SLC de 2e keer overslaan en van Yellowstone naar Vernal rijden dan naar Moab via de ut128, dan naar Monument Valley. Dan de ut95 naar capitol reef, dan door naar Bryce en Zion. Vanaf daar naar Page en dan de Grand Canyon. Dan door via route66 naar Las Vegas. Je hebt dan wel 2 van je ‘overige’ dagen nodig. Al is jet afhankelijk van wat je in de GC wilt doen met 1 ovennachting daar ook al te doen.

Je zit dan wel met 2 lange ritten vanaf death valley terug naar Vegas. Ik had Yosemite eerlijk gezegd achteraan de reis gepland en/of niet van SFO teruggevlogen
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rondreis sfo- sfo september oktober

Bericht door Marcopstal »

Je weet dat het eind september, begin oktober al flink kan vriezen in Yellowstone ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Rondreis sfo- sfo september oktober

Bericht door Coyote »

Ik kan wel meegaan met wat @PSVwally zegt.

Vind de keuze om heen en terug via SFO niet handig als je persé Yellowstone NP wilt bezoeken. Dan had je beter op bijv. DEN of SLC kunnen vliegen en terug vanuit SFO. Tickets zouden dan wellicht ietsje duurder zijn maar bespaar je je veel reistijd.

Maar goed, tickets zijn geboekt dus je moet het doen met wat je nu hebt. Ik zou Yellowstone NP ook aan het begin doen en Yosemite NP aan het eind als je vanuit Las Vegas naar Death Valley gaat. De rit van San Francisco naar Yellowstone NP wordt dan wel een lange met wellicht 1 of 2 overnachtingen. Monument Valley staat niet in jullie planning. Indien wel de bedoeling dan zou schema zoals PSVwally 'm aangeeft kunnen. Sla je dat over dan bijv. Moab - UT12 - Bryce Canyon NP - Zion NP - Grand Canyon NP - Las Vegas.

Houd je je schema zo (niet mijn voorkeur) dan kun je ook vanuit Las Vegas naar Los Angeles gaan en via de kust (Highway 1) weer terug naar San Francisco om de laatste vrije dagen in te vullen.

Ondanks dat je de nachten in Yellowstone NP en Yosemite NP al vastgelegd hebt, zou ik eens kijken of eea nog te wijzigen valt. Annuleren kan vaak kosteloos (wel even checken).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Lucano
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2019, 07:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis sfo- sfo september oktober

Bericht door Lucano »

Dank @PSVwally en @Coyote !
Monument valley en jou suggestie daar zijn een goede tip, ga ik doen denk ik. Grand Canyon kan idd een dag minder.

Vernal ook een goede, had SLC meer als placeholder voor een route vanuit Yellowstone naar Moab.

Mbt Yosemite op het einde, had het nu bewust aan het begin gedaan ivm temperatuur daar eigenlijk, eind oktober lijkt een stukje kouder en de kans dat de Tioga pass dicht is leek me groter .
Waarom zeggen jullie beiden Yosemite op het eind doen?

Thanks voor de hulp!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Rondreis sfo- sfo september oktober

Bericht door BonnyR »

Wij hebben begin dit jaar ongeveer dezelfde route gedaan. We hadden ( apr/mei) Yellowstone in eerste instantie vooraan in de route staan, maar uiteindelijk achteraan gezet door de weersomstandigheden. Ook wij hadden SF als begin en eindpunt en ik moet zeggen dat de extra reistijd naar en van Yellowstone er goed inhakte. We hadden Yellowstone meegepakt omdat mijn broer een first-timer in Amerika was, maar zouden dat toch niet weer doen. Het was ook nog pokkenweer, dus terug naar via Craters of the moon was een troosteloze tussenstop. Ach al doende leert men. Yellowstone was één van de highlights voor mijn broer. Die is nu net terug van een weekje Texel...daar hadden ze ook wel leuke sunsets vertelde hij :lol:

Maar even naar jouw schema. Ik zou een extra nachtje las Vegas pakken en natuurlijk ook een dag of twee minimaal voor SF zelf. Is echt een leuke stad om rond te lopen.

En de temperatuur gaat goed omlaag in Yellowstone in september/oktober, terwijl het in Yosemite dan nog heel aangenaam is.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Rondreis sfo- sfo september oktober

Bericht door Coyote »

Lucano schreef:
11 aug 2019, 10:41
Waarom zeggen jullie beiden Yosemite op het eind doen?
Na Las Vegas - Death Valley is dat een logische route richting San Francisco via de Tioga Pass. Wil je al nog wat stranddagen dan zou je dat bij San Francisco kunnen doen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis sfo- sfo september oktober

Bericht door PSVwally »

Waarom zeggen jullie beiden Yosemite op het eind doen?
Omdat het echt pure pech zou zijn mocht de Tioga pass gesloten zijn en het in mijn ogen belangrijk is dat je zo snel mogelijk in Yellowstone en Grand Teton geraakt als dat echte must-sees van deze vakantie zijn. Daar kan het vanaf September al goed gaan sneeuwen namelijk en er zijn diverse accommodaties en dat soort zaken in het park die al gaan sluiten. Verder is het qua parkverdeling gewoon makkelijker om dan Yosemite achteraan te zetten of je moet zoals Coyote aangeeft bv Las Vegas - death valley - LA - Highway 1 en zo terug naar SFO willen.

Qua weer moet je gewoon geluk hebben. Ik was 3 jaar geleden eind September begin Oktober in die regio en ik had 's nachts -17 in Sequoia (overdag overigens prima korte broekenweer, maar wel een vestje mee in de rugzak als je op wat hogere plekken liep tot boven de 40 in death valley en palm springs. Stranddagen in Oktober in San Francisco moet je wel geluk mee hebben qua temperatuur. Het water zou ik daar niet ingaan, veel te koud :lol:
Lucano
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2019, 07:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis sfo- sfo september oktober

Bericht door Lucano »

Super bedankt voor alle erg nuttige reacties!
Ja ik kan inderdaad alles nog omgooien, alles is flexibel (behalve mn vliegtickets:)) Die waren te goedkoop om te laten liggen half jaar geleden!

Dus zou ook de volgende route kunnen doen:

Dag Begin Eind
1 San Francisco Modesto
2 Modesto Ergens halverwege
3 Ergens halverwege Yellowstone
4 Yellowstone Yellowstone
5 Yellowstone Yellowstone
6 Yellowstone Grand teton
7 Grand teton Grand teton
8 Grand teton vernal
9 Vernal MOAB
10 MOAB MOAB
11 MOAB MOAB
12 MOAB monument valley
13 monument valley Bryce
14 Bryce Zion
15 Zion Zion
16 Zion Page
17 Page Grand Canyon
18 Grand Canyon Las Vegas
19 Las Vegas Death Valley
20 Death Valley Yosemite
21 Yosemite Yosemite
22 Yosemite Yosemite
23 Yosemite
24
25
26 Strand of SFO
27 Strand of SFO
28 Strand of SFO
29 SFO AMS

Knal ik in 1 keer (met 1 overnachting naar Yellowstone) en dan Yosemite naar het einde toe.
Dan nog tijd voor of San Fransico of iets van strand, afhankelijk waar we zin in hebben.

En heb ik nog 2 nachtjes ruimte over voor uitloop, of eventueel een van de parken (tussen 13 en 17) wat langer blijven hangen.
Las Vegas ben ik eerder geweest, hoeft niet langer dan 1 dag voor mij eerlijk gezegd, niet helemaal mijn ding, maar wel leuk als tussenstop.

Beter zo denken jullie?

Moet ik alsnog iets vastleggen voor half oktober Yosemite? (tentje kampereren 2 personen? ) Of gewoon op hoop van zegen?
Vind het wel lekker om niet alles naar het einde toe ook al vast te leggen namelijk eigenlijk.

Bedankt !
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis Lucano: rondreis SFO-SFO september/oktober.

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

niet echt logisch : je spendeert 2 volledige dagen aan het rijden naar yellowstone - een hoofddoel van de vakantie -en bezoekt het dan nogal haastig in amper 2 dagen. Voor Yellowstone heb je minsten 3 maar beter nog 4 dagen nodig. Ook Grand Teton heeft een dag meer nodig.

Jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lucano: rondreis SFO-SFO september/oktober.

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je nu in Yosemite een camping in de vallei? Ik denk dat het lastig wordt om daar op een andere datum iets te vinden. Als je het om wilt gooien zou ik daar eerst naar kijken. En als er iets is meteen vastleggen.
Als je in Zion wilt kamperen zou ik dat ook zeker vastleggen. Watchman zal vol zijn maar South kun je vanaf 2 weken voor aankomst reserveren.

Voor het strand in die periode moet je niet in SF zijn.

Tussen DV en Yosemite moet je echt nog een stop maken. Je hebt anders te weinig tijd voor DV en voor de Tioga Road. Ook daartussen is heel veel te zien.

Misschien heb je iets aan ons 2008 verslag voor een vergelijkbare route.

Marianne
Lucano
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2019, 07:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Lucano: rondreis SFO-SFO september/oktober.

Bericht door Lucano »

Super, bedankt Marianne!
Nee, heb reservering bij Crane Flat. Zo te zien is alles wat je kan reserveren voor die periode, vol is. Dus of hopen op een cancellation of first come first serve. Iemand daar ervaring mee half oktober? Is dat nog steeds nodig om daar heel vroeg s ochtends te zijn.
South zet ik op m'n lijstje voor Zion en zal kijken voor een dagje extra voor de pas en ook dagje extra Yellowstone of Grand Teton.
Had een reservering voor Madison in Yellowstone ook trouwens.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Lucano: rondreis SFO-SFO september/oktober.

Bericht door PSVwally »

Ik zou zeker na die lange rijdagen een dag meer in Yellowstone blijven. Dat is nu wat haastwerk als ik eerlijk ben.

Strand zou ik waar je in oktober in die omgeving zit denk ik echt vergeten. Meestal is het rond San Francisco dan niet zo warm om lekker te gaan liggen zonnen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lucano: rondreis SFO-SFO september/oktober.

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn geen fcfs campings in de vallei (behalve camp 4 maar ik denk niet dat je daar een plaats kunt vinden). Crane Flat is dan een goed alternatief.
Het zou wel mooi zijn als je de dagen Yosemite helemaal op het eind kon zetten. Dat geeft je wat meer ruimte voor de rest. In plaats van een camping zou je ook naar Housekeeping Camp kunnen kijken. Zie daarvoor www.travelyosemite.com.

Marianne
Lucano
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2019, 07:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Lucano: rondreis SFO-SFO september/oktober.

Bericht door Lucano »

Housekeeping camp zag er goed uit, maar is dan al dicht helaas. Ga eens verder kijken naar nog iets vergelijkbaars.
Ja ik voeg nog een dagje toe voor Yellowstone/Grand Teton!
Die FSFC campings zijn wel te doen in die periode buiten de vallei? Qua drukte?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lucano: rondreis SFO-SFO september/oktober.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb er geen ervaring mee, wellicht zijn die al gesloten dan. Kijk daarvoor eens op www.nps.gov/yose, onder camping.

In plaats van HKC zou je ook naar Curry Village kunnen kijken.

Marianne
madman
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2011, 09:38

Re: Reis Lucano: rondreis SFO-SFO september/oktober.

Bericht door madman »

Wanneer kom je aan op SFO?
Wij vertrekken SFO-AMS 16 sept (15sept nog overnachting San José) en zouden onze campinggear doneren bij een salvation army of iemand kan er nog een rondje mee kamperen 😁👍🏻
Lucano
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2019, 07:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Lucano: rondreis SFO-SFO september/oktober.

Bericht door Lucano »

@madman , dank, maar dat lukt net iets helaas. Wij komen de 21e aan pas
Lucano
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2019, 07:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Lucano: rondreis SFO-SFO september/oktober.

Bericht door Lucano »

Nog even een kleine update na de vakantie. Waanzinnige reis gehad.

Ivm het weer (en het tentje) camping in Yellowstone gecanceld en een motel genomen ter plekke. (Koud en veel sneeuw) wat eigenlijk prima was. Grand Teton is waanzinnig mooi qua kleuren in de herfst!

Veel gereden 8k km, maar niet teveel.
Volgende keer tactischer vliegen zou een stuk reizen kunnen schelen, stuk tussen yosemite en Grand Teton is niet heel boeiend inderdaad, maar de afstand en het rijden van dat stuk viel alles mee.

Maar echt een aaneenschakeling van hoogtepunten verder.

Dank voor de tips en hulp!

Dit was de route, van 20 sep tot 20 oktober:
Screenshot_2019-10-28-22-23-01-280_com.google.android.apps.docs.editors.sheets.png
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer