Help!! Nu in Amerika en heb vreselijk veel last van hoogtevrees! Heb wat vragen!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Help!! Nu in Amerika en heb vreselijk veel last van hoogtevrees! Heb wat vragen!

Bericht door markro »

De Nordic Walking-stokken hebben mij al vaak geholpen bij het wandelen in Amerika. Ook ik ben erg behept met hoogtevrees. Met stokken voel ik mij wat zekerder. Het echte hoogtevreesgevoel verdwijnt er niet mee, maar met stokken voel ik mij iets meer "geaard".

Bij een winkel van de supermarkt Walmart zijn ze onder andere te koop en ze zijn niet zo duur.
Als je Googled kom je hier op uit: https://www.walmart.com/browse/sports-o ... 44_5134773
Er is al een set van 2 te koop voor circa $ 15,=.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Help!! Nu in Amerika en heb vreselijk veel last van hoogtevrees! Heb wat vragen!

Bericht door Almere vak V »

Wadu schreef:
06 aug 2019, 22:35
Ikzelf heb een paar weken geleden Angels landing gedaan en uiteraard zijn daar een paar steile afgronden maar eerlijk gezegd vond ik het in werkelijkheid wel meevallen.
:D :D Daar krijg je iemand met hoogtevrees met geen paard en 7 wagens overheen!!

Het probleem is heel simpel. Als je geen hoogtevrees hebt doet het ook niks met je en zie je het "gevaar" ook niet. Als je er wel last van hebt, dan hoeft er ook maar iets te zijn wat het triggert en dan is het klaar. Hoe zeer wij het ook vinden meevallen.

Eén van mijn beste vrienden heeft het in een hele extreme vorm. Die heeft wel is geroepen, ik heb er al last van als ik mn schoenen laat verzolen. Daar moesten wij met zn allen erg om lachen. En slaat natuurlijk nergens op. Maar hij zegt daar komt het wel heel dicht bij in de buurt. Had er als klein kind al last van als zijn vader het zadel van zijn fiets veranderde.
claudia1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jan 2019, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Help!! Nu in Amerika en heb vreselijk veel last van hoogtevrees! Heb wat vragen!

Bericht door claudia1975 »

Ik ga op zoek naar wandelstokken, alleen komen we volgens mij geen walmart meer tegen?
Gaan nu van Death Valley naar Bishop!
Even kijken welke winkels daar zijn!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Help!! Nu in Amerika en heb vreselijk veel last van hoogtevrees! Heb wat vragen!

Bericht door Martin & Marianne »

Nee, geen Walmart. In Bishop of Mammoth Lakes zul je ook wel iets kunnen vinden.
Of in Lone Pine.
image.png
image.png (101.57 KiB) 1075 keer bekeken

Marianne
claudia1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jan 2019, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Help!! Nu in Amerika en heb vreselijk veel last van hoogtevrees! Heb wat vragen!

Bericht door claudia1975 »

Dank je Marianne!
Zijn net in Lone Pine aangekomen!
Nu ff bij de Mc Donalds voor een ijsje en de wifi😂
Ik vond de weg van Death Valley naar hier dus vreselijk 😅😱
Zo hoog!!!
Kan iemand mij geruststellen over de tioga road? 😂 😂
Hoe is de route met de bus naar Glacier point?
Ik heb echt vantevoren van alles uitgezocht en routes bekeken maar nu ik er zelf ben is t toch beetje enger als wat ik mij had voorgesteld allemaal 🙈😅🙈
Panoramatrail dus wel of niet.... Twijfel twijfel... Denk dat ik t gewoon moet doen...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Help!! Nu in Amerika en heb vreselijk veel last van hoogtevrees! Heb wat vragen!

Bericht door Martin & Marianne »

Over hoe iemand met hoogtevrees de Tioga Road zal ervaren kan ik niet oordelen, maar ter geruststelling wellicht: je komt van de goede kant. Komende van Lee Vining richting Yosemite rij je de pas bergopwaarts op aan de bergkant. Tussen jouw kant van de weg en het dal zit dus nog de hele andere brede weghelft. Zo gauw je boven bent, is de weg min of meer vlak.

Dalen doe je pas weer als je van Crane Flat over de Big Oak Road naar Yosemite Valley rijdt. Daar rij je dan wel aan de dalkant, maar het is een goed berijdbare weg.

Als je in de vallei bent en je wilt later het park weer uit richting San Francisco dan is denk ik de 140 voor mensen met hoogtevrees een wat betere weg dan de 120. De 140 volgt grotendeels de Merced River.

Martin
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Help!! Nu in Amerika en heb vreselijk veel last van hoogtevrees! Heb wat vragen!

Bericht door ingrid1955 »

richting San Francisco dan is denk ik de 140 voor mensen met hoogtevrees een wat betere weg dan de 120. De 140 volgt grotendeels de Merced River.
inderdaad, de 140 is de ,,vlakke" weg die lager blijft en bij sneeuwbuien meestal nog open is als de 120 gesloten is.

De route met de bus naar Glacier Point Road kan je indelen in 2 stukken : eerst de klim uit de vallei waarbij je bus langs de ,,klifkant" rijdt, als je de bus vooraan instapt ga je dus best aan de rechtse kant ( kant chauffeur) zitten. Dan Glacier Point road zelf, met als markantste punt een paar honderd meter voor het einde een formidabel mooie bocht met geweldig panorama.

Jacques
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Help!! Nu in Amerika en heb vreselijk veel last van hoogtevrees! Heb wat vragen!

Bericht door PSVwally »

Als ik je berichten lees dan denk ik dat al onze commentaren hier weinig uitmaken. De kleinste hoogte of panorama/vergezicht/uitzicht zal al (te) veel voor je zijn. ik denk dat je hier het beste thuis (ohjee hoop dat je er in een vliegtuig geen last van hebt) professionele hulp voor kunt zoeken. Ik heb een collega die eerst al amper op een keukentrap van 1m hoog durfde te staan en die wast inmiddels de ramen op een ladder op een paar m hoogte. Nog steeds wat angst, maar de bibberende knieën en vooral de voor andere mensen onopvallende paniek die ze op hoogtes in haar hoofd kreeg is ze wel kwijt.
Ik heb, als ik dit topic zo lees, namelijk het idee dat je bij voorbaat al een of andere angst oproept voor jezelf.
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Help!! Nu in Amerika en heb vreselijk veel last van hoogtevrees! Heb wat vragen!

Bericht door lyan »

De Walmart verkoopt ook uitschuifbare stokken, helemaal niet duur! Ik gebruik ook stokken om me zekerder te voelen, heb ook erg veel last van hoogtevrees. Soms helpt het als er iemand voor me loopt, soms ga ik aan het handje en andere keren blokkeer ik volledig! En soms lukt het gewoon wel, ik klom eens tegen een vrij steile wand omhoog onder leiding van een erg goede gids van de Paria Outpost, elke keer als ik blokkeerde praatte hij me verder. Toen ik boven was en naar beneden keek (zeker wel 10 meter) kon ik niet geloven dat ik dat had gedaan...Het kan dus wel! Nu eerst op naar de Walmart, stokken halen en vooral niet teveel zorgen maken, gewoon proberen..Elke keer dat het wel lukt ben je helemaal blij!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Help!! Nu in Amerika en heb vreselijk veel last van hoogtevrees! Heb wat vragen!

Bericht door ingrid14 »

@claudia1975 Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gedaan hebt?

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer