Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Dankjewel voor je reactie!
Wat zou dan een handiger gelegen tussenstop zijn? Helena/Bozeman leken me wel leuke steden om te stoppen. Zou je dan aanraden om twee nachten Many Glacier/Swiftcurrent te doen, één nacht Rising Sun en één nacht bijvoorbeeld Lake Lodge?

Iets anders nog:
Over het eerste stuk zijn we tevreden (en heb dus ook al YS/GT qua overnachtingen zoals ik het wil) maar we twijfelen toch nog een beetje over het vervolg. We willen namelijk ook een andere keer vanuit Seattle Oregon en Noord Californie bezoeken.
We zouden nu ook na Yellowstone via Missoula naar de westkant van Glacier kunnen rijden, dan drie nachten oostkant, en vervolgens via Helena naar Billings naar Rapid City om Custer/Badlands te bezoeken, en dan terug via Cheyenne naar Denver.
Maar weet niet of dat slim is. Misschien nog maar even laten indalen.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door Felicitas »

Ja de verdeling van de nachten op deze manier is heel mooi. En als tussenstop? Iets op de route? Wij hebben in 2013 wel eens overnacht in het plaatsje Stanford (MT). Vinden we zelf wel leuk, dat soort kleine plaatsjes. Of misschien Great Falls? Een lelijke plaats, maar je hebt er wel het Lewis and Clark Interpretive Center en het C.M. Russell Museum. Via Helena kan ook, is eigenlijk maar een half uurtje langer, dus zoveel maakt het ook niet uit.

Als je vanaf het westen komt aanrijden zou ik één nacht aan de westzijde slapen van Glacier NP. Vervolgens de volgende dag zo vroeg mogelijk de Going-to-the-Sun Road rijden zodat er nog parkeerruimte vrij is op de Logan Pass om daar te wandelen. Dan daarna nog twee of drie nachten aan de oostkant.

In Many Glacier zou ik inderdaad minimaal twee nachten reserveren. Het is daar prachtig, maar ook druk. Dus het is handig als je daar al ter plekke bent als je wilt wandelen. De parkeerplaats bij het Many Glacier Hotel stond in de zomer van 2018 bijvoorbeeld al om 10 uur ‘s morgens helemaal vol. Laat je door de drukte niet afschrikken. Zodra je aan de wandel gaat dunt het uit en dan is er zeker genoeg ruimte om te genieten.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Leuk, Lewis & Clark zijn veelvuldig langsgekomen tijdens mijn studie. :geek: Ik ga Stanford ook even checken, wij houden ook wel echt van kleine plaatsen. Wederom bedankt!
Ik zal de verdeling zoals je die noemt zeker aanhouden. We zijn tijdens Labor Day Weekend in Glacier, dat is wel jammer, maar hoop dat mensen eerder iets anders uitkiezen voor hun lange begin-september-weekend ;-)

Net ook al even zitten puzzelen voor de keuze Denver of Seattle; hoe graag ik ook naar Custer/Badlands wil, via Seattle lijkt op het eerste gezicht toch een stuk logischer.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Alvast besloten om de twee dagen Park City er toch uit te gooien. Leek me een perfecte afsluiter, als begin wat minder. Heb nu iig Salt Lake - Craters of the Moon - 3 nachten GT - 4 of 5 nachten YS. En dan verder puzzelen of we via west of oost naar Glacier gaan.
Vanavond heb ik me ook zitten verdiepen in dude ranches in Montana/Wyoming, maar man wat een prijzen :lol: Nog maar even verder puzzelen en nadenken...
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Rondje staat nu zo. Toch iets ingekort en lekker rustig. Een plaats als Helena kan veranderen, net zoals Coeur d'Alene misschien Spokane kan worden.

1 Zaterdag 22 augustus Amsterdam - Salt Lake City
2 Zondag 23 augustus Salt Lake City - Twin Falls
3 Maandag 24 augustus Twin Falls - Idaho Falls
4 Dinsdag 25 augustus Idaho Falls - Grand Teton (Signal Mountain Lodge)
5 Woensdag 26 augustus Grand Teton (Signal Mountain Lodge)
6 Donderdag 27 augustus Grand Teton (Signal Mountain Lodge)
7 Vrijdag 28 augustus Grand Teton - Yellowstone (Old Faithful Snow Lodge)
8 Zaterdag 29 augustus Yellowstone (Old Faithful Snow Lodge)
9 Zondag 30 augustus Yellowstone (Canyon)
10 Maandag 31 augustus Yellowstone (Roosevelt)
11 Dinsdag 1 september Yellowstone - Red Lodge
12 Woensdag 2 september Red Lodge - Helena
13 Donderdag 3 september Helena - Glacier
14 Vrijdag 4 september Glacier
15 Zaterdag 5 september Glacier
16 Zondag 6 september Glacier
17 Maandag 7 september Glacier - Coeur d'Alene
18 Dinsdag 8 september Coeur d'Alene
19 Woensdag 9 september Coeur d'Alene - Seattle
20 Donderdag 10 september Seattle
21 Vrijdag 11 september Seattle
22 Zaterdag 12 september Seattle - Amsterdam
23 Zondag 13 september Amsterdam

Voor de liefhebber nogmaals zonder dag, data en cijfers ;-)

Amsterdam - Salt Lake City
Salt Lake City - Twin Falls
Twin Falls - Idaho Falls
Idaho Falls - Grand Teton (Signal Mountain Lodge)
Grand Teton (Signal Mountain Lodge)
Grand Teton (Signal Mountain Lodge)
Grand Teton - Yellowstone (Old Faithful Snow Lodge)
Yellowstone (Old Faithful Snow Lodge)
Yellowstone (Canyon)
Yellowstone (Roosevelt)
Yellowstone - Red Lodge
Red Lodge - Helena
Helena - Glacier
Glacier
Glacier
Glacier
Glacier - Coeur d'Alene
Coeur d'Alene
Coeur d'Alene - Seattle
Seattle
Seattle
Seattle - Amsterdam
Amsterdam
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door MikeAmerika »

Mooie route! Wij hebben alleen het eerste deel gedaan van je route tot Yellowstone. Het kan zomaar gaan sneeuwen in die periode. Wij hadden bakken met sneeuw begin september in Yellowstone. Dus wees daarop voorbereid. Bij ons waren wegen afgesloten van Grand Teton naar Yellowstone.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

@MikeAmerika Ik heb begrepen dat je wel heel veel pech moet hebben wil je sneeuw hebben eind augustus, begin september in Yellowstone. Of zie ik dat verkeerd? :D
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door MikeAmerika »

@winterpark Dan zal het wel meevallen denk ik. Wij waren er de 2e week van september. Dus dat is al weer een stuk later en lag er een hoop sneeuw. Al zeiden ze daar dat het niet de eerste sneeuw was in September dat jaar. Dus was het eerder ook al gevallen! Maar in de sneeuw is het ook leuk daar :thumbup: :D
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Ik wil me dit weekend nog even buigen over de verdeling in Glacier. De planning is nu om er 4 nachten te blijven, waarvan drie oost, en één west. Ik zit zelfs te twijfelen om er vijf nachten van te maken om zo nog een extra nacht te hebben buiten Labor Day weekend, of wordt het dan teveel van het goede denken jullie? De route zoals hierboven (11 augustus 2019, 21.00 gepost) heb ik nu nog staan.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Net alles kunnen boeken voor Glacier NP.
Het is geworden:
- 3x cabin in Swiftcurrent (een nieuwere)
- 1x een cabin in Rising Sun
- 1x een motel room in Village Inn
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Ik zit nu heel erg mezelf te spammen ;-) Maar heeft er iemand nog tips wat een leukere plek is tussen West-Glacier en Seattle? Spokane of Coeur d'Alene?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door Tantelotje »

Wij hebben gekozen voor Coeur d Alene (vond de naam zo mooi :D ) en hebben hier afgelopen 26 augustus overnacht (Baymont Inn, prima hotel met heerlijke bedden). Wij vonden het een leuk stadje, leuke hoofdstraat met leuke restaurantjes waar we heerlijk gegeten hebben bij een soort bierhuis. Spokane zijn we in geweest voor de watervallen maar is wat groter en onze indruk was ook wat minder gezellig.

:offtopic:
(Ook in Spokane naar het vliegveld geweest, wij zijn inmiddels toe aan onze 3e (!) huurauto. Dus al met al was Spokane voor ons niet alleen een leuke bestemming).
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

@Tantelotje Ik begreep dat de Amerikanen het afkorten tot CDA, haha! Maar ik begrijp je volkomen, ik sloeg ook erg aan op de naam. Zal het hotel nog even opzoeken :) Leuk!!
Wat rot trouwens van de huurauto! Ik wilde graag jullie verslag lezen, maar jullie hebben nog niks gepost toch? Of kijk ik nou verkeerd?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door Tantelotje »

Klopt, wij nemen geen laptop mee en geen idee hoe dat moet met tablet en foto's :blink: :lol:
Maar als we thuis zijn ga ik zeker een verslag online zetten!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door covri »

Tussen Coeur d'Alene en Seattle zou je Leavenworth kunnen bezoeken.
Een plaatjes in Beierse stijl. Wij vnden het leuk voor een half dagje. Even iets anders dan natuur. Lekkere Bratwurst en biertje genuttigd.

Hier ons verslag van die daag

https://noordwestusa2019.wordpress.com/21-24-juni/
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Denver-Grand Teton-Yellowstone-Glacier-Badlands-Denver

Bericht door winterpark »

Niets is zo veranderlijk als mezelf, zei een groot denker ooit. :idea:

Hierbij de route plus heel veel uitlegtekst en vragen. :lol:

We hebben toch besloten om te vertrekken vanaf Denver. Om meerdere redenen, maar de belangrijkste is wel zodat we dan ook Custer en Badlands mee kunnen nemen in de reis.

Ik heb toen het kon pijlsnel Glacier NP vastgelegd qua overnachtingen, alleen route-technisch zit er dan een kleine hick-up in de reis omdat we beginnen in Oost-Glacier en eindigen in West, terwijl het eigenlijk andersom zou moeten.
Omgooien is lastig omdat alles vol zit en dat blijft denk ik ook zo (voorlopig), want het is dan Labor Day weekend. Zelf vinden we het eigenlijk prima om het zo te doen. Een alternatief kan zijn om vanaf Roosevelt of Gardiner in één ruk door te rijden naar West-Glacier en dan te slapen in Lake McDonald of in Kalispell. Maar dat is 6-7 uur rijden, wat we eigenlijk te lang vinden.

Ook denk ik erover om ipv Roosevelt (in Yellowstone) en Red Lodge, twee nachten in Gardiner te zitten. Ik weet het, je rijdt dan heel wat heen en weer, maar ik word niet zo blij van de verhalen over de niet-geïsoleerde cabins in Roosevelt.

Zouden jullie trouwens Custer/Badlands/Wind Cave/etc vanaf één centrale locatie bezoeken, zoals Keystone? Of verkassen? Bijv naar de Lodge in Badlands NP?

(NB We zitten nu trouwens in Moab en hebben deze reis veel lange wandelingen gemaakt (Chesler Park in Canyonlands, Fairyland in Bryce, West Rim in Zion), dus we hebben overal wellicht meer tijd dan 'gemiddeld' nodig.)

De route is nu zo:

1 Zaterdag 22 augustus Amsterdam - Denver
2 Zondag 23 augustus Denver - Glenwood Springs
3 Maandag 24 augustus Glenwood Springs - Vernal (Dinosaur NM)
4 Dinsdag 25 augustus Vernal - Grand Teton (Signal Mountain Lodge)
5 Woensdag 26 augustus Grand Teton (Signal Mountain Lodge)
6 Donderdag 27 augustus Grand Teton (Signal Mountain Lodge)
7 Vrijdag 28 augustus Grand Teton - Yellowstone (Old Faithful Snow Lodge)
8 Zaterdag 29 augustus Yellowstone (Old Faithful Snow Lodge)
9 Zondag 30 augustus Yellowstone (Canyon - al overweeg ik toch nog Lake)
10 Maandag 31 augustus Yellowstone (Roosevelt) (overweeg Gardiner)
11 Dinsdag 1 september Yellowstone - Red Lodge (overweeg Gardiner)
12 Woensdag 2 september Red Lodge - Helena (of ander plaatsje)
13 Donderdag 3 september Helena - Glacier (Swiftcurrent)
14 Vrijdag 4 september Glacier (Swiftcurrent)
15 Zaterdag 5 september Glacier (Swiftcurrent)
16 Zondag 6 september Glacier (Rising Sun)
17 Maandag 7 september Glacier (Apgar Village Inn)
18 Dinsdag 8 september Glacier - Great Falls
19 Woensdag 9 september Great Falls - Billings
20 Donderdag 10 september Billings - Deadwood (eventueel, of gelijkt naar één locatie)
21 Vrijdag 11 september Deadwood - Keystone (bijvoorbeeld)
22 Zaterdag 12 september Keystone
23 Zondag 13 september Keystone
24 Maandag 14 september Keystone - Cheyenne
25 Dinsdag 15 september Cheyenne - Denver
26 Woensdag 16 september Denver - Amsterdam
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door Markstaal »

Planning ziet er mooi uit! Over het stuk Glacier kan ik niets zeggen omdat we dit stuk nog niet hebben gezien.
Heerlijk zoveel tijd voor de natuur.

Opzich is het stuk Keystone - Denver goed te doen op 1 dag, als jullie verder niks gepland hebben daar zou ik in 1x doorrijden. Zo heb je het iets rustiger op het einde en kan je afsluiten met 2 overnachtingen in of rondom Denver.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Dankjewel Mark, ik vind het wel een goed idee! Zeker als we net vier nachten in South Dakota hebben gezeten. Zit te denken om een hotel te zoeken in Boulder, dat ziet er leuk uit :)
Ook in Gardiner is wel wat leuks te boeken, helaas allemaal non-refundable. Dus nog maar even doorzoeken... :)
Gebruikersavatar
Mier37
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 aug 2018, 22:07

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door Mier37 »

Heb je al gekeken naar Yellowstone river Motel @winterpark ?
We zitten volgend jaar eind mei in de Old faithfull en we hebben gekozen om ook in Gardiner 1 nacht door te brengen.
Yellowstone river motel heeft goede recensies en is betaalbaar (in onze periode €117 voor 1 nacht, kamer in original wing)
Misschien niet superfancy en beetje oudbollig, maar schijnt schoon en netjes te zijn, goede bedden en lieve mensen (voor mij het belangrijkste)
Dat laatste klopte ook wel toen ik ze via Skype belde om een reservering te maken. Er word niets van je creditcard ingehouden en je kunt gewoon 24 u vantevoren cancellen. Enigste is dat je dus wel even zelf moet bellen. (maar via Skype kost dat geen drol)
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Hoi @Mier37! Leuke tip, ik heb ze gemailed en hoewel ze in deze periode dicht zijn, kreeg ik een mailtje. 130 dollar plus tax, volgens mij voor hun new wing, wat ik prima vind. Ben super benieuwd hoe het jullie zal bevallen!

Wij hebben inmiddels tickets geboekt, Amsterdam - Denver met Icelandair, Saga - dus hun business class - voor 800 euro pp. Erg blij. We vliegen wel een dagje eerder, en een dag eerder terug, dus kijk nog even of ik dat van Boulder aan 't eind of van South Dakota afhaal.
Twijfelde nog over extra dagje Grand Teton omdat we zo van hiken houden, maar ik heb de hotels in Glenwood Springs en Vernal voor zulke mooie prijzen geboekt dat ik het maar laat staan ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer