Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Over een paar weken vertrekken wij naar San Francisco. Vier weken later eindigen we in Denver.
Een deel van de route ligt al vast, maar vooral met het laatste deel zitten we nog wat te worstelen. Dus toch maar eens hier neerzette in de hoop op nog wat leuke tips.

De planning tot nu toe is als volgt:

dag 1 di Amsterdam - San Francisco
dag 2 wo San Francisco - Monterey/Pacific Grove
dag 3 do Monterey/Pacific Grove - Pfeiffer Big Sur (camping geboekt)
dag 4 vr Pfeiffer Big Sur Camping
dag 5 za Pfeiffer Big Sur Camping - Wawona
dag 6 zo Wawona - Tuolumne Meadows (camping geboekt)
dag 7 ma Tuolumne Meadows - Lee Vining
dag 8 di Lee Vining - Lone Pine
dag 9 wo Lone Pine - Amargosa Valley
dag 10 do Amargosa Valley - St George
dag 11 vr St George - Cedar Breaks (camping geboekt)
dag 12 za Cedar Breaks - Escalante
dag 13 zo Escalante - Fruita (camping geboekt)
dag 14 ma Fruita
dag 15 di Fruita - Moab
dag 16 wo Moab - Monument Valley
dag 17 do Monument Valley - Chinle (Canyon de Chelly)
dag 18 vr Chinle - Telluride
dag 19 za Telluride
dag 20 zo Telluride - Fruita Colorado
dag 21 ma Fruita Colorado - Crested Butte
dag 22 di Crested Butte
dag 23 wo Crested Butte - Aspen
dag 24 do Aspen - Leadville (Maroon Bells)
dag 25 vr Leadville - Grand Lake
dag 26 za Grand Lake - Estes Park
dag 27 zo Estes Park
dag 28 ma Estes Park - Denver
dag 29 di Denver - Amsterdam

Nieuw voor ons zijn de omgeving van St George, Cedar Breaks, Canyon de Chelly, Telluride en Crested Butte.
Tot aan Moab ligt het min of meer vast. We hebben nu 1 nacht Moab gepland (zijn er al meerdere keren geweest) maar we zien nu toch zo vele dingen op weg naar Moab en rond Moab zelf dat we er waarschijnlijk nog een nacht bij gaan pakken. Eerst was het de bedoeling om na cApitol Reef naar Monticello te rijden voor het Needles deel van Canyonlands te gaan maar waarschijnlijk wordt de Chesler Park wandeling iets te veel voor ons, dus dat slaan we over.
Vraag is nu: wat laten we vallen om nog een extra nacht Moab in te kunnen plannen? Misschien Grand Junction laten vallen - daar zijn we al eens geweest. Maar een tussenstop leek ons wel handig. Of een nacht minder Telluride.
Daarnaast nog een vraag over een camping in Monument Valley. Die bij Gouldings kennen we, maar die bij de View lijkt ons mooier. Nu lazen we onlangs op het forum een negatieve reactie daarover (krappe plaatsen). Zijn er meer ervaringen met die camping (voor tentplaatsen)?

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Felicitas »

Mooie route! Kijk nu al uit naar jullie belevenissen! Als je een nacht extra bij Moab plaatst zou ik denk ik de overnachting bij Fruita (CO) laten vallen. Dan kun je vanaf Telluride direct naar Crested Butte rijden via Gunnison. Eventueel zou je dan onderweg nog een stop kunnen maken bij het Black Canyon of the Gunnison National Park (maar daar zijn jullie vast al eerder geweest).
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Felicitas »

Wellicht is het toch een idee om een nacht Telluride te laten vallen. Ik weet niet wat jullie plannen daar zijn? Het plaatsje zelf is heel leuk (we waren er in 2014) en er is een kabelbaan (daar zijn we niet in geweest). Wat wandelen betreft vind ik het daar wat lastiger omdat de hellingen rondom Telluride allemaal zo ontzettend steil zijn. Je hebt al snel behoorlijk wat hoogte te overbruggen.

Wat is de reden voor een nacht bij Fruita (CO)? Want eigenlijk ligt een overnachting daar niet zo voor de hand tussen Telluride en Crested Butte. Heb je deze plaats opgenomen om het Colorado NM te bezoeken? Of wellicht om de Unaweep Tabeguache Scenic and Historic Byway te rijden (aanrader, maar wel een flinke rit)?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Vanwege het laatste: om de Unaweep Tabeguache Scenic and Historic Byway te rijden (en als we er dan toch zijn, kunnen we nog even door het Colorado National Monument rijden). Daar zijn we overigens al eerder geweest. Fruita (Co) staat alleen gepland vanwege een camping aldaar (de dichtst bijzijnde camping na een bezoek aan het Colorado NM). Ook een motel in Grand Junction zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Dan is het plan om de volgende dag via de Grand Mesa Scenic Byway; (de 65 en de 50) naar Crested Butte te rijden.

Omdat we half september in die omgeving zijn, hopen we wat mooie herfstkleuren langs die scenic byways te zien. Het zijn echter wel twee dagen van zo'n 200 mijl per dag rijden. We zouden ook rechtstreeks van Telluride naar Crested Butted kunnen rijden.

We twijfelen daarom een beetje of we die twee scenics byways zullen mee nemen of niet. Zijn ze half september de moeite waard om er een omweg voor te maken of niet?

Martin
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Felicitas »

Dat is een lastige vraag. Ik zou het voor de tweede scenic byway niet weten, want die hebben wij nooit gereden. De Unaweep Tabeguache Scenic and Historic Byway is een prachtige weg en zeker een omweg waard. Vooral het gedeelte tussen de Hanging Flume Overlook en Gateway is mooi met de rode rotspartijen langs de Dolores River. Na Gateway is het minder spectaculair, maar nog steeds mooi (veel groener). Succes met alle keuzes!
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door tomhster »

Telluride is mooi. Ik zou daarna echter gewoon overnachten in Gunnisson op dag 20, daar kun je een dag mee winnen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Als we overnachten in Gunnisson winnen we geen dag. Maar het scheelt wel in reistijd.

Tja, keuzes maken ....

Een andere vraag: Felicitas, jullie hadden Glen Aulin en Twenty Lakes gepland. Waarom is de keuze op Glen Aulin gevallen?

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Felicitas »

Wij kozen voor Glen Aulin omdat ik de indruk had (foto’s op Google) dat het een wat unieker landschap was met de mooie granieten rotsen die zo kenmerkend zijn voor Yosemite NP. Twenty Lakes is denk ik ook prachtig, maar misschien meer lijkend op het landschap rondom Little Lakes Valley (bij Bishop) waar we de dag daarvoor waren geweest? Dus eigenlijk op gevoel gekozen. En geen spijt. We vonden de Glen Aulin hike super mooi. Het hoogteverschil viel ons ook erg mee. Het enige wat echt lastig was, was de oversteek over de wildstromende Delaney Creek. We hadden daar afgelopen zomer vaker mee te maken: veel water in de riviertjes en sneeuw in de hoger gelegen gebieden.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Trails »

Zoals het er nu staat zouden we op dezelfde dag in Aspen zijn.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Felicitas »

Nog ter aanvulling: de Glen Aulin Trail was begin juli ook geschikter omdat deze hike lager ligt (2600 m hoogte) dan de Twenty Lakes Basin Loop (3000 m hoogte). Er lag op grotere hoogtes nog veel sneeuw op de trails.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Mrvanilla »

Zag er erg mooi uit op jullie blog. Deze staat bij ons reserve als Clouds Rest niet lukt/kan. Ik las wel veel over muggenaanvallen op sites als AllTrails.

@Martin & Marianne Wat zijn jullie plannen rondom St George? Snow Canyon? Zo ja, ik kan het van harte aanbevelen; je kunt er prachtig wandelen. Had ergens wel verwacht dat jullie daar al eens waren geweest.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Het plan is inderdaad om bij St George 's morgens Snow Canyon Sp te bezoeken. Daar zijn we nog nooit geweest. Nog tips voor wandelingen aldaar?

's Middags willen we dan in het Kolob Canyon gedeelte van Zion de Taylor Creek Trail lopen om daarna door te rijden naar de camping van Cedar Breaks NM, waar we naar aanleiding van het verslag van Ina plek 13 hebben gereserveerd (Oh wee Ina als dat niks is!). Hopelijk is het daar begin september niet te koud. Cedar NM bekijken we dan de dag erna.

Martin
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Mrvanilla »

Het mooie in Snow Canyon is is dat alle wandelingen met elkaar in verbinding staan. Je kunt dus het een en ander combineren.
Wij combineerden Hidden Pinyon, Petrified Dunes Trail, Butterfly Trail, White Rocks, Lava Flow, West Canyon Trail en ten slotte de Red Sand Trail. Al met al een prachtige wandeling met enorm veel variatie. Vooral de Petrified Dunes maakte veel indruk en deden me een beetje denken aan Yant Flat. Denk dat we drie en half uur bezig waren.

Daarna zijn wij ook verder doorgereden naar Kolob Canyon voor de Timber creek trail. Was prima te doen op een dag.
Groetjes,
Daniel
Evita2017
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2016, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Evita2017 »

Martin & Marianne schreef:
04 aug 2019, 13:58
Daarnaast nog een vraag over een camping in Monument Valley. Die bij Gouldings kennen we, maar die bij de View lijkt ons mooier. Nu lazen we onlangs op het forum een negatieve reactie daarover (krappe plaatsen). Zijn er meer ervaringen met die camping (voor tentplaatsen)?
Wij stonden enkele jaren geleden op the View campground. Wel met een camper. Deze plaatsen waren gewoon allemaal langs elkaar op een rijtje met een picknickbank ertussen. Als kampeerplek stelde dit inderdaad niet veel voor, maar het uitzicht maakt hier alles goed! Zonsondergang en zonsopgang zien vanaf uw kampeerplek is heel erg de moeite waard. Wij kwamen aan in de late namiddag en deden toen een sunsettour met een jeep. 's ochtends na de zonsopgang reden we weer verder richting Moab. Dit is een camping waar je normaal gezien niet lang verblijft.
De tentplaatsen zijn volgens mij nog spectaculairder gelegen op de eerste rijen met het mooiste zicht op Monument Valley. Wel in het zand als ik mij goed herinner. Ik kan je via PB wel enkele foto's sturen van de camping moest je interesse hebben.
monnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door monnie »

Ik heb 2 jaar geleden gekampeerd met een tent bij The View. De tentplaatsen liggen op een aflopende heuvel, zonder fire pits of picknicktafels bij de plekken. De plekken zijn ruim genoeg voor een driepersoons tent en stoeltjes. De plekken liggen redelijk dicht bij elkaar, maar dat vond ik voor 1 nacht en met het mooie uitzicht niet storend. Ik stond helemaal vooraan, ik mocht bij het inchecken zelf kiezen uit de vrije plekken. Is wel een stukje lopen bergaf met de spullen door het zand.
Bijlagen
IMG_9513.JPG
IMG_9513.JPG (114.47 KiB) 2673 keer bekeken
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een fijne reacties allemaal! Dat wordt dus kamperen bij de View! Het ziet er prachtig uit. In 1988 hebben we ook bij MV overnacht maar de camping waar we toen stonden bestaat niet meer. Wel jammer, ze hadden daar een picknick tafel met afdak. Zie
http://martinenmarianne1988.blogspot.co ... y.html?m=0

@Felicitas die hoogte is wel iets om rekening mee te houden inderdaad. Ik was bang dat Glen Aulin wat te hoog gegrepen zou zijn voor ons maar misschien toch maar proberen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 05 aug 2019, 19:22, 2 keer totaal gewijzigd.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door tomhster »

Martin & Marianne schreef:
04 aug 2019, 23:13
Als we overnachten in Gunnisson winnen we geen dag. Maar het scheelt wel in reistijd.

Tja, keuzes maken ....

Marianne
Als je dag 20 naar Gunnisson gaat en de volgende ochtend het half uurtje naar Crested Butte rijdt heb je daar een overnachting minder nodig. Dus spaar je wel een dag, dat was de gedachte.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ah oké. Maar dan kunnen we ook nog wel even doorrijden naar Crested Butte denk ik.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door tomhster »

Ga je alles met de tent doen of combineer je met hotels? Tussen Gunnisson en Crested Butte zit namelijk nogal wat prijsverschil.
Easy
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 aug 2018, 21:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Martin & Marianne: SF-Denver september 2019

Bericht door Easy »

Jullie hebben weer een mooie reis voor de boeg :thumbup:

Wij stonden afgelopen juni met onze tent bij Monument Valley. Wij kijken er met gemengde gevoelens op terug. De tentplekken zijn inderdaad erg klein dus dat is even slikken als je de kampeerplaatsen op de andere parken gewend bent. Voor een nachtje echter geen probleem. Zo ziet het er uit als de camping (bijna) vol staat:
P1010537.JPG
P1010537.JPG (129.29 KiB) 2544 keer bekeken
We hadden echter wel problemen met het vele zand :P Helaas was de plek die wij kregen toegewezen (kiezen was niet mogelijk) verre van vlak. Terwijl wij aan het wandelen waren heeft het zand zich opgehoopt achter onze tent (het waaide er ook hard). Toen wij na zonsondergang ons tentje in wilden kruipen werden we verrast door een bed bedolven onder het rode zand. Echt lekker geslapen hebben we dus niet, en de volgende ochtend waren we wel even bezig met alles zandvrij maken.

Hadden we voor the View gekozen als we dit van tevoren geweten hadden? Waarschijnlijk niet... Toch waren we achteraf snel weer vergeten en kunnen we er nu goed om lachen. Het geweldige uitzicht en de fijne warme douches maakten ook heel veel goed...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer