Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Hinko »

Ik kan dat inderdaad ook niet vinden.
eborn
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door eborn »

Hinko schreef:
01 aug 2019, 20:49
Inderdaad, in ieder geval niet gratis*. Vluchten uitgevoerd door Delta, United en ik denk ook AA heb je vooralsnog gratis stoelkeuze.
Even wat onderzoek gedaan, maar zover ik kan zien kun je nooit vooraf stoelen reserveren bij Lufthansa als je via United hebt geboekt. Zelfs niet tegen bijbetaling. Je zit vast aan de normale check-in en wat er dan nog beschikbaar is.

Andersom zou wel vaker lukken, maar de tickets met korting worden enkel als United tickets verkocht met codeshare Lufthansa en niet andersom. Ik denk dat ik ze daarom voor nu toch maar laat schieten. We gaan voor het eerst met onze dochter van 4 vliegen en dan wil ik wel 'zeker' weten dat we alle drie naast elkaar zitten 8)
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Coyote »

gondelier schreef:
01 aug 2019, 20:59
Klopt het dat je bij WTC geen zoekopdracht met meerdere bestemmingen kunt invoeren? Dus vertrek en aankomst vanaf verschillende locaties?
Ik vind het ook niet meer terug. Ze hebben de site zo te zien helemaal veranderd en niet ten goede... :?

In november 2017 heb ik nog via WTC mijn Multi-city ticket geboekt: AMS - ORD, SEA - AMS. Was toen ook een heel scherp tarief en stukken goedkoper dan bij United zelf.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door gondelier »

Jammer dan kan ik daar niet boeken deze keer.
Gebruikersavatar
Davina
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Davina »

Wanneer je googled op " wtc meerdere bestemmingen" dan kom je wel weer op de " oude site"
Geen idee waarom dit zo is nu...
New York & Florida 2017: http://keyners2017.blogspot.nl
Hong Kong & Bali 2018: https://keynershongkong2018.blogspot.com
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door asv60 »

Ik ben ook op zoek naar multi city. Wil heen naar LAS en terug vanaf MCO. Van LAS naar MCO wil ik een aparte binnenlandse vlucht boeken.
Heb de oude WTC site gevonden waar je multi city kan boeken. Maar hier moet ik minimaal 3 vluchten invoeren, 2 vluchten lukt mij niet. Kan de 3e regel niet wissen, of doe ik wat verkeerd?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
eborn
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door eborn »

Je kunt eventueel nog bij CheapTickets kijken? Die bieden volgens mij dezelfde deals aan en daar is wel multi-city een optie.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door gondelier »

asv60 schreef:
02 aug 2019, 19:32
Maar hier moet ik minimaal 3 vluchten invoeren, 2 vluchten lukt mij niet. Kan de 3e regel niet wissen, of doe ik wat verkeerd?
Lukte mij ook niet helaas.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door asv60 »

Bedankt voor de tip!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
eborn
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door eborn »

Net geboekt bij United via de CheapTickets deal. Tickets staan meteen in United omgeving. En inderdaad: United Economy (K) met gratis seat selection en gratis 1st bag.
Totaal zijn we nu €1.263 (€ 421,- p.p.) kwijt voor 3 personen incl. bagage en stoelen. 28 april 2020 - 13 mei 2020. Heen via Chicago (met een zelf gekozen stopover) en terug via IAD op dezelfde dag. We hebben er weer zin in!

Bij CheapTickets krijg je nog 30 euro retour als je betaald via Mastercard. Wel even via https://www.cheaptickets.nl/specials/mastercard gaan en dan op de link 'Naar Actie' klikken. De korting van 30 euro wordt meteen van je totaalprijs afgehaald.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Pollekes7
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2019, 14:16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Pollekes7 »

een leuke deal bij cheaptickets.nl.
Ams-las retour voor €461 incl bagage


Heenreis, wo 22 apr.
Reisduur: 15u23m
amsterdam 14:50 naar san fransisco 16.50aankomst ( 11 uur vliegen)
2.50 uur overstap
19:40 naar las vegas 1.33 aankomst 21.13 las vegas


Terugreis, do 14 mei
Reisduur: 14u00m

las vegas 11:20 naar san fransisco ( 1.34uur vliegen)
aankomst 12.54 uur aankomst 15 mei 10.20 amsterdam.

vliegen met united 789 dreamliner

Nu klikte ik verder om te kijken wat er nog bij zou komen als ik ga boeken,
Nu komt er te staan dat ik 15.99 p.p erbij kan betalen voor ticketzekerheid om verzekerd te zijn voor als de airline falliet gaat.
Ook kwam er bij te staan dat ik voor 13.99 p.p kan betalen om vergoeding te krijgen voor:
Tot € 600 compensatie wanneer je vlucht geannuleerd, vertraagd of overboekt is, veroorzaakt door de airline (of tot € 1.445 voor vertraagde/beschadigde/verloren bagage op basis van toepasbare wetgeving)
24/7 telefonische assistentie om in het geval van vertraging je rechten te bespreken
Heeft meer dan 7 miljoen passagiers geholpen met het verkrijgen van de compensatie, zonder gedoe


Zijn bovenstaande 'verzekeringen nu echt nodig? of is dat geldklopperij?



voor de stoelen komt er nog 27 euro p.p erbij.
Dus met stoelen en bagage zou ik dus 488 euro p.p kwijt zijn.
eborn
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door eborn »

Pollekes7 schreef:
03 aug 2019, 23:35
Zijn bovenstaande 'verzekeringen nu echt nodig? of is dat geldklopperij?

voor de stoelen komt er nog 27 euro p.p erbij.
Dus met stoelen en bagage zou ik dus 488 euro p.p kwijt zijn.
In de meeste gevallen betaal je toch al flink om de tickets te wijzigen dus dat bedrag is enkel om de extra kosten van cheaptickets af te kopen. Het wordt daardoor niet opeens gratis om te wijzigen/annuleren.

Op die vergoeding heb je sowieso recht (als je vanuit Europa vertrekt) maar zie dit als een service die je hiervoor werk uit handen neemt.

En als je de deal inclusief bagage hebt bij united dan is de kans groot dat stoelen inclusief zijn. Dat was bij mij op een volledige United vlucht van 4 segmenten ook het geval en bij 2 eerdere boekingen in dit topic ook. Maar garantie heb je pas als je de boeking gemaakt hebt ;-)
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
De Bakkertjes
Amerikafan
Berichten: 258
Lid geworden op: 02 nov 2010, 19:28

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door De Bakkertjes »

Ik wil ook bij WTC een ticket boeken naar Las Vegas. Heen met Swiss, terug met United. Ik zie staan dat er handbagage van 5 kg en koffer van 15 kg is inbegrepen. Maar op Swiss site kennen ze alleen een koffer van 23 kg. Zou het echt maar 15 kg zijn?
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Division »

Vliegticketverzekering is geldklopperij, tenzij je met een duistere airline in het hart van Afrika vliegt.
Afbeelding
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ina »

De Bakkertjes schreef:
04 aug 2019, 10:09
Ik wil ook bij WTC een ticket boeken naar Las Vegas. Heen met Swiss, terug met United. Ik zie staan dat er handbagage van 5 kg en koffer van 15 kg is inbegrepen. Maar op Swiss site kennen ze alleen een koffer van 23 kg. Zou het echt maar 15 kg zijn?
Saskia
Ik zag ook tickets met heen Swissair uitgevoerd door Edelweiss. Nog nooit gehoord van maar 15 kg, vraag het me dus ook af?? en wat zijn hier de ervaringen met deze maatschappijen? Ik dacht hier ergens op het forum gelezen te hebben dat het wel goed is?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Division »

Swissair bestaat al 17 jaar niet meer. SWISS wel, daarover staan voldoende ervaringen op het forum.
Afbeelding
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door lyan »

Wij vlogen de laatste vakantie met Swiss/Edelweiss: prima vluchten ,lekker eten, voldoende drinken, bijzonder aardige crew. Maar voor het eerst zowel op de heen als de terugreis werd de handbagage heel streng gewogen, max 7 kilo! Als er staat 15 kilo bagage, dan zou ik er vanuit gaan dat dat klopt. (wij hadden gewoon 23 kilo).
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ina »

Dank je Lyan, ik zal het ook eens opzoeken die 15 kilo, lijkt me wel heel weinig :roll:
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Division »

Ik zou gewoon eens bellen naar WTC, want SWISS kent geen tarief met 15kg bagage.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sanook »

Division schreef:
04 aug 2019, 12:22
Vliegticketverzekering is geldklopperij, tenzij je met een duistere airline in het hart van Afrika vliegt
Het is al vaker gezegd hier, als je je tickets betaalt met je Credit Card dan heb je ook al een soort van vliegticketverzekering (voor het uitzonderlijke geval dat de maatschappij failliet gaat).
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer