Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Alvast aan het kijken voor een mooie, langere reis voor volgend jaar.

Met een aantal overwegingen en vragen:
- Wat vinden we leuk: wandelen, leuke dorpjes, mooie natuur, niet teveel rijden/haasten
- Wat vinden we niet leuk: haasten ;-) En teveel rijden
- Salt Lake City ben ik al geweest
- Bij Seattle willen we naar de Boeing fabriek

Vragen over Yellowstone:
- Ik lees regelmatig dat er betaalbare accommodatie in het park zou moeten zijn. Welnu: er is nog genoeg te boeken voor volgend jaar, maar het meeste is 200 dollar per nacht of meer. Nu vinden we het echt niet erg om wat meer uit te geven, maar zijn dit normale prijzen? Alleen de Roosevelt Lodge is betaalbaar, maar niet beschikbaar (gek genoeg wel weer de eerste week van september).
- Hebben jullie tips voor een logische planning in Yellowstone en aanbevelingen met waar te slapen in die planning? Hulp is fijn :) Dan leg ik het maar alvast vast. Alles is nieuw voor ons daar.

1. Zaterdag 29 augustus Amsterdam - Seattle
2. Zondag 30 augustus Seattle
3. Maandag 31 augustus Seattle
4. Dinsdag 1 september Seattle - Port Angeles
5. Woensdag 2 september Port Angeles - Forks
6. Donderdag 3 september Forks - Ashford (Mt Rainier)
7. Vrijdag 4 september Ashford
8. Zaterdag 5 september Ashford - Coeur d'Alene
9. Zondag 6 september Coeur d'Alene - Glacier
10. Maandag 7 september Glacier
11. Dinsdag 8 september Glacier
12. Woensdag 9 september Glacier - Helena
13. Donderdag 10 september Helena - Yellowstone
14. Vrijdag 11 september Yellowstone
15. Zaterdag 12 september Yellowstone
16. Zondag 13 september Yellowstone - Helena
17. Maandag 14 september Yellowstone - Grand Teton
18. Dinsdag 15 september Grand Teton
19. Woensdag 16 september Grand Teton
20. Donderdag 17 september Grand Teton - Craters of the Moon
21. Vrijdag 18 september Craters of the Moon
22. Zaterdag 19 september Craters of the Moon - Park City
23. Zondag 20 september Park City
24. Maandag 21 september Park City - Salt Lake City
25. Dinsdag 22 september Salt Lake City UT - Amsterdam
26. Woensdag 23 september Amsterdam
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door Markstaal »

Mooie rustige route! Het eerste deel is voor mij geen bekend terrein.
winterpark schreef:
01 aug 2019, 08:34
16. Zondag 13 september Yellowstone - Helena
Dit is een foutje lijkt mij? :)

Betaalbare overnachtingen in Yellowstone zijn bijvoorbeeld Old Faithful Lodge en Snow Lodge. Wij verbleven afgelopen juni voor 100€ per nacht in Old Faithful Lodge. We hadden hier een hele schone kamer met gedeelde badkamer, dit was een sanitair gebouw wat erg schoon was.

Verder vonden wij in Yellowstone het verblijf in Canyon erg fijn, wij stonden hier wel op een camping. Vanuit Canyon zit je midden in de "8" dus kan je bijvoorbeeld een dag uittrekken per rondje, daarna zijn we door gegaan naar Old Faithful. We hadden Lamar Valley al gedaan bij binnenkomst van het park via de Beartooth Highway.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

@Markstaal Dankjewel! Inderdaad een foutje! Zal ik het aanpassen, of zo laten? (Anders is jouw reactie ook niet begrijpbaar ;)).

Ik zal eens kijken, ik heb het idee dat die kamers met gedeeld sanitair al weg zijn als ik kijk wat er nu boekbaar is. Misschien leg ik dan nu maar het duurdere vast, en blijf ik checken.
Heb jij nog ideeen over hoe Yellowstone te verdelen qua overnachtingen?
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door Markstaal »

Laat er maar in staan inderdaad :)

Ik zou voor de overnachtingen het af en toe even bekijken, je bent er nog vroeg bij. Er komt vaak wat vrij, er wordt redelijk veel geannuleerd, zo hadden wij 4 maand van te voren nog iets kunnen boeken (met mazzel).

Jullie gaan via Gardiner het park in? Dan zijn 2 nachten in Roosevelt Lodge niet zo raar, zo kan je de Lamar Valley doen op de eerste dag en dan via de bovenste cirkel richting Canyon rijden voor een nacht, dan afsluiten met een nacht bij Old Faithful.

Eigenlijk zou het mooiste zijn om via de Beartooth Highway (deze gaat vanaf Red Lodge tot Cooke City) het park in te rijden maar dat is in jullie geval wat omrijden. Deze scenic route is namelijk heel erg mooi.

Park City is trouwens een leuke plaats, heeft ons verrast. En heeft ook 1 van de beste outlets waar ik tot nu toe ben geweest.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Ik had me vergist in Labor Day; besloten om nu te kijken naar een week eerder én vertrek vanaf Salt Lake City. Dat betekent buiten het weekend in Yellowstone, in de eerste dagen van september.
Nu eerst maar met de overnachtingen bezig in Yellowstone :D Dankjewel voor de tips!
Zal later het omgekeerde rondje nog even posten :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

In september sluiten er al lodges, dus dan wordt het wat lastiger om iets te vinden.
Kijk eens op www.yellowstonenationalparklodges.com om te zien wat er open is en wat er betaalbaar is. Je zult dan echt per locatie en kamer naar de prijs moeten kijken. Kijk daarvoor op de kalender; is er vaak wel ergens een vrije dag, dan zie je de prijs.
Noteer dan de betaalbare opties en check regelmatig of er iets vrij komt. Het zal nu wel lastig zijn, veel kamers komen denk ik vrij vlak voor de termijn van 30 dagen voor aankomst (dan is annuleren nog gratis) is verstreken.

Zeker betaalbaar:
Snow Lodge frontier cabin (met eigen badkamer) - zie ons 2015-verslag.
Cabins Lake Lodge (idem) (niet meer open in september?)
Een kamer in de OF Inn Old House (zonder eigen badkamer) - zie ons 2017-verslag.
Roosevelt (met en zonder eigen badkamer) - zie ons 2015-verslag
Heel betaalbaar: kamperen (zie ons 2017-verslag).

Ook niet gek gelegen: Cooke City.

Voor een mogelijke indeling kun je ons 2015-verslag bekijken, daar staat ook een aparte pagina met een planning.

Ik zie trouwens best veel mogelijkheden voor volgend jaar:
OF Snowlodge.JPG
OF lodge.JPG
Marianne
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Hoi Marianne,
Dankjewel hiervoor! Ik heb voor nu (met omgekeerde route) én een week eerder, dus vanuit Grand Teton, vanaf 30 augustus:
- 2 nachten Old Faithful Lodge zonder badkamer (100 euro)
- 1 nacht Canyon Lodge (200 euro, hier dus nog op zoek naar een alternatief)
- 1 nacht Roosevelt zonder badkamer (100 euro)
Voor die Canyon Lodge zou ik eventueel ook de Lake Lodge kunnen boeken, die is iets goedkoper, qua ligging maakt het denk ik weinig uit?
Ik zal jullie verslag gaan lezen.
Wat ik al schreef, voor een echt mooi hotel geef ik prima wat meer uit, maar in Yellowstone lijken de duurdere opties niet echt beter dan de goedkope opties.

Ik zit ook al te kijken naar Glacier, om bijvoorbeeld 1 overnachting aan de oostkant te doen en 2 aan de westkant. Klopt het dat september 2020 pas boekbaar wordt vanaf 1 september 2019?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Haha, ik zie nu zelf idd wat er gebeurt als je een maand van te voren kijkt. Een Lake Lodge Pioneer Cabin 1 Double is volgende maand beschikbaar voor 79 dollar :-)
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door Markstaal »

Ik vind zelf de locatie Canyon beter dan Lake. Zeker als je voor 2 nachten OF gaat. Verder waren er bij Lake Yellowstone afgelopen juni heel veel werkzaamheden, ik weet niet hoelang dat gaat duren.

De verdeling is zo opzich mooi.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Dan laat ik het voorlopig nog even zo staan. Dankjewel allebei. Ik vind het wel een lekker rustig gevoel om dit iig al te hebben staan. De reizen die we de afgelopen jaren hebben gemaakt (Deep South, Texas/New Mexico, Florida, New England) vroegen veel minder om goede planning/tijdig uitzoeken van hotels, dus het is voor mij ook even wennen merk ik. Dus deze hulp is echt super.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Ik zie dat ik voor rond de 100 euro ook in Mammoth Hot Springs een kamer kan boeken, maar na 2 nachten zonder is een eigen badkamer in Canyon denk ik toch wel fijn ;-)

De reis wordt nu dan zo:

1 Zaterdag 22 augustus Amsterdam - Salt Lake City
2 Zondag 23 augustus Salt Lake City - Park City
3 Maandag 24 augustus Park City
4 Dinsdag 25 augustus Park City - Twin Falls
5 Woensdag 26 augustus Twin Falls - Idaho Falls
6 Donderdag 27 augustus Idaho Falls - Grand Teton
7 Vrijdag 28 augustus Grand Teton
8 Zaterdag 29 augustus Grand Teton
9 Zondag 30 augustus Grand Teton - Yellowstone
10 Maandag 31 augustus Yellowstone
11 Dinsdag 1 september Yellowstone
12 Woensdag 2 september Yellowstone
13 Donderdag 3 september Yellowstone - Helena
14 Vrijdag 4 september Helena - Glacier NP
15 Zaterdag 5 september Glacier
16 Zondag 6 september Glacier
17 Maandag 7 september Glacier - Coeur d'Alene
18 Dinsdag 8 september Coeur d'Alene - Ashford
19 Woensdag 9 september Ashford
20 Donderdag 10 september Ashford - Forks
21 Vrijdag 11 september Forks - Port Angeles
22 Zaterdag 12 september Port Angeles - Seattle
23 Zondag 13 september Seattle
24 Maandag 14 september Seattle
25 Dinsdag 15 september Seattle - Amsterdam
26 Woensdag 16 september Amsterdam

Heeft er iemand ook nog aanraders voor Grand Teton? Ik denk zomaar dat die lodges in het park enorm duur zijn, of niet? Nog niet boekbaar zo te zien ;-)
Laatst gewijzigd door winterpark op 01 aug 2019, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door ingrid1955 »

Hallo,
Jackson is niet bepaald goedkoop, een paar mogelijkheden waar we de vorige reizen gelogeerd hebben en waar kamers ( zoals trouwen in zowat alle motels ) ok waren :

- net buiten Jackson en op de weg naar de parken : Elk Refuge Inn en Flat Creek Inn.
- centrum Jackson : Alpine Motel, in zijstraat, rustig, maar toch wandelafstand van centrum/winkels/restaurants
- Virginian Lodge : verder van centrum, meestal goede prijs.

Enkel voor Virginian Lodge moet je als je naar de parken wil door het centrum maar dat valt best mee, voor Alpine Motel kan je via de zijstraten het centrum vermijden.

Jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

In Grand Teton zelf is Colter Bay mooi gelegen. Niet goedkoop maar wel goedkoper dan Jenny Lake of Jackson Lodge. Je kunt ook naar de Flagg Ranch kijken. In Jackson is de Ranch Inn betaalbaar en heel goed gelegen.

Marianne
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Dankjewel Marianne, ik had zelf al gezien dat in Colter Bay ook een soort simpele cabins zijn. Maar volgens mij moet ik nog even geduld hebben met daar overnachtingen boeken (gezien dat ze nog niet beschikbaar zijn). Jouw andere tips, net als die van Jacques, ga ik ook checken :)
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door Markstaal »

Voor een goedkope overnachting kan je kiezen voor een camper cabin huren bij Flagg Ranch, wel erg basic, geen linnen of stroom. Kosten 70$ per nacht. Voor andere accommodaties in Jackson scheelt het vaak een hoop als je dat op tijd boekt. Rond de 150eu per nacht moet nog wel lukken.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Het meest betaalbare lijkt nu een cabin zonder badkamer bij Colter Bay, alleen te boeken als je belt. Bijzonder. :) Mark, dankkjewel voor de camper cabin tip. Ik vind ze er eigenlijk best prima uitzien. Qua locatie, is Colter Bay nog erg anders dan Flagg Ranch? Of zouden jullie onze drie nachten in Grand Teton verdelen over meerdere plekken?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk op de kaart van het park op www.nps.gov/grte voor de ligging van de verschilelnde lodges. En bekijk de afstand van Headwaters naar Colter bay eens op Googlemaps.
Met 3 nachten zou ik zeker een nacht Jackson doen, dat is een leuke plaats. En dan 1 of 2 nachten Colter bay. Op 3 verschillende plaatsen overnachten lijkt me niet nodig.
Wij zaten in 2015 een nacht in Jackson en een nacht in Colter Bay. Dat is goed bevallen.

Marianne
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Heb uiteindelijk nu toch 3 nachten de Signal Mountain Lodge vastgelegd in Grand Teton. Prijzig, maar krijgt erg goede recensies. Het lijkt 't waard voor het geld zeg maar ;-) Veel van de accomodaties in Jackson die een aantal jaar geleden nog betaalbaar hebben, hebben ook rates van rond de $200 per nacht op hun website staan.

Nog een route-technische vraag: voor Yellowstone had ik 2 nachten OF, een nacht Canyon en een nacht Roosevelt. Eigenlijk lijkt me het ook wel gaaf om van Canyon naar Cooke City te rijden op de laatste dag YS, voor de scenic route die @Markstaal. Alleen dan beginnen we de volgende dag naar Helena met een uur achterstand tov Roosevelt, misschien niet zo handig?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door winterpark »

Ik overweeg trouwens om nog een nacht extra bij Glacier te plaatsen en die weg te halen bij Seattle. Zeker omdat we nog eens van plan zijn Seattle/San Francisco te rijden in de toekomst.
Zou dan 2 nachten oostkant van het park (Many Glacier/Swiftcurrent) en 2 nachten westkant (nog uit te zoeken) aan te raden zijn? Of beter 3 oost en 1 west? Ik heb begrepen dat je aan de oostkant mooier kunt wandelen?
@Felicitas Ik tag jou even, hopelijk oké.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Winterpark 2020: Seattle-Glacier-Yellowstone-Salt Lake City

Bericht door Felicitas »

Mooie reis in het vooruitzicht :thumbup:

Heb je speciale plannen voor Helena? Anders zou je misschien een handiger gelegen tussenstop kunnen kiezen tussen Cooke City (Beartooth Highway) en Glacier NP.

In Glacier NP zou ik aanraden drie nachten aan de oostkant te doen en deze misschien zelfs te verdelen over Many Glacier en de Going-to-the-Sun Road (oostzijde). Wij vonden het in 2018 bijvoorbeeld heel handig dat we de laatste nacht aan de oostkant logeerden in de Rising Sun Motor Inn aan de Going-to-the-Sun Road. We reden de volgende dag vroeg via de Going-to-the-Sun Road naar de westzijde en hadden nog alle ruimte op de parkeerplaats van Logan Pass voor de wandeling naar Hidden Lake Overlook. Een paar uur later stond het daar helemaal vol.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer