Nationale parken in het zuidwesten van VS

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
arlette.dekoninck
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 0

Nationale parken in het zuidwesten van VS

Bericht door arlette.dekoninck »

In september 2019 bezoeken we verschillende nationale parken e.a.in het zuidwesten van de VS zoals Yosemite, Death Valley, Grand Cañyon, Monument Valley, Bryce Cañyon, Valley of fire, Zion, ...
Is het noodzakelijk om tickets voor deze nationale parken of andere in deze regio op voorhand te reserveren?
Dank je wel voor de info.
Arlette
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Nationale parken in het zuidwesten van VS

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt niet echt tickets voor de parken. Je betaalt wel entree. Omdat je meerdere parken bezoekt is de America the Beautiful Pass voor jullie aantrekkelijk. Die pas kun je bij het eerste NP dat je aandoet kopen. Kost 80 dollar. MV en VoF vallen hier niet onder.
Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl voor informatie over de parken en op de NPS.gov-sites.
Ik neem aan dat je de accommodatie al wel hebt geboekt?

Marianne
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Nationale parken in het zuidwesten van VS

Bericht door WeernaardeVS »

Je kunt een nationale parkenpas kopen. Dat is het voordeligst als je meerdere nationale parken bezoekt. De pas kun je kopen bij de ingang van het eerste park. Voor state parks, zoals Valley of Fire kun je losse toegangskaarten kopen. Meer info vind je op de site van nps.gov of de site van het state park.

Je kunt geen toegangskaarten oid reserveren. Parken kunnen wel druk zijn, dus het advies is om vroeg te komen ivm parkeren. Ik weet niet of je in die diverse parken overnacht of er buiten?
Ik neem aan dat je de overnachtingen wel al geregeld hebt?
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Nationale parken in het zuidwesten van VS

Bericht door Eskm »

Let wel Annual Pass: USD 80,- plus taxes.
Je krijgt er een hangtag bij.
Hierin drop je de pass en steeds met de achterkant+getekend zichtbaar voor controle, aan de binnenspiegel ophangen,
maar... enkel bij een NP waar geen controlepost bij de ingang aanwezig is, wel een betaalautomaat (bv. Death Valley).
Groeten,
Martin
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Nationale parken in het zuidwesten van VS

Bericht door Marcopstal »

Ik ben eigenlijk verbijsterd dat een dergelijke vraag opduikt iets meer dan een maand voor vertrek. Ik zou denken dat je een dergelijke reis toch goed voorbereid en het nodige opzoekwerk doet. Op elke NPS site staat de info omtrent de toegang heel duidelijk vermeld.

Overigens zijn niet al de opgesomde parken "Nationale Parken". Ik hoop dat dat duidelijk is. Zo zal je bvb voor MV altijd ter plaatse moeten betalen.

Van zodra je meer dan 2 parken bezoekt is de annual pass steeds de beste optie !
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Nationale parken in het zuidwesten van VS

Bericht door WeernaardeVS »

Marcopstal schreef:
31 jul 2019, 10:30
Ik ben eigenlijk verbijsterd dat een dergelijke vraag opduikt iets meer dan een maand voor vertrek.
Dat dacht ik ook :wink: , maar misschien is de reis via een reisbureau geboekt en komt de vraag nu pas bovendrijven.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Nationale parken in het zuidwesten van VS

Bericht door Marcopstal »

Maar dan zou je toch verwachten dat minstens die info ter beschikking wordt gesteld ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
arlette.dekoninck
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Nationale parken in het zuidwesten van VS

Bericht door arlette.dekoninck »

We dachten inderdaad dat we de reis goed hadden voorbereid... een pass aanschaffen in het eerste park dat we bezoeken
tot iemand, net terug van ongeveer een zelfde reis, vertelde dat ze op sommige plaatsen niet meer werden toegelaten wegens de drukte.
Zij vertelden dat je je 'tickets' op voorhand kon reserveren zodat je altijd binnen mag. Maar daar vond ik dus nergens info over.
We zullen het dan maar klasseren als 'onjuist'.

Alle accommodaties werden inderdaad reeds geboekt!

Bedankt voor jullie info.
Arlette
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Nationale parken in het zuidwesten van VS

Bericht door ingrid1955 »

Gezien de heel lage prijs (80 usd) en dit voor alle parken en voor iedereen die in de auto zit en dit voor een heel jaar verkoop ik mijn pas nooit door. Een gedeelte van dit bedrag gaat naar het onderhoud van de parken.

Jacques
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Nationale parken in het zuidwesten van VS

Bericht door UitHolland »

Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Nationale parken in het zuidwesten van VS

Bericht door Mr. Patrick »

arlette.dekoninck schreef:
31 jul 2019, 20:23
tot iemand (...) vertelde dat ze op sommige plaatsen niet meer werden toegelaten wegens de drukte.
Zij vertelden dat je je 'tickets' op voorhand kon reserveren zodat je altijd binnen mag. Maar daar vond ik dus nergens info over.
Het eerste stuk kan best kloppen. Als het echt te vol is zullen ze bij de ingang geen auto's meer toelaten tot er weer voldoende auto's het park zijn uitgereden. Vroeg komen is dus het devies. Als je een parkeerplaats wilt krijgen op de populaire plekken is dat ook echt aangeraden. Volgens mij heb ik zelden bij een forumlid gelezen dat die dat heeft meegemaakt, waarschijnlijk omdat hier altijd enthousiast door iedereen geroepen wordt dat je bij de populairste en kleinste parken (Arches, Yosemite [Valley]) altijd op tijd aanwezig moet zijn.

Het tweede stuk van je quote staat wel in de planning voor Arches, maar is volgens mij nog niet operationeel (was het in juni zeker nog niet).
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer