Amex Gold Lounge Access

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door roelb »

Je zegt zelf dat je TV te duur was en dat je graag de punten had gehad. Waarom je dan toch perse bij die winkel besteld die je kaart niet accepteert en daar ook nog te veel betaalt is mij echt een raadsel. Je had hem immers ook elders kunnen bestellen, waarschijnlijk geld uitgespaard en ook nog gewoon met je Amex kunnen afrekenen. Waarom je dat nu als voorbeeld aanhaalt dat die kaart "toch vaak geweigerd wordt" is spijkers op laag water zoeken. En als je daar kritiek op krijgt maak je er een jij-bak van, in plaats van inhoudelijk te beargumenteren. Lekker makkelijk...

Jij "eist" vervolgens ook nog dat je niet hoeft na te denken over je betaalmiddel (en dat is een letterlijk citaat uit je eigen post) en overal en altijd met dezelfde kaart wilt kunnen betalen. Wat ik vervolgens aangeef - en dat heeft niets met Amex te maken - is dat je dan in Nederland maar een optie hebt: je Maestro bankpas (of wellicht contanten). Het is nu eenmaal zo dat betalen met andere elektronische betaalmiddelen dan een Maestro bankpas in Nederland nog steeds niet ingeburgerd is.

Maar dit topic ging over je vraag over lounge toegang. Die heb ik uitgebreid voor je beantwoordt, zonder enig eigen belang. Graag gedaan. En voor wat betreft je andere on-topic vraag: natuurlijk is drinken wel gewoon gratis. Er zijn hier en daar wel lounges die voor speciale drankjes geld vragen. Denk aan bijzondere wijnen, cocktails, etc. Maar meestal is het gewoon self-service. Fris, wijn, bier, melk, koffie, wat standaard mixers en flessen sterke drank zodat je je gin-tonic kan klussen of een whisky on the rocks kan nemen. En elke lounge is anders en qua alcohol zie je vaak het beleid van het land terug in het aanbod. In het midden oosten is het dus anders dan in de westerse wereld, al is er eigenlijk altijd wel wijn en bier.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door sanook »

roelb schreef:
29 jul 2019, 14:37
Coolblue
Ik denk dat iedereen zijn eigen redenen heeft om wel/niet bij een bepaalde webshop te kopen. Vwb Coolblue denk ik dat ze inderdaad niet de goedkoopste zijn maar ze zijn altijd wel erg klantvriendelijk, dat is natuurlijk ook wat waard.
Als je een Amex kaart hebt en daar volop gebruik van wilt maken dan is mijn ervaring dat je je koopgedrag wel wat aan zult moet passen want het is een feit dat Amex, in ieder geval in NL, niet zoveel geaccepteerd wordt als Visa of MC. En om dan te zeggen dat je niet moet kopen bij een winkel die geen Amex accepteert is een beetje kort door de bocht, je zult dus af en toe moeten schipperen.
Ik denk dat @Hamilton dat een beetje duidelijk wilde maken.
Gebruikersavatar
Hamilton
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jul 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door Hamilton »

Inderdaad.

Ik meld alleen dat IK de acceptatie vind tegenvallen voor zon dure kaart. Vervolgens ontken je feitelijk mijn ervaringen en roep je mij ter verantwoording waarom ik ergens iets koop. Ik geef zelfs nog toe dat het niet veel uitmaakte en dat het een fijn kaart is. Maar het lijkt erop dat jouw hele relaas erop gestoeld is dat ik moet zeggen dat mijn ervaringen niet kloppen je duld geen weerwoord. Ik begrijp dat gewoon niet zo, waarom dat ontkent moet worden of weerlegd, mijn ervaring.

Overigens heb ik je bedankt voor je toelichting over de lounges, oprecht.

Genoeg hierover!
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door tomhster »

Even een vervolgvraag: Als je moet kiezen tussen de Gold-varianten, dan heb je bij de reguliere variant dus 2x loungetoegang per jaar en bij de Flying Blue Gold 7500 miles, of mis ik dan nog iets? Eigenlijk zou ik de kaart vooral gebruiken ter vervanging van mijn huidige doorlopende reis-/annuleringsverzekering, maar extra's zijn natuurlijk altijd meegenomen.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door habbekuk »

roelb schreef:
29 jul 2019, 14:13
Toeslag? Bij welke airline? Ik koop mijn tickets altijd met mijn Amex en heb nog nooit een toeslag betaald. Niet bij KLM (en toen ze dat nog wel deden was er ook een omweg), Delta, China airlines, China Southern, Virgin Australia, Air France en vast nog wel wat anderen
Ook even off topic heel kort :D

1 maand geleden tickets gekocht bij Transavia ook een toeslag van 39 euro
uiteindelijk met Visa betaald zonder toeslag.
Ook ik vind de kaart prima maar zoals Sanook ook zegt je zult moeten aanpassen
het gebeurt mij ook regelmatig dat de kaart niet gebruikt kan worden.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door roelb »

Transavia rekent inderdaad 1,35% toeslag, of 1,5% voor Paypal. Toch jammer dat ze overal weer een dubbeltje proberen te verdienen.

Wat ik trouwens bijzonder vind is dat je wel echt een enorm bedrag bij Transavia hebt uitgegeven. 39 euro toeslag betekent dus een ticketprijs van 2889 euro, en dat is voor Transavia wel heel erg veel.. Of heb je voor tien mensen oid tegelijk gekocht?
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door habbekuk »

Inderdaad voor een groepje en wilde ik de Amex gebruiken.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door habbekuk »

Nog even een vraag:

Vertrek MCO met Lufthansa is terminal B gate`s 70 - 99

De Lounge van Amex is op Terminal B Concouse 4 dat zegt mij helemaal niets.

Ga ik eerst door de security en dan naar de Lounge of zit deze voor de sucurity?
Gast

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door Gast »

Lounge zit airside dus na security in “hal” 4
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door habbekuk »

Dank Terpies
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door habbekuk »

Nu wilde ik ook eens gebruik gaan maken van de lounge...

Frankfurt helaas vol kon op de wachtlijst.
MCO helaas vol ook op de wachtlijst.

Ik snap dat gepaalde tijden druk kan zijn maar als
dit regelmatig het geval is dan zie ik er niet het voordeel van in.

Wat zijn jullie ervaringen?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door roelb »

Met Priority Pass iig nog nooit meegemaakt. Voorzover ik weet is dat "Lounge club" produkt van dezelfde club als Priority Pass, maar lager ingestoken, oftewel goedkoper. De lounges zullen ook minder per bezoeker krijgen, daarom doen er ook minder mee. Maar goed, als je meedoet moet je er geen gewoonte van maken "vol" te zijn.

Wat staat er op Loungebuddy over die lounges? In FRA heb je er trouwens 5 die meedoen. 1 in Terminal 1, 4 in terminal 2. Welke ben je geweest?

Als ik snel door de reviews van die lounge(s) (beide van dezelfde club) op MCO scan dan ziet dat er inderdaad niet al te best uit. Daar schijnt het eerder regel dan uitzondering te zijn, zelfs als het leeg is. Gokje: voorwaarde van de airlines die die lounge, de enige buiten United/Delta/American, gebruiken voor hun passagiers. Je vraagt je af waarom zo'n lounge zich dan aansluit bij Priority Pass/Lounge club.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door mtl »

Ben ook nooit geweigerd omdat het vol was. Ik kon altijd doorlopen.
Gast

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door Gast »

Ik heb mensen geweigerd zien worden onder het mom van vol (vermoedelijk omdat ze niet voldeden aan kleding voorschriften (echt vakantie outfit....topjes/shorts/slippers/tanktops) terwijl er gewoon plek was....er staat wel iets in de voorwaarden hierover.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door habbekuk »

Ik heb niet nagekeken wat er op loungebuddy staat en ik dacht Terminal 1.
Het was niet eens nodig iets te laten zien kwam direct op een wachtlijst
en zou een belletje krijgen als er ruimte zou zijn. Zo ging dat bij iedereen
en verder had iedereen (normale) kleding aan gewoon netjes.

Het zal wel net pech zijn maar wel een beetje jammer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door roelb »

Lees maar eens.. Ik denk dat MCO met Priority Pass/Lounge Club geen success is. De enige toegankelijke lounge is deze, en die lijken dus niet heel gastvrij te zijn tegenover gasten vanuit deze ondernemingen. Maarja, de enige andere drie lounges op heel het vliegveld zijn de United, Delta en American lounge. Tijd voor wat uitbreiding wellicht.

Overigens, met een Platinum kun je altijd in de Delta Sky club terecht, mits je op Delta metal vliegt.
Gebruikersavatar
Hamilton
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jul 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door Hamilton »

Met de Lounge Club pas kwam ik niet binnen - te vol zei men! :blink: :lol:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door bedeve »

Hamilton schreef:
24 jul 2019, 10:10
Hallo. Ik heb een Amex Gold Card. Hoe weet ik tot welke lounges ik toegang heb? Ik heb wat online gekeken maar het is mij niet helemaal duidelijk.
Het heeft wat tijd gekost.....
Internationaal reizen was er bijna om stil gelegd....
Maar er is naar je geluisterd.
Er is intussen oplossing gevonden voor jouw probleem....
American Express heeft LoungeBuddy overgenomen.
Alleen Amex kaarthouders kunnen LoungeBuddy gebruiken als toegangsmiddel..

https://www.cardrates.com/news/loungebu ... o-lounges/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer