Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis mayco: Las Vegas-Las Vegas.
Reis mayco: Las Vegas-Las Vegas.
Pff zoveel moois ... dus heel moeilijk om een route te maken, omdat je steeds weer dingen ontdekt.
Wij willen zo rond de 22 dagen in september /oktober 2020 gaan reizen. Tijd genoeg voor de voorbereiding.
Ik had het volgende in gedachten:
dag 1 aankomst Las Vegas
dag 2 Las Vegas- Zion (via valley of fire)
dag 3 Zion
dag 4 Zion -Page
dag 5 Page
dag 6 page [ Monument valley
dag 7 Monument Valley
dag 8 Monumant valley - Flagstaf
dag 9 falgstaff - Kingman
dag 10 Kingman -twentynine palms
dag 11 twentynine palms -Hollywood
dag 12 Hollywood/Santa Monica
dag 13 Hollywood- monterenay of pismo beach
dag 14 pismo/monterenay - San Francicsco
dag 15 SF
dag 16 SF
dag 17 SF Yosemite
dag 18 yosemite
dag 19 yosemite -bishop/lone pine
dag 20 bishop/lonepine - las vegas (via death valley)
dag 21 LV
dag 22 LV
Is dit te doen? Ik weet dat we onderweg veel missen, tevens zijn wij geen echte lang-wandelaars vanwege knie- en heupproblemen. Korte wandelingen okay, maar helaas geen echte urenlange wandelingen. Alvast bedankt.
Wij willen zo rond de 22 dagen in september /oktober 2020 gaan reizen. Tijd genoeg voor de voorbereiding.
Ik had het volgende in gedachten:
dag 1 aankomst Las Vegas
dag 3 Zion
dag 4 Zion -Page
dag 5 Page
dag 6 page [ Monument valley
dag 7 Monument Valley
dag 8 Monumant valley - Flagstaf
dag 9 falgstaff - Kingman
dag 10 Kingman -twentynine palms
dag 11 twentynine palms -Hollywood
dag 12 Hollywood/Santa Monica
dag 13 Hollywood- monterenay of pismo beach
dag 14 pismo/monterenay - San Francicsco
dag 15 SF
dag 16 SF
dag 17 SF Yosemite
dag 18 yosemite
dag 19 yosemite -bishop/lone pine
dag 20 bishop/lonepine - las vegas (via death valley)
dag 21 LV
dag 22 LV
Is dit te doen? Ik weet dat we onderweg veel missen, tevens zijn wij geen echte lang-wandelaars vanwege knie- en heupproblemen. Korte wandelingen okay, maar helaas geen echte urenlange wandelingen. Alvast bedankt.
Re: las vegas-las vegas
Persoonlijke mening: Laat Monument Valley maar zitten als je naar Bryce kunt. Flagstaff kun je ook wel laten zitten, dan liever doorrijden naar Kingman (ook geen spannende plek, maar je moet ergens overnachten en hier is betaalbare keuze zat). Hollywood is in de praktijk een vervallen toeristenfuik met mafkezen. Waarom heb je niet een nacht aan de Grand Canyon (Noord of Zuid)?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis mayco: Las Vegas-Las Vegas.
Je plannen zijn dus gewijzigd ten opzichte van die in dit topic?
Waarom volg je niet de voorbeeldroute? Zie daarvoor het topic hierboven.
Zo laat in het jaar zou ik eerst naar Yosemite gaan. En inderdaad, waarom geen overnachting bij de Grand Canyon?
Voor MV is 1 nacht voldoende. En zeker Bryce niet vergeten. Dat was in je andere topic ook al aangegeven.
Als je maar 1 nacht voor de kust wilt uittrekken zou ik voor Cambria kiezen. Monterey is te ver.
Marianne
Waarom volg je niet de voorbeeldroute? Zie daarvoor het topic hierboven.
Zo laat in het jaar zou ik eerst naar Yosemite gaan. En inderdaad, waarom geen overnachting bij de Grand Canyon?
Voor MV is 1 nacht voldoende. En zeker Bryce niet vergeten. Dat was in je andere topic ook al aangegeven.
Als je maar 1 nacht voor de kust wilt uittrekken zou ik voor Cambria kiezen. Monterey is te ver.
Marianne
Ik ben er nog steeds niet echt uit, ik had nu het plan om op las Vegas te vliegen en dan rechtstreeks en in las Vegas te eindigen. Ik lees hier zoveel op het forum dat het toch best wel moeilijk is om een perfecte route te maken . Ik zie bijna bij elke trip die mensen aandragen wel een : kun je niet beter dit of dat en dat maakt het best wel moeilijk vind ik Het word voor ons voornamelijk een roadtrip met kleine uitstapjes. Maar we hebben nog een tijd om alles uit te vogelen
dag 1 aankomst Las Vegas
dag 3 Zion
dag 4 Zion -Page
dag 5 Page
dag 6 page - kayente/mv
dag 7 kayente/mc - grand canyon
dag 8 grand canyon- Kingman
dag 9 Kingman -twentynine palms
dag 10 twentynine palms -Hollywood
dag 11 Hollywood/Santa Monica
dag 12 Hollywood- cambria
dag 13 pismo/monterenay - San Francicsco
dag 14 SF
dag 15 SF
dag 16 SF Yosemite
dag 17 yosemite
dag 18 yosemite -bishop/lone pine
dag 19 bishop/lonepine - las vegas (via death valley)
dag 20 LV
dag 21LV
en dan na zion bryce ? en dan naar page ? Hollywood overslaan ? Of het rondje beginnen in SF .
dag 1 aankomst Las Vegas
dag 3 Zion
dag 4 Zion -Page
dag 5 Page
dag 6 page - kayente/mv
dag 7 kayente/mc - grand canyon
dag 8 grand canyon- Kingman
dag 9 Kingman -twentynine palms
dag 10 twentynine palms -Hollywood
dag 11 Hollywood/Santa Monica
dag 12 Hollywood- cambria
dag 13 pismo/monterenay - San Francicsco
dag 14 SF
dag 15 SF
dag 16 SF Yosemite
dag 17 yosemite
dag 18 yosemite -bishop/lone pine
dag 19 bishop/lonepine - las vegas (via death valley)
dag 20 LV
dag 21LV
en dan na zion bryce ? en dan naar page ? Hollywood overslaan ? Of het rondje beginnen in SF .
Het maakt niet zoveel uit hoe je het rondje maakt. De tioga pas sluit meestal in november. Je kan er voor kiezen deze in het begin te doen als je geen risico wilt lopen. Vanuit Zion ga je inderdaad naar Bryce, dan Page enz. Ik zou Bryce doen ten koste van een nacht Page.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er bestaat niet één perfect rondje. Het zal deels afhankelijk zijn van de periode wanneer je gaat. En wat voor jou perfect is, vindt iemand anders misschien niets. Daarom zul je ook verschillende adviezen en meningen horen hier. En hoe minder we weten over jouw wensen hoe meer de adviezen uiteen zullen lopen. Maar het standaardrondje is een mooie basis waar ik alleen van af zou wijken als je heel specifieke wensen hebt.
Hoe je je rondje rijdt, met de klok mee of niet, en waar je begint, maakt niet uit.
Marianne
Hoe je je rondje rijdt, met de klok mee of niet, en waar je begint, maakt niet uit.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 30 jul 2019, 07:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
1) Het hoeft niet altijd een rondje te zijn.
2) Als het een rondje wordt zou ik vertrek en aankomstplaats laten afhangen van de beste deal inzake vlucht. De beste deal zit voor mij in de verhouding tussen prijs, kwaliteit, rechtstreekse vlucht, aankomst en vertrekuur.
3) voor de parken: overnachten in of zo dicht mogelijk bij is vaak duurder doch verhoogt de kwaliteit van je reis.
2) Als het een rondje wordt zou ik vertrek en aankomstplaats laten afhangen van de beste deal inzake vlucht. De beste deal zit voor mij in de verhouding tussen prijs, kwaliteit, rechtstreekse vlucht, aankomst en vertrekuur.
3) voor de parken: overnachten in of zo dicht mogelijk bij is vaak duurder doch verhoogt de kwaliteit van je reis.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
ingrid1955
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Inderdaad zoveel mogelijkheden, je kan niet alles zien in 1 reis.
Paar bedenkingen ( na verschillende reizen daar) :
- ik zou proberen de trip tussen GC en LA te vermijden, zou zeker niet het ,,mooiste" deel van de reis zijn. Vertrekken in LA, terug vanuit LV is een mogelijkheid.
- naar MV is veel kilometers, ga je toch zou ik niet in Kayenta logeren, kijk eens naar Mexican Hat.
-tenzij een heel vroege start kom je in de namiddag in Yosemite toe, je hebt dan maar iets meer dan een dag om het uitgestrekte park te bezoeken. Zelfs zonder lange wandelingen nemen Mariposa Grove, Glacier Point Road en de vallei en het rijden tussen deze drie nogal wat tijd in. Kijk ook eens of de wandelingen naar Taft Point en Sentinel Dome te lang zijn, zijn absoluut de moeite waard, en vlak.
- Hoe mooi MV ook is bij zonsopgang en zonsondergang, gezien de vele kilometers zou ik het vervangen door Bryce, ook al omdat rijden in het kleurrijke zuiden van Utah toffer is dan door een weinig spectaculair navajo-reservaat.
- Hollywood overslaan ? Als LA in het midden van de reis valt zou ik het zeker niet overslaan, is eens wat anders dan natuur, zorgt voor afwisseling en is in de namiddag toch sfeervol. Begin je de reis in LA : door de jetlag ben je waarschijnlijk heel vroeg wakker, zou je een heel vroege start richting SF kunnen nemen.
Moest ik volgend jaar deze trip doen zou ik het zo organiseren, anderen zien het waarschijnlijk/mogelijk anders.
Jacques
Paar bedenkingen ( na verschillende reizen daar) :
- ik zou proberen de trip tussen GC en LA te vermijden, zou zeker niet het ,,mooiste" deel van de reis zijn. Vertrekken in LA, terug vanuit LV is een mogelijkheid.
- naar MV is veel kilometers, ga je toch zou ik niet in Kayenta logeren, kijk eens naar Mexican Hat.
-tenzij een heel vroege start kom je in de namiddag in Yosemite toe, je hebt dan maar iets meer dan een dag om het uitgestrekte park te bezoeken. Zelfs zonder lange wandelingen nemen Mariposa Grove, Glacier Point Road en de vallei en het rijden tussen deze drie nogal wat tijd in. Kijk ook eens of de wandelingen naar Taft Point en Sentinel Dome te lang zijn, zijn absoluut de moeite waard, en vlak.
- Hoe mooi MV ook is bij zonsopgang en zonsondergang, gezien de vele kilometers zou ik het vervangen door Bryce, ook al omdat rijden in het kleurrijke zuiden van Utah toffer is dan door een weinig spectaculair navajo-reservaat.
- Hollywood overslaan ? Als LA in het midden van de reis valt zou ik het zeker niet overslaan, is eens wat anders dan natuur, zorgt voor afwisseling en is in de namiddag toch sfeervol. Begin je de reis in LA : door de jetlag ben je waarschijnlijk heel vroeg wakker, zou je een heel vroege start richting SF kunnen nemen.
Moest ik volgend jaar deze trip doen zou ik het zo organiseren, anderen zien het waarschijnlijk/mogelijk anders.
Jacques
MV voor Bryce Denk ik dat ik niet ga doen, dan maar een nacht of 2 erbij (goed sparen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt prima zowel MV als Bryce doen, zeker als je een one way doet.
En als je voldoende vakantiedagen hebt is een extra dag natuurlijk een aanrader; qua kosten valt dat wel mee.
Een voorbeeld van een one way:
Dag 1 naar Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles - Pismo Beach
Dag 4 Pismo Beach - Monterey
Dag 5 Monterey - San Francisco
Dag 6 San Francisco
Dag 7 San Francisco
Dag 8 San Francisco - Yosemite
Dag 9 Yosemite
Dag 10 Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 11 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 12 Death Valley - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Bryce
Dag 15 Bryce - Page
Dag 16 Page
Dag 17 Page - Monument Valley
Dag 18 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Hier kun je ook nog in schuiven; een nacht meer LA en een nacht minder aan de kust, Las Vegas tussen DV en Zion en eindigen in Phoenix etc etc.
Je kunt over ene paar maanden eens beginnen met kijken naar vliegtickets. En je kunt al op een aantal plaatsen iets gaan vastleggen, zoals bij de Grand Canyon. De Bright Angel Lodge is snel vol, dus het is handig om daar op tijd bij te zijn. Je kunt voor meerdere data iets vastleggen en de nachten die je niet nodig hebt annuleren zodra je weet op welke luchthaven je gaat vliegen.
Het is Monterey, geen Monterenay.
En Kayanta, geen Kayente. Ik zou ook eerder iets in Mexican Hat nemen.
Marianne
En als je voldoende vakantiedagen hebt is een extra dag natuurlijk een aanrader; qua kosten valt dat wel mee.
Een voorbeeld van een one way:
Dag 1 naar Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles - Pismo Beach
Dag 4 Pismo Beach - Monterey
Dag 5 Monterey - San Francisco
Dag 6 San Francisco
Dag 7 San Francisco
Dag 8 San Francisco - Yosemite
Dag 9 Yosemite
Dag 10 Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 11 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 12 Death Valley - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Bryce
Dag 15 Bryce - Page
Dag 16 Page
Dag 17 Page - Monument Valley
Dag 18 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Hier kun je ook nog in schuiven; een nacht meer LA en een nacht minder aan de kust, Las Vegas tussen DV en Zion en eindigen in Phoenix etc etc.
Je kunt over ene paar maanden eens beginnen met kijken naar vliegtickets. En je kunt al op een aantal plaatsen iets gaan vastleggen, zoals bij de Grand Canyon. De Bright Angel Lodge is snel vol, dus het is handig om daar op tijd bij te zijn. Je kunt voor meerdere data iets vastleggen en de nachten die je niet nodig hebt annuleren zodra je weet op welke luchthaven je gaat vliegen.
Het is Monterey, geen Monterenay.
En Kayanta, geen Kayente. Ik zou ook eerder iets in Mexican Hat nemen.
Marianne
Route indien vanaf San Francisco:
• Dag 1: aankomst San Francisco
• Dag 2: San Francisco - Yosemite NP
• Dag 3: Yosemite NP
• Dag 4: Yosemite NP - Mammoth Lakes* *of lone pine indien pas is afgesloten
• Dag 5: Mammoth Lakes* /lone pine - Death Valley
• Dag 6: Death Valley - Las Vegas
• Dag 7: Las Vegas dagje
• Dag 8: Las Vegas - Zion via valley of fire
• Dag 9: Zion
• Dag 10: Zion - Bryce Canyon
• Dag 11: Bryce Canyon - Page
• Dag 12 : Page - MV kayente of verder door mexiacan hat
• Dag 13: MV - Grand Canyon
• Dag 14: Grand Canyon - Kingman
• Dag 15: Kingman - Hollywood *route 66 ( Of extra tussen stop bij joshua tree en dag extra)
• Dag 16: Hollywood/santa monica dagje
• Dag 17: Hollywood- via de 1 tot ongeveer big sur/cambria
• Dag 18: Big sur/cambria - San Francisco
• Dag 19: San Francisco
• Dag 20: San Francisco
• Dag 21: terug Amsterdam
Is ook een optie wellicht en beter in september ?
• Dag 1: aankomst San Francisco
• Dag 2: San Francisco - Yosemite NP
• Dag 3: Yosemite NP
• Dag 4: Yosemite NP - Mammoth Lakes* *of lone pine indien pas is afgesloten
• Dag 5: Mammoth Lakes* /lone pine - Death Valley
• Dag 6: Death Valley - Las Vegas
• Dag 7: Las Vegas dagje
• Dag 8: Las Vegas - Zion via valley of fire
• Dag 9: Zion
• Dag 10: Zion - Bryce Canyon
• Dag 11: Bryce Canyon - Page
• Dag 12 : Page - MV kayente of verder door mexiacan hat
• Dag 13: MV - Grand Canyon
• Dag 14: Grand Canyon - Kingman
• Dag 15: Kingman - Hollywood *route 66 ( Of extra tussen stop bij joshua tree en dag extra)
• Dag 16: Hollywood/santa monica dagje
• Dag 17: Hollywood- via de 1 tot ongeveer big sur/cambria
• Dag 18: Big sur/cambria - San Francisco
• Dag 19: San Francisco
• Dag 20: San Francisco
• Dag 21: terug Amsterdam
Is ook een optie wellicht en beter in september ?
THNX Marianne,
Het word of San Francisco of las Vegas waar we op gaan vliegen.
Als het aan mij ligt met KLM, wel iets duurder maar dan wel rechtstreeks .
Persoonlijk vind ik na het aankomen het fijner om eerst de 'dorpen' op te gaan en als je wat meer geacclimatiseerd bent de grotere steden aan te doen. Los Angeles zelf , van horen zeggen, zou tegen vallen (maar dat weet je pas als je er zelf bent geweest natuurlijk). Hollywood en Santa Monica verkennen lijkt me dan weer wel leuk. Op het moment dat ik precies mijn vakantie weet voor 2020 gaan we een vliegticket boeken. En dan per dag de route uitstippelen met het boeken van n hotel.
Ik zag ook dat je bv alcatrez en div ander plekken ver van te voren kunt(moet) boeken.
Thnx voor de tips en ik laat nog weten hoe we de reis gaan maken
Het word of San Francisco of las Vegas waar we op gaan vliegen.
Als het aan mij ligt met KLM, wel iets duurder maar dan wel rechtstreeks .
Persoonlijk vind ik na het aankomen het fijner om eerst de 'dorpen' op te gaan en als je wat meer geacclimatiseerd bent de grotere steden aan te doen. Los Angeles zelf , van horen zeggen, zou tegen vallen (maar dat weet je pas als je er zelf bent geweest natuurlijk). Hollywood en Santa Monica verkennen lijkt me dan weer wel leuk. Op het moment dat ik precies mijn vakantie weet voor 2020 gaan we een vliegticket boeken. En dan per dag de route uitstippelen met het boeken van n hotel.
Ik zag ook dat je bv alcatrez en div ander plekken ver van te voren kunt(moet) boeken.
Thnx voor de tips en ik laat nog weten hoe we de reis gaan maken
-
ingrid1955
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
eenmaal je de data weet best ( alhoewel september/oktober wat meer ruimte geeft ) boeken :
- Yosemite
- Zion : in Springdale of in het park zelf. De voorbije 2 reizen telkens in het park gelogeerd en vind dit zijn geld echt wel waard.
- Grand Canyon
De rest rustig uitzoeken, logeren vlakbij de parken is aangewezen.
De tour naar Alcatraz kan je maar 3 maanden vooraf boeken, de avondtour met de lichtjes van SF is indrukwekkend. Overnachten kan je er niet, of beter niet meer
Jacques
eenmaal je de data weet best ( alhoewel september/oktober wat meer ruimte geeft ) boeken :
- Yosemite
- Zion : in Springdale of in het park zelf. De voorbije 2 reizen telkens in het park gelogeerd en vind dit zijn geld echt wel waard.
- Grand Canyon
De rest rustig uitzoeken, logeren vlakbij de parken is aangewezen.
De tour naar Alcatraz kan je maar 3 maanden vooraf boeken, de avondtour met de lichtjes van SF is indrukwekkend. Overnachten kan je er niet, of beter niet meer
Jacques
thnx Jacques 
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hoeft ntuurlijk niet met de KLM te vliegen om een rechstreekse vlucht te hebben. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar United.
Zoals ik al aangaf kun je ook al hotels boeken voordat de vluchten zijn geboekt.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 8242 Weergaves
-
Laatste bericht door Anneke73
-