Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

In Californië is het bij wet geregeld dat de 2e bestuurder inbegrepen is, dus maakt niet uit bij wie/wat/waar geboekt of ingeleverd. Als hij maar in Californië opgehaald wordt.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Markstaal »

Bedankt Sanook, zoiets dacht ik al maar twijfelde. We boeken meestal een fly & drive omdat we dan voordeliger uit zijn. Hierbij vroegen ze om bijbetaling voor een 2e bestuurder, wat ik nog al vreemd vond en natuurlijk ook niet gedaan heb.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

Heeft er iemand ervaring met het toevoegen van een bestuurder aan het huurcontract bij een in een andere staat gehuurde houding?
Ik weet dat in California je gratis een tweede bestuurder kan toevoegen. In het verleden ook wel gedaan, en dan eigenlijk nooit bij aanvang huur, maar pas na een aantal dagen dat ik even met mijn zwager langs Hertz reed en hem toe laat voegen. Dit gaat verder zonder kosten en of gedoe.
Dit jaar huur ik de auto echter in Boston, daarmee rijden we naar LA waar we nog een week zijn. Het is die laatste week wel handig dat een van mijn zwagers ook kan rijden. Kan je in dit geval ook de extra bestuurder zonder kosten toevoegen bij een in een andere staat gehuurde auto?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@ Pepito De regels die gelden in de staat waar je huur start zijn bepalend voor je hele huurperiode.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

Ik zou nog even laten weten hoe het gegaan is. Ben bij Hertz langs geweest, maar daar moet je eerst langs de counter. In de garage liet ze wel zien dat mijn gold account bij beide boekingen niet gekoppeld was.

Uiteindelijk maar voor mijn National reservering gegaan, ik had na 14 uur vliegen en het hebben van een maagzweer weinig zin in een discussie. Uiteindelijk voor een Dodge Challenger gekozen met 1220 mijl op de teller.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

@FabiandJ Eerste keer Hertz in Amerika??
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

In januari ga ik in acht dagen langs wat nationale parken in ZW Amerika: Valley of Fire, Zion, Bryce, Antelope Canyon, Horsehoe Bend, The Wave, Grand Canyon.

Zijn er hier ervaringsdeskundigen die weten of ik op de route veel onverharde wegen tegenkom? Ik moet nl nog een auto huren en twijfel welke klasse het meest geschikt is, ook met de winter in het achterhoofd. Ik reis alleen en heb 1 koffer dus heb niet veel ruimte nodig. Ook was ik niet van plan bewust off-road te gaan; ik wil gewoon wat wandelingen doen.

Zelf zat ik te denken aan een midsize SUV (een Jeep vind ik wel erg tof) omdat die misschien net wat meer power hebben en wat hoger zijn? Maar ik hoef natuurlijk ook niet per se meer uit te geven dan nodig ;)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de Wave is high clearance nodig. Maar de kans op een permit is klein. Voor de rest heb je geen - onvermijdbare- onverharde wegen en kun je met elke auto toe hoewel ik niet weet hoe het is als je sneeuw hebt.

Marianne
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Ik denk alleen bij de The Wave (ben daar zelf nog niet geweest dus weet dat niet zeker)
Voor de rest is het allemaal verhard.
Ik ben twee keer in januari geweest en het was prima te doen, geen garantie natuurlijk. :wink:
Ik ga waarschijnlijk zelf ook weer in januari. Prachtige tijd en heerlijk rustig!
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

Je hebt alleen kans op sneeuw in Bryce in januari
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

En ook in de Grand Canyon, Page en Zion :wink: :wink:
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Bedankt, over The Wave las ik inderdaad. Maar is dat dan niet alleen het laatste stuk, waar je naartoe wordt gebracht als je de tour doet? Tof dat je ook in januari gaat Hinko! Wat voor auto had je vorige keren? Hoe completer m’n plannen worden hoe meer zin ik erin krijg.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Beide keren een SUV. De wegen waren goed hoor, een "normale" auto kon toen ook prima zeg maar.
Maar wij kiezen eigenlijk altijd voor SUV. Op mijn pagina zie je nog een fotoverslag van onze januari 2018 vakantie.

Zoals je voorstelt, Mid-suv zal prima voldoen. Als er veel sneeuw op de wegen ligt maakt het ook niet veel uit in wat voor auto je rijd volgens mij, dan is het altijd goed opletten :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

TradeMarkNL83 schreef:
29 jul 2019, 21:26
Bedankt, over The Wave las ik inderdaad. Maar is dat dan niet alleen het laatste stuk, waar je naartoe wordt gebracht als je de tour doet?
Ik denk dat je iets anders bedoelt dan de Wave? De Wave is Coyote Buttes North. Je rijdt met je eigen auto over een dirt road (de House Rock Valley Road) naar de trailhead en vandaar is het nog een stuk lopen.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja sorry, was even in de war met de Antelope Canyon’s. En bedankt Hinko :)
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door lsl »

De House Rock Valley Road (naar de parking van The Wave, Coyote Buttes of andere) vanaf de noordzijde heb ik al in verschillende mogelijke condities gereden: een goede dirtroad, geschikt voor 2WD sedan; een dirtroad met putten, slijk of sneeuw, nog net goed voor een AWD SUV; tot een voor een gehuurde SUV (zelfs 4x4) onberijdbare staat (bvb wanneer op 37.069260, -112.001288 de weg zwaar overspoeld is).
Vanaf de zuidzijde (37.069260, -112.001288) is de weg steeds in (veel) betere staat.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door kaiser chief »

Ik heb een auto gehuurd via Avis, onderstaande is correct neem ik aan?
Die PAI en PEP zitten gewoon in mijn eigen reisverzakering denk ik?


Protections & Coverages

Cover The Car (LDW) Accepted
Cover Myself (PAI) Declined
Cover My Belongings (PEP) Declined
Third Party Liability Accepted
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Ja.
bmwaddict
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 aug 2019, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bmwaddict »

Vorige jaar dankzij dit forum via National - emerald een leuke auto kunnen huren voor weinig (we konden zelf een auto kiezen zoals uitgelegd).
Is dit in 2019 / zomer -> nog steeds de beste aanpak om tot een scherp huurbedrag te komen? Ik zie nu ook veel mensen met Hertz voorbij komen.

We gaan dit jaar 17 dagen naar LA en willen +- 15 dagen een auto huren - bij voorkeur een cabrio (mustang oid). Heeft iemand tips hoe we dit het beste kunnen doen? We zijn met zijn tweeen en het lijkt ons geweldig om niet altijd maar "binnen" te zitten met de airco aan.

Het kiezen van deze klasse zorgt al gauw voor een huurprijs van 80 euro per dag (wat mij enigszins hoog lijkt). Hebben jullie tips welke maatschappij en aanpak? Ik heb een AMEX Plat kaart (Dus verzekering heb ik al standaard) en kom via Hertz niet veel lager uit dan 1350 euro voor 17 dagen.

National kunnen we weer doen zoals vorige jaar - maar we vinden het toch wel een groot riscio om geen cabrio te krijgen.. iemand ervaring met de hoeveelheid beschikbare cabrio's op SFO airport? We vliegen eind augustus en gaan midden september terug. Via national kom ik uit op 691 USD (emerald isle). Dat is ongeveer 36 euro per dag - maar dus risico dat we geen cabrio hebben. Wat zouden jullie adviseren / doen in deze?

Dank!
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Als je perse een cabrio wilt rijden moet je een cabrio huren.
Als je een cabrio huurt heb je KANS op een Mustang (je huurt nl een klasse, geen specifieke auto).
Als je flexibel bent en je hoopt op een cabrio kun je een EC Executive aisle reservering maken (of bij Hertz een Ultimate Choice) en kun je HOPEN op een cabrio. Deze reservering vervalt automatisch als je deze niet gebruikt.

Succes.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer