DV 2019 winnaar - Wat nu?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Willem1 »

RaphaelB schreef:
12 jul 2019, 17:42
Ik heb destijds het Nederlands afschrift zelf laten vertalen door een erkend vertaler. En toen werd het geaccepteerd. Door dit gedoe liep het maanden extra vertraging op
Wellicht nuttig: uit eigen ervaring kan ik bevestigen dat het volgende in ieder geval voor USCIS geldt, maar ik zou denken dat dit voor alle immigratie-documenten zo is: Je hebt geen "erkend" vertaler nodig. Letterlijk iedereen behalve jezelf (vader, moeder, broer, zus, buurman, vage kennis) kan als vertaler optreden, mits er een ondertekend verklaring(kje) wordt meegestuurd met de strekking: "Mijn naam is XXX, ik ben in staat om van en naar Engels te vertalen, en ik verklaar dat mijn vertaling volledig en accuraat is".

Google op "USCIS Certificate of Translation" - dan vind je voorbeelden genoeg.
SilverLake1973
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mar 2019, 09:49

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door SilverLake1973 »

Mimi19 schreef:
12 jul 2019, 14:18
Ik heb eindelijk een mail gekregen van het KCC!!
Had het eigenlijk al opgegeven... Nu dan toch maar mijn papierwerk regelen dus :D

Het is me alleen niet echt duidelijk wat ik moet hebben qua geboorteakte:

Afschrift burgerlijke stand
Een afschrift van een akte van de burgerlijke stand is een fotokopie van de akte

Uittreksel burgerlijke stand
Een uittreksel bevat alleen de persoonsgegevens uit de akte.

Het lijkt mij dat ik het afschrift moet hebben? Maar die komt alleen in het Nederlands...
Dit is een voorbeeld van geboortecertificaat wat ik gebruikte voor mijn eigen immigratie many moons ago en wat mijn Broertje en familie gebruikt hebben voor hun immigratie anno 2019 (Permanent Residency).:

https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q ... 4386968557
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Nagini »

Als je op het consulaat in Amsterdam (en ik denk ook in belgie) op gesprek gaat, hoef je je nederlandse documenten volgens mij niet eens te vertalen. De meeste CO's daar zullen zowel het engels als het nederlands beheersen. Ik ben zelf op zoek voor mijn eigen interview volgend jaar, en kwam dit op een aantal fora's tegen. Volgens mij wordt het internationale uittreksel in dit geval ook gewoon geaccepteerd.

Wel zou ik je aanraden niet te lang te wachten met insturen, de interviews voor september worden deze maand ingepland.
Mimi19
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 mei 2018, 06:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Mimi19 »

Bedankt lieve mensen!

Vandaag dan eindelijk mijn vog ontvangen!! Nu nog laten vertalen en dan kunnen alle papieren eindelijk op de mail (hopelijk net op tijd).

Vraag me alleen nog af of ik ze in het Nederlands moet laten vertalen omdat ik de Nederlandse nationaliteit heb, of naar het Frans omdat ik in Frankrijk mijn interview heb... Ik probeerde het KCC al te bellen maar die zijn helaas dicht tot maandag.

En ja ik weet dat Engels sowieso goed is, maar ik wil liever niet papieren laten vertalen als het origineel in het Frans of juist in het Nederlands ook al prima is! :)
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Queste »

Voor zover ik weet is het Engels of de landstaal. Jouw nationaliteit zorgt er niet voor dat ze ineens in Frankrijk Nederlands begrijpen.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Mimi19
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 mei 2018, 06:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Mimi19 »

Queste schreef:
26 jul 2019, 07:40
Voor zover ik weet is het Engels of de landstaal. Jouw nationaliteit zorgt er niet voor dat ze ineens in Frankrijk Nederlands begrijpen.
Haha oké top!! Ik dacht dat de documenten misschien via Nederland gingen om goedgekeurd te worden omdat ze me eerder ook naar de ambassade in Nederland verwezen toen ik een vraag had. Bedankt!!
Mimi19
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 mei 2018, 06:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Mimi19 »

Ik heb net het KCC gebeld met een vraag maar blijkbaar zijn alle interviews al ingepland begin vorige week. Het is dus helaas te laat.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het meedenken en meehopen al die tijd, en hopelijk lukt het jullie wel!!!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Pete.Z »

Dat is balen! :(
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer