Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door PSVwally »

Je hebt eigenlijk net een dagje te weinig in mijn ogen om net wat meer rust erin te krijgen.
Alabama Hills zou ik niet overslaan als je de dag ervoor tot Bishop gaat.

Als je de rit van Yosemite naar Vegas wel in 1 ruk doet zou ik denk ik eerder via Tonopah rijden.
Gebruikersavatar
Hamilton
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jul 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door Hamilton »

De Alcatraz Night Tour is heel erg mooi vond ik. En wat rustiger ook begrepen we. Lastig was wel dat je minder goede foto's vanaf de boot kon maken.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door Markstaal »

@Mrvanilla Een eventuele avond tour zou ik ook niet de eerste avond doen maar de tweede :). De tip over het fietsenverhuur bedrijf in SF neem ik mee.

Ik verwacht dat we af en toe stoppen op de Tioga Pass om uit te stappen en een klein stukje te lopen. Zouden geen lange wandelingen worden. Geweldige foto's van de Alabama Hills!

@PSVwally We willen niet vanuit Yosemite in 1 ruk door maar met een tussenstop aan de oost kant van Yosemite zodat we wel genoeg tijd hebben voor Tioga Pass, Bodie en Mono Lake. Ik denk dat ik het bezoek van de Alabama Hills laat afhangen van de dag zelf, ben wel enthousiast over dit gebied. Een dagje meer zit er niet in helaas, ook omdat we in juni al een maand vrij hebben gehad, ach ik mag ook niet klagen natuurlijk :wink:
Gebruikersavatar
Dave_m
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 aug 2014, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door Dave_m »

Markstaal schreef:
25 jul 2019, 08:44
Motel 6 in Mammoth Lakes had ik ook gezien maar twijfelde hierover, in de omgeving is ook wel wat te vinden rond de 100€ waar ook ontbijt bij inzit.
Misschien een tip:
Wij hebben in de Alpenhof Lodge overnacht wat een leuk hotel is. Beetje dat skioord gevoel. Ontbijt was uitgebreid.
Zit ook rond de €100.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door Markstaal »

Dat hotel ziet er inderdaad leuk uit, voor nu helaas volgeboekt maar hou het in de gaten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door Martin & Marianne »

Mrvanilla schreef:
24 jul 2019, 19:44
@ Martin & Marianne Heb je wel eens in die Motel 6 overnacht? Lees er diverse verhalen over. Van prima tot extreem matig.
Al meerdere keren. Het is basic, maar schoon. Gewoon de standaard Motel6 uitstraling, Met zwembad. De wifi moet je wel apart betalen, maar wij kregen de laatste keer dat geld terug omdat de kwaliteit niet overhield.

Wij vinden het prima als er geen ontbijt bij zit; een continental breakfast is aan ons niet echt besteed. We maken liever zelf een ontbijt of ontbijten buiten de deur (wat erg leuk en lekker kan tegenover de Motel6).

In June Lake is June Lake Villager een mogelijkheid.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door Markstaal »

Inmiddels de vluchten in optie staan net als de huur van een SUV bij Alamo. Rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam naar San Francisco dus dat is fijn. Dit keer kunnen we gebruik maken van skip the counter voor de auto in SF, ben benieuwd. Verder bijna alles geboekt.

Hebben nu het volgende staan:

- 2 nachten Executive Inn & Suites, in Oakland
- 2 nachten Yosemite Rustic Mountain Resort, El Portal
- 1 nacht Cielo Hotel, Bishop
- 3 nachten Harrah's, Las Vegas

De nachten in Harrah's twijfelen we nog over. Nu een mooie deal gevonden ivm status bij Caesars Rewards, 3 nachten voor 50eu. Misschien switchen we nog naar the Mirage maar voor nu houden we eerst dit aan.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door tomhster »

Ga maar naar de Mirage :thumbup:
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door Markstaal »

Vorig jaar waren we 3 nachten in the Mirage, erg fijn hotel. Maar omdat we nu die deal hebben en de kamers net gerenoveerd zijn is het te overwegen. Locatie is verder natuurlijk hetzelfde. The Mirage kunnen we eventueel 3 nachten boeken via MyVegas en dan alleen resort fee betalen.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door Old Faithful »

Markstaal schreef:
24 jul 2019, 10:18
Hebben jullie verder nog tips voor een leuke overnachting in de omgeving Lee Vining/Mammoth Lakes?
Of het werkelijk waar is weten weten we pas op 4 oktober maar mij leek een tentcabin bij de Virginia Creek Settlement (aan Hwy395, 1 mijl t.n.v. de afslag naar Bodie) wel leuk (en ook niet duur).

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
VCS01.PNG
VCS01.PNG (768.79 KiB) 876 keer bekeken
VCS02.PNG
VCS02.PNG (722.91 KiB) 876 keer bekeken
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door Markstaal »

@Old Faithful

Ziet er leuk uit! Welke hebben jullie geboekt?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door Old Faithful »

Een tent cabin.
Rustic
Tent Cabins

Camp in Virginia Creek's old fashioned Camp Town. Relive the gold rush days in our unique units. These units have two double beds or one double and two single beds (may be bunk beds). These are very basic structures that you use the campground shower and restroom facility. We provide the bedding, towels and a small space heater to take the chill off. Your camping experience is not complete without and evening around your private campfire. Daily maid service is not included.
Knipsel.PNG
Of de kamer (tent :wink: ) nu wel of niet elke dag wordt schoongemaakt is voor ons niet relevant, we blijven toch maar één nacht.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door Markstaal »

Bedankt voor de info! Ziet er erg leuk uit, zulke dingen spreken ons ook erg aan!
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door jerommeke10 »

Wij zijn in Virginia Creek settlement geweest. Het is wel al jaren geleden en we zaten in het hotel. Was toen basic, maar wel toffe sfeer en we hebben 's avonds heel lekker gegeten in het restaurant. Ligt ook vlakbij de toegangsweg naar Bodie. Een aanrader vonden wij.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door stegeman »

Markstaal, ik weet niet hoe ik taggen moet. Maar je zilt het zo ook wel zien. Als je wenst, kunnen wij je straks vertellen hoe het san Remo Hotel was. Wij overnachten daar eind augustus. Ook vanwege de elders extreme prijzen in SF en dit goed te doen is. Reviews lijken wel oke idd.
Laatst gewijzigd door stegeman op 28 jul 2019, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door Markstaal »

Taggen doe je met het @ teken gevolg door de naam. San Remo was helaas uitverkocht voor de data dat wij in SF zijn. Ik was eerst bij San Remo uitgekomen mede door jullie toppic. We hebben nu gekozen voor Executive Inn & Suites in Oakland, lijkt me een mooie locatie met terras, zwembad en gratis parkeren.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door stegeman »

Dat is iets dat wij idd nog wel jammer vinden. Geen zwembad. Maar in SF nauwelijks te doen. Deze ziet er prima uit trouwens en lekker met zwembad. Lees dat je met de veerboot naar SF kunt en shuttle AirPort. Ook wel ideaal.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door Markstaal »

Daarom leek het ons inderdaad ideaal! Zwembad zullen we denk ik geen gebruik van maken, denk dat het in begin oktober al wel redelijk frisjes is daar. Verder hebben we vaak een zwembad bij het hotel gehad in onze vorige reizen naar de VS gehad maar er zelden gebruik van gemaakt, je bent toch de hele dag op pad dus schiet het zwemmen er wel eens bij in. We betalen nu 340 eu, redelijk wat geld voor 2 nachten maar doordat we andere overnachtingen goedkoop konden houden o.a. door het boeken van Harrah's voor een prikkie kan het nu mooi.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door Markstaal »

Inmiddels is alles geboekt dus kan de rest van de planning beginnen. Ik ben vooral aan het puzzelen voor Yosemite.
We komen vanuit Oakland en gaan dan naar Yosemite toe. We hebben een aantal dingen op ons lijstje staan die we graag willen zien:

- Mariposa Grove/Tuolumne Grove
- Yosemite Valley (korte wandeling door de Valley + Mist Trail)
- Glacier Point
- Tioga Pass

Op de dag dat we aankomen in Yosemite zouden we via Mariposa Grove kunnen rijden en dan via de vallei terug naar El Portal, dit is redelijk wat omrijden dus we twijfelen om de Sequoia bomen te bekijken als we langs Tuolmne Grove komen. Wat is jullie idee hierover, welk stuk is mooier? Mochten we dit laatste doen dan kunnen we de dag van aankomst en de dag erna besteden aan de vallei, vervolgens via de Tioga Pass naar Bishop.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Markstaal: Korte trip ZW oktober

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou zelf niet omrijden voor de Mariposa Grove. Ja, het is de mooiste grove in Yosemite, maar het is veel efficienter voor jullie om de Merced of Tuelomne te bekijken. Gezien je plannen heb je de tijd ook wel nodig voor de vallei. Ik ben even vergeten of jullie wandelaars zijn, anders zou ik zeker proberen om de 'hele' dag die jullie voor de vallei hebben de Panorama Trail te lopen. Bus naar Glacier Point, daar even rondkijken en dan via Panorama Trail naar beneden.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer