CR-1

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Tiinus
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2019, 22:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

CR-1

Bericht door Tiinus »

Goeiedag beste mensen,

Allereerst zal ik mij even voorstellen. Ik ben Martijn, 25 jaar oud en woonachtig in NL. Mijn vriendin is 21 en Amerikaanse, geboren en getogen in NYC. Ik en mijn vriendin zijn nu zo'n 4 jaar samen en bezoeken elkaar regelmatig, maar toch begint de lange afstand wel vervelend te worden. Nu willen wij graag samen wonen in NYC, waar zij woont, studeert, etc. Zij heeft recent haar bachelor gehaald en vervolgens zich aangemeld bij meerdere uni's, ook in NL. Echter kreeg zij een verschrikkelijk mooi aanbod van een uni in NY, deze kans wil ik haar niet ontnemen en steun haar volledig erin om haar PhD te halen in NY.

Nu zou ik graag naar NY willen verhuizen, zodat we eindelijk kunnen samenwonen, een beetje rondgespeurd op dit forum ben ik het K-1 Visum en het CR-1 Visum tegengekomen.

K-1 Visum is vrijwel onmogelijk, ik zie het niet zitten om al die tijd van afwachten daar een beetje niets te doen. Tevens zal dit ook financieel erg moeilijk gaan worden, heb wel wat spaargeld maar zoiets zal daar een behoorlijke hap vanaf nemen. :sadcry:

Nu las ik dat dit anders is met het CR-1 Visum. Zou iemand mij hierover meer informatie kunnen geven?

Stel onze volgende ontmoeting beslissen wij te trouwen, kunnen wij dan gelijk beginnen met de aanvraag? Of moet je een x aantal maanden/jaren getrouwd zijn geweest, bij elkaar gewoond hebben oid? Of zijn er andere eisen?

Is er een bureau dat kan helpen bij een aanvraag? Of misschien iemand van dit forum die hiertoe bereid is die dit traject heeft gevolgd waar wij wat vragen aan kunnen stellen waar wij tegen aanlopen?

Groeten Martijn.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR-1

Bericht door Taygi »

Voor diezelfde reden wou ik het K-1 visum ook niet. Effe 6 maanden (of meer) NYC huur betalen uit je spaargeld, no thanks. Wij doen dus ook CR1. Onze I-130 is opgestuurd en toegekomen. Nu is het wachten tot November-December voor de volgende stappen.

Van zodra je je marriage certificate hebt kan je het spousal visa process beginnen. Maar, als je de aanvraag begint en je bent minder dan 2 jaar getrouwd dan wordt je een Conditional Resident en zal je na 2 jaar in de VS opnieuw bewijs moeten inleveren van je relatie voor ROC (removal of conditions) zodat je een permanent resident wordt.

Als Conditional Resident heb je wel alle rechten en plichten van een permanent resident, behalve dan dat je binnen de twee jaar ROC moet aanvragen ofwel vervalt je green card.

Wij hebben geen advocaat of adviesbureau in de hand genomen. Had van vele anderen gehoord dat dat niet nodig is, zolang je een normale case hebt. e.g. geen strafblad, geen voormalige visa-aanvragen, etc. Je kan dat uiteraard wel doen maar daar kan ik je niets voor aanraden.

Ik heb op dit forum wat vragen gesteld, ook via een FB groep voor Belgen/Nederlanders die K1 en CR1 doorlopen en ook heel wat informatie van VisaJourney gehaald.

Hier zijn nog wat informatieve pagina's over de CR/IR1
https://www.visajourney.com/cr1-ir1-spousal-visa/
https://www.visajourney.com/content/i130guide1/

FYI wou nog vermelden; gezien je vriendin/verloofde nog studeerd zal ze waarschijnlijk niet voldoen als hoofdsponsor? Tenzij ze ook een goed betaalde baan heeft. Een sponsor moet bewijzen dat ze de financiele capaciteit hebben om de immigrant te onderhouden. Concreet wil dat zeggen dat ze bewijs moeten inleveren dat haar loon 125% boven de federale armoede grens zit. Als jouw vriendin daar niet aan voldoet zullen jullie een co-sponsor moeten zoeken.

De sponsor(s) kunnen tot 10 jaar verantwoordelijk gehouden worden moest jij hulp van de overheid krijgen. (werkloosheids uitkering, bijvoorbeeld)

Info over/voor sponsors: https://www.uscis.gov/sites/default/fil ... s/F3en.pdf
Tiinus
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2019, 22:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: CR-1

Bericht door Tiinus »

Allereerst bedankt voor je reactie!

Zoals ik dus begrijp is het verder geen probleem dat wij nog nooit eerder samen hebben gewoond, geen gezamenlijke rekening hebben etc.

Zij heeft een studiebeurs waar zij 27.000 per jaar uit krijgt/verdient. Ga er vanuit dat dit geldt? Ik ga de links zeer zeker ook nog even bekijken, iig bedankt en veel succes met jullie aanvraag. Ook las ik jouw (geloof ik) eerdere topic inderdaad en hierin las ik dat jullie in Denemarken gaan/willen trouwen? Kun je niet gewoon in NL of USA trouwen, of is er een andere reden voor? :shock:
Laatst gewijzigd door markro op 24 jul 2019, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggend bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR-1

Bericht door Taygi »

Voor een CR-1 kunnen ze daar denk ik wel iets moeilijker over doen. Want jullie zijn getrouwd maar hebben nog nooit samen gewoond. Maar als je genoeg bewijs inlevert van jullie relatie (chat logs, foto's van ontmoetingen, testimonials, bank statements, etc) komt dat wel goed, je moet dan ook nog voor de ROC weer bewijs inleveren. Ze doen ook minder moeilijk over een Nederlander dan bv. iemand uit oost-europa.

Volgens deze site kom je daarmee toe https://www.boundless.com/immigration-r ... reen-card/
Maar dat is geen officiele .gov site en ik meen mij te herinneren dat "poverty guidelines" ook afhankelijk waren van staat (makes sense dat NYC duurder is dan Montana). Dus je zal best zelf nog eens googelen.

Ja, wij zijn in Denemarken getrouwd. Mijn man is geboren in Taiwan. Hij woont sinds kind in de VS, is sinds zijn vroege tienerjaren niet meer in Taiwan geweest en spreekt er de taal bijna niet van. Voor in Belgie (en de meeste andere europese landen) te trouwen moesten wij zijn geboorteakte hebben. Om aan een versie te geraken die ze hier wouden aanvaarden moest hij naar Taiwan vliegen om dat daar persoonlijk te gaan aanvragen en dat dan daar door twee verschillende instanties te laten ondertekenen en dan nog eens door het Belgisch consulaat in Taipei.

't was goedkoper om even naar Denemarken te rijden. Daar vonden ze de documenten die hij heeft sufficient.

Voor Amerika... Tja, je loopt het risico dat ze je aan de grens vragen "wat kom je hier doen" en dan moet je eerlijk zijn "Trouwen" en dan heb je de kans dat ze je niet binnenlaten. En twee vliegtuigtickets naar de US of A is ook duurder dan naar Denemarken rijden. En de hond kon mee. :)
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR-1

Bericht door Rosie91 »

Hoi!

Ook wij hebben voor CR-1 gekozen met dezelfde reden en zijn hier in NL getrouwd. We zitten nu bijna 6 maanden in het CR1 proces, duurt best lang hoor! Het fijne aan het huwelijk in Nederland is dat je gelijk een internationale huwelijks akte kunt aanvragen die wereldwijd erkend wordt.
Wel even laten stempelen bij de rechtbank.
Wij verhuizen ook richting NYC zodra alles rond is. Wij hebben meteen de dag na ons trouwen alle documenten verstuurd.
Gezien mijn man hier woont hebben wij ook een hoofdsponsor nodig, deze hebben we gelukkig gevonden.
Kijk vooral rond op visa journey.

Als het gaat om het vertalen van documenten, dit mag je gewoon zelf doen scheelt heel veel tijd en kosten. Mits je op ieder document aangeeft dat je genoeg engelse kennis hebt om te kunnen vertalen. :wink:

Als je zorgen hebt met betrekking tot reizen, dat heb ik namelijk nu altijd. Zorg dat je een brief hebt van je werkgever of je huurbaas die verklaren dat je ook echt terug gaat naar nederland. Deze kun je dan laten zien bij de duane als ze daar om vragen. Ik heb het gelukkig nooit nodig gehad.

Succes, mocht je nog meer vragen hebben dan vraag maar raak!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer