Welke periode rondreis Vancouver?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Welke periode rondreis Vancouver?

Bericht door gondelier »

Wij willen in 2020 weer richting de USA of Canada. Een rondreis vanuit Vancouver lijkt me geweldig, en dan in ieder geval VI en Banff. Ik zou heel graag wat wild zoals beren, willen spotten.
Verder rijden we graag mooie routes en maken graag foto’s. We zijn absoluut geen wandelaars.
We willen in juni of september. Wat is volgens jullie de beste periode om te gaan?
Ik hoor het graag
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Welke periode rondreis Vancouver?

Bericht door gondelier »

En nog een aanvullende vraag: een rondreis Vancouver of Vancouver-Calgar? Wat zijn jullie ideeen hierover ?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Welke periode rondreis Vancouver?

Bericht door tomhster »

Ik zou juni kiezen in verband met veel kleiner gevaar op bosbranden en langere dagen. One way zou ik alleen voor kiezen als ik echt weinig tijd had (minder dan 2 weken). Je hebt dan namelijk vermoedelijk behoorlijke extra kosten voor je autohuur.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Welke periode rondreis Vancouver?

Bericht door gondelier »

Juni heeft ook altijd mijn voorkeur ivm de lange dagen. Maar ik dacht dat er in de herfst meer kans is om beren te spotten? Bv bij een boottocht vanaf VI?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Welke periode rondreis Vancouver?

Bericht door tomhster »

Ik heb er in Juni zat gezien in Wells Gray en langs de Icefield Parkway.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Welke periode rondreis Vancouver?

Bericht door Ruud2004 »

Wij zijn net twee dagen terug uit Canada en hebben een rondje vanuit Vancouver gedaan. Niet echt naar gezocht, maar toch 4 zwarte beren, een paar steenbokken en veel herten gezien. Inderdaad mooie lange dagen met overwegend mooi weer. Slechts een (reis)dag die echt verregend is. Wellicht heb je wat aan ons reisverslag.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke periode rondreis Vancouver?

Bericht door stegeman »

Rondreis VC-VC of VC- Calgary hangt af van de tijd die je hebt.
En wellicht ook kosten vliegen en autohuur. Overweeg ook Edmonton i.p.v. Calgary. Ons zeer goed bevallen.
Wat beren betreft. Wij waren 4 weken en hebben geen enkele beer gezien. Volgens het reisbureau was het de eerste keer dat ze dit hoorde. Iedereen zag ze behalve wij.... tja. Flink balen natuurlijk, maar het is zoals het is.. We hebben nog wel zoveel gewandeld. We hadden voor de rest alles mee zitten. Weer, bosbranden etc, en dat was ook wat waard.
Juni of september. Beide zal voordelen hebben. Wij gaan nu september, maar weet nu al wel een volgende keer voor Juni te gaan ivm de langere dagen.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Welke periode rondreis Vancouver?

Bericht door gondelier »

Wellicht heb je wat aan ons reisverslag.
Ga ik zeker lezen :thumbup:.
Wat beren betreft. Wij waren 4 weken en hebben geen enkele beer gezien
Balen maar ik weet al niet beter :D . Dus als we ze zien is het meegenomen. De kans is bij ons al kleiner want wij zijn geen wandelaars.
We houden het op juni, die lange dagen vind ik echt een groot voordeel hebben. bedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
Fair Arie
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 mei 2014, 19:03

Re: Welke periode rondreis Vancouver?

Bericht door Fair Arie »

Vanuit het oogpunt van weer zou juni waarschijnlijk de voorkeur hebben (bijvoorbeeld de langere dagen), aan de andere kant kan het ook aanzienlijk drukker zijn midden in het seizoen. En met drukker kunnen de prijzen hoger zijn.

Persoonlijk als je Banff en Vancouver Island wilt doen, zou ik het opsplitsen in 2 reizen. Dat is wat wij gedaan hebben. Wij zijn begin mei twee weken naar Vancouver Island geweest. Gestart vanuit Vancouver. Genoeg wildlife gezien. Banff & Jasper vanuit Calgary or Edmonton staan op de lijst voor toekomstige reizen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer