Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door Mrvanilla »

Onlangs werd een kind aangevallen door een bizon in Yellowstone NP. Video kan wellicht voor sommigen als schokkend worden ervaren. Ik vind het vooral schokkend dat twee volwassenen wegrennen (zouden het de ouders zijn).

Blijft verbazingwekkend hoe dicht mensen in de buurt van wildlife komen. Het begint misschien ook steeds meer een soort Beekse Bergen te worden in dit soort parken.


A recent bison attack on a young girl in Yellowstone National Park has reinvigorated warnings about the importance of keeping an appropriate distance when viewing wildlife in the park.

Yellowstone National Park has attempted to curb the amount of tourists injured by wildlife by developing education outreach campaigns, handing out fliers at park entrances and displaying signs with information on proper viewing distances.

According to Yellowstone National Park, the regulated viewing distance for bears and wolves is 100 yards. The regulated viewing distance for other wildlife is around 25 yards. The park says the distances are intended to protect people and preserve natural habitats.

The Yellowstone National Park visitor center has an exhibit that displays videos of bison encounters. Despite the campaigns and regulations, the park says visitors continue to sustain injuries from approaching bison.

Between the years of 2000 and 2015, 25 people were injured by bison in Yellowstone National Park. The total includes 21 visitors and four staff.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door Mr. Patrick »

Die bizon was inderdaad geïrriteerd door iets en dat kind moest het ontgelden. Wij hebben bizons van die afstand alleen vanuit de auto gezien, dat was indrukwekkend genoeg!

Ik kan me voorstellen dat als je er eentje in de buurt van je wandelpad tegenkomt dat je er toch langs gaat lopen: probleem is natuurlijk dat die beesten er lekker gemoedelijk uitzien net als Clarabella koe van de boerderij, maar dat niet zijn. In ieder geval is dit een een goed waarschuwingsfilmpje dat bizons echt wilde beesten zijn.

Enig idee hoe het kind er aan toe is?
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door Mrvanilla »

Ik lees alleen dat ze gewond is (en ze zal er mentaal ook niet best aan toe zijn lijkt me). De ernst van de verwondingen wordt niet genoemd.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door BonnyR »

Als ik naar het begin van het filmpje kijk, zie je voor mijn gevoel mensen boven in beeld op een pad lopen. De twee volwassenen en het kind lopen daar volgens mij niet. Hoewel het blijft natuurlijk gissen over het hoe en wat en we kunnen allemaal los gaan op de verantwoordelijkheid van de ouders etc.etc. maar het fijne weten we er niet van.
Ik hoop dat het goed met het kind is afgelopen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door Mrvanilla »

Het klopt dat we het fijne er niet van weten. Persoonlijk vind ik het wel degelijk de verantwoordelijkheid van ouders om te zorgen dat je jonge kinderen niet in de buurt van wildlife (kunnen) komen. Dat is precies waar de hele NPS zo op blijft hameren. Het is geen dierentuin, houd je kinderen bij je, loopt niet richting of in de buurt van wildlife etc. Maar goed, een ongeluk zit ook in een klein hoekje.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door BonnyR »

Mrvanilla schreef:
24 jul 2019, 10:40
Persoonlijk vind ik het wel degelijk de verantwoordelijkheid van ouders om te zorgen dat je jonge kinderen niet in de buurt van wildlife (kunnen) komen.
Ik ben het helemaal met je eens, maar ooit heb ik een vader met een 2 of 3 jarige peuter op z'n nek het bos in zien lopen achter een Grizzly aan. Sindsdien geloof ik echt dat er mensen zijn die eens moeten opzoeken wat wilde dieren zijn..( denk ook aan het Cheetah incident Beekse bergen)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

het kind zou het goed maken en heeft het ziekenhuis verlaten. Die drie lopen duidelijk niet op het pad naar Observation Point ( dat heuveltje bij Old Faithful). Bizons zijn daar overal, soms kom je ongewild heel dichtbij of beter gezegd : zij komen dicht bij u. Je staat naar iets te spotten en intussen passeert er achter u op straat zo'n enorme bizon, ook meegemaakt dat we winkeltje verlieten en er plots van achter de hoek eentje langs wandelde. Altijd oppassen.

Jacques
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door Inges »

Yellowstone. Wij zijn er 6 dagen geweest in 2014. Geweldige dingen gezien maar ook: iemand die op 1.5 meter van een slapende Bizon een foto wilde maken, een meneer die leuk dacht te zijn en zijn kind op die slapende bizon te kunnen zetten voor een foto (echt waar!!), mensen die uit hun auto stappen op het moment dat er een Grizzly met jongen oversteekt (ondanks boos geroep van de Ranger dat ze in hun auto moesten blijven) en een gezin met 3 kleine kinderen die hoorde dat er een beer op de trail liep en toen gingen kijken terwijl ze de kinderen een zakje chips in hun handen duwde voor tijdens het wandelen.

Dit bericht en filmpje verrast mij dus niets. Mensen denken dat het een kinderboerderij is daar. Ongelooflijk....
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gast

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door Gast »

In Canada (Jasper NP) heb ik vanuit de auto ook mensen heel dichtbij een beer zien lopen. Als er dan een beer is stoppen er echt 30 auto's en gaat iedereen om de beer heen in de rondte rennen en fotograferen. Dat is natuurlijk vragen om problemen. De beer stak toen de weg over, en kwam echt super dichtbij iemand die gauw weg rende.
Gebruikersavatar
Hamilton
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jul 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door Hamilton »

Jeetje. Ik zelf heb dit ook wel eens meegemaakt. Niet zo heftig natuurlijk, maar een bison die kwam aanstormen. Gelukkig geen gewonden. Maar de meeste mensen maken zich er natuurlijk schuldig aan, ik ook. Als er mensen stil staan voor een foto van een beer dan stap ik ook uit, net als de meeste mensen.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door Mrvanilla »

Inges schreef:
24 jul 2019, 11:36
iemand die op 1.5 meter van een slapende Bizon een foto wilde maken, een meneer die leuk dacht te zijn en zijn kind op die slapende bizon te kunnen zetten voor een foto (echt waar!!)
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Groetjes,
Daniel
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door SuzieQ »

Sneu voor het kind. Recentelijk was ik nog iets aan het filmen toen ik een man foto`s zag maken pal naast een bizon.
Je snapt die mensen toch ook niet.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door roelb »

Hamilton schreef:
24 jul 2019, 15:01
Als er mensen stil staan voor een foto van een beer dan stap ik ook uit, net als de meeste mensen.
Maar toch is er een verschil tussen "uitstappen" en de beer zodanig zenuwachtig maken dat hij of zij gekke dingen gaat doen.

Rustig uitstappen, op een (forse) afstand blijven en proberen om een goede foto te maken zonder dat de beer zich bedreigd voelt moet kunnen. Een auto met sunroof is overigens ook ideaal.

Maar goed, dit is helaas niet wat veel mensen doen. Mensen benaderen beesten actief en komen veel en veel te dichtbij zonder enig besef voor het gevaar. En zo'n beest wordt uiteindelijk een keer zenuwachtig en haalt uit.
Gast

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door Gast »

Degene die het heeft gefilmd stond trouwens ook erg dichtbij de bizon.
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door Carolien123 »

Toen wij in Yellowstone waren stond er aan de kant van de weg een beer een dood hert te eten. De auto's stonden op een afstand van 2 a 3 meter en de beer klom steeds opnieuw een stukje omhoog en kwam weer terug.

Toch waren er mensen die met kinderen op de arm uitstapten om de beer van nog dichterbij te laten zien. Het was echt een gevaarlijke situatie en ik snap nog steeds niet hoe het kan dat mensen dat zelf ook niet beseften.

Dit vind ik ook zoiets, bizons zijn echt enorm en een en al kracht. Waarom wil je, met een jong kind, nog dichterbij kijken.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door Dutchess »

Gast schreef:
24 jul 2019, 16:17
Degene die het heeft gefilmd stond trouwens ook erg dichtbij de bizon.
Ja, dat vond ik ook, die had ook niet echt het recht om die anderen te bekritiseren.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door Hockey »

Misschien als het minder vaak goed zou aflopen dat mensen dan wel beter op zouden letten en minder dom zouden zijn. Alhoewel, tegen stupidity is geen kruid opgewassen.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door SuzieQ »

Bizons worden link als je ze aankijkt. Veel mensen vergeten dat een camera ook een "oog" is. En idd de filmer was ook dichtbij.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door roelb »

Ik voel me in Yellowstone ook nooit heel prettig in een bison-jam, zeker niet als die beesten tussen de auto's door gaan lopen. Ik zorg altijd dat ik wat afstand tot de voorganger houd zodat ik eventueel van de weg af kan. En dan zie je inderdaad tegelijkertijd mensen uitstappen, zonder enig respect voor zo'n dier.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door harryh »

Precies wat ik er van vind. En dan tientallen moeders met kalfjes tussen mij en m'n voorganger, van die hele grote bulls erachter en dan van de andere kant auto's tegemoet komend die gewoon doorrijden...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer