Lukt me niet om hotel te annuleren

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door Inges »

Hallo allemaal,

Zoals zoveel van jullie ben ik vroeg begonnen met het maken en bedenken van een reis. We gaan met mijn ouders dus moesten overal 2 hotel kamers hebben. Maar net als bij jullie veranderen er bij ons ook plannen en moet ik dus een hotel annuleren. Dat probeer ik al sinds maart (en we gaan pas in sept) maar het blijft een hoofdpijn dossier. Je kan via de website reserveren (heb ik ook gedaan) en uiteraard moet je je CC gegevens achter laten. Keurige veilige site (controleer ik altijd). Maar om te annuleren moet je bellen en het is een landlijn. Duur grapje dus voor mij.

1: Ik heb ze gemaild in eerste instantie met de vraag of ze wat voor me konden doen omdat bellen vanuit NL nogal duur was en ook het tijdsverschil niet mee werkte. Geen antwoord....
2: Ik heb ze gebeld. De dame aan de andere kant kon me niet verstaan (ik spreek meer dan ok engels maar niet met een spaans accent ;-)). Ik moest later terug bellen.
3: Volgende dag terug gebeld. Andere dame, kon niet in de reserveringen komen. Ik moest in de middag terugbellen. Dan is het hier midden in de nacht. Had ze geen boodschap aan.
4: Opnieuw gemaild dat ik ondertussen netjes 2x gebeld had en dat ik nu graag een bevestiging van annuleren wilde. Geen antwoord.....
5: Mijn vriendin in Oregon heeft net voor mij gebeld. Ze konden nu mijn reservering niet vinden en konden dus niet annuleren. Maar wat wel heel raar is is dat de dame aan de telefoon wel wist dat het een Nederlandse reservering was. Hoezo je kan hem niet vinden?? Dit was een Amerikaans nummer want mijn vriendin woont in Oregon.

Ik heb de Visa gebeld. Zij kunnen mij niet helpen. Ze kunnen alleen mijn hele visa kaart vervangen als ik het niet vertrouw. Maar dan ben ik ook meteen al mijn andere reserveringen kwijt. Omdat het bedrijf ook niet reageert op e-mails kan ik ook niet bewijzen dat ik de reservering netjes heb gecanceld en me aan alle voorwaarden heb gehouden.

Tip: Reserveer niet bij de Napa Discovery Inn in Napa, CA

Iemand een tip voor mij? Ik krijg hoofdpijn van deze reservering. Het gaat wel om 570 dollar dus ik wil gewoon dat hij geannuleerd wordt.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door tomhster »

Voor je andere reserveringen maakt het niet uit als je een nieuwe creditcard krijgt.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door BonnyR »

Je hebt via de website van het hotel zelf geboekt??? Met annuleren optie? Weet eigenlijk niet hoe dat werkt als je rechtstreeks boekt. Ik zie ook geen gekke dingen over dit hotel op internet in de reviews.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door sanook »

Ik zou er niet zo'n probleem van maken. Ik neem aan dat je een reserveringsnummer hebt. Je belt ze op, eventueel in de nacht, en geeft je reserveringsnummer op en dat je hierbij wilt annuleren. Naam van de medewerker vragen en noteren. Als ze niet in de reserveringen kunnen dan schrijven ze het maar op en handelen ze het af als ze er weer in kunnen. Eventueel achteraf nog een email erachter aan en/of contact formulier op de website invullen ter bevestiging dat je zojuist telefonisch geannuleerd hebt. Dan is het voor jou klaar. Als er achteraf toch een CC afschrijving volgt laat je deze storneren, als evt bewijs kun je de email overleggen. Zou me er niet te druk over maken.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door BonnyR »

Tja, als laatste zou ik misschien wat druk op de ketel zetten. Dat je nu wilt dat het bedrag teruggestort wordt en anders hun handelen wordt doorgespeeld aan Booking.com, tripadvisor en andere boekingssites.Misschien dat ze daar gevoelig voor zijn.
En het valt zo te zien onder een grote keten, daar nog even contact mee zoeken. https://www.magnusonhotels.com/
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door sanook »

Bonny, er is nog niet betaald denk ik. Als je op de website van het hotel kijkt zie je hoe het werkt. Je moet een of ander machtigingsformulier invullen waarin je akkoord gaat dat de betaling gedaan wordt op/rond het moment van inchecken. Beetje raar is dat wel op deze manier.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door ingrid1955 »

BonnyR schreef:
23 jul 2019, 21:50
Je hebt via de website van het hotel zelf geboekt??? Met annuleren optie?
Blijkbaar rechtstreeks geboekt, en op de website staat dat je telefonisch kan annuleren, staat niets over per email. Maar ja, als ze dan zo'n spelletje spelen....

Zou het eventueel nog eenmaal proberen, en indien niet gelukt nogmaals email sturen en die goed bijhouden. Komt er toch afrekening via kredietkaart kan je die dan aanvechten.

Als je meer dan drie dagen voor deze reservering in de usa bent kan je daar ook nog eens proberen te bellen.

Helpt hier niets maar ik boek enkel als ik ook online kan annuleren.

Jacques
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door Dutchess »

BonnyR schreef:
23 jul 2019, 21:50
Je hebt via de website van het hotel zelf geboekt??? Met annuleren optie? Weet eigenlijk niet hoe dat werkt als je rechtstreeks boekt. Ik zie ook geen gekke dingen over dit hotel op internet in de reviews.
Ik las wel een aantal reviews over moeilijkheden bij annuleren. Is ook wel eigenaardig dat je online kan reserveren maar alleen maar telefonisch mag annuleren - er staat uitdrukkelijk bij dat het niet via email kan. Ik zal in de toekomst oppassen dat ik niet bij zo'n hotel boek (niet dat de OP daar nu veel aan heeft natuurlijk).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door BonnyR »

@Dutchess Mijn ervaring is ook dat de hotel websites vaak iets duurder uitpakken ipv bv. Booking.com. Maar ja topic starter is sinds maart nu bezig om maar iets van annuleren bevestigd te krijgen.

Ik snap dat je echt baalt als een stekker.
Tip: Via Skype bellen kan dan een stuk voordeliger uitpakken.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door Tipsy_1 »

ivm met gekke annulerings procedures.... wel dat gebeurt wel meer. (voordeel van keten motels... daar heb je nooit problemen mee voor dit soort zaken). Inderdaad, doe wat je kan en als er problemen zijn dan kan je achteraf nog altijd een visa klacht invullen.
Ik heb ooit iets gelijkaardig voorgehad, Een motel/lodge halfweg naar de Grand Canyon north rim (de naam ontsnapt me nu). Betaald met credit kaart. Annuleren kon maar dan moet je bellen was je 15% van je bedrag kwijt. OK, so far so good. Toen er een cabin bij de lodge van de Grand Canyon North Rim vrij kwam heb ik uiteraard geannuleeerd... Dus ik bellen. Konden ze dat niet met visa terugfunden (heel gek want innen ging dus wel).
Ik heb mij toen aan de telefoon heel boos gemaakt en ook een print screen gemaakt van mijn telefoon history van mijn GSM.
Ik kreeg dus inderdaad een cheque uit de US. Ik heb dit gewoon als klacht gefiled naar visa, met de beperkte bewijzen dat ik had (mail van de reservering, print screen van telefoontje) en visa heeft mij mijn geld teruggegeven. :thumbup:
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door Inges »

Bedankt allemaal. Toen ik dit hotel reserveerde heb ik gekeken naar de afstand waarop het lag tot de Wine train en eigenlijk niet zozeer naar de manier van annuleren. Dat is een fout die ik nooit meer ga maken. Er is inderdaad nog niet betaald maar ik heb natuurlijk wel mijn CC gegevens door moeten geven.

Ik krijg wel degelijk problemen met reserveringen in NP als ik een nieuwe CC meeneem en deze laat vervallen (al eens eerder mee gemaakt). Grote hotel ketens hebben niet zoveel moeite met een nieuwe kaart maar NP doen 48u van te voren een check (en een reservering). Is de CC niet geldig meer dan geven ze de kamer vrij. Dus dan heb je niets. Ik kan proberen om King's Canyon te mailen (die waren wel heel behulpzaam) maar ik vind het echt van de zotte dat dat zou moeten. Ik was meer dan op tijd met annuleren en niet 3 dagen van te voren.

Ik ga eens uitzoeken hoe ik kan bellen met Skype want volgens mij kun je dat namelijk ook opnemen.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door BonnyR »

Inges schreef:
24 jul 2019, 08:18
Ik ga eens uitzoeken hoe ik kan bellen met Skype want volgens mij kun je dat namelijk ook opnemen.
Dat is zeker een goed plan , maar volgens mij kun je met veel ( vaste) telefoons ook gewoon gesprekken opnemen of leg er een mobiel naast en neem op.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door Dutchess »

Dat zou ik niet zomaar doen, California heeft een zgn. "two-party consent" wet voor het opnemen van zulke gesprekken. Alleen doen als de andere partij toestemming geeft voor het opnemen dus.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door Inges »

Nou daar heb ik geen boodschap aan hoor. Ik woon niet in CA en ik moet bewijs hebben om aan te kunnen tonen dat ik keurig netjes op de juiste manier en op tijd deze boeking heb geannuleerd. Anders stelen ze 570 dollar van me en kan ik me er niet tegen verweren bij de Visa.

Mijn vriendin uit Oregon heeft gisteren nogmaals voor mij gebeld. Ze willen gewoon niet meewerken en gooien zelfs de hoorn erop.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door tomhster »

Ik vind het een wat vaag verhaal. Ik heb ondertussen elke situatie wel meegemaakt met credit cards en heb via ICS ook een transactie ongedaan kunnen maken zonder dat ik meteen aan een nieuwe card vast zat. Ook is bij mij nog nooit de telefoon er op gegooid, maar ik laat dan ook geen anderen bellen omdat het bellen mij te duur is... :roll:
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door Inges »

Nee daar ging het mij niet om (hoewel het wel meespeelde). Ik vroeg haar te bellen omdat er blijkbaar een probleem was met mijn verstaanbaarheid omdat het mij al enkele keren niet lukte. Zij is Amerikaanse en ik dacht dat dat zou helpen. Niet dus... Bij haar gooien ze ook de hoorn erop. Bij mij trouwens net ook weer want ik heb ze opnieuw gebeld. Ik heb er onmiddellijk een mail achteraan gezonden dat ik gebeld had en dat ik deze boeking nu echt gecanceld wil hebben en daar ook een bewijs van verwacht. De ICS zegt dat dat, samen met het bewijs vanuit de telefoon dat ik meerdere keren heb gebeld, voldoende is om de transactie terug te draaien als ze toch afschrijven. Daar moet ik dan nu maar op hopen.....

Wijze les hoor....... vanaf nu kijk ik, als het hotel niet in een grote keten zit, eerst naar de (annulering)voorwaarden.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door roelb »

Tja.. Misschien is het helemaal niet zo'n gek idee om gewoon zoveel mogelijk zaken te doen met chain hotels (Hilton, Marriott, Best Western, Choice, Wyndham, IHG). Misschien betaal je iets meer (het hotel is ook wat kwijt aan zo'n franchise), maar je hebt nooit van dit soort gezeur.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door Coyote »

Wat ik gek vind is dat je de 'kosten van het bellen' een bezwaar vindt en het daarom eerst op een andere manier probeert terwijl men duidelijk aangeeft telefonisch te annuleren. Zo duur is bellen vanuit Nederland niet meer tegenwoordig. Ik zie een aantal pogingen en je bent al vanaf maart bezig. Hoe vaak probeer je het?

Zou toch een keer zelf op een moment bellen dat gunstig is voor hen (als dat betekent midden in de nacht dan moet dat maar).

Het is raar dat het steeds niet lukt maar krijg nu een beetje de indruk na het lezen van jouw berichten dat zij iets hebben van 'daar heb je haar weer...'. :wink: Is niet prettig maar denk dat irritatie van hun kant jou nu parten speelt.

Succes met annuleren overigens! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door Njit »

Inges schreef:
23 jul 2019, 21:21
1: Ik heb ze gemaild in eerste instantie met de vraag of ze wat voor me konden doen omdat bellen vanuit NL nogal duur was en ook het tijdsverschil niet mee werkte. Geen antwoord....
3: Volgende dag terug gebeld. Andere dame, kon niet in de reserveringen komen. Ik moest in de middag terugbellen. Dan is het hier midden in de nacht. Had ze geen boodschap aan.
Tijdverschil is toch ook weer niet zo dramatisch? Als het bij ons 1700 is dan is het daar 0800. En als het bij ons 2200 is dan is het daar 1300. Als het om zo'n bedrag gaat dan heb ik er wel wat moeite voor over.

Via Skype bellen is best makkelijk. Je zult alleen wel wat Skype tegoed moeten kopen. Zelf gebruik ik altijd de Skype app op de telefoon.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Lukt me niet om hotel te annuleren

Bericht door HennyCox »

Bellen naar USA kan heel goedkoop via 0900-4560401 (2 cent/minuut), dus dat mag het probleem niet zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer