Trein of bus Vancouver - Seattle ervaring?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Trein of bus Vancouver - Seattle ervaring?

Bericht door SuzieQ »

Zijn er mensen die ervaring hebben met het reizen per trein of de bus van Vancouver (Canada) naar Seattle? Ik heb gelezen dat er diverse verbindingen mogelijk zijn. En dat je met de bus langer moet wachten bij de border.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Trein of bus Vancouver - Seattle ervaring?

Bericht door tomhster »

Heb de Amtrak-trein andersom genomen. Lekker ruim, niet duur, mooi uitzicht. Wel boeken (ruim) vooraf. Wij moesten een huurauto in de US inleveren en hadden een cruise vanuit Vancouver en dat ging zo prima. Je kunt ook in Bellingham op- of uitstappen, dat ligt nog dichter bij de grens. Grensformaliteiten gingen vrij vlot, in ons geval bij aankomst in Vancouver.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Trein of bus Vancouver - Seattle ervaring?

Bericht door SuzieQ »

Dankjewel. Ik ben inderdaad ook naar een cruise aan het kijken en daarna een rondje oregon met de auto. Vanaf Vancouver zijn er meer cruises mogelijk dan vanaf Seattle.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Re: Trein of bus Vancouver - Seattle ervaring?

Bericht door Gast »

Ik heb een ervaring die ik graag met je wil delen. Ik heb het vorige week andersom gedaan, van Seattle naar Vancouver met de Amtrak thruyway bus operated by Cantrail. Ging goed, grensovergang Canada ging heel soepel. Je moet een formulier in de bus invullen, bij de grens moet iedereen en alle bagage eruit. Je loopt dan met al jouw eigen bagage het grensgebouw in. Je krijgt een interview bij immigrations maar in praktijk geen bij customs (doen ze allemaal tegelijk). De meeste mensen waaronder ik hoeven hun tassen niet open te maken. De Canadese CBSA officer meld je af bij CBP (I-94). De bus vertrekt vanaf King Street Station Seattle, buiten. Je moet niet je bags inchecken maar buiten in de rij staan, de buschauffeur checkt je in en je bagage in.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Trein of bus Vancouver - Seattle ervaring?

Bericht door SuzieQ »

Dankjewel!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Trein of bus Vancouver - Seattle ervaring?

Bericht door babarage »

Heb je ook naar kosten autohuur gekeken? Misschie kun je eventuele hogere kosten van huur in Canada en drop off kosten ( gedeeltelijk) wegstrepen tegen de bus of treinkosten. Als je van de cruise afkomt kun je in de cruise terminal een auto huren.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Paul.Becker
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 jul 2012, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Zweden

Re: Trein of bus Vancouver - Seattle ervaring?

Bericht door Paul.Becker »

Ja, ik heb die ervaring! Van Vancouver naar Portland via Seattle. Ik ging met Amtrak Cascades. Hier een uittreksel uit mijn reisdagboek:

Het inchecken/paspoortcontrole in het station gaat zeer soepel. Wij in Business Class hebben onze eigen rij, het treinkaartje wordt al in de hal gescand. Ik zit dus al vroeg in mijn rijtuig helemaal vooraan, Car #1, Amtrak Cascades, trein nr. 513.

Er is een Dining Car en een Bistro Car. Ik heb een voucher van drie dollar gekregen voor de Bistro, exclusief voor reizigers in Business Class. Vóór zeven uur heb ik mijn ontbijt.

D06.27 uur: VANCOUVER, BC (drie minuten te vroeg)

07.08 uur: New Westminster, BC (no stop)

07.25 uur: Er wordt omgeroepen dat er zo meteen een grenscontrole gaat plaatsvinden. De Bistro Car en de toiletten worden dan afgesloten. Rechts ligt Boundary Bay. We rijden lang vlak langs het water met alleen wat rotsen. Er loopt iemand op het rotsstrandje.

07.45 uur: White Rock, BC (n.s.)

Lief, klein stadje met terrashuizen die een prachtig uitzicht hebben op de baai. Ik zie The Boathouse (‘fresh seafood’) en Ocean Promenade Hotel. Marine Drive vlak langs het water.

Ik zie de beroemde Peace Arch en dit is de Douglas Border Crossing. Denk aan het tv-programma Border Security. Wiki: ”Because of the Peace Arch monument, the border crossing between Surrey and Blaine is popularly known as the Peace Arch Border Crossing. In Canada, the crossing is officially named Douglas in honour of Sir James Douglas, the first governor of the Colony of British Columbia. It is one of the busiest border crossings between Canada and the United States, and the busiest such crossing west of Detroit.”
De Pacific Highway Border Crossing (voor vrachtwagens) ligt 1.500 m naar het oosten.

07.50 uur staan we stil. Ons rijtuig staat precies op de grens. Links de overgang voor de auto’s met poortjes en ongelofelijk veel witte camera’s die naar beneden gericht staan. Medewerkers van CBP (Customs and Border Protection) en de politie komen aan boord. Mijn blauw-witte douanedeclaratiekaart wordt meegenomen. We rijden 100 meter. Nu zijn we in Amerika. En staan weer stil.
08.05 uur: We rijden weer. Een kwartier voor de hele procedure. Da’s snel!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Trein of bus Vancouver - Seattle ervaring?

Bericht door SuzieQ »

Dankjewel voor je uitgebreide reactie!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer