Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Mensen willen toch zo snel mogelijk instappen omdat ze bang zijn dat ze hun trolley niet kwijt kunnen?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door dejong89 »

Almere vak V schreef:
18 jul 2019, 16:32
Wil het liefst altijd zo laat mogelijk het vliegtuig in. Snap nooit waarom mensen altijd zo nodig zo snel mogelijk het vliegtuig in willen...
Of uit. Zodra het lampje stoelriemen vast uit is springt 80% van het toestel uit zijn stoel, grijpt ten koste van alles hun bagage en gaat op elkaar gepropt in het gangpad staan want wie weet gaat de deur dan wel eerder open.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Vito »

Nou, als je nog door immigrations moet scheelt het echt wel veel of jij als eerste of als laatste uit het toestel bent :wink:
Daarbij ben ik altijd ook heel blij als ik eindelijk weer uit die kleine bedompte ruimte mag.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Inges »

Almere vak V schreef:
18 jul 2019, 16:32
Wil het liefst altijd zo laat mogelijk het vliegtuig in. Snap nooit waarom mensen altijd zo nodig zo snel mogelijk het vliegtuig in willen...
Nou in in mijn geval is het vaak omdat wij reizen met onze autistische zoon die echt helemaal in paniek kan raken van allerlei mensen die tegen hem aan duwen. Dan begint je vlucht al erg slecht voor ons en dat ebt gewoon rustig 10+ uur door. Dan wil ik inderdaad graag vroeg naar binnen zodat wij al zitten voordat iedereen naar binnen rent om zijn koffertjes kwijt te kunnen in de vakken.

Wij blijven wel vaak zitten totdat de meeste mensen weg zijn. Om dezelfde reden dat wij niet zo van duwen houden. Dat we dan langer bij immigrations moeten wachten nemen we voor lief. We hebben vakantie namelijk.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

mtl schreef:
18 jul 2019, 16:56
omdat ze bang zijn dat ze hun trolley niet kwijt kunnen?
Vlieg tussen de 30 en 40 keer per jaar naar Amerika en nog nooit mn trolley niet kwijt gekund. Terwijl ik altijd als 1 van de laatste het vliegtuig in ga.
Vito schreef:
18 jul 2019, 17:45
Nou, als je nog door immigrations moet scheelt het echt wel veel of jij als eerste of als laatste uit het toestel bent
Maar dat heb je niet in de hand als je het vliegtuig in gaat. Dat heb je in de hand als je de stoelen vastlegt. Heb gelukkig Global Entry. Dus meestal geen last van immigrations.
Vito schreef:
18 jul 2019, 17:45
Daarbij ben ik altijd ook heel blij als ik eindelijk weer uit die kleine bedompte ruimte mag.
Daarom snap ik ook niet waarom mensen er zo graag in willen...
dejong89 schreef:
18 jul 2019, 17:40
en gaat op elkaar gepropt in het gangpad
Same here!! Ook totaal geen idee wat daar de toegevoegde waarde van is. Blijf die 3 minuten nog zitten. Zodra de boel gaat lopen sta je op. Pak je trolley en daar ga je. En als je dan toch iets wil in de richting van immigrations. Loop door!!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Inges schreef:
18 jul 2019, 17:55
wij reizen met onze autistische zoon
Misschien een rare vraag. Zou je voor hem geen begeleiding kunnen krijgen??

Wij reizen een paar keer per jaar met onze gehandicapte dochter naar Amerika. Zij zit in een rolstoel en daarom krijg je rolstoelbegeleiding. In alle rust, als eerste, het vliegtuig in. In alle rust er, als laatste, weer uit. En de begeleiding stopt pas bij je koffer. Dus ook niet wachten bij immigrations. Ik denk dat het je veel op zou kunnen leveren als je dat zou kunnen regelen.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Inges »

Ja en waarom kunnen wij dat zelf niet? Hij heeft autisme. Hij zit niet in een rolstoel. Een vreemde die hem moet begeleiden is nog "enger" (voor hem) dan dat hij moet wachten bij ons. Voor ons is boarden voordat iedereen begint te duwen het beste en dus ben ik inderdaad wel blij als wij als eerste naar binnen kunnen. Dat is toch helemaal niet raar? Daar heeft toch verder niemand last van? Alleen is het voor hem wel veel rustiger.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door NielsC »

Goedenavond,

Wij vliegen van Amsterdam naar Las Vegas(KLM) en van Atlanta terug naar Amsterdam(Delta), tussendoor een binnenlandse vlucht.

Nu moet je bij KLM extra betalen voor ruimbagage en als je een stoel wil kiezen, dit ook gewoon gedaan. Als je bij KLM kijkt en bij de gegevens van je vlucht kunnen we terug bij Delta gewoon zonder bijbetalingen stoelen kiezen, voor ruimbagage zie ik niets staan. Wel staat er dat je bij het inchecken je bagageopties kunt aangeven. Moet je hier ook weer extra voor betalen of zit het standaard ruimbagage er gewoon bij?

Wellicht dat iemand hier een antwoord op heeft?

Alvast bedankt.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Is dit dezelfde vraag als deze viewtopic.php?f=30&t=74679 ?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

NielsC schreef:
18 jul 2019, 19:18
Nu moet je bij KLM extra betalen voor ruimbagage en als je een stoel wil kiezen, dit ook gewoon gedaan.
Dit is onjuist. Als je bij KLM een regulier economy ticket koopt is 1 stuks ingecheckte bagage inbegrepen.

Kies je echter voor het goedkopere "Light" tarief, dan is er inderdaad geen ingecheckte bagage inbegrepen en zul je apart, per segment, moeten betalen als je toch bagage wil inchecken. Een segment is een of meerdere aaneengesloten vluchten met connecties waar minder dan 24 uur tussen zit. Voor een standaard retourticket dus twee maal: de heenweg en terugweg, ongeacht uit hoeveel vluchten dat bestaat. In dat geval kost het eerste stuks bagage 50 euro per segment, dus 100 euro totaal voor een normaal retourticket met 2 segmenten.

Het is overigens (over het algemeen) duurder om een ticket met het light tarief te kopen en achteraf bij te betalen voor bagage. Als je bagage meeneemt kun je (over het algemeen) beter kiezen voor het normale economy tarief. Met "light" bespaar je normaal gesproken 80 euro, maar bagage kost je 100 euro. Tickets kopen met "light" tarieven is alleen interessant als je geen bagage incheckt of dat alleen op de heen- of terugweg doet. Of in een gezelschap reist waarbij niet iedereen bagage incheckt, maar dan kun je wellicht nog beter je reservering splitsen: een deel van de tickets het light tarief, en een deel het reguliere economy tarief.

Stoelselectie op een door KL of AF uitgevoerde vlucht kost geld vanaf het moment van boeking tot 24 uur voor vertrek, onafhankelijk van het ticket type. Het is wel gratis voor frequent flyers vanaf Skyteam Elite/silver. Vanaf 24 uur voor vertrek kun je gratis een stoel kiezen. Stoelselectie op een door DL uitgevoerde vlucht is kostenloos en kan vanaf het moment van boeken, voor "standaard" stoelen. Stoelen voorin het toestel en emergency exits e.d. zijn gereserveerd voor frequent flyers en komen pas kort voor vertrek (24 tot 72 uur) voor iedereen beschikbaar.

Koop je bij Delta een "basic economy" ticket dan dan is stoelselectie op DL uitgevoerde vluchten pas mogelijk 24 uur voor vertrek. Voor KL/AF uitgevoerde vluchten is er geen extra beperking.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Inges schreef:
18 jul 2019, 18:25
Ja en waarom kunnen wij dat zelf niet? Hij heeft autisme. Hij zit niet in een rolstoel.
Ik zeg niet dat je dat zelf niet kunt. Ik vraag me alleen af of je er, gezien de situatie, geen gebruik van kunt maken.

Blijkbaar weet je niet hoe rolstoelbegeleiding werkt. Je bepaalt zelf of jij of de begeleider de rolstoel duwt. Vervolgens neemt deze je mee naar de gate. En je hoeft nergens te wachten. Overal skip je de wachtrijen. Dus ook uiteindelijk bij het vliegtuig. De rest van de passagiers mag pas instappen als je zoon op zijn plek zit. Hetzelfde als je geland bent. Iedereen gaat eerst het vliegtuig uit. Je begeleider komt jullie ophalen en zorgt ervoor dat je nergens hoeft te wachten. Ook niet bij immigrations. Vaak ga je via Global Entry. Dan zorgen ze ervoor dat je bij je connecting flight komt of dat je met je koffer bij de uitgang van het vliegveld staat.

Nogmaals, jij bent degene die bepaald. Mensen zijn er vaak speciaal voor opgeleid en weten hoe het werkt. Wij hebben nu al op verschillende vliegvelden dezelfde begeleider gehad voor onze dochter. Sterker nog, we vragen er meestal om. Op Vancouver, Seattle en Portland gaat het altijd goed. Zelfs in Turkije werd het perfect geregeld. Stond de begeleider al te zwaaien op het vliegveld terwijl onze dochter nog in het vliegtuig zat. Een feest van herkenning en een blijere dochter zie ik zelden.

Alleen op Heathrow een keer een mindere ervaring gehad met een korte overstap en iemand die het niet helemaal begreep. Toen we redelijk buiten adem bij onze gate aankwamen. Waar iedereen al in het vliegtuig zat vroeg men waar onze begeleider was. Ik geloof dat wel 12 mensen, tot aan de gezagvoerder toe, hun excuus zijn komen aanbieden. Heathrow zelfs, stuurde een excuusbrief en ook van British Airways kwam er nog eentje.

Komt bij dat je bij veel maatschappijen niet hoeft te betalen voor het kiezen van de stoelen. Even een belletje en in overleg wordt er bepaald waar jullie het beste kunnen zitten met jullie zoon.

Het lijkt me de moeite van het onderzoeken waard. Je bent vast niet de eerste ouder die met een autistisch kind vliegt.
NaomyV
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2016, 14:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door NaomyV »

Zojuist directe vluchten kunnen boeken AMS - SFO met United, tegen eind mei heen, half juni terug voor 1100 euro voor 2 personen incl bagage. Precies hoe ik het in gedachten had! Mochten andere mensen nog op zoek zijn.. nu kun je toeslaan! :wink:
KLM heeft overigens Noord-Amerika aanbiedingen maar die prijzen vond ik alsnog echt bizar.. Met dezelfde vertrekdata kwam ik op ruim 1600 euro uit bij KLM.. :shock: Dat vind ik verre van een aanbiedingsprijs.
Pollekes7
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2019, 14:16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Pollekes7 »

Naomy, via welke site heb jij geboekt?
Laatst gewijzigd door Pollekes7 op 20 jul 2019, 13:39, 2 keer totaal gewijzigd.
NaomyV
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2016, 14:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door NaomyV »

Ik heb direct bij United Airlines geboekt, maar zag in eerste instantie via Skyscanner en Gate1 dat de tickets goedkoop waren. Maar ik check dan altijd eerst bij de site van de luchtvaartmaatschappij zelf of de tickets daar ook ong. dezelfde prijs zijn en dat waren ze!
Zedro
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 sep 2016, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Zedro »

NaomyV schreef:
20 jul 2019, 13:26
Ik heb direct bij United Airlines geboekt, maar zag in eerste instantie via Skyscanner en Gate1 dat de tickets goedkoop waren. Maar ik check dan altijd eerst bij de site van de luchtvaartmaatschappij zelf of de tickets daar ook ong. dezelfde prijs zijn en dat waren ze!
Ik zag deze prijzen ook al op Google flight voor de meivakantie 2020.

Groet,
Zed
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door SuzieQ »

Almere vak V schreef:
18 jul 2019, 17:57
mtl schreef:
18 jul 2019, 16:56
omdat ze bang zijn dat ze hun trolley niet kwijt kunnen?
Vlieg tussen de 30 en 40 keer per jaar naar Amerika en nog nooit mn trolley niet kwijt gekund. Terwijl ik altijd als 1 van de laatste het vliegtuig in ga.

Mijn mini koffertje werd gelabeld op het deel Detroit-Denver met als bedoeling hem in te nemen.
Ik kon hem gelukkig toch nog kwijt maar was echt not amused. De grote hutkoffers mochten namelijk allemaal zo mee. En mijn koffertje die echt mini is dus bijna niet.
Ik snap nog steeds niet waarom Amerikanen toch zoveel mee (mogen) nemen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Tja, op tijd instappen en frequent flyer status helpen in de picking order voor gate checks.

Kijk, zeker in een single-aisle toestel is gewoon beperkte ruimte. Uiteindelijk past het overigens altijd wel, maar de meeste passagiers laden ook niet heel efficient in en claimen meer ruimte in zo'n overhead bin dan strict noodzakelijk (koffertje even draaien, jas erbovenop, dat soort dingen).

Maar goed, het cabinepersoneel heeft de taak om het tempo erin te houden bij het boarden zodat het toestel op tijd kan vertrekken. Dan kun je soms maar beter van de laatste passagiers wat dingen gate-checken. Dan zit iedereen sneller en kun je weg. En meestal doen ze dat ook niet tegen de zin van een passagier in hoor, als je zegt dat je het echt liever bij je houdt omdat het te veel tijd kost om dat wat je nodig hebt tijdens de vlucht eruit te halen vragen ze het wel aan de volgende. Veel passagiers maakt het ook helemaal niets uit en vinden het misschien wel handig, zo'n gratis ingecheckte koffer. Zeker als ze sowieso al bagage ingecheckt hebben en toch moeten wachten bij aankomst.

En waarom je klaagt over wat mensen meenemen snap ik niet. De afmetingen voor cabin sized luggage zijn bij de meeste airlines wereldwijd ongeveer hetzelfde en echt geen hutkoffers. Dat jij iets kleiners meeneemt is prima, maar daarom hoef je toch nog geen commentaar op anderen te hebben? En wat mensen in de US meenemen als cabin luggage is niet anders dan in de rest van de wereld.
Laatst gewijzigd door roelb op 22 jul 2019, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

SuzieQ schreef:
22 jul 2019, 15:59
De grote hutkoffers mochten namelijk allemaal zo mee.
Blijf me daar inderdaad over verbazen. Een trolley waar je een kleine middenklasser in kwijt kunt. Dan hebben ze vaak nog een laptop tas bij waar je een hele pc inclusief printer en 5 pakken papier kwijt kunt. Dan een rugzak waar de gemiddelde backpacker jaloers op zou zijn. En het mag gewoon allemaal mee...
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door chippie777 »

roelb schreef:
22 jul 2019, 16:17
<KNIP>

En waarom je klaagt over wat mensen meenemen snap ik niet. De afmetingen voor cabin sized luggage zijn bij de meeste airlines wereldwijd ongeveer hetzelfde en echt geen hutkoffers. Dat jij iets kleiners meeneemt is prima, maar daarom hoef je toch nog geen commentaar op anderen te hebben? En wat mensen in de US meenemen als cabin luggage is niet anders dan in de rest van de wereld.
Ik snap dat wel. Wij nemen altijd minimale handbagage mee en als ik alleen reis hou ik mij strikt aan de afmetingen. Toch zie ik veel mensen aanzienlijk grotere handbagage bij zich hebben en die voldoen echt niet aan de afmetingen zoals wordt voorgeschreven. Als mij dan wordt gevraagd om handbagage in te leveren dan vind ik dat vreemd, doe dat bij de passagiers met de te grote handbagage die zijn er elke vlucht.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door SuzieQ »

roelb schreef:
22 jul 2019, 16:17


En waarom je klaagt over wat mensen meenemen snap ik niet. De afmetingen voor cabin sized luggage zijn bij de meeste airlines wereldwijd ongeveer hetzelfde en echt geen hutkoffers. Dat jij iets kleiners meeneemt is prima, maar daarom hoef je toch nog geen commentaar op anderen te hebben? En wat mensen in de US meenemen als cabin luggage is niet anders dan in de rest van de wereld.
Euhm ze zijn twee keer zo groot als wat je binnen Europa ziet.
Formaat normale koffer bijna, dat weet jij ook wel.
In Europa zou dit echt niet toegestaan zijn.
Ze gaan ook echt wel over de afmetingen heen, dat is toch duidelijk zichbaar?

En inderdaad wij hebben alleen dat koffertje en mijn man een kleine rugzak.
Dan is het toch zuur als anderen hutkoffer,laptoptas, rugzak etc allemaal per persoon mee mogen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer