Reis AnnaHelena: 10/14 dagen in september New York en ...?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
AnnaHelena
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 sep 2016, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis AnnaHelena: 10/14 dagen in september New York en ...?

Bericht door AnnaHelena »

Oja, goede Marianne. Ik ga eens verder kijken naar de voorwaarden. Ik vind de autohuur sowieso wat lastig dit keer omdat we verblijven in Manhattan en richting de Finger Lakes gaan rijden. Heb nu een auto geboekt vanaf Newark, maar wil hier zeker opnieuw in gaan duiken. Door ziekte kon ik de laatste weken niet achter de laptop kruipen maar het gaat langzaam de goede kant op dus ik kan weer gaan uitpluizen en plannen :D
AnnaHelena
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 sep 2016, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis AnnaHelena: 10/14 dagen in september New York en ...?

Bericht door AnnaHelena »

Help :)
We hebben een New York pass gekocht voor 4 dagen. Ik wil komende tijd enigszins een planning voor in de stad gaan maken (we landen zaterdag 13:30 op JFK en halen donderdag 10:00 uur onze huurauto op, hotel in China town) en kom er even niet helemaal uit wat we nu echt moeten boeken.
Zijn er zaken die je van tevoren moet reserveren? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben van Ellis Island en maar kom er niet uit hoe het zit in combinatie met de New York pass.

Ons wensenlijstje om te bezoeken is tot nu toe:

Central Park (in weekend geen auto’s)
Beklimmen Empire State Building & bezoek Madison Square Garden
Beklimmen Top of the Rock (uitzicht schijnt beter te zijn dan vanaf Empire State) combi met Rockefeller Center
Ellis Island (museum)
Staten Island Ferry
High line Park en Chelsea Market en Hudson Yards Vessel (gratis tickets boeken verplicht!)
Time Square & Broadway (‘s avonds het leukst)
Grand Central Terminal (/Station)
Cathedral of st John the Divine
9/11 Memorial
Brooklyn Bridge
New York Giants/New York Jets/ The Knicks/ Brooklyn Jets
Fifth Avenue
The Met
MoMa
Guggenheim
Watertaxi 70 minute hop on hop off tour
Coney island
B&H Photo-Video-Pro Audio store
Nintendo store

Ik denk niet dat we alle musea van het lijstje gaan doen, maar om jullie een idee te geven.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis AnnaHelena: 10/14 dagen in september New York en ...?

Bericht door tosca »

AnnaHelena schreef:
11 jul 2019, 15:53
New York Giants/New York Jets/ The Knicks/ Brooklyn Jets
Ik weet niet wat precies je gedachte was voor deze sporten? Maar houd er rekening mee dat het basketbalseizoen nog niet is begonnen wanneer jullie gaan.

De NFL is wel gestart als jullie er zijn maar die spelen (bijna) alleen maar op zondag. Tickets zijn razend duur, maar het is wel leuk om een keer mee te maken. Maar als je geen enorme fan bent, moet je het er wel echt voor over hebben. Goedkoopste kaarten zullen rond de 90 / 100 dollar (per stuk) kosten kosten.
Gast

Re: Reis AnnaHelena: 10/14 dagen in september New York en ...?

Bericht door Gast »

Zoek even naar een topic van @Kletskous over wat te doen in NYC in een paar dagen.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis AnnaHelena: 10/14 dagen in september New York en ...?

Bericht door analogkid »

Als je naar Ellis Island gaat met Statue Cruises heeft het m.i. Weinig toegevoegde waarde om nog de Staten Island Ferry te nemen. Tenzij je specifiek naar Staten Island wilt, natuurlijk.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
AnnaHelena
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 sep 2016, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis AnnaHelena: 10/14 dagen in september New York en ...?

Bericht door AnnaHelena »

Dank voor de tips!
Honkbal hoeven we niet te zien (2 jaar terug aan de westkust al een kleinschalige wedstrijd mee gemaakt. Was leuk voor eens en ik snap dat van een groot team het heel anders is, maar geen behoefte aan), dus als er nog geen basketbal is, laten we sport lekker zitten.

Ik ga inderdaad eens goed kijken hoe het zit met varen naar Ellis Island, en het topic van Kletskous doorlezen. Gisteravond hebben man en ik samen al wat dingen aangestipt op de kaart zodat ik iets beter beeld heb wat bij elkaar in de buurt ligt. Dat zal ook helpen bij iets van een planning te maken hopelijk :)
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis AnnaHelena: 10/14 dagen in september New York en ...?

Bericht door Kath90 »

Hi,

Betreffende hotels kan je bijvoorbeeld even op priceline kijken. Ik ben zelf nog nooit meer dan 130 euro per nacht kwijt geweest aan een hotel in "midtown" (tussen 30th en 50th street en tussen 4th en 8t av). En ik ben echt elk jaargetijde wel geweest. Heg loont vooral on sites ala expedia/booking dagelijks even te checken voor goede aanbiedingen. Soms komt er i eens wat tussen.

Wat een sportwedstrijd betreft zit je idd net buiten de meeste seizoenen. De giants en jets zijn momemteel hele slechte teams dus wat beter betaalbaar dan de goed doende NFL teams. Maar beide hebben geen thuis wedstrijd wanneer jij er bent.

Verder ben ik het eens dat je met een trip naar Ellis island niet ook de Staten Island ferry hoeft te doen.
Als je een algemene kunstliefhebber ben zou ik zeker het MET aanraden hier heb je van alles en nogwat. Het Guggenheim/moMa is weggelegd voor de meer moderne kunst dus het zal hier om je eigen voorkeur gaan.

Mijn favo museum is echter het Museum of Natural History😋

Top of the rock is beter dan Empire state omdat je op het Empire state buulding het Empire state building niet kan zien. Beide zou ik zelf overbodig vinden. De rest van je lijstje ziet er top uit. Highline en Chelsea market vond ik geweldig. En als je de Brooklyn Bridge wilt lopen zou ik met de metro naar Brooklyn gaan en dan via Dumbo de Brug over terug naar Manhattan, zo heb je de mooiste views voor je, zonder dat je de brug twee keer hoeft te lopen.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
AnnaHelena
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 sep 2016, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis AnnaHelena: 10/14 dagen in september New York en ...?

Bericht door AnnaHelena »

Ik ben eens gaan knutselen en op het volgende uit gekomen:

Dag 1
13:30 uur aankomst JFK
OV of taxi naar hotel
Rondwandelen China Town en Little Italy

Dag 2
Ellis Island (ferry vanaf Battery Park)
Wall Street
9/11 Memorial
Water taxi hop on hop off
Brooklyn bridge


Dag 3
Empire State Building
via Fifth Avenue
Nintendo Store
Grand Central Station
Avond: Times Square en Broadway

Dag 4
Central Park bike rental Unlimited Biking
Fietsen door Central Park
The Met
Guggenheim
Cathedral of st John the Devine
Pieren west Manhattan fietsen


Dag 5
Top of the Rock & Rockefeller Center
B&H Photo-Video-Pro Audio store
Hudson Vessel
High Line Park
Chelsea Market

Dag 6
10:00 uur auto ophalen op Newark


Het MoMa is nog dicht wanneer wij er zijn, dus dat scheelt :wink: Al is dat sowieso niet echt iets voor ons denk ik. Ziet dit er een beetje haalbaar uit? Ik heb het gevoel dat het misschien slimmer kan maar ik weet niet zo goed hoe..

@@Kath90 hotel hebben we al geboekt gelukkig! Ik kijk nog regelmatig maar nog niets beters kunnen vinden. Auto heb ik laatst wel opnieuw geboekt, 100 euro goedkoper en tank benzine erbij.
En dank voor je tip over de Brooklyn Bridge! Aan het einde van de reis verblijven we nog 1 nacht in Brooklyn. In wil dan graag naar Coney Island, maar misschien kunnen we dan de brug ook nog wel mee pakken.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis AnnaHelena: 10/14 dagen in september New York en ...?

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten hoor.
Mijn 5 ct , overweeg een hele dag te gaan fietsen (of een groot deel).
Je kan dan CP rond, door 106th street naar de Hudson, naar beneden richting battery park (dus langs de Hudson pieren), vandaar doorsteken naar de BB die fiets je over naar Brooklyn, misschien naar Red Hook voor de lunch? Langs de brownstones richting Manhattan Bridge (vet uitzicht en deze brug is super rustig en je kan de subway treffen (of op wachten) en zo terug naar Manhattan. Afhankelijk van waar je inmiddels op de dag bent kan je langs de Eastriver nog een stuk up-town...
Mogelijk ben ik geen goede maatstaf, mijn NY trip is niet compleet als we niet een dag hebben gefietst :wink: , maar ach, dit is een forum toch...
Hier vindt je alles over route opties, http://www.nycbikemaps.com/maps/nyc-bike-map/
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis AnnaHelena: 10/14 dagen in september New York en ...?

Bericht door analogkid »

Dag 3 zeker even Public Library meepikken. Is prachtig van binnen. En je komt langs St. Patrick’s Cathedral, dus daar kun je ook even binnen lopen. Achter de Public Library kun je even lekker zitten in Bryant Park, één van de leukste plekjes in Manhattan.

Bij 9/11 memorial kun je nog One World Observatory op. En loop even het metrostation onder One World Trade Center in.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis AnnaHelena: 10/14 dagen in september New York en ...?

Bericht door Kath90 »

Ik weet niet of je van plan bent zowel bij het Empire state building als bij Top of the Rock omhoog te gaan? Dan zou ik wel aandaden om er 1 overdag (ESB) te doen en 1 savonds (TotR). Zijn namelijk wel hele verschillende belevingen . Ik vond zelf vooral het avonduitzicht magisch.

Ik zou op dag 4 denk ik niet de MET en het Guggenheim doen, het MET is echt enorm en na een aantal uur slenteren in een museum ben ik meestal echt moe, ik zou er dan niet snel nog 1 doen op dezelfde dag.
En als het lekker weer is wil je die dag ook echt je tijd nemen door central park.

Als je van tacos houdt. Los tacos nr 1 in de Chelsea Market is geweldig!
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
AnnaHelena
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 sep 2016, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis AnnaHelena: 10/14 dagen in september New York en ...?

Bericht door AnnaHelena »

Dank voor alle tips weer!
tomaat85 schreef:
17 jul 2019, 21:30
Mooie vooruitzichten hoor.
Mijn 5 ct , overweeg een hele dag te gaan fietsen (of een groot deel).
Mijn idee voor nu is sowieso om de fiets de hele dag bij ons te houden. Gewoon ervaren hoe dat gaat. Fietsen in San Francisco is natuurlijk heel anders maar vonden we bijvoorbeeld erg leuk.
Deze trip hebben we aan het einde nog een dag en nacht in Brooklyn, misschien dat we daar ook nog wel wat rond fietsen.
Kath90 schreef:
18 jul 2019, 09:28
Ik weet niet of je van plan bent zowel bij het Empire state building als bij Top of the Rock omhoog te gaan? (..)

Ik zou op dag 4 denk ik niet de MET en het Guggenheim doen, (..)

Als je van tacos houdt. Los tacos nr 1 in de Chelsea Market is geweldig!
Ik dacht dat ik had gelezen dat TotR uitkijkt op Central Park. Is dat 's avonds nog wel leuk dan? Ik weet niet hoe erg het park verlicht is dan en of je veel kan zien. Ons plan is op zich wel om bij beide omhoog te gaan. Maar stel dat we er één zouden doen, welke raad je dan aan?

Qua musea zit ik er heel erg in van 'we zien wel'. Ik houd van musea en het lijkt me natuurlijk mooi, maar ik ben daar meer voor de stad. We gaan het wel mee maken hoe het gaat en waar we zin in hebben :wink:

Thanks voor je tip over Chelsea Market! Ik eet door voedselintoleranties veganistisch dus kan niet altijd overal terecht, maar zeker in New York verwacht ik geen moeite te hebben met het scoren van eten.

Na New York gaan we nog een korte roadtrip doen en vanmiddag heb ik me wat meer verdiept in onze eerste stop: Ithaca. Oeehh dat begint nu ook te kriebelen hoor! Heerlijk om na de stad de natuur in te trekken.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis AnnaHelena: 10/14 dagen in september New York en ...?

Bericht door tomhster »

Pak de fiets naar Williamsburg. Vrije fietsstrook en leuke bestemming. One World kun je makkelijk invoegen op dag 2. Ook een uitzichtpunt, maar heel anders dan TotR of Empire State. Die twee zijn redelijk inwisselbaar. Ik denk dat ik Top of the Rock net een leuker uitzicht vind hebben. Fietsen in NY is fantastisch, maar dat zou ik juist niet in Central Park doen. Veel te veel toeristen die voor het eerst op een fiets zitten. Ook zou ik nog even nadenken of je echt naar het statue of liberty moet. Vanaf One World zie je haar ook... :wink:
AnnaHelena
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 sep 2016, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis AnnaHelena: 10/14 dagen in september New York en ...?

Bericht door AnnaHelena »

Ik ben op zoek naar tips voor 2 plekken:

Horseheads
Verblijf van zondag tot woensdag, we komen zondag vanaf Niagara Falls en woensdag rijden we weer naar New York. Ik ben vooral op zoek naar mooie state parks/andersoortige natuur in de omgeving.
Watkins Glen, Letchworth, Buttermilk en Robert H Treman staan al op het lijstje (op verschillende plekken in de route dus niet allemaal in deze dagen :wink: )

Brooklyn
Op woensdag leveren we einde middag de huurauto weer in op Newark. We verblijven 1 nacht in Brooklyn en vliegen donderdag om 19:30 vanaf JFK weer naar huis. Ik wil graag naar Coney island, dat lijkt me wel wat voor woensdagavond. Wat is leuk voor de donderdagochtend? Hoeft niet enorm spannend te zijn, mag prima een perfecte ontbijtplek of mooi park zijn.
AnnaHelena
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 sep 2016, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis AnnaHelena: 10/14 dagen in september New York en ...?

Bericht door AnnaHelena »

Ik ben er net achter gekomen dat het Luna Park op Coney Island dicht is wanneer we erheen wilden :( Dat is wel even balen.
Gezien we terug vliegen vanaf JFK, we aankomen vanuit Horseheads en nog 1 nachtje in New York hebben, leek een hotel in Brooklyn ons fijn.

Heeft er iemand leuke tips voor dingen om te doen in Brooklyn?
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis AnnaHelena: 10/14 dagen in september New York en ...?

Bericht door tomaat85 »

Mijn 5 ct, Pak een fiets, ga naar Red Hook doe een bakkie bij Fairway met uitzicht op Lady Liberty, slinger langs de Browstones naar Williamsburg waar veel te beleven is (dat zou via de Brooklyn Bridge en de Manhattan Bridge kunnen). Bespreek de lunch in het Wiliamsburg Hotel op het dakterras :thumbup: Je kan dan ook door naar Greenpoint en de Pulaski Bridge over (gaaf uitzicht en een icoon uit de Marathon). Of ga nog even shoppen in Fultonstreet, veel outlets. Maar dit zomaar een idee hoor, in Brooklyn kan je dagen doorbrengen en heb je Manhattan niet nodig :wink:
Is t slecht weer is het Subway museum (https://www.nytransitmuseum.org) een leuke optie (maar geen hele dag...)
Grote Amerika fan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer