Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door NielsC »

Terpies,

Via jou uitleg nu ook geprobeerd, heb nu een boeking voor een Full Size SUV voor $1168,58. T scheelt allemaal geen honderden Dollars maar toch weer een keer tanken.

Zitten de verzekeringen en dergelijke hier nu ook bij of moet je nog op bepaalde zaken letten?
Bijlagen
auto.png
auto.png (129.09 KiB) 1721 keer bekeken
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@NielsC en wat is de prijs als je ultimate choice boekt? Dus groep c zoals ik uitlegde?

$ 877.18 dus ik zou die boeking ook maken voor ultimate choice. Scheelt dik $300.
Grote kans dat je iets vergelijkbaars kunt mee-pakken en anders kun je alsnog de reservering voor de Full Size gebruiken.

Met hoeveel personen ga je reizen?
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

@Terpies Waar zijn de codes 633306 en PC code 204866 voor bij Hertz?
De 633306 is voor de AMEX zo te zien, maar waar is 204866 voor? Verder moet je ook echt een AMEX kaart hebben?

Voor Hertz vond ik ook nog de PC code 139882 & 139882 gevonden geven je 15% korting.
https://www.hertz.com.au/rentacar/Car-h ... ff-USdeals
https://www.hertz.com.au/rentacar/Car-h ... ff-Premium
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Pc 204866 is een promotionele code, due kun je invullen in het betreffende veld voor 20% extra korting.
Nee. Je hoeft geen amex te hebben voor 633306 gebruik.

Zie ook screenshot van @NielsC
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

@Terpies dankje scheelt weer €100 :)
Ik krijg alleen geen bevestiging mail en als ik mijn bevestigingsnummer invoer krijg ik de melding: Bekijk een Reservering - Controleer het bevestigingsnummer alstublieft en probeer het opnieuw. [NRX136]
Ik heb geboekt via https://www.hertz.com.au deze gaf van .co.uk .de .es .ie .nl .be .de .com.au het beste tarief, of hebben jullie nog een betere?
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Hertz Australië?
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door chippie777 »

Terpies schreef:
17 jul 2019, 22:59
Als je uit een Europees land komt zijn de benodigde verzekeringen in de US altijd inclusief.
Vorig jaar in Miami kon ik voor mijn National reservering twee verschillende Mustang convertibles meenemen en betaalde toen ook rond de $20-$25 per dag. Alles meer dan $30 per dag is in mijn ogen teveel, ongeacht de auto. Maar ik snap de fascinatie voor specifiek de Mustang convertible niet zo...mijn manco denk ik...
Dat vond ik ook altijd maar dit jaar ben ik echt 40$ per dag kwijt bij verhuur vanaf Boston, heel veel codes gebruikt maar goedkoper werd het niet. Blijkbaar is augustus en de lokatie een dure combi.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door NielsC »

[mention]Terpies[/mention] Moet je dat ultimate choice ook ergens zien staan? Ik kan inderdaad een categorie C boeken voor $877,18 alleen ik zie dan nergens ultimate choice staan?
Terpies schreef:
18 jul 2019, 21:46
Met hoeveel personen ga je reizen?
We zijn met zijn 2e.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Bij mij stond er het volgende op de bevestiging van de reservering:
WhatsApp Image 2019-07-19 at 08.04.28.jpeg
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

FabiandJ schreef:
18 jul 2019, 22:22
Verder moet je ook echt een AMEX kaart hebben ?
Ondanks dat sommige leden hier zullen beweren (edit: en dat hieronder inderdaad al trouw gedaan hebben) dat je die kaart niet nodig zult hebben is er geen 100% duidelijkheid wat er zal gebeuren als jij flinke schade of letsel veroorzaakt. De verhuurmaatschappij maakt het niet uit dat jij geen Amex kaart hebt of niet voldoet aan een of ander kortings voorwaarde/code, de auto zal je gewoon meekrijgen en als er geen schade of letsel veroorzaakt wordt is er verder niks aan de hand.

Maar als er (flinke) schade/letsel veroorzaakt is zal alles overgedragen worden aan de verzekeringsmaatschappij en die zullen alle conditions en terms napluizen en als dan blijkt dat jij 'onder valse voorwendselen' de auto meegekregen hebt is het maar de vraag of er uitbetaald gaat worden.
DIt is een hele grijze discussie maar er is nog steeds niemand die bewijs heeft dat de schade volledig betaald is in zo'n geval. Sommigen trekken zich er niks van aan en pakken gewoon die paar tientjes 'winst', anderen betalen graag die paar tientjes extra voor een goede gemoedsrust tijdens de vakantie. De keuze is aan jou !

Edit: 'Die anderen' kunnen roepen dat ik ongelijk heb (en ik hoop dat ik ongelijk heb), maar het feit is dat er gewoon geen duidelijk voorbeeld/bewijs is en daarom is en blijft het een grijs gebied, hoe hard (en denigrerend soms) 'die anderen' hier ook roepen. Zij hebben ook geen bewijs dat zij gelijk hebben. Als het om een paar duizend euro gaat zal er waarschijnlijk niet moeilijk gedaan worden, maar als er tientallen/honderduizenden euro's betaald moeten worden reken dan maar dat de verzekering alles uit de kast zal trekken om te voorkomen dat ze moeten betalen. En aangeven dat je een member bent van iets (om een paar tientjes winst te pakken) terwijl je dat niet bent zal dan zeker ter sprake komen.

Daarom nogmaals: Sommigen trekken zich er niks van aan en pakken gewoon die paar tientjes 'winst', anderen betalen graag die paar tientjes extra voor een goede gemoedsrust tijdens de vakantie. De keuze is aan jou !

ps: Grappig dat 'die anderen' dan meteen dit weer aangrijpen om hun verkooppraatje voor de amex kaart naar voren te brengen, zijn ze toch wel enigszins blij dat ik dit ter sprake breng :wink:
Laatst gewijzigd door sanook op 19 jul 2019, 13:04, 2 keer totaal gewijzigd.
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door NielsC »

Ik zie nergens op mijn reservering over de ultimate choice.. Ook niet als ik een categorie C auto kies zie ik het ook nergens terug komen..

Nog even een vraag die onbeantwoord was uit mijn vorige post; hoever liggen deze aanbieders uit elkaar bij de verhuur afdeling? Kan je zo van National naar Hertz lopen of andersom? En is het daar altijd hectisch met reizigers die zo snel mogelijk een auto willen huren en een totale chaos of gaat dat allemaal heel relaxt en heb je best wel de tijd. Wij landen op een donderdag rond een uur of 14:00..
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

@NielsC Als ik kijk op Google Maps zitten alle grote verhuurders in hetzelfde pand. Als je vervolgens op de naam klikt van een verhuurder zie je hoe druk het er ongeveer zal zijn. Lijkt er op alsof het gemiddeld is, maar goed het is hoog seizoen dus je weet het nooit.

Als ik even naar mijn eigen ervaring op een zaterdag op SFO ophalen is het heel afhankelijk van de verhuurder, bij Thrifty was ik zo aan de beurt, maar bij Avis/Budget kon je over de hoofden lopen.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

sanook schreef:
19 jul 2019, 08:14
FabiandJ schreef:
18 jul 2019, 22:22
Verder moet je ook echt een AMEX kaart hebben ?
Ondanks dat sommige leden hier zullen beweren dat je die kaart niet nodig zult hebben is er geen 100% duidelijkheid wat er zal gebeuren als jij flinke schade of letsel veroorzaakt. De verhuurmaatschappij maakt het niet uit dat jij geen Amex kaart hebt of niet voldoet aan een of ander kortings voorwaarde/code, de auto zal je gewoon meekrijgen en als er geen schade of letsel veroorzaakt wordt is er verder niks aan de hand.

Maar als er (flinke) schade/letsel veroorzaakt is zal alles overgedragen worden aan de verzekeringsmaatschappij en die zullen alle conditions en terms napluizen en als dan blijkt dat jij 'onder valse voorwendselen' de auto meegekregen hebt is het maar de vraag of er uitbetaald gaat worden.
DIt is een hele grijze discussie maar er is nog steeds niemand die bewijs heeft dat de schade volledig betaald is in zo'n geval. Sommigen trekken zich er niks van aan en pakken gewoon die paar tientjes 'winst', anderen betalen graag die paar tientjes extra voor een goede gemoedsrust tijdens de vakantie. De keuze is aan jou !
Het verhaal van @sanook gaat ALLEEN op als je een corporate discount code van een bedrijf gebruikt, en je bent niet als employee verbonden aan dat bedrijf. Die CDP codes worden hier sowieso niet genoemd, maar dat is de ENIGE beperking!!! De AMEX code is een code gebaseerd op membership, net zoals AAA of ANWB en dus vrij te gebruiken.

Overigens kun je via een persoonlijk berichtje aan mij een link krijgen om een jaar lang GRATIS de AMEX Gold kaart uit te proberen (zonder enige verplichting). Bovendien krijg je 2x lounge access, korting op hotels via amex travel en 20.000 punten die je kunt gebruken om korting te krijgen op hotels en concert tickets.

Als je toch twijfelt kun je ook een van de overige CDP codes gebruiken, zoals deze 504224 (ANWB), 522000 (KLM/AF passagiers), 1261109 (Allied Business Network) of 629733 (Flying Blue). Een beetje googlen levert vaak nog wel wat andere vrij te gebruiken codes op.
https://www.hertz.nl/rentacar/partner/i ... rlines.jsp

De Promotional Coupon 204866 kun je sowieso gebruiken.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

sanook schreef:
19 jul 2019, 08:14

Ondanks dat sommige leden hier zullen beweren dat je die kaart niet nodig zult hebben is er geen 100% duidelijkheid wat er zal gebeuren
Onwetend blijven is een keuze.
Zij die willen weten hoe de vork in de steel zit zorgen er voor dat ze die kennis krijgen.

Een corporate code heeft specifieke verzekeringsvoorwaarden ; daar moeten wij dus afblijven.
Gelukkig komen situaties bij ons ook niet in beeld ;wij kijken naar tarieven waarbij we de noodzakelijke verzekeringen in een pakket van de verhuurder afnemen.

De CDP ś waar hier over gecommuniceerd wordt zijn tariefscodeś .
Ze hebben enkel invloed op het tarief zonder dat ze be-invloed zijn door of invloed hebben op specifieke verzekeringsvoorwaarden.

Hetzelfde gaat ook op voor National ś 8572130 en 8572158 .
Promotionele tariefcodes's.
Geen specifieke verzekeringsvoorwaarden aan gekoppeld.
Voor een ieder bruikbaar.
Even een uurtje besteden aan wat kennis op doen geeft een heleboel rust en voordeel.

Voor een ieder die een jaar lang het voordeel van de American Express Flying Blue card, inclusief Avis en Hertz voordeel en boven alles de top Reis / Annuleringsverzekering incl medische kosten met werelddekking wil hebben : stuur mij een PB en ik stuur je een link.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Ik denk dat je als je boekt met tariefcodes van een specifieke cc waar ook een huurauto verzekering onderdeel van is (Amex Platinum etc) je een risico neemt als je die kaart niet hebt. Want het zou best eens kunnen dat het huren daarom goedkoper is en er bij die kaart verzekering wordt geclaimd. Ik vermijd die iig.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

En welke huurauto verzekering zou dat dan moeten zijn?
In de US ben je altijd verzekerd bij autohuur, ongeacht met welke CC je afrekent: voor EU burgers is de CDW/LDW altijd afgedekt.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

harryh schreef:
19 jul 2019, 15:48
Ik denk dat je als je boekt met tariefcodes van een specifieke cc waar ook een huurauto verzekering onderdeel van is (Amex Platinum etc) je een risico neemt als je die kaart niet hebt.
Heldere probleemstelling.
Je gebruikt CDP 633306 van Amex FB Platinum .
Aan die kaart zit ook verzekering gekoppeld.
Maak je door die CDP al dan niet bedoeld aanspraak op de verzekeringen van die kaart ?

Dit is een voorbeeld waar ik me de voorbehoudens kan voorstellen.
Ook hier geldt gelukkig dat de CDP slechts een tarief aangeeft.
Het recht op de voordelen van de kaart wordt echter geactiveerd door het gebruik van een kaartnummer .
Dat nummer identificeert de status van de kaart en de daaruit volgende rechten.
Het probleem van de corporate code komt bij ons eigenlijk niet voor.
Wij hebben geen voordeel bij het huren zonder verzekering en gebruik maken van een corporate code om voor verzekering te zorgen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Terpies schreef:
19 jul 2019, 16:12
En welke huurauto verzekering zou dat dan moeten zijn?
In de US ben je altijd verzekerd bij autohuur, ongeacht met welke CC je afrekent: voor EU burgers is de CDW/LDW altijd afgedekt.
Het gaat er niet om of je gedekt bent want dat ben je inderdaad, het gaat erom waar je moet claimen bij schade.

Zo heb ik pas in een ander topic gedeeld dat de ICS CC verzekering bijvoorbeeld pas als laatste uitkeert, als er geen enkele andere verzekering aan te spreken is. Dat blijkt in hun voorwaarden te staan. Waardoor ze mijn schade niet wilden uitbetalen.

Ik kan me goed voorstellen dat een autoverhuurder bij schade zegt dat je de claim bij Amex Platinum moet leggen als je met die code hebt geboekt.

Maar einde discussie wat mij betreft: Laat iedereen vooral zelf kiezen welke risico's hij/zij wil nemen. De bedragen bij schades zijn mij te hoog om niet een paar tientjes extra voor de huur te betalen en niet in een juridische strijd terecht te komen ;)
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door teundevries »

Stan.Gobien schreef:
19 jul 2019, 01:09
Hertz Australië?
Deze was voor mij maanden terug ook de goedkoopste, tussendoor nog 1x verandert omdat de prijs ietsjes was gezakt, voor de rest weinig schommelingen in prijs.
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door teundevries »

chippie777 schreef:
19 jul 2019, 01:41
Terpies schreef:
17 jul 2019, 22:59
Als je uit een Europees land komt zijn de benodigde verzekeringen in de US altijd inclusief.
Vorig jaar in Miami kon ik voor mijn National reservering twee verschillende Mustang convertibles meenemen en betaalde toen ook rond de $20-$25 per dag. Alles meer dan $30 per dag is in mijn ogen teveel, ongeacht de auto. Maar ik snap de fascinatie voor specifiek de Mustang convertible niet zo...mijn manco denk ik...
Dat vond ik ook altijd maar dit jaar ben ik echt 40$ per dag kwijt bij verhuur vanaf Boston, heel veel codes gebruikt maar goedkoper werd het niet. Blijkbaar is augustus en de lokatie een dure combi.
Voor mij geldt helaas hetzelfde, altijd rond de 25 euro per dag kunnen huren, dit jaar meer dan 35 euro vanaf Newark.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer