Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Hockey »

Coyote schreef:
18 jul 2019, 08:06
In welke klasse valt deze auto, Standard, Intermediate? Dan kan ik 'm via uscarhire.com voor bijna € 100 goedkoper huren. Lever ik 'm de 16e om 17 u in scheelt dat nog meer. Ga ervan uit dat je 25+ bent?
Ik heb het oook even getest, en kom uit op €1.358,59 voor diezelfde periode voor een Mustang. Bij San Francisco Airport. Geef jij een bepaalde code in?

En als ik voor mijn vakantie test is USCarhire ook duurder dan bijvoorbeeld EasyRentCars.com, en zelfs duurder dan Sixt. Hoe krijg jij die prijs zo laag bij USCarHire?
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

@Coyote
Bij Avis en Budget zit de auto in de XB en XS klasse samen met nog de Camaro en de Challenger, dus niet in standaard of intermediate. Zie deze links https://www.budget.com/en/cars/vehicles/us/xb
https://www.budget.com/en/cars/vehicles/us/xs

Reden waarom ik voor deze klasse ga is dat ik eens in mijn leven in zo'n auto wil rijden aangezien ze in Nederland niet te betalen zijn. Bij andere auto verhuurders en je kiest van standaard/intermediate weet ik nu al dat ik zo'n auto niet mee krijg. Verder heb ik de 16e nog een lange autorit te gaan en weet ik niet hoe laat ik in SFO ben vandaar dat ik deze de 17e pas terug breng.
Laatst gewijzigd door FabiandJ op 18 jul 2019, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
18 jul 2019, 08:21

Weet niet of ik dat wel zo zou aangeven. Snap dat je met 'Duitsland' goedkoper uit bent. Vraag is alleen of het problemen 'kan' opleveren in geval van schade...
Nu zal men hier vast roepen, maakt niets uit! Maar we weten niet wat gevolgen kunnen zijn (of heeft iemand hier ervaring mee)?
Wat is het toch dat hier oh zo vaak net wordt gedaan of er geen Europese wet en regelgeving bestaat.
Dat gewoon wordt ontkent.
Wel erkent waar het compensatie bij vertraging aangaat.
Niet wordt erkent als het gaat om het kopen van diensten en produkten.
Is het onbenul ?
Of is het bewust ontkennen door anti - Europa PVV / SP aanhangers

JA , je kunt vanuit elk land in Europa een auto huren met dezelfde rechten en plichten als ware het vanuit je eigen land
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

Dat is volgens mij niet het punt van Roland. Er is gehuurd vanuit Duitsland (wat prima is) maar er is niet aangegeven dat men in Nederland woont.
De klant heeft valse informatie gegeven om bepaalde voordelen te behalen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ehhh....wat is de valse informatie (zegt de man die ontkent dat er op alamo brits staat dat je een UK drivers license moet hebben)?
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

Opmerking moderator

Al een paar keer aangegeven, bovenliggende berichten NIET citeren.
Dat is dan toch gewoon hetzelfde als dat je Country of Recidence op Engeland zet ipv Nederland. Net als wat ik nu heb Duitsland ipv Nederland.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

@Terpies Op Alamo Brits hoef je uiteindelijk nergens je woonplaats/land in te vullen. Als je dat wil afdwingen dan moet je er ook naar vragen. En niet ergens onderin in een vaag blokje tekst vermelden op de eerste pagina :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Je bent als inwoner van de Europese Unie vrij om overal in die unie woonplaats te kiezen.

Wij hebben er met z 'n allen belang bij dat desinformatie in dit forum zo veel mogelijk wordt uitgebannen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@FabiandJ nee is niet hetzelfde.

In dit geval: met Brits wordt niet de nationaliteilt bedoeld, maar BRITS is een magazine wat je zegt in je bezit te hebben als je tegen gunstigere tarieven via een speciale website een auto kan boeken. In die voorwaarden staat dat je het magazine moet kunnen tonen maar ook dat je een UK drivers license moet hebben, maar niemand stoort zich daar schijnbaar aan en boekt gewoon... alamo valt in mijn vergelijking meestal af, omdat de tarieven bij mij vrijwel nooit gunstiger zijn, en ik boek sowieso nooit via brokers.

@Njit nu vertoon je wel ineens boter op je hoofd gedrag: in een groot blok op de landing page van https://www.alamo.co.uk/partners/members/brits/ staat het volgende:
Capture.JPG
Wat is er in jouw ogen vaag aan "terms&conditions"?
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

ik heb deze discussie al eerder met je gevoerd en ga hem niet nog een keer herhalen. Let agree to disagree.
Sowieso is het nutteloos vanwege dit:
Terpies schreef:
18 jul 2019, 09:08
alamo valt in mijn vergelijking meestal af, omdat de tarieven bij mij vrijwel nooit gunstiger zijn
Als National Fanboy kom jij toch nooit bij Alamo. Dus heeft het voor mij ook geen zin om jou te gaan overtuigen :lol:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
JeffreyC
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jul 2018, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door JeffreyC »

Terpies schreef:
17 jul 2019, 21:15
JeffreyC schreef:
17 jul 2019, 11:58
Gisteren eindelijk onze wagen geboekt voor de 21-daagse roadtrip aan de westkust.
Bij Avis is er (nog t/m vandaag denk ik) een fikse korting.
Wij betalen 904 euro voor een Chevrolet Tahoe. Deze stond een paar weken geleden nog op 1.500 euro.
Forse prijs voor 21 dagen, dik 40euro per dag...of betaal je underage fee? Of drop off kosten?
Is dat zo veel? Ik vond het net meevallen, ik had eerst een Ford Edge voor dezelfde prijs :blink:
Als jij een Chevrolet Tahoe voor 904 euro veel vindt en dit volgens jou nooit meer dan 30 euro per dag mag kosten... dan zou ik zo'n wagen moeten kunnen vinden voor 600 euro voor 21 dagen?
Ik had in mijn 'raming' en spaarplan 1300 euro voorzien voor de auto omdat ik bereid ben extra te betalen voor een grote luxueuze wagen, dus ben blij dat ik 400 euro uitgespaard heb :D
NYC: 2007, 2008, 2009, 2013, 2016, 2020
Westkust: 2019
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Njit schreef:
18 jul 2019, 09:57
Als National Fanboy kom jij toch nooit bij Alamo. Dus heeft het voor mij ook geen zin om jou te gaan overtuigen :lol:
Ik huur waar het het goedkoopste is in combinatie met de beste value for money. Helaas kom ik de laatste jaren nooit bij Alamo uit, want de rest is goedkoper en ze hebben betere/nieuwere autos voor een lagere dagprijs.

Afgelopen periode was Hertz ruim $200 goedkoper dan National, dus dat fanboy valt wel mee.
Jij huurt alleen maar bij Alamo (en censureert een andere mening), zonder je te laten overtuigen dat er ook goedkopere alternatieven zijn...DAT is pas fanboy :roll:

Overigens....ALAMO en NATIONAL maken deel uit van dezelfde eigenaar/groep, dus we hebben iets gemeen :)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Njit wordt het Florida forum gesponsord door de Nederlandse Alamo reseller ?
Ik heb voor allesamerika iets geprobeerd met Hertz maar die hebben gekozen voor het Insideflyer air pakket .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door FabiandJ »

Net eens met de servicedesk van Budget gebeld.
De dame in kwestie voorgesteld om te kijken wat in mijn periode een Fullsize auto te kiezen en wat dit kost.
Als Nederlander ben je kwijt €1382.95 maar kies je als land België is het €1140.64 ik heb haar toen gevraagd wat zei zou kiezen en zei zou gewoon voor België kiezen. Ook gaf ze aan dat dit geen problemen zou opleveren bij het ophalen van de auto.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Ach, iedereen heeft zo zijn voorkeuren.

Ik ga het liefst voor Alamo omdat ik daar "skip the counter" kan doen zelf een auto uit kan kiezen. Ook Hertz vind ik prima. Ben Gold member. Loop de garage in en pak de auto uit het vak die ze hebben aangegeven op het bord. Als ie me niet bevalt helpt een babbeltje altijd tot op heden.
Ik heb weinig zin om een halve dag te vliegen en dan af te wachten of er iets in de "circle" staat. Maar ieder zijn ding!

De laatste tijd is Hertz steeds (een stuk) goedkoper. Al scheelt het dan weer een hoop dat je als gast reserveert bij Hertz en niet inlogt. Daarna Hertz bellen om de huur aan je account toe te laten voegen. Krijg je in ieder geval wel je punten.
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door NielsC »

Goedenavond,

Afgelopen maanden breng ik al wat tijd rond hier met zo nu en dan een vraag, hier is er weer eentje.

Ik heb voor onze vakantie (12-09 15:00 t/m 09-10 12:00 Las Vegas) nu 3 boekingen staan, 2 bij National en 1 bij Hertz. Bij National heb ik een reservering uit de Aisle als Executive Elite member ($868,05) en een backup booking voor een standaard SUV ($1214,55). Bij Hertz heb ik een boeking staan als gast, een Full size SUV ($1241,05). De boeking bij Hertz als gast gedaan omdat dit nogal wat scheelde als zelfs goldmember. Ook via de Amerikaanse site scheelde het $150 als via de Nederlandse.

Qua boekingen denk ik dat het met de prijs wel goed zit, mocht iemand nog iets goedkoper weten dan hoor ik dat natuurlijk altijd graag ;)

Maar wat is nu eigenlijk de slimste manier om het aan te pakken?

Wanneer je geland bent direct naar National te lopen en te kijken wat daar in de Aisle staat? Dit hopende dat er iets leuks tussen staat en natuurlijk de goedkoopste boeking is, scheelt toch wel wat geld. Wanneer dit niet zo is kijken wat er voor je backup boeking staat en dit ook bij National kijken? Voorkeur denk eerst bij National omdat je daar een klasse hoger zit voor (bijna) hetzelfde geld.

Maar hoever zit dit eigenlijk van elkaar af en hoe hectisch is het bij deze verhuurbedrijven op zo.n vliegveld? Het is namelijk de eerste keer dat we een auto huren en ook in Amerika zijn overigens. Kan je gewoon een beetje op en neer blijven lopen of rent iedereen daar een beetje als een dolle rond en worden auto's voor je neus weggekaapt?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips of elke andere opmerking die hier aan kan bijdragen.

Alvast bedankt.

Groet Niels
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Als je status match doet met je National executive elite status bij hertz via een mailtje met screenshot van je profiel bij National stuurt naar hertzstatusmatch@hertz.com krijg je President Circle status. Dit is de hoogste vrij verkrijgbare status bij Hertz.

De truc bij hertz is dat je twee browser vensters opent. Je moet niet inloggen als member!

Eentje op hertz (afhankelijk waar je de goedkoopste huur vindt .co.uk .de .es .ie .nl .be .de etc) en de tweede op dezelfde pagina als de eerste.

Je boekt als gast met code 633306 en PC code 204866

Voor ultimate choice (vergelijkbaar met National EC executive status met de aisle choice) moet je minimaal een groep c auto boeken (meestal Mazda 3 serie).

Als je deze auto hebt geselecteerd klik je door tot het overzicht waar je je naam etc in moet voeren (je bent immers nog steeds niet ingelogd).

Vervolgens ga je naar het tweede venster waar je dezelfde hertz site hebt staan. Dus als je in het eerste venster hertz.co.uk open hebt staan doe je dat ook in het tweede venster.

In dit tweede venster log je in met je hertz login gegevens.

Als je bent ingelogd ga je naar het eerste venster en druk je op de “verversen” of “refresh” knop in de balk van je browser.

Voila je bent nu ook ingelogd op het eerste venster, de prijs blijft staan en je kunt je boeking verder afmaken!

LET OP! Controleer even of er Ultimate choice bij je huur staat (niet op alle locaties aanwezig),

De boeking die je nu maakt is inclusief alle verzekeringen die benodigd zijn voor de US.

Als je nu aankomt op de locatie om je auto op te halen staat er op het bord een auto die je waarschijnlijk niet wilt, dus je loopt direct naar de vakken waar President’s Circle staat en zoekt je auto uit. Pak een sleutel van een auto die je leuk lijkt (of zet je partner erin) en ga vervolgens op je gemak rondkijken (dat voorkomt dat je gekozen auto voor je neus wegrijdt).
Mocht er niets leuks staan dan kun je altijd terugvallen op de Five star (mindere luxe/grootte selectie) en Gold (minste selectie).

Mocht daar ook niks staan dan wapper je even met je fysieke Hertz kaart (die je automatisch krijgt opgestuurd na aanmelding) waarop je Presidents Circle staat en er wordt vast iets voor je geregeld.

Vervolgens rij je naar de exit booth, geef je even je creditcard waarmee je geboekt hebt (nee dit hoeft geen amex platinum te zijn, ook al staat het in je reservering), je rijbewijs plus eventuele rijbewijzen van je (leeftijd 25+) mede bestuurders af en na teruggave kun je op pad in je dikke bak.

Oh ja: ben de bronvermelding vergeten: thanks @bedeve :thumbup: :thumbup:
Laatst gewijzigd door Gast op 18 jul 2019, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@NielsC :Je zou een backup boeking kunnen maken voor de klasse die je echt wilt hebben, maar als je PC status hebt acht ik de kans nagenoeg nul dat je niet iets leuks kunt vinden. Behalve als je echt een specifieke auto wilt, zoals een cabrio of een luxury SUV (bv Escalade).

Overigens kun je bij Hertz altijd OP LOCATIE upgraden vanaf je status naar een specifieke auto. Het upgrade bedrag per dag staat bij de auto aangegeve, als de auto niet in een van de 3 status keuze vakken staat.

Een backup boeking is dus bij Hertz niet echt nodig. Wel zou je kunnen overwegen om elders een backup boeking te maken.

Ik had voor juni dit jaar een boeking bij Hertz Ultimate Choice en bij National een EC Executive Boeking op MCO. Hertz was echter voor mijn 26 dagen ruim $200 goerkoper. Ik heb hierover met National contact gehad maar ze wilden de Hertz prijs niet matchen.

Dus nu ben ik een beetje Hertz fan en helaas wat minder National...maar dat kan volgende keer zo maar weer veranderen bij een volgende boeking. :thumbup:
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door NielsC »

Excuus, met goldmember bij Hertz bedoelde ik eigenlijk Hertz President Circle. Ik had afgelopen week een mailtje gestuurd met mijn screenshot van National en 2 dagen later had ik antwoord, dat is dus al geregeld.

De overige stappen die je vertelde waren mij nog niet bekend, daar zal ik vanavond eens naar kijken en vergelijken!

Dank je wel voor de tips met duidelijke uitleg! :thumbup:
Laurens90
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jan 2019, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Laurens90 »

Zojuist geprobeerd een boeking bij Hertz te doen aan de hand van bovenstaande uitleg.
Ik kwam op de hertz.nl site op $607 uit (31-8 tot 22-9 Lax) scheelt toch weer $80 met de National boeking die ik al heb staan.
Reservering precies gedaan zoals gezegd, krijg vervolgens ook een boekingscode.
Daarna is er alleen niets meer van de reservering terug te vinden, geen mail en ook niet op de site onder mijn account.
Duurt het even voor hertz dit heeft verwerkt of gaat er iets fout?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer