Reis travelchecker: reisschema AA-forum West USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
travelchecker
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jul 2019, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis travelchecker: reisschema AA-forum West USA

Bericht door travelchecker »

Voor mijn eerste grote tour in het westen (ik heb wel LA al bezocht) heb ik me gebaseerd op de voorbeeldroute op de alles amerika website. De plaatsen zijn telkens waar ik wil overnachten.
- 2 september : LA
- 3: Pismo Beach
- 4: Monterey
- 5:San Francisco
- 6:San Francisco
- 7:Yosemite
- 8:Yosemite
- 9:Mammoth Lakes
- 10:Death Valley
- 11:Las Vegas
- 12: Las Vegas
- 13:Zion
- 14:Zion
- 15:Bryce
- 16:Page
- 17:Kayenta
- 18:Grand Canyon
- 19:Bullhead city
- 20:Joshua tree
- 21:San Diego
- 22:Anaheim
- 23: terugvlucht LA
Ik weet dat ik laat ben met mijn planning (vertrek op 2 september) en mijn grootste struikelblok zijn de verblijven. Vooral rond de parken swingen de prijzen de pan uit (met sommige kampeerplekken tot 130 dollar). Dus tips voor betaalbare opties in de buurt van de parken zijn welkom. Verder lees ik ook horrorverhalen over de drukte in Yosemite en Zion, daar gaat m'n rust in de natuur precies...
Laatst gewijzigd door travelchecker op 14 jul 2019, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reisschema AA-forum West USA

Bericht door mtl »

Het gaat inderdaad druk en duur worden. Schrijf eens een reisschema op in de dagvorm.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reisschema AA-forum West USA

Bericht door Martin & Marianne »

Prima zo, maar ik zou zelf San DIego schrappen; daar heb je nu heel weinig tijd. Als je de route in een van/naar schema zet zie je dat je bijna alle dagen een verplaatsing hebt, zeker op het laatst, dus bijna nergens een volle dag.
Qua overnachtingen zou ik proberen iets anders te vinden dan Kayenta. De San Juan Inn in Mexican Hat is leuk en niet duur.
Verder is het een kwestie van heel regelmatig de reserveringssites bekijken om te izen of er nog iets vrij is of komt. Kijk voor de GC op www.grandcanyonlodges.com. Wellicht komt er iets vrij in de Bright Angel Lodge; daar zit je voor weinig geld aan de rim. De Yavapai Lodge is ook een mogelijkheid; zie daarvoor www.visitgrandcanyon.com. Wel duurder, maar mooie kamers en vaak is daar nog wel iets vrij.
In Yosemite kun je naar een tent in Housekeeping Camp of Half Dome Village kijken; niet goedkoop, maar wel heel goed gelegen. Zeker in september is dat wel een pluspunt; je moet anders behoorlijke afstanden in het donker rijden, of al heel vroeg het park verlaten.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 jul 2019, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
travelchecker
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jul 2019, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis travelchecker: reisschema AA-forum West USA

Bericht door travelchecker »

Na wat puzzelwerk heb ik de route aangepast zodat zowel Zion als Yosemite al niet meer in het weekend vallen, dat scheelt misschien al een beetje drukte. De grootste wijziging is het laten vallen van de US1 en San Francisco. Ik plan nog eens een roadtrip van San Diego naar Seattle en daar kom ik dan wel langs.
1: vlucht naar LA
2: rit naar Sequoia (Visalia?)
3: bezoek Sequoia
4: rit naar Yosemite (oakhurst?)
5: bezoek Yosemite
6: rit naar death Valley via Tioga
7: death valley (zoek nog verblijf want in DV alles volzet)
8: Las Vegas
9: Las Vegas
10: Las Vegas
11: Rit naar Zion
12: bezoek Zion
13: rit naar Bryce en bezoek park
14: rit naar Page
15: Page
16: door Monument Valley naar Mexican hat
17: rit naar grand canyon
18: Grand Canyon
19: route 66 naar needles
20: via Joshua tree naar Palm Springs
21: Palm Springs
22: Anaheim
23: Anaheim
24: terugvlucht
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis travelchecker: reisschema AA-forum West USA

Bericht door Mr. Patrick »

Lijkt mij een mooie route met voldoende tijd overal.

Blijf zoeken in Death Valley, Amerikanen annuleren geregeld dus komt er ook altijd wel weer wat vrij.

Ga je naar LA voor de pretparken? Dan zit je prima in Anaheim. Als je voor Hollywood, Santa Monica e.d. naar LA gaat kun je beter wat meer in die buurt een hotel zoeken, anders rij je jezelf onnozel.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
travelchecker
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jul 2019, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis travelchecker: reisschema AA-forum West USA

Bericht door travelchecker »

Ja ik plan een dagje Knott's berry farm en misschien een rustdagje aan het strand na al het stof in de woestijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis travelchecker: reisschema AA-forum West USA

Bericht door Martin & Marianne »

Van Yosemite naar Death Valley is erg ver voor 1 dag. Ik zou eerder stoppen, of liever nog een extra overnachting plannen op dat stuk. Trek voldoende tijd uit voor de Tioga PAss. Ook langs de 395 is veel te doen.
Ik kan uit je schema niet goed opmaken of je nu 1 of 2 nachten DV gepland hebt.
Kijk voor Sequoia eens naar een overnachting in Grant Grove. Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag voor ons verblijf daar. Bedenk dat het in september vroeg donker is, het is niet prettig om dan nog lange afstanden te moeten rijden na een dag in het park.
Voor Yosemite is Oakhurst ook niet gunstig, zeker omdat je daar niet naar de Mariposa Grove zult gaan. Kijk eens naar iets in het park of in El Portal.

Marianne
travelchecker
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jul 2019, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis travelchecker: reisschema AA-forum West USA

Bericht door travelchecker »

Ik was van plan 2 nachten te blijven, maar de prijzen en de beschikbaarheid dwingen me naar buiten het park. Dus denk dat het beter is in bv Bishop te overnachten en dan op 1 dag via DV naar Vegas te rijden.
Grant Grove lijkt me inderdaad een goede uitvalsbasis, net zoals El Portal. Ben nu wel even zoet met jullie verslagen. ;-)
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door markro op 15 jul 2019, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
travelchecker
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jul 2019, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis travelchecker: reisschema AA-forum West USA

Bericht door travelchecker »

Het gaat nog goed komen qua budget dankzij airbnb. Enkel in Vegas, Lake Havasu City en Mexican hat heb ik voor de hotel optie gekozen.
Mijn USA verhalen lees je op https://www.travelchecker.be
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer