Ervaringen gevraagd Angels Landing trail met kinderen (Zion NP).

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MauriceMeijer
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mar 2019, 19:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Ervaringen gevraagd Angels Landing trail met kinderen (Zion NP).

Bericht door MauriceMeijer »

Beste,

Wie heeft er ervaring met de Angels Landing trail in Zion en heb je tips?
Is het te doen voor kids?

Groet, Maurice.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Angels Landing

Bericht door Mrvanilla »

Hangt van de leeftijd af maar ik zou zeggen dat je daar wel echt voorzichtig moet zijn. Elk jaar stort er wel weer iemand de diepte in. Tot aan Scout Lookout zou het wel kunnen.

Zoek eens op Youtube naar filmpjes van de laatste klim (aan kettingen).
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Angels Landing

Bericht door Bushmaster »

Ligt helemaal aan je "kids".
zijn ze hyperactief, te jong, onbenullig............. dan zou ik er zeker niet aan beginnen,
en dan bedoel ik het laatste stukkie met de kettingen.

Ook op Scout Lookout de kinderen goed in de gaten houden, je kan daar ook zo 500meter naar beneden vallen.
Onderstaand hekje is de enige barrière tussen jou en de afgrond van een 500 meter.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Angels Landing

Bericht door Martin & Marianne »

Probeer de zoekfunctie ook eens (het wieltje hier rechtsboven), er is al ontzettend veel geschreven over Angels Landing. Als je niet te veel resultaten wilt zien, selecteer dan alleen de topictitel.
AL is natuurlijk heel spectaculair, maar er zijn veel meer leuke(re) wandelingen in Zion.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Angels Landing

Bericht door Markstaal »

Heb zelf de trail gelopen tot aan Scout Lookout en het laatste stuk niet gedaan toen (vooral wegens tijdgebrek en drukte op de trail). Zag er veel gezinnen met kinderen lopen maar ik zou dat zelf nooit doen, na mijn idee te gevaarlijk met kinderen (hangt natuurlijk wel een beetje van de leeftijd af). Het pad is op een aantal stukken echt heel krap en de afgronden zijn behoorlijk.

Verder sluit ik me aan met de opmerking van Marianne, er genoeg andere mooie wandelingen. Denk daarbij aan the Narrows (ook leuk voor kinderen), Observation Point, Emerald Pools, Weeping Rock enz.
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Angels Landing

Bericht door El_guti2 »

2 x gelopen.

1x vol tot aan het eind en de andere keer tot 8km vanaf Scouts Lookout doorgelopen op de West-Rim.

Ligt heel erg aan de leeftijd van je kinderen en hoe 'voorzichtig' ze zijn.

Qua zwaarte is het prima te doen als je maar heel vroeg begint dan ben je de drukte en de warmte voor.
Dat wil zeggen op zn laatst om 8:00 bij de trailhead.
Je loopt het eerste gedeelte namelijk vol in de zon als je later begint.

We zagen 2 weken terug om 14:00 tijdens 38 graden mensen beginnen aan de wandeling zonder fatsoenlijke schoenen en zonder water.
Zelfs een gezin met 4 kinderen waarbij alleen vaders een mini rugzakje op zn rug had. Echt totaal onverantwoord.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Angels Landing

Bericht door Vito »

Zie ook deze vlog, dan krijg je er een beeld bij.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Angels Landing

Bericht door PSVwally »

Als je gewoon 'normaal' doet vind ik er eerlijk gezegd voor normale wandelaars weinig 'levensgevaarlijks' aan. Soms even op elkaar wachten als er iemand omhoog of omlaag komt. Soms even handen en voeten gebruiken of juist de ketting. Ik heb op de weg naar beneden die kettingen eigenlijk helemaal niet meer aangeraakt.

Met kinderen is het inderdaad een ander verhaal. Ik heb iemand met een baby in z'n handen omhoog zien lopen. Totaal van de zotte vind ik dat. Opzich tot aan de walter wiggles is dat misschien qua pad nog wel te doen zelfs met kinderwagen, maar vanaf daar gaat het toch redelijk steil omhoog.
wiggles.jpg
Daarna heb ik 2 duitse dames al jankend van de eerste ketting geplukt. Die durfde eigenlijk geen kant meer op (volgens mij zaten ze ook aan de verkeerde kant van die rots). DIe waren ook totaal onvoorbereid en hadden gehoord dat dit wel een 'leuke' wandeling was.

Lees je in, bereid je voor met wat je te wachten staat (een uur of 3 lopen) en beslis zelf of je kinderen 'volwassen' genoeg gedrag vertonen om dit te kunnen doen. Zo niet, dan zou ik Mariannes advies volgen. Normaal gesproken denk ik dat veel kinderen de narrows ook uitdagender zullen vinden
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Angels Landing

Bericht door UitHolland »

Ik weet niet wanneer je gaat, op dit moment in observation point trail dicht. Dat zou een goed alternatief zijn voor als je twijfelt.

Iedereen zegt het al het hangt ervan af...
discipline, leeftijd, aantal kinderen, aantal ouders, ooms en tantes.
De 1 wordt vanzelf al wat serieuzer wanneer het dergelijke dieptes een meter naast de voeten ziet.
De ander blijft net zo klunzig ronddartelen.

als jij zelf twijfelt denk ik dat het beter is voor iets anders te kiezen.
Kayenta is echt al adembenemend, het is gewoonweg niet van de plaatjes af te zien.

Wij hebben in 2016 AL trail gelopen tot het het puntje. Twee ouders 1 dochter van 12.
Auto geparkeerd bij de entree en de eerste pendelbus naar de trailhead.

Ze is geen wandelaar maar met dergelijke rotswanden en natuur is het ineens een avonturier.
Je bent ook meer een klimgeit dan wandelaar bij dergelijke hikes, vooral het eind met de kettingen.
MauriceMeijer
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mar 2019, 19:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaringen gevraagd Angels Landing trail met kinderen (Zion NP).

Bericht door MauriceMeijer »

Dank je wel voor alle reactie. Onze meiden zijn erg voorzichtig en 13 en 15 jaar oud. Heb veel gelezen en het filmpje bekeken.

We gaan het doen.
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen gevraagd Angels Landing trail met kinderen (Zion NP).

Bericht door Mariah »

Wij namen de eerste bus (rond 5.30 a 6.00 uur geloof ik uit mijn hoofd) naar het beginpunt. Heerlijk koel en rustig nog op de route (al was dat wel in 2010...)
daverbee
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2011, 16:21

Re: Ervaringen gevraagd Angels Landing trail met kinderen (Zion NP).

Bericht door daverbee »

Wij hebben de hike op 2 juli gedaan. We waren enkel met volwassenen. We stonden klaar om 5u30 en namen de eerste bus de canyon in (om 6u). Heerlijk om als eerste te kunnen beginnen aan de hike. Op de terugweg toch al op enkele plaatsen file gehad. Dus mijn tip zou echt wel zijn om zo vroeg mogelijk daar te zijn. Er waren verschillende wandelingen nog gesloten. Observation point, upper emerald pool en de Kayenta trail. Ook was het water redelijk koud en stond het nog op zwemhoogte op verschillende plaatsen voor de narrows.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd Angels Landing trail met kinderen (Zion NP).

Bericht door PSVwally »

Mariah schreef:
14 jul 2019, 18:29
Wij namen de eerste bus (rond 5.30 a 6.00 uur geloof ik uit mijn hoofd) naar het beginpunt. Heerlijk koel en rustig nog op de route (al was dat wel in 2010...)
Behalve dat 2010 niet meer te vergelijken is met nu qua drukte......ik moet er niet aan denken om op mijn vakantie om 5:30 aan een wandeling te beginnen. Dat betekent op zn laatst om 4:30/4.45 het bed uit om te ontbijten...brrrrr :roll:
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Ervaringen gevraagd Angels Landing trail met kinderen (Zion NP).

Bericht door Bushmaster »

PSVwally schreef:
15 jul 2019, 06:25
Dat betekent op zn laatst om 4:30/4.45 het bed uit om te ontbijten...brrrrr :roll:
It's always time for Denny's :lol:
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Ervaringen gevraagd Angels Landing trail met kinderen (Zion NP).

Bericht door El_guti2 »

MauriceMeijer schreef:
14 jul 2019, 15:10
Dank je wel voor alle reactie. Onze meiden zijn erg voorzichtig en 13 en 15 jaar oud. Heb veel gelezen en het filmpje bekeken.

We gaan het doen.
Veel plezier! Gaat een geweldige ervaring worden.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ervaringen gevraagd Angels Landing trail met kinderen (Zion NP).

Bericht door WeernaardeVS »

Onze meiden zijn erg voorzichtig
Voorzichtigheid, of eigenlijk oplettendheid is inderdaad wel goed. Maar, zoals de Duitser zeggen: schwindelfrei und trittsicher is hier ook wel handig.
Ik zou Angels Landing overigens zonder twijfels door mijn dochter laten lopen, ook toen ze een jaar of 8 was. Dan weliswaar gezekerd aan een van ons, maar dit soort routes liep ze toen zonder problemen in de Alpen.

Eén opmerking: teruggaan omdat je niet verder kan/durft/etc. is geen schande.
Naar mijn idee (en ervaring) zit het gevaar bij dit soort routes vooral in je medewandelaars.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
lax-lax
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2011, 21:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd Angels Landing trail met kinderen (Zion NP).

Bericht door lax-lax »

Op die leeftijd moet het mi kunnen. Zie dat je op een kalm moment aan de kettingen kan beginnen en deftig schoeisel draagt
Gast

Re: Ervaringen gevraagd Angels Landing trail met kinderen (Zion NP).

Bericht door Gast »

Stevig schoeisel lijkt me praktischer dan deftige schoenen.
lax-lax
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2011, 21:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen gevraagd Angels Landing trail met kinderen (Zion NP).

Bericht door lax-lax »

Dat bedoelde ik ook. Boven ligt geen balzaal..
Gerjan128
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 mar 2019, 16:26

Re: Ervaringen gevraagd Angels Landing trail met kinderen (Zion NP).

Bericht door Gerjan128 »

Ik heb deze met mijn zoon van 17 gedaan op 22 juli. We kwamen rond 1630 uur aan op de camping, hebben snel wat gegeten en zijn het park min gegaan. We kwamen rond 1900 uur aan bij het begin van de trail. De zon ging rond 2100 onder en ik was niet van plan om in het donker nog op de trail te lopen. We moesten dus stevig doorlopen. Het was lekker rustig de grote massa’s waren al weg denk ik. We kwamen nog wat mensen tegen die naar beneden kwamen maar dat waren er maar een paar.

We hadden beiden een Camelbak met ieder 3 liter water en wat eten mee. Stevige wandelschoen zijn ook wel prettig. Omhoog heeft ons ongeveer 1,5 uur gekost. Naar beneden ging een stuk sneller in 40 minuten. Boven nog lekker kunnen genieten van het uitzicht. We waren net voor het donker beneden en hadden de op een na laatste bus in het park. Er zaten toen nog een paar mensen op de trail.

Omdat wij flink door hebben gelopen was het een pittige wandeling. Doe je het wat rustiger aan dan is het goed te doen. Tot aan de kettingen is het pad erg goed, bijna allemaal beton. Het stuk met de kettingen kent een paar lastige passages maar met rust en beleid kom je er wel. Ik moet er overigens niet aan denken om hier in de file te staan.

Je kan dus i.p.v. vroeg ook heel goed laat gaan. Wanneer je rond 1700 of 1800 uur start heb je nog tijd genoeg om voor het donker en voor de laatste shuttle de wandeling te doen. Mis je de laatste shuttle dan moet je ook nog helemaal naar de ingang van het park lopen, dat wil je echt niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer