Reis TonSimone: Denver-Seattle September-Oktober

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
TonSimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 jul 2019, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis TonSimone: Denver-Seattle September-Oktober

Bericht door TonSimone »

Hoi allemaal! :D
Na diverse rondreizen in diverse delen van de US, willen we nu eens van Denver naar Seattle of omgekeerd :wink:
Reistijd? De laatste 10 dagen september en de eerste 10 van Oktober. Yep, dit jaar nog. :D
Vervoer? Auto met 2 blije volwassenen die het niet erg vinden om veel te rijden, maar ook graag een stad (en bijzondere buitengebieden) zien en diverse NP bezoeken.
Hikes? Mwah….
Muziek? Locale radio, voor zover het bereik goed is.
Hotels? De eerste leggen we wel vast ('omdat ze dat zo graag willen') en de rest is vaak op de bonnefooi, zodat we ter plekke bepalen of we ergens langer/korter blijven
Verwachte en gewenste NP/steden/dorpen :wink: ? Denver, Moab, Salt Lake City, Yellowstone, Seattle
Vluchten? Nog niet geboekt, maar wel al uitgezocht. Vandaar ook de v.v. variant.
Denver en Seattle zijn een must ivm de Hardrockcafe verslaving van Ton. Het is een mooie aanvulling op onze (bijna) 60 unieke shirts/bezoeken aan HRC all over the world :D :D

Maarja… en toen?
Ik heb al diverse topics gelezen, eigen ervaringen in andere gebieden met "binnenvallen bij een hotel of er plek is" , weerberichten erop nageslagen enz enz.
Concretere vragen vanuit ons zijn nu eigenlijk:
Wat is wijsheid met de temperaturen? Beginnen in Seattle of valt het weer nog wel mee in die tijden?
Gezien de sluiting van sommige accomodaties rondom de NP, misschien de hotels toch eerder boeken?

Waarom de rest van de info vanuit ons?
Het leest misschien een stuk leuker :) en om aan te geven, dat we (volgens mij) niet de moeilijkste reizigers zijn en openstaan voor originele tips… :wink:

Thanks alvast!
Gebruikersavatar
Dutch Dunes
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 22 feb 2015, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Verwachte rondreis Denver-Seattle (of v.v. ;) ) September-Oktober

Bericht door Dutch Dunes »

Welkom op dit forum!

Over de route zelf kan ik niet zoveel zeggen (want nooit gereden), behalve dat je op een aantal plaatsen al rekening moet houden met sneeuwval in die periode (Rocky Mountains, Yellowstone).

Misschien heb je iets aan deze link: https://www.klimaatinfo.nl/verenigde-st ... n-amerika/

Veel plezier met de voorbereiding.

Dirk
TonSimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 jul 2019, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis TonSimone: Denver-Seattle September-Oktober

Bericht door TonSimone »

Opmerking moderator

Het is niet nodig om volledige berichten te quoten

Thanks!
Daar moeten we idd rekening mee houden, wat dat betreft.
We willen niet naar de Rocky Mountains, maar YS is zeker een wens.
Die pagina ken ik al, maar toch bedankt!
Ook al zijn ervaringen uit het verleden geen garantie voor de toekomst ;) ben ik toch benieuwd naar ervaringen van anderen qua weer.

Hoe dan ook, we gaan naar Amerika. Nu alleen de juiste route en locaties bepalen….. ;)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis TonSimone: Denver-Seattle September-Oktober

Bericht door Almere vak V »

TonSimone schreef:
15 jul 2019, 08:36
Wat is wijsheid met de temperaturen? Beginnen in Seattle of valt het weer nog wel mee in die tijden?
Ik kan nooit zo heel veel met die gemiddelde temperaturen die ze dan op allerlei sites publiceren. Ik weet alleen dat ik met een zeker regelmaat, zeker begin oktober nog in mn t-shirtje in Seattle of Eugene op de tribune heb gezeten. Maar dat gezegd hebbende is oktober echt wel de maand dat het weer gaat omslaan. En de ene keer gebeurd dat eerder dan de andere keer. Mocht je toch wat zekerder van de temperatuur willen zijn dan zou ik beginnen in Seattle. Maar dat geeft geen enkele garantie dat je tot aan Denver mooi weer zult hebben.

Mooi voorbeeld. Vorig jaar november in Oregon de dag begonnen met sneeuw. En geëindigd eind van de dag met 25 graden en een BBQ.
TonSimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 jul 2019, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis TonSimone: Denver-Seattle September-Oktober

Bericht door TonSimone »

Daar gaan we ook vanuit idd, dat het weer elk moment om kan slaan, wordt dus dubbel inpakken. ;)
Thanks voor je reactie. :)
Die BBQ klinkt ook lekker, zeker na een sneeuw-ochtend.

Toevallig ook ervaringen wat de rest van mijn post betreft? Of ben je/zijn jullie steeds alleen maar in 1 stad geweest?
Laatst gewijzigd door markro op 15 jul 2019, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
troetelbeer79
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis TonSimone: Denver-Seattle September-Oktober

Bericht door troetelbeer79 »

Als je naar Yellowstone NP gaat, ZEKER van te voren boeken! Ook als je niet IN YS maar in een plaats net erbuiten wilt overnachten, zo snel mogelijk reserveren, zeker als het nog voor dit (na)jaar is. Het is druk, het is duur en vaak ook al ver van te voren volgeboekt. Kijk ook eens via AirBnB, soms vind je daar ook echte pareltjes (en soms voor minder geld met meer voorzieningen).
Qua kleding, wij zijn de afgelopen 8 jaar steeds in september/oktober naar Yellowstone gegaan en hebben echt alle soorten weer gehad. Wij nemen dan ook voor alle seizoenen kleding mee. Letterlijk van winterjas tot badkleding en alles er tussenin... En vooral de afgelopen jaren hebben we in Yellowstone in die maanden meer de winterjas dan zomerkleding nodig gehad.... er viel namelijk elk jaar wel sneeuw in die tijd... (kan trouwens elke maand van het jaar zo zijn daar...).
Ook in Moab zou ik van te voren reserveren. Ook druk, duur en vaak ver van te voren volgeboekt. Zeker in september en oktober is daar nogal veel te doen qua outdoor-gebeuren, omdat het weer dan prettiger is, wat de nodige drukte en prijsverhogingen met zich meebrengt...
De grote steden zou ik niet van te voren boeken (hooguit aankomstdag), want daar heb je zoveel keus en vind je altijd wel iets wat je zoekt. Of je moet natuurlijk in een speciaal hotel willen verblijven, dan zou ik wel van te voren boeken want je weet nooit of het op jouw datum nog wel een kamer vrij heeft.
TonSimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 jul 2019, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis TonSimone: Denver-Seattle September-Oktober

Bericht door TonSimone »

Dank je, Troetelbeer79 voor de info!
We zullen er idd maar eens aan moeten geloven om wat toch vast te gaan leggen dan ;)
De enige dingen die we eerder vastlegde, waren ijshockeywedstrijden :)
Met AirBnB zijn we nog niet bekend (behalve de naam dan) dus gaan we ons daar ook maar eens in verdiepen.

Qua kleding moeten we nòg beter in gaan pakken dus. We gaan er ook vanuit dat onze "zomervakantie" een wat koudere word dan normaal. ;)

Qua hotels in/rondom de steden hebben we nooit echt wensen gehad.
Vaak pakte we een flyer bij een tankstation voor een eerste adres. Rondom een hotel staan er vaak meer he ;) maar dan wisten we, in welke hoek we konden gaan zoeken. Maar daardoor soms wel de leukste hotels gevonden.
Ooit in Needles uitgekomen als tussenstop. Een klein basic hotel gevonden met om de hoek een authentiek truckers cafe. We vonden het super gezellig en lekker knus. Tot we de dag erop met wegrijden pas echt de stad Needles inreden….. hahaha.

Thanks!

Toevallig nog leuke tips op die route, die je niet snel ziet in reisgidsen?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis TonSimone: Denver-Seattle September-Oktober

Bericht door Almere vak V »

TonSimone schreef:
16 jul 2019, 10:32
De enige dingen die we eerder vastlegde, waren ijshockeywedstrijden
Vlieg je de tiende dan weer terug, of kan je nog naar de Bruins?? Dat is wel de meeste interessant. Flames en Wild is ook grappig maar toch van een iets andere orde.
TonSimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 jul 2019, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis TonSimone: Denver-Seattle September-Oktober

Bericht door TonSimone »

Het is nu idd een punt om over na te denken.....
Waarschijnlijk verlengen we de reis met 1 dag, om de game te zien.
De eerdere games komen nét niet goed uit in onze planning...... :D
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis TonSimone: Denver-Seattle September-Oktober

Bericht door Almere vak V »

Toch de finalist van de Stanley Cup! Ook al was het een chaos de playoffs van dit jaar. Ze stonden er wel. Sterker nog, hadden m ook moeten winnen.
TonSimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 jul 2019, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis TonSimone: Denver-Seattle September-Oktober

Bericht door TonSimone »

De reis is geboekt! :P
En idd.... we verlengen het met 1 dag/avond ;)
De komende tijd de ijshockeykaartjes reserveren. :clap:
1999: Boston-Toronto-NY
2009: Florida
2010: LA-LV-GC-Page-DeathValley enz ;) -SDiego
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Boston-NY-Philadelphia-Washington-Memphis-New Orleans
2019: Seattle-Vancouver-SaltLC-Moab-RockyMountains-Denver
troetelbeer79
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis TonSimone: Denver-Seattle September-Oktober

Bericht door troetelbeer79 »

Als je nog een overnachting buiten Yellowstone zoekt, kan ik je de Riverside Cottages in Gardiner aanraden. Daar zijn wij al meerdere malen geweest en is altijd goed bevallen (https://www.yellowstoneriversidecottages.com/). Geen idee of deze nog iets vrij heeft, wij hebben steeds mazzel gehad dat we bij laat boeken daar nog terecht konden. We hebben ook ervaring met een AirBnB in Gardiner (omdat er toen niks meer vrij was bij de Riverside Cottages), maar zijn een later jaar toch weer terug gegaan naar de Riverside Cottages.

Een leuke stop (vonden wij) is het Montana Grizzly Encounter (http://grizzlyencounter.org/).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer