Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door JVDP78 »

Goede avond,

Even kort voorstellen; wij zijn Jeroen (41) en Kim (42) en samen met onze dochter Hailey (12) willen we volgend jaar een roadtrip Zuidwest USA gaan doen. Na vorig jaar voorzichtig voor het eerst aan de USA geproeft te hebben (Florida; Orlando, St. Pete, Naples, Marathon Key, Key West en Miami) willen we nu de andere kant graag zien. Het moet wel een mix worden met voor ieder wat wils; wij willen niet 3 weken strand en shoppen, onze dochter niet 3 weken natuurparken en cultuur. Gezegd moet worden dat Kim en ik wel graag dingen willen zien maar ook geen echte hikers zijn of zo en dingen al snel goed vinden, beetje onder het mom ‘gezien, hop en weer door’.
Ik heb inmiddels veel gelezen, mede hier op het forum en heb ook veel schema’s bekeken. Ik reken voorlopig even met 3 weken, wellicht kan ik er nog 2-3 dagen bij pikken op werk maar kan ik nu nog niet bepalen. Ik vind het nog best lastig om tot een leuke, goede en vooral haalbare planning te komen. Ik heb er al diverse uitgestippeld en onderstaand is tot nu toe mijn favoriet. De vraag aan de kenners en experts dan ook; is dit een beetje te doen zo of verkijk ik me echt op afstanden, rijtijden, druktes, te weinig tijd voor dingen, etc. Ik heb in het schema er ook bij gezet wat we zouden willen doen/zien. Hier komt ie dan;

Dag 1, vrijdag 7 aug 2020 : Amsterdam – Los Angeles, auto halen en naar hotel (Santa Monica?), afhankelijk van de tijd nog heel even iets doen maar anders op tijd naar bed en bijkomen van de reis.
Dag 2, zaterdag 8 aug : Los Angeles; Santa Monica, Venice Beach
Dag 3, zondag 9 aug : Dagtrip San Diego, ochtend heen en avond terug. Is dit te doen??
Dag 4, maandag 10 aug : Los Angeles, route Bel Air, Hollywood sign en ergens lunchen, daarna richting Pismo Beach
Dag 5, dinsdag 11 aug : Pismo Beach; ochtend in Pismo Beach, na de lunch (en mist) de Pacific Coast Highway volgen richting Monterey
Dag 6, woensdag 12 aug : Monterey; ochtend walvistour, middag indien genoeg tijd aquarium, anders overslaan en meteen verder richting San Francisco, avond nog even SF verkennen
Dag 7, donderdag 13 aug : San Francisco; ochtend Alcatraz, middag fietsen Golden Gate, of andersom?
Dag 8, vrijdag 14 aug : San Francisco; ochtend shoppen en dan vertrekken richting El Portal (Yosemite)
Dag 9, zaterdag 15 aug : Yosemite Valley
Dag 10, zondag 16 aug : ochtend wellicht nog Yosemite Valley, middag via Tioga Pass richting Mammoth Lake
Dag 11, maandag 17 aug : Mammoth Lake naar Las Vegas, via Death Valley. Gezien de hitte in augustus wil ik hier niet te lang blijven en dacht ik er simpelweg doorheen te rijden en even te stoppen voor lunch of zo. Is dat te doen?
Dag 12, dinsdag 18 aug : Las Vegas, rustdag bij zwembad hotel en shoppen
Dag 13, woensdag 19 aug : Las Vegas, idem
Dag 14, donderdag 20 aug : Las Vegas, na ontbijt op tijd richting Springdale en in de middag Zion verkennen.
Dag 15, vrijdag 21 aug : Zion; vroeg op voor ochtendwandeling (The Narrows?) in Zion en na de lunch richting Tropic. Savonds zonsondergang in Bryce Canyon kijken.
Dag 16, zaterdag 22 aug : Bryce Canyon; ochtend nog in Bryce wellicht maar op tijd weg richting Moab via UT12 met tussenstop in Capitol reef.
Dag 17, zondag 23 aug : Moab, ochtend/middag Colorado river rafting en avond Sunset Safari Hummertour
Dag 18, maandag 24 : Moab, ochtend Arches en in de middag richting Monument Valley, daar ook weer zijn met zonsondergang.
Dag 19, dinsdag 25 aug : Monument Valley in de ochtend en in de middag verder naar Grand Canyon, ’s-Avonds helicoptervlucht bij zonsondergang
Dag 20, woensdag 26 aug : Grand Canyon; ochtend nog de Grand Canyon en in de middag een stuk route 66 richting Las Vegas
Dag 21, donderdag 27 aug : Las Vegas, rustdag en voorbereiden voor de terugreis
Dag 22, vrijdag 28 aug : Las Vegas; auto inleveren en terugreis naar Amsterdam

Naar mijn mening is dit wel een flink strakke planning maar zou het wel moeten kunnen. Ik overweeg dus die San Diego dagtrip te schrappen als dat echt niet te doen is. Die dag zou dan ook elders in de planning kunnen (Moab?) waardoor alles een dag naar voren schuift waardoor de drukke weekenden in Yosemite en Bryce voorkomen kunnen worden? Als alternatief voor Moab heb ik ook gekeken om na Bryce naar Page te gaan maar Moab geniet wel de voorkeur.

Hele lap tekst, ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden en ben benieuwd naar jullie mening en/of adviezen! :)

Groet Jeroen
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door hke »

Dag Jeroen

persoonlijk denk ik dat het iets te veel is.
Reizen vanuit LA kost veel tijd, dus op en neer naar San Diego zou ik niet doen. Doet ook geen recht aan San Diego. Wij vonden dit (persoonlijk) een leukere stad dan LA.

Verder zou ik ook Moab eruit halen en overal wat meer tijd spenderen.
In Zion kun je bv ook een paar korte wandelingen maken die erg leuk zijn om te doen.

Succes met vooruit plannen.

gr Hans
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door Marcopstal »

Dag 1: Op tijd naar bed ? Met het tijdsverschil (9 uur) ben je doorgaans vroeg op. Ik tracht steeds om niet voor 23 uur te gaan slapen.
Dag 3: Op en neer naar San Diego is echt wel zonde. Dit is een mooie stad waar veel te zien is en daar heb je eigenlijk enkele dagen voor nodig. Als je wat pech heb ben je die dag meer onderweg dan in San Diego.
Dag 4: pas na de lunch naar Pismo beach ? Dat vind ik wat krap. Overweeg eventueel ook Morro Bay.
Dag 6: als je pas in de late middag naar SF gaat dan heb je daar niet zo heel veel tijd.
Dag 11: Mammoth lakes - Death Valley - Las Vegas is echt wel ver voor één dag. het is doodzonde om niet meer tijd aan dit deel en Death Valley zelf te spenderen. "De hitte in augustus" ? Je hebt kans om nagenoeg identieke temperaturen tegen te komen in Vegas en enkele andere plekken. Laat je hierdoor toch niet afschrikken. Er zijn toch best wel een aantal must sees en stops en dan heb je algauw een dag van een uur of 11-12.
Dag 14: vergeet het uurverschil niet. Tegen dat je in Zion bent vind je moeilijk parking en is het er druk.
Dag 18: Moab is veel meer dan Arches, waar je met een halve dag amper komt. er is Ook Dead horsepoint en Canyonlands

Het weekend vermijden in Yosemite is altijd interessant, maar of je daar uiteindelijk geraakt is maar de vraag. De dag San Diego schrappen levert je volgens mij niet die winst want je wil ook nog andere zaken in LA zien.

Als je extra dagen kan toevoegen is Moab een optie, anders zou ik het weglaten.

Overigens zou je ook kunnen overnachten in Death Valley en van daaruit doorrijden naar Zion. De dagen Vegas zou je dan achteraan kunnen bundelen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door IngridZw »

Even op en neer naar San Diego doe je de stad geen eer aan. Velen (wij ook) vinden het zelfs mooier dan LA en er is heel veel te zien. Ook de kustroute ernaar toe is de moeite waard. Mocht je er wel naar toe willen gaan dan zijn 2 overnachtingen daar sowieso wel nodig.

Wij hadden tussen LV en Yosemite een overnachting in Bishop. Is net iets korter qua afstand dan ML. Met onderweg een paar stops in Death Valley vonden we dit prima te doen.

De tijd voor Zion is ook beperkt. Met name omdat je aangewezen bent op de shuttlebussen. En heel veel toeristen maken hier gebruik van wat resulteert dat je soms lang moet wachten voor je daadwerkelijk het park binnenkomt. Een extra overnachting geeft je daarom meer ruimte. En je hebt de volgende dag voldoende tijd voor Bryce NP zodat je vanuit Tropic niet terug hoeft te rijden maar gelijk kunt doorrijden richting Capitol Reef.

Het zou mooi zijn als je nog wat extra dagen kunt toevoegen zodat je her en der wat meer rust kunt inbouwen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Dutch Dunes
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 22 feb 2015, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door Dutch Dunes »

Voor Moab zou ik minimaal 3 nachten (2 hele dagen) uittrekken: behalve Arches NP kunnen jullie dan ook nog Canyonlands NP en Dead Horse Point State Park bezoeken. Als je die dagen niet hebt kun je Moab beter voor een andere keer bewaren denk ik.

Tussen Monument Valley en Grand Canyon mis ik nog een overnachting in Page (Horseshoe Bend, Antilope Canyon). Zou ik zeker niet overslaan.

Dirk
Gebruikersavatar
Dutch Dunes
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 22 feb 2015, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door Dutch Dunes »

Zonder San Diego en Moab zou je zoiets kunnen doen:

1 AMS - LA
2 LA
3 LA
4 LA - Pismo Beach
5 Pismo Beach - Monterey
6 Monterey - SF
7 SF
8 SF - Yosemite
9 Yosemite
10 Yosemite - Mammoth Lakes
11 Mammoth Lakes - LV
12 LV
13 LV
14 LV - Zion
15 Zion
16 Zion - Bryce
17 Bryce - Torrey (Capitol Reef)
18 Torrey - MV
19 MV - Page
20 Page - GC
21 GC - LV
22 LV - AMS

Op dag 14 kan je via Valley of Fire rijden, is echt de moeite waard.

Je zou Torrey er nog uit kunnen laten en vanuit Bryce dan direct naar Page rijden. En eventueel MV vanuit Page bezoeken (is wel 2 uur rijden enkele reis).

Succes met de planning!

Dirk
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door JVDP78 »

Goede avond,

Allereerst dank voor alle reacties, ik neem het allemaal mee en ga nog eens terug naar de tekentafel :)
Ik realiseer me dat 3 weken niet genoeg is om alles in het Zuidwesten te zien dus ik zal concessies moeten doen.
Een daarvan was dus Page, dit sprak me net iets minder aan dan Moab en leek mij gezien de route die ik voor ogen heb na Bryce, de UT12, ook het minst logisch. Als 2 volle dagen voor Moab beter is laat ik San Diego schieten. De extra dag in Zion kan ik ook inpassen voor 1 (rust)dag minder in Vegas, dat leg ik dan terplekke wel uit aan mijn lieve puberdochter :)

Dan zou het er dus als volgt uit zien;

1 AMS - LA
2 LA
3 LA - Pismo Beach
4 Pismo Beach - Monterey
5 Monterey - SF
6 SF
7 SF - Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite - Tioga Pass - Mammoth Lakes (of Bishop)
10 Mammoth Lakes (Bishop) - Death Valley - LV
11 LV
12 LV - Valley of Fire - Zion
13 Zion
14 Zion - Bryce
15 Bryce - UT12/Capitol Reef (Stopje) - Moab
16 Moab
17 Moab
18 Moab - Monument Valley
19 Monument Valley - Grand Canyon
20 Grand Canyon - Route 66 - Las Vegas
21 Las Vegas
22 LV - AMS

Zou starten in San Diego en LA helemaal laten vallen een optie zijn? Wel een flink stuk natuurlijk van San Diego naar Pismo Beach...
Het beste zou natuurlijk zijn om een paar dagen extra te doen, een dag extra in SF of toch ook Page zou fijn zijn.
Maar alvast een balletje opgooien op werk.

Wordt vervolgd!
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door tomhster »

Ja, ik zou LA zo schrappen voor SD. Je kunt je ook afvragen of je echt naar Monument Valley moet. Ik vind het veel extra kilometers voor een mwah-ervaring.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door JVDP78 »

Het ligt redelijk op de route van Moab naar GC, dat stuk in 1 keer vind ik te lang dus past dit er mooi tussen. Maar wellicht moet ik Moab toch los laten, Bryce en GC is voor een puber wellicht genoeg canyons 😃. Dan zou van Bryce dus direct naar Page kunnen (geen UT12..), scheelt hoop km en dagen. Ik ben erg slecht in keuzes maken ;)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ook van Bryce naar Capitol Reef rijden, en dan naar Monument Valley. Capitol Reef is leuk, zeker bijvoorbeeld de wandeling door Sulphur Creek. En de UT95 van Torrey naar MV is een prachtige weg.
Page is echt de moeite waard; een dagje aan het meer is niet verkeerd, en natuurlijk een bezoek aan een slotcanyon.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door PSVwally »

Ik vind je nieuwe route zo gek nog niet hoor.

Ik zou alleen wel s ochtends al wegrijden uit Pismo en niet eerst daar nog gaan rondkijken. Wij zijn overigens rond 13u vertrokken uit LA richting Santa Barbara en hebben daar nog wat rondgekeken en kwamen pas na 20u aan in Pismo Beach. Maar door het late vertrek genoeg dingen op de todolist moeten laten schieten. En eigenlijk ook op de route tussen Pismo en Monterey.

MV ligt op de route van Moab naar de Grand Canyon, dus ik begrijp de reactie van Tomhster niet helemaal. Je zou daarna ook in Kanyenta of Tuba City kunnen overnachten. Die Wmoah ervaring deel ik min of meer wel. Ik vond het voor een paar uur wel genoeg, maar er zijn ook mensen die het de mooiste plek op aarde vinden...zelf beleven is meemaken en beoordelen denk ik dan.

Als je death valley min of meer snel wilt doen zou je evt al Valley of Fire sp 's middags kunnen doen en bv in Mesquite of Ouverton kunnen overnachten ipv Vegas. Daar kom je op het einde ook al.

Je zou dag 15 ook bij CR kunnen overnachten en de ochtend erna via goblin sp naar Canyonlands kunnen rijden. Scheelt alvast 1 dure overnachting in Moab. Ik zou dan overigens nog steeds 2 nachten daar nemen.

Starten in San Diego of LA...
Lees je goed in over LA..grote afstanden veel files en eigenlijk neemt iedereen veel te weinig tijd voor die stad want alles ligt godsgruwelijk ver uit elkaar. Op 1 dag Noordholland, zuid holland en noord brabant bekijken lukt ook niet.. Zo groot is die stad.
Hetzelfde geldt voor San Diego, San Francisco en Las Vegas al voelen die plekken nog als één stad aan waar LA meer een gebied is.. In alle steden ook genoeg te doen om minimaal 3 nachten te blijven voor de bekende highlights. Meestal is vliegen op LA goedkoper dan San Diego. Kies je voor San Diego dan gewoon rekening houden dat je tussen 11 en 15 LA moet passeren..eerder en later heb je zeker kans op grote files. Ook Vegas (en omgeving) is veel meer dan alleen de strip en SF is veel meer dan alleen de golden gate en alcatraz.

Je kan, zeker op een eerste trip, geen foute keuzes maken qua dat je niet elke dag wel iets te doen/bekijken hebt. Je kan wel de fout maken veel te veel kilometers en plekken in de route te stoppen waardoor je misschien wel wat immuun raakt van alle schoonheid. Ik had dat op mijn eerste trip met monument valley en de grand canyon. Al zoveel prachtigs gezien en indrukken opgedaan dat die plekken me op dat moment gewoon niet meer zoveel deden.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door IngridZw »

Als je Moab laat vallen hou je 2 extra nachten over. Misschien dat een rondje LA dan ook nog mogelijk is. Helemaal als je nog 1 of 2 dagen kunt bij sprokkelen. Dus starten in LA - San Diego - richting Grand Canyon met een tussenovernachting in bv Kingman (route 66) en dan de route verder uitwerken met aan het eind de kustweg terug naar LA. Je hoeft dan ook niet 2 keer naar Las Vegas. Starten in LA is vaak goedkoper dan San Diego. Dat laatste vonden wij overigens ook een erg mooie stad.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door Mr. Patrick »

JVDP78 schreef:
15 jul 2019, 21:48
Maar wellicht moet ik Moab toch los laten, Bryce en GC is voor een puber wellicht genoeg canyons 😃.
In Moab zijn er ook wel veel mogelijkheden voor outdooractiviteiten. Raften, Jeeptours, zandbuggy rijden enzovoort. Dat zal een puber wel aanspreken. Je moet dat alleen goed plannen met de 'standaard' sightseeing activiteiten dus wat ruimer de tijd nemen in Moab.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door BonnyR »

JVDP78 schreef:
15 jul 2019, 20:46
De extra dag in Zion kan ik ook inpassen voor 1 (rust)dag minder in Vegas, dat leg ik dan terplekke wel uit aan mijn lieve puberdochter :)
Ik ken jullie dochter niet, maar een 12 jarige heeft soms/vaak hele eigen ideeën en buien. :lol: Ze zijn daarnaast al superhandig op het internet en misschien is het leuk om haar in de planning mee te nemen. Laat haar ook iets "uitkiezen" wat te doen in bijvoorbeeld de steden of welke trail lijkt haar leuk.

Wij hebben ( niet in Amerika) vaak de opmerkingen gehad als;
'Als ik één boom heb gezien, heb ik ze allemaal wel gezien' :wink:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door JVDP78 »

Mr. Patrick schreef:
16 jul 2019, 11:49
JVDP78 schreef:
15 jul 2019, 21:48
Maar wellicht moet ik Moab toch los laten, Bryce en GC is voor een puber wellicht genoeg canyons 😃.
In Moab zijn er ook wel veel mogelijkheden voor outdooractiviteiten. Raften, Jeeptours, zandbuggy rijden enzovoort. Dat zal een puber wel aanspreken. Je moet dat alleen goed plannen met de 'standaard' sightseeing activiteiten dus wat ruimer de tijd nemen in Moab.
Dat is dus ook exact de reden dat ik eigenlijk graag naar Moab wil ;)
Beetje afwisseling, Bryce en GC zal al indrukwekkend genoeg zijn denk ik dus als Arches (o.a.) niet of kort bezocht kan worden niet heel erg.
Anders wordt het wellicht veel van hetzelfde, of ben ik nu een cultuurbarbaar :shock:
We willen sowieso raften, hebben we vaker gedaan en vinden we allemaal erg leuk. Kan wellicht ook elders maar in Moab op de Colorado river leek me erg leuk

tomhster schreef:
15 jul 2019, 21:27
Ja, ik zou LA zo schrappen voor SD. Je kunt je ook afvragen of je echt naar Monument Valley moet. Ik vind het veel extra kilometers voor een mwah-ervaring.
De mwoah ervaring voor M.V. vind ik wel interressant om te lezen. M.V. stond in eerste instantie niet op mijn lijstje maar omdat het toch op de route ligt tussen Moab en GC toch maar ingepland. Meer dus als tussenstop eigenlijk omdat het anders wel een lang stuk is om direct te doen.
IngridZw schreef:
16 jul 2019, 00:21
Als je Moab laat vallen hou je 2 extra nachten over. Misschien dat een rondje LA dan ook nog mogelijk is.
Het rondje helemaal terug naar LA heb ik wel overwogen, dat was mijn eerste uitgangspunt. Dan wilde ik ook het zuiden meer mee pakken (o.a. Joshua Tree) maar dat schema heb ik losgelaten, afstanden/rijtijden vond ik te lang worden.
BonnyR schreef:
16 jul 2019, 12:44
JVDP78 schreef:
15 jul 2019, 20:46
De extra dag in Zion kan ik ook inpassen voor 1 (rust)dag minder in Vegas, dat leg ik dan terplekke wel uit aan mijn lieve puberdochter :)
Ik ken jullie dochter niet, maar een 12 jarige heeft soms/vaak hele eigen ideeën en buien. :lol: Ze zijn daarnaast al superhandig op het internet en misschien is het leuk om haar in de planning mee te nemen. Laat haar ook iets "uitkiezen" wat te doen in bijvoorbeeld de steden of welke trail lijkt haar leuk.

Wij hebben ( niet in Amerika) vaak de opmerkingen gehad als;
'Als ik één boom heb gezien, heb ik ze allemaal wel gezien' :wink:
Ja dat klinkt wel herkenbaar :D
We hebben al een paar keer foto's zitten kijken op internet en dan komt inderdaad de opmerking 'dat hebben we toch net ook al gezien? Zijn gewoon allemaal dezelfde rotsen'. Uitleggen dat het verschillende parken zijn; 'boeiend' :)
Dus mja, ik wil het wel gezellig houden natuurlijk, anders worden de lange autoritten er niet leuker op.

Het is dus best lastig om een goede mix te maken van plezier en cultuur/natuur in 'maar' 22 dagen. Ik moet dus concessies doen en de voor ons beste hotspots uitzoeken en inpassen in het schema.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door tomhster »

De Grand Canyon heeft ook een North Rim, die prima te bereizen is tussen bijvoorbeeld Page en Kanab/Zion/Bryce of na Las Vegas. Ik zou er wel een overnachting proberen te krijgen. Hoef je niet naar de verder relatief saaie zuidelijke kant van de Grand Canyon. Ook de geplande etappe van Moab via Monument Valley hoeft niet perse, je rijdt vanuit Moab in 3,5 uur naar Salt Lake City airport. Je zit nu nog in de fase dat je nergens aan vast zit, dus San Diego-Salt Lake City zigzaggend omhoog is ook nog een optie. Het voordeel van SLC is dat je zowel met Delta als KLM er rechtstreeks mee terug naar Schiphol kunt vliegen.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door JVDP78 »

tomhster schreef:
16 jul 2019, 16:16
Ook de geplande etappe van Moab via Monument Valley hoeft niet perse, je rijdt vanuit Moab in 3,5 uur naar Salt Lake City airport. Je zit nu nog in de fase dat je nergens aan vast zit, dus San Diego-Salt Lake City zigzaggend omhoog is ook nog een optie. Het voordeel van SLC is dat je zowel met Delta als KLM er rechtstreeks mee terug naar Schiphol kunt vliegen.
Bedankt voor de tip, daar had ik nog niet aan gedacht! :thumbup:
Daar ga ik ook eens mee aan de slag. Ik dacht dat de North Rim juist minder spectaculair was trouwens? Zal ook persoonlijk zijn waarschijnlijk maar ik zal me ook daar nog eens in verdiepen.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door tomhster »

Ik vond het net zo mooi. Het is alleen aanmerkelijk rustiger omdat er minder accommodatie in de nabijheid beschikbaar is.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door JVDP78 »

Goede middag,

Na lang wikken en wegen en toch wel op verzoek van mijn vrouw een route samengesteld waar ook San Diego in zit.
Dit zal dan ten koste gaan van de UT12, Capitol reef en Moab, je kan niet alles hebben helaas. Toch wel jammer, had net de Fiery Furnace hike gekeken op youtube en leek me erg leuk om te doen, ook met een puber :)

Ik heb nu ook wat extra dagen toegevoegd, dat gaat op werk wel lukken heb ik inmiddels besproken.
Ook is het nu dus toch een rondje L.A. geworden en wat meer tijd ook in de steden.
De planning is nu als volgt, wat denken jullie er van?
image.png
De rijtijden en aantal km komen van Google maps en uiteraard gebaseerd zonder files en stops e.d. maar ik wilde er toch een beetje beeld bij hebben. Ook het dagprogramma ligt niet definitief vast maar dit is wel zo'n beetje wat we willen doen/zien.
Er zitten nu maar 2 wat langere stukken tussen; Bishop - DV - Vegas en Needles - San Diego. Ik wil in Death Valley echt niet te lang blijven en zie dit meer als tussenstop voor lunch en even de benen strekken en dan zsm door naar Las Vegas. In Las Vegas zelf heb ik ook een dag/nacht laten vallen om deze elders bij te doen. Een volle dag lijkt me bij nader indien wel voldoende in Vegas. De route naar Zion (Springdale) kan wat sneller als we niet via Valley of Fire zouden gaan, dat zien we ter plaatse wel denk ik.

Dit lijkt me wel wel te doen toch? Geen hele lange rijdagen (op de 2 genoemde na dan), genoeg tijd om dingen te doen en te bewonderen en toch ook tijd in de de groteren steden LA, SF en nu dus ook San Diego, kortom; voor ieder wat wils.
Nu alleen nog de hotels, auto en tickets, kleinigheidje toch :lol:

Groet Jeroen
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis JVDP78: Zuidwest USA, augustus 2020

Bericht door Markstaal »

Mooie planning zo!

Ik zou alleen wel de dagen LA naar het einde verplaatsen, zo is het aan het einde van de reis rustiger, je bent immers toch vroeg wakker de eerste dag.

Voor vliegtickets ben je nu nog wat te vroeg. Wij boeken vaak een Fly & Drive via een reisbureau, kan zijn dat dat uiteindelijk voordeliger is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer