Wij zijn net terug van een rondje in Oost Canada. Toronto - Montreal - Quebec - Mont Tremblant park - Ottawa - Algonquin Provincial park - Toronto
Wij vonden dit een erg mooie regio. Mont Tremblant is denk ik ook leuk voor kinderen. Je hebt daar een park waar je kan wandelen en kanoën. En in het plaatsje zelf zijn leuke activiteiten voor kinderen (trampolines, met een soort karretjes van de berg naar beneden rijden, minigolf, met de kabelbaan naar de top van de berg enz.) Wij zaten net buiten Mont Tremblant in een leuk complex met een zwembad en een eigen meertje met zandstrandje. Algonquin vonden wij ook erg mooi. Ook daar kan je kano's huren en heb je leuke strandjes. En de natuur daar is echt schitterend. Toronto zelf zijn wij niet in geweest, was voor ons de plek om heen te vliegen. Montreal is ontzettend druk qua verkeer. Dit vonden wij de minste stad. Quebec is een mooie stad, met leuke straatjes om door te slenteren. Ook Ottawa vonden wij mooi. In Ottawa en Quebec hebben wij een rondleiding met een gids gedaan. Die vertelt je dan toch dingen die niet in de boekjes staan. Mocht ik de reis nog een keer maken, zou ik een kleine aanpassing doen. Ik zou Montreal overslaan en dan een one-way doen. Toronto - Algonquin - Ottawa - Mont Tremblant - Quebec (of natuurlijk andersom). Scheelt je een hoop kilometers.
Wij hebben voor het oosten gekozen, omdat wij gehoord hebben dat het in het westen erg druk is. Dat je 's ochtends heel vroeg in het park moet zijn, omdat er anders geen parkeerplek meer is. Daar houden wij niet van, wij vinden het niet erg om andere mensen tegen te komen, maar willen niet met hordes mensen staan

En ook voor ons speelde de vluchttijd een rol, wij vonden de 8 uur vliegen lang genoeg.