Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Het voordeel is wel dat je na het aanvragen van het paspoort nooit meer gedoe hebt. Geen vragen van een CBP officer over wat je komt doen, maar gewoon een "welcome home"..
Roel825
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2019, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Roel825 »

Hoi allemaal,

Ik heb het forum en internet al redelijk afgestruind, maar ben nog niet helemaal overtuigd:

Vorig jaar zijn mijn vriendin en ik naar Florida geweest. In september gaan we het Zuid-westen van Amerika ontdekken. Vorig jaar hebben wij natuurlijk een ESTA aangevraagd. Deze is qua datum nog steeds geldig. Onze paspoorten ook. De 'verblijfsplek' kan ik online wijzigen.

Nu is het zo dat zowel ons huisadres als het werk/werkgever van mijn vriendin veranderd zijn. Deze verandering kan ik op de ESTA niet wijzigen. In principe klopt het nu dus niet. Vinden jullie dat ik nieuwe moet aanvragen, of is dit geen enkel probleem?

Thanks voor de hulp!
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Dutchess »

Geen enkel probleem.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Almere vak V »

Roel825 schreef:
11 jul 2019, 21:37
Vinden jullie dat ik nieuwe moet aanvragen, of is dit geen enkel probleem?
Geen nieuwe aanvragen. Geen enkel probleem.
Of je moet graag van je geld af willen...
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Elendan »

@K@Kimmie93 ik ben ook geboren in België met Belgische moeder en Nederlandse vader en ook na een jaar naar NL verhuisd. Je hebt net als ik geen dubbele nationaliteit. Waarom? Je zegt zelf geen Belgisch paspoort te hebben, en je hebt waarschijnlijk nooit een oproep gehad om te moeten stemmen in België. In België is er namelijk stemplicht, of in ieder geval die is er altijd geweest. Mijn moeder heeft dit actief af moeten zeggen toen ze naar Nederland verhuisde als Belgische. Je ouders hebben bij je geboorte je nationaliteit op moeten geven, bij mij is nooit de Belgische nationaliteit aangevraagd ondanks dat ik er geboren ben, dat hadden ze actief moeten opgeven. Ik vermoed dat je daarom ook geen dubbele nationaliteit hebt, dat gaat niet automatisch zoals in de VS als je er geboren wordt.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
familietrip
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jan 2014, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door familietrip »

Ik had een bijzondere ervaring gisteren op de luchthaven van Düsseldorf.
Nog voor het afgeven van de koffers langs iemand van Homeland.
Blik in het paspoort, heeft u een Esta, kort vraagje over mijn beroep en kaartjes mee door om de koffers af te geven.

Weer paspoort afgeven....heeft een u Esta? Waar zijn de papieren??
:roll:
Nu spreek ik goed Duits en kon prima uitleggen dat dat volgens mij toch echt digitaal gaat maar dat als hij perse wilde ik ter plekke wel even kon inloggen...
Bla bla, klik, klik, scan, scan.
En ineens was t in orde.

Kom je aan na de paspoort controle in Duitsland. Weer Homeland. Blik in t paspoort, mag je doorlopen.

Aangekomen in Miami. Niets meer dan een keer in de camera kijken. Zag heel wat mensen die een Esta op papier bij hadden die kregen ze gelijk terug!
Zal vast iets Duits zijn, een printje van je Esta meenemen?? :lol:
Augustus 2014 naar Florida, juli 2017 bijna naar 't Zuidwesten, juli 2018 echt naar het Zuidwesten
Juli-augustus 2019 Florida, juli augustus 2020 opnieuw Zuidwesten
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Ik begrijp totaal niet waarom men om dat papiertje vraagt. Is men wellicht te lui om in de computer te kijken? Ik denk ook dat de Amerikanen er niet blij mee zijn als esta's op die manier gecontroleerd worden!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door harryh »

Als je met Air Europa vliegt wordt je op Madrid ook om een print van je ESTA gevraagd. De controle daar is door de maatschappij.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door PSVwally »

Sowieso als je via Madrid vliegt een print meenemen (al doe ik dat toch nog altijd). Ook bij andere maatschappijen staan ze daar erom bekend dat er naar een esta op papier wordt gevraagd.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door chippie777 »

Inderdaad niet logisch zo’n print. Want wanneer heb je die geprint? Misschien is het wel een oude print. In onze digitale wereld is het helemaal niet meer nodig. Maar ja, als Air Europe er om vraagt en je hebt het niet wat dan?
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Dan kijken ze in de computer, zo simpel is dat. Dat printje hebben ze niet nodig. Ikzelf heb de goedkeuring ook niet uitgeprint. Nooit naar gevraagd ook.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door sanook »

Bij ons ook nog nooit naar gevraagd, maar neem het altijd wel uitgeprint mee. Just in case...
'Het eet geen brood' zei mijn moeder altijd...
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door PSVwally »

mtl schreef:
14 jul 2019, 08:58
Dan kijken ze in de computer, zo simpel is dat. Dat printje hebben ze niet nodig.
Lekker eigenwijs dat ‘zo simpel is dat’. Ze kijken niet in de computer dat is juist het probleem.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door harryh »

Heb jij het ook op Madrid zonder print gedaan @mtl?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Nooit geweest daar. Maar stel nou dat ik daar overstap richting USA. Heb ik een probleem als ik mijn goedkeuring niet heb uitgeprint? M.a.w. mag ik niet instappen zonder dat papiertje?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door harryh »

Denk dat andere forumleden iets met jouw opmerking hadden gekund als je er ook geweest was en er zonder een print doorheen was gekomen ;)

Helaas staat het voor Madrid specifiek in de instructies van de airlines, dus om dan de discussie ter plekke nog aan te gaan.... Ik had een pdf op mn phone en voor de zekerheid ook een print bij - phone was niet akkoord en je moest de print laten zien. Mijn jongste minderjarige dochter werd daar ook nog apart genomen voor een uitgebreide secondary screening.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Martin & Marianne »

Wij gingen twee jaar geleden in Philadelphia door Immigrations. Bij 3 van de 4 ging alles zonder problemen maar de jongste dochter was blijkbaar niet te vinden in het systeem. Er werd ons toen gevraagd of we een print hadden. Toen we de uitgeprinte goedkeuring lieten zien kon ze toch door. Dus tja, beter mee verlegen dan om verlegen.

Marianne
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Inges »

harryh schreef:
14 jul 2019, 18:40
Mijn jongste minderjarige dochter werd daar ook nog apart genomen voor een uitgebreide secondary screening.

Zonder jullie erbij? Ik zou het nooit goedvinden dat ze mijn minderjarige kind zonder mij ergens mee naartoe nemen een kamertje in. Volgens mij mag dat ook niet. Secundary? Prima maar dan wel met mij of mijn man erbij.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door harryh »

Na wat stevige woorden van mij mocht mijn vrouw uiteindelijk mee. Maar het was een vervelende ervaring, geen Engels sprekende Spanjaarden en flink laten blijken dat zij de dienst uitmaken.

Overigens was de terugreis ook via Madrid net zo dramatisch, 3x een andere gate zonder enige aankondiging, veel vertraging en belachelijke douane controles die ik nergens anders heb meegemaakt.

Wij hebben besloten om niet meer via Madrid naar de VS te vliegen na die ervaring.

Ik kom er zakelijk ook af en toe, met een vlucht met Madrid als eindbestemming is er niets aan de hand.
Marcovg
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Marcovg »

Wij hebben een geldige ESTA echter dit jaar gaan we via Amerika naar costa rica.

Hoe kan ik op de ESTA doorreis aanpassen want online is dit niet mogelijk

Of is dit niet nodig
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer