Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Cheesecake
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Cheesecake »

:oops: hahaha sorry!! In jouw geval zou ik even kijken naar de prijzen en naar wat het handigst uitkomt in je schema.
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Eskm »

Interesseert je een baseball game geen moer, toch is het interessant even deel uit te maken van de Amerikaanse samenleving.
Die 4 uur zijn zo om. Wij waren op 7 juli op het Safeco Field stadion voor de Seattle Mariners / Oackland Athelicts game,
zaten in de 116 Lower zowaar wat close tot the base.
Ik was nogal verbaast over de hoeveelheid food dat over de tribunes zowaar golfde.
Mascotte Moose heeft zijn handen vol met de kinderen want kinderen zijn wel belangrijk voor de club en op de games.
Er is een speeldorpje, wat activiteiten en na het game volgt er de ‘Kids Run around the Bases’.
Meeste ballen worden aan de kinderen bezorgd en bij het verlaten vd stadium krijgen ze een plastieken bat en bal.
Wij kregen een harde curved ball pal achter ons neer maar te laat, iemand had het reeds vast
en kreeg terstond een kaartje vd steward om de naam vd speler te vermelden.
Plots sprong voor ons een (geklede) streaker op het field met een achtervolging door security en politie, hilariteit alom!
Op de zevende Inning wordt nog eens gezongen alsook het ‘God bless America’.
Wordt je het wat beu, doe een wandelingske doorheen het stadium, d’er is altijd wat te zien.
Kortom, we hadden een leuke namiddag gehad.
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Coyote »

Gast schreef:
10 jul 2019, 16:37
Voor het ultieme honkbalgevoel eet je natuurlijk een hotdog, popcorn en Cracker Jacks *in* het stadion. :thumbup:
En niet vergeten de pinda's die je zelf dopt. Heel verbaasd de eerste keer dat de doppen op de grond werden gegooid. :o Weet inmiddels beter. :D

Zo heb ik overigens ook altijd gedacht hoor. Lekker het eten in het stadion halen en meedoen met de rest. Maar daar zit wel een prijskaartje aan. Ben je alleen is dat prima te doen. Als je dat bijv. x4 moet doen loopt het flink op. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Almere vak V »

USAtheBest schreef:
10 jul 2019, 00:21
Waarom spelen überhaupt dezelfde clubs 3 dagen achter elkaar tegen elkaar?
MLB teams spelen 162 (!!!) reguliere competitiewedstrijden. Dat is dus zonder playoffs. Omdat allemaal in eens chema gepropt te krijgen betekent het soms dat ze 10 thuiswedstrijden in 14 dagen spelen. Om vervolgens twee weken "on the road" te zijn zoals dat zo mooi heet.
Coyote schreef:
10 jul 2019, 10:29
Zorg dat je je buikje vol hebt voor je het stadion betreedt. Voor eten en drinken betaal je nl. de hoofdprijs in het stadion.
Als je voor het goedkope eten naar het stadion gaat kom je bedrogen uit. In elk stadion trouwens. Maar het maakt wel onderdeel uit van de belevenis. Mijn vrouw zou je trouwens in je gezicht uitlachen. Zij vindt de Chinees bij de Seattle Mariners zo goed dat ze zelfs eten mee naar huis neemt.
Coyote schreef:
10 jul 2019, 10:29
Ook dat is in de regel niet goedkoop.
Nou is Amerika per definitie geen goedkoop vakantieland. Maar honkbal is zeker niet duur. Ga voor de gein is een keer naar een NFL wedstrijd. Dan spreek ik je graag weer!
Pleank schreef:
10 jul 2019, 19:59
Angels zou evt ook kunnen qua timing, is dat dan beter? Tegen Athletics óf Astros.
Ik zou dan altijd voor de Angels kiezen. Goed stadion. Vaak veel toeschouwers. Gemiddeld tegen de 40.000. En als ik een wedstrijd zou moeten kiezen absoluut tegen de Astros. Veel beter team.
Eskm schreef:
11 jul 2019, 08:08
Mascotte Moose heeft zijn handen vol met de kinderen want kinderen zijn wel belangrijk voor de club en op de games.
Jup!! Allebei mijn dochters hebben een foto op hun kamer samen met Moose! Goed omschreven hoe zo'n wedstrijd er aan toe gaat.
Coyote schreef:
11 jul 2019, 09:43
Maar daar zit wel een prijskaartje aan. Ben je alleen is dat prima te doen. Als je dat bijv. x4 moet doen loopt het flink op.
Als je gaat uiteten 4x. Hangt daar ook een prijskaartje aan. Zo zien Amerikanen het ook. Het is een dagje uit. Je zit ergens een uurtje of 4 met een beetje pech. Dan krijg je vroeg of laat honger. Dorst zeker! Dan weet je dat het niet goedkoop gaat zijn. Dan moet er nog een petje of een jackie gekocht worden. En hupsakee, daar ga je.
Maar nogmaals, zoals hierboven al gezegd. Probeer voor de gein is met zn vieren naar de NFL te gaan en probeer dat is onder de $1.000 te houden. Ik denk dat je een hele uitdaging hebt. Of je moet genoegen nemen met plekken in de noose bleed section. Je auto op een uur lopen zetten. En jezelf een vastenperiode opleggen van een uurtje of 4. Dan maak je denk ik kans.
RuZFCT
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2019, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door RuZFCT »

Iemand ervaring met Stubhub? Is deze organisatie betrouwbaar?
Kaartjes voor een honkbalwedstrijd via Stubhub zijn goedkoper dan als ik ze via de officiële site van de SF Giants wil kopen.
Janena
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Janena »

Ik heb mijn mobiele Cubs tickets via Stubhub, het werkt heel goed. Via de ballpark app kan ik ze bij Wrigley Field af laten bliepen..
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Almere vak V »

RuZFCT schreef:
11 jul 2019, 21:03
Iemand ervaring met Stubhub? Is deze organisatie betrouwbaar?
Werkt fantastisch!! In tegenstelling tot in Nederland is het volstrekt normaal om kaarten kopen en verkopen via dit soort websites. Hebben trouwens ook gewoon een app waarop je kaarten komen waarmee je naar binnen kunt. Sterker nog bij heel veel wedstrijden kan je alleen nog maar naar binnen met mobile entry.

Veel mensen hebben seizoenkaarten. Die kiezen de wedstrijden uit waar ze naartoe gaan. De andere verkopen ze dus via StubHub. Als ze graag van hun kaarten af willen zetten ze deze te koop onder de prijs van ticketmaster.

Seizoenkaarten in Amerika werkt vaak anders dan hier. Je kan een seizoenkaart uiteraard kopen voor het hele seizoen. Maar je kunt ook pakketten kopen. En je snapt natuurlijk hoe zo'n pakketje in elkaar zit. Als je 5 topwedstrijden wilt in een bepaald pakket. Krijg je er ook minimaal 5 baggerwedstrijden bij...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Coyote »

Almere vak V schreef:
11 jul 2019, 10:57
Als je voor het goedkope eten naar het stadion gaat kom je bedrogen uit. In elk stadion trouwens. Maar het maakt wel onderdeel uit van de belevenis.
Eeh...waar beweer ik dat je goedkoop uit bent in het stadion?? :dontknow:
Almere vak V schreef:
11 jul 2019, 10:57
Als je gaat uiteten 4x. Hangt daar ook een prijskaartje aan. Zo zien Amerikanen het ook. Het is een dagje uit. Je zit ergens een uurtje of 4 met een beetje pech. Dan krijg je vroeg of laat honger. Dorst zeker! Dan weet je dat het niet goedkoop gaat zijn. Dan moet er nog een petje of een jackie gekocht worden. En hupsakee, daar ga je.
En je punt is???

Ik geef alleen maar aan dat het eten in een stadion voor/tijdens een wedstrijd niet goedkoop is (zeker wat je daarvoor krijgt). Bedoel, $ 13,50 voor een biertje moet je in de meeste restaurants je best voor doen. En een hotdog en een cola voor $ 20 vind ik ook niet echt te vergelijken met een restaurant.
Almere vak V schreef:
11 jul 2019, 10:57
Maar nogmaals, zoals hierboven al gezegd. Probeer voor de gein is met zn vieren naar de NFL te gaan en probeer dat is onder de $1.000 te houden. Ik denk dat je een hele uitdaging hebt. Of je moet genoegen nemen met plekken in de noose bleed section. Je auto op een uur lopen zetten. En jezelf een vastenperiode opleggen van een uurtje of 4. Dan maak je denk ik kans.
Een mooie reden niets van NFL te bezoeken. :P

Waar ik mij over verwonder dat het de Amerikanen inderdaad niet lijkt uit te maken wat ze besteden tijdens zo'n baseballgame. Echter, wij bezoeken 1 wedstrijd, zij waarschijnlijk een heel seizoen. Dus dat ik in mijn eentje in het stadion nog eens $ 40 extra besteed, $ 100 met merchandise, so what! Maar dat houd je toch niet een heel seizoen vol?? :crazy: Of denk ik te simpel? :think:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Eskm »

@ Coyote en allen, even off-topic en ter info:

die 13,50$ per biertje is bewust hoog om drankmisbruik met alle gevolgen vandien te vermijden.
Kwart voor einde wedstrijd worden alle drankpunten gesloten en er lopen continue supervisors rond
om het 'bier'-verkoop te controleren plus je moet steeds bij aankoop jij en ieder in je gezelschap
zijn of haar ID tonen, ondanks hoe oud, grijs en krom je ook bent.
Zomaar een tournéetje/rondje geven en eventjes die biertjes van boven halen, lukt je in Seattle niet.
Groeten,
Martin
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door tomhster »

New York Islanders 17 dollar per blik... :roll:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Coyote »

Maar daarom is het nog wel duur. :wink:

En wat ik gezien heb, laten de meesten zich daar niet door afschrikken.

Dat de prijs van bier hoog is om drankmisbruik te voorkomen is een mooie gedachte of zou het toch een commercieel iets zijn? :think: Hebben ze het eten daarom ook zo duur gemaakt om overgewicht te voorkomen?? :roll: :wink:

Het van te voren sluiten van de kiosken heb ik zelf ook gezien.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
RuZFCT
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2019, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door RuZFCT »

Almere vak V schreef:
12 jul 2019, 10:47
RuZFCT schreef:
11 jul 2019, 21:03
Iemand ervaring met Stubhub? Is deze organisatie betrouwbaar?
Werkt fantastisch!! In tegenstelling tot in Nederland is het volstrekt normaal om kaarten kopen en verkopen via dit soort websites. Hebben trouwens ook gewoon een app waarop je kaarten komen waarmee je naar binnen kunt. Sterker nog bij heel veel wedstrijden kan je alleen nog maar naar binnen met mobile entry.
Thx. Heb inmiddels ook 4 kaarten gekocht voor SF Giants.

En inderdaad via app (al kon ik geen Stubhub app krijgen via playstore of appel, maar met Balkpark app ook weten te koppelen. :thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Almere vak V »

Coyote schreef:
12 jul 2019, 22:21
Waar ik mij over verwonder dat het de Amerikanen inderdaad niet lijkt uit te maken wat ze besteden tijdens zo'n baseballgame. Echter, wij bezoeken 1 wedstrijd, zij waarschijnlijk een heel seizoen. Dus dat ik in mijn eentje in het stadion nog eens $ 40 extra besteed, $ 100 met merchandise, so what! Maar dat houd je toch niet een heel seizoen vol?? Of denk ik te simpel?
Eten en drinken in een stadion is nou eenmaal duur. Iets met vraag en aanbod. Of je nu in Amerika of Europa bent. Je betaalt vrijwel overal de hoofdprijs. Dan is het Mercedes Benz Stadium in Atlanta een plezierige uitzondering. Cola, hotdog, popcorn, allemaal $2. Als ik dan zie dat ik bij het voetballen €6 betaal voor een bekertje cola. Of €12,50 bij het autoracen voor een patatje met, dat vind ik ook verre van normaal.
Ik vind $12 voor een bottomless soda wel weer meevallen. Als je een beker cola koopt. Dan krijg je ook een serieuze beker. Maar overall onder de streep is het van 9 van de 10 keer overprized.

Het grote verschil tussen bijvoorbeeld baseball en football zijn grofweg gezegd 73 thuiswedstrijden. In Seattle staan de stadions naast elkaar. In het Century Link worden 8 footballwedstrijden per jaar gespeeld, en als alles meezit 11. In het T-Mobile park er direct naast minimaal 81. Ik ken genoeg mensen die naar alle 8 de thuiswedstrijden gaan en daar helemaal uit hun plaat gaan wat eten en drinken betreft. Ik ken echt niemand die naar alle 81 thuiswedstrijden van de Mariners gaan kijken. Maar ik ken genoeg mensen die direct uit hun werk naar het stadion gaan. Daar hun vrienden en/of familie ontmoeten en vervolgens er een hapje en een drankje doen. Basketball en hockey zitten daar weer tussenin.
tomhster schreef:
12 jul 2019, 23:57
New York Islanders 17 dollar per blik...
Afgezien van de prijs, het feit dat je een blik krijgt bij een sportwedstrijd?! Zie het ook bij het football. Glazen flessen met bier die op de tribune worden verkocht aan supporters van de thuis- en tegenpartij die gezellig door elkaar zitten. Probeer dat is in Europa...
Coyote schreef:
12 jul 2019, 22:21
Een mooie reden niets van NFL te bezoeken.
Ik kan geen enkele reden bedenken om de NFL niet te bezoeken... :wink:
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door tomhster »

Een wedstrijd die nergens om gaat (bijv. beide teams uitgeschakeld voor de playoffs) is in mijn optiek redelijk zonde van het geld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer