DV 2019 winnaar - Wat nu?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Mimi19
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 mei 2018, 06:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Mimi19 »

Hallo allemaal,

Volgens het bulletin ben ik in juli aan de beurt voor mijn interview, maar ik heb nooit meer iets gehoord?
Ik zie in andere topics hele timelines voorbij komen, maar ik heb eigenlijk totaal niets meer gehoord of ontvangen. Hoe lang van tevoren kregen jullie je uitnodiging voor het interview?

Groetjes.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Queste »

Iets meer info over wat je wel en niet gedaan hebt zou het een stuk makkelijker maken om te antwoorden.

Om te beginnen heb je je DS-260 ingevuld nadat je gezien hebt dat je geselecteerd bent? Zonder dat zul je nooit iets horen omdat er vanuit gegaan wordt dat je van gedachten veranderd bent.
Welke informatie heb jij opgestuurd? Welke informatie heb je ontvangen?

https://immigrationinto.us/to-do-list-f ... navigation
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Nagini »

Als je je DS 260 hebt ingevuld en nooit meer iets gehoord hebt dan raad BritSimon je aan om ongevraagd al je documenten NU in te sturen (http://britsimonsays.com/dv2019-selecte ... read-this/). In principe is er nog tijd, maar de tijd dringt. Waarschijnlijk wordt je zelfs bij nu indienen pas in Augustus -September geinterviewd. Na 30 September houd het op, en worden geen visa's meer vergeven.
Mimi19
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 mei 2018, 06:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Mimi19 »

Queste schreef:
23 mei 2019, 07:20
Iets meer info over wat je wel en niet gedaan hebt zou het een stuk makkelijker maken om te antwoorden.

Om te beginnen heb je je DS-260 ingevuld nadat je gezien hebt dat je geselecteerd bent? Zonder dat zul je nooit iets horen omdat er vanuit gegaan wordt dat je van gedachten veranderd bent.
Welke informatie heb jij opgestuurd? Welke informatie heb je ontvangen?

https://immigrationinto.us/to-do-list-f ... navigation
Oeps, dat was inderdaad wel handig geweest. Ik heb de DS-260 meteen ingevuld. Sindsdien in afwachting van een uitnodiging...
Mimi19
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 mei 2018, 06:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Mimi19 »

Nagini schreef:
23 mei 2019, 08:02
Als je je DS 260 hebt ingevuld en nooit meer iets gehoord hebt dan raad BritSimon je aan om ongevraagd al je documenten NU in te sturen (http://britsimonsays.com/dv2019-selecte ... read-this/). In principe is er nog tijd, maar de tijd dringt. Waarschijnlijk wordt je zelfs bij nu indienen pas in Augustus -September geinterviewd. Na 30 September houd het op, en worden geen visa's meer vergeven.
Bedankt voor de handige link en de hulp! Ik heb alleen wél die bevestigingsmail gekregen.. ik heb eerder al eens contact gezocht met het centrum (met een andere vraag) maar werd van het kastje naar de muur gestuurd. Misschien moet ik toch nog eens bellen...

(Sorry als ik dit meerdere keren heb gepost, ik heb hier heel slecht bereik)
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Nagini »

Met de bevestigingsmail bedoel je de mail "KCC has received your documents" of de mail "“Records indicate You have submitted a complete and valid DS260 for each family member, and You have provided all required documentation to the Kentucky Consular Center.” ? Je moet namelijk na je DS 260 een aantal documenten opsturen (Diploma, paspoort, Vog?), check bijvoorbeeld de britsimon site voor de exacte documenten. Dit is een nieuwe procedure sinds 2018 om te voorkomen dat veel mensen op een interview niet komen opdagen of zonder/met de verkeerde papieren op het interview verschijnen. Gisteravond is een nieuwe batch 2nl's verstuurd voor mid/eind juli interviews, dus je interview zal sowieso pas in aug of september hebben.

Welke is van jou op toepassing? Het helpt ons ook als je verteld wat/wanneer je hebt ingestuurd.
Indien geen documenten (diploma, kopie paspoort, etc) ingestuurd --> NU insturen, aantal dagen/week wachten, e-mailen en/of bellen of de documenten goed zijn
Indien recent documenten ingestuurd & bevestiging ontvangst --> na een week oid bellen/emailen of de documenten goed zijn
Documenten ingestuurd & alleen bevestiging ontvangst --> nu emailen/bellen om te checken of de documenten goed zijn
Documenten ingestuurd & Ready for Scedualing E-mail --> Wacht af tot 2nl, je interview zal in augustus of september zijn.
Mimi19
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 mei 2018, 06:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Mimi19 »

Ik heb sinds het invullen van de ds260 in mei 2018 al alle benodigde documenten klaarliggen, maar ik wacht op de instructies voor het uploaden. Ik heb eind december 2018 contact gehad met ze en toen zeiden ze dat ze mijn ds260 nog aan het behandelen waren en ik mijn documenten pas moest opsturen bij nader bericht.

Bij de instructies op de website staat dat alle documenten die rechtstreeks worden verzonden vernietigd worden. Is er dan een speciaal adres waar de documenten heen moeten? Ik begreep dat ik een persoonlijke mail met een persoonlijke link voor het uploaden zou krijgen.
Mimi19
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 mei 2018, 06:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Mimi19 »

Ik heb zojuist weer een e-mail gestuurd als antwoord op de mails van december...

Superbedankt voor jullie hulp, ik waardeer het enorm!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Nagini »

BritSimon raad dus aan om ook zonder bericht je documenten via de E-mail op te sturen. Volg de instructies op http://britsimonsays.com/new-document-s ... re-update/. Het gaat om het e-mailen van gescande documenten. In de oude procedure moest je je documenten direct opsturen (dus fysiek met de snailmail/post naar de VS). Als je fysiek papieren opstuurt naar de KCC worden ze inderdaad vernietigd, dit is wat ze bedoelen met 'rechtstreeks', volgens mij. E-mails vernietigen is een beetje overkill. Je scans e-mailen kan geen kwaad, te lang wachten wel, vandaar de suggestie om zelfs zonder prompt de documenten te E-mailen.
Mimi19
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 mei 2018, 06:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Mimi19 »

Hallo allemaal!

Om jullie even op de hoogte te houden: na nog wat standaardmails vanuit Amerika en van de Nederlandse ambassade vandaag toch maar eens naar het KCC gebeld. Volgens een hele aardige dame is er absoluut geen reden tot paniek en is het met mijn hoge (ongunstige) nummer heel logisch dat ik nog niks heb gehoord. Ze zei dat ik rustig moest afwachten en dat nog lang niet alle interviews ingepland zijn. Pak van mijn hart! 😄

Ze zei dat ik evt al mijn papierwerk kon verzamelen, maar hoe hebben jullie dat gedaan? Ik heb weinig zin om een paar honderd euro uit te geven aan beëdigde vertalers als ik straks evt alsnog niet een interview krijg 😅
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door ADE01 »

Wat zou je moeten vertalen? De standaard documenten komen tegenwoordig allemaal in meerdere talen, waar onder Engels. Deze zijn ook niet heel duur.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Nagini »

Hey Mimi, heb jij ondertussen je documents al verstuurd? Brit had er een update over:
"So – visas will NOT be exhausted this year, BUT some cases will miss out due to the new procedure. There will be some people expecting their 2NLs that don’t understand they need to send documents. As of now I am aware of a number of cases that STILL have not be asked to submit documents, and we are very close to the end of the year. Readers of this blog know to follow up on their documents, but what about people who just think this is normal and they are waiting for an email for their 2NL and don’t realize the importance of the documents. Those people will probably miss out this year. Remember, the final interviews (September) will be scheduled in July. That means that cases must be fully processed, INCLUDING DOCUMENTS, within 2 to 3 weeks from now."
Mimi19
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 mei 2018, 06:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Mimi19 »

Jammer genoeg heb ik in verschillende landen gewoond waar ze de documenten niet in het Engels afgeven..

Ik heb mijn documenten nog niet verstuurd want ik wacht op de mail, in overleg met die vrouw van het KCC aan de telefoon.

Fingers crossed :)
SilverLake1973
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mar 2019, 09:49

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door SilverLake1973 »

zoals ik de website lees moet je de documenten zo snel mogelijk opsturen, zonder fouten. Wacht niet op de tweede notificatie brief, maar stuur het allemaal op. " If you have NOT been asked to submit your documents – submit them now. " quote from BritSimonsays site. Alle nummers for Europe voor DV2019 worden als "Current" gezien in de July Visa Bulletin en mogen dus hun papierwerk opsturen - doet dit zo snel mogelijk, investeer in de vertalingen, want dit is letterlijk a one in a million kans.

http://britsimonsays.com/vb-for-july-in ... -released/

op deze regerings website kan je de documenten en waar je ze aanvragen in welk land dan ook vinden.

https://travel.state.gov/content/travel ... untry.html

Stuur je papierwerk op!
SilverLake1973
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mar 2019, 09:49

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door SilverLake1973 »

Als je een kans wilt om de green card te krijgen is het belangrijk dat je dit leest, het is nu 19 Juni en hij zegt dat je alles in orde moet hebben en opgestuurd voor EINDE JUNI:

http://britsimonsays.com/dv2019-selecte ... read-this/
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door kastelke »

En die website is al jaren actief en weet waarover hij het heeft. Zelf zou ik ook zijn advies volgen!!!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Nagini »

Ja precies, dat is wat ik wilde zeggen. Je documenten -NU- sturen heeft volgens mij geen nadelen, en er zijn op zijn site mensen die een interview gescedualed kregen zonder dat ze eerst de e-mail die om hun documenten vraagt hebben gekregen omdat ze ongevraagd de juiste documenten hadden aangeleverd. Lijkt mij een baat het niet dan schaad het niet situatie, in het ergste geval kijken ze er toch niet naar tot je de mail van het kcc krijgt. Je moet een (internationaal) uittreksel van het geboorteregister (€13.40 in mijn gemeente en komt met een engelse vertaling), de bio data pagina van je paspoort (niet vertaald) en VoG in te sturen (€41.35 , komt met een korte engelse uitleg). Daar komen militaire records, VoG's van andere landen, adoptie/trouwcertificaten e.d. bij als dat van toepassing is. Niet een enorme investering. Pas op je interview hoef je diploma's en dergelijke te laten zien die misschien vertaald moeten worden.
Als je wacht tot de mail komt, duurt het bij sommige van die documenten uit NL tot wel 8 werkdagen tot ze aankomen. Zeker als je VoG's uit het buitenland moet hebben kan dat even duren. Dan zit je al in juli, en dan moet iemand vóór eind juli en je documenten goedkeuren en je inplannen voor een interview, want in juli plannen ze meestal de interviews voor september.

In een van zijn recente posts werd bediscussieerd dat de nieuwe documentenprocedure mogelijk door een andere instantie of departement wordt geregeld dan de rest van het proces. Ik vraag me af of mensen in het consulaat van A'dam op de hoogte zijn van de problemen met de nieuwe procedure. Disclaimer: Ik leef erg mee met mimi omdat ik zo'n zelfde hoog nummer voor 2020 heb haha.
Mimi19
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 mei 2018, 06:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Mimi19 »

Ik heb eindelijk een mail gekregen van het KCC!!
Had het eigenlijk al opgegeven... Nu dan toch maar mijn papierwerk regelen dus :D

Het is me alleen niet echt duidelijk wat ik moet hebben qua geboorteakte:

Afschrift burgerlijke stand
Een afschrift van een akte van de burgerlijke stand is een fotokopie van de akte

Uittreksel burgerlijke stand
Een uittreksel bevat alleen de persoonsgegevens uit de akte.

Het lijkt mij dat ik het afschrift moet hebben? Maar die komt alleen in het Nederlands...
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door Dutchess »

Afschrift en dan laten vertalen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: DV 2019 winnaar - Wat nu?

Bericht door RaphaelB »

Dutchess schreef:
12 jul 2019, 14:44
Afschrift en dan laten vertalen.
Exact, had hier zelf in February nog een topic over geopend. Want een standaard internationale geboorte akte afschrift wordt vaak niet eens als geldig gezien omdat daar informatie op mist.

Ik heb destijds het Nederlands afschrift zelf laten vertalen door een erkend vertaler. En toen werd het geaccepteerd. Door dit gedoe liep het maanden extra vertraging op
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer