The best ROADTRIP in the WORLD!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door stegeman »

Niet mijn manier van vakantie om telkens met auto bezig te zijn en met opnames maken, Drones, go pro’s en nog meer. Kost mij teveel tijd. Maar ben blij dat enkele anderen zoals Tetouani het wel doen. Geeft toch mooie beelden? De beelden van de natuur zijn goed gelukt en dat mag gezegd worden.
Wat mij betreft moeten we met elkaar accepteren dat ieder anders is. Af en toe een toch wat negatieve toon vind ik persoonlijk erg jammer van zo’n mooie site. Mijn advies aan allen (incl ts zelf) zou zijn: wees wat positiever. Er is op social media al negativiteit genoeg (De reden waarom ik geen fb en andere zaken meer heb). We zijn allemaal anders.
Filmpjes waarin mensen zichzelf filmen op YouTube vind ik ook niks. Toch kijk ik af en toe wel zodat we toch goed kunnen zien waar we heen gaan.
Er zijn ook veel leuke dingen in dit filmpje. Voor mij de natuur, maar voor een ander misschien juist die auto’s.
Misschien allen eerst denken over de manier waarop iets gebracht wordt. Dan kan commentaar minder hard aankomen. Want overal mee eens zijn hoeft ook niet.
En dat mensen nieuwsgierig raken naar wat er aan vooraf is gegaan bij dat hotel is wel begrijpelijk. Dat heb ik ook wel :D

Gr. Alice
Laatst gewijzigd door stegeman op 11 jul 2019, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door PSVwally »

Het is wel een flink filmpje voor een proloog. Maar je hebt zo te zien veel mooie plekken bezocht. Al heb ik wel mijn twijfels of je overal met je drone hebt mogen filmen. Het is een leuke trip geweest. Ik vraag me alleen wel af wat nou constant de problemen met die mustangs waren

Ik zou overigens wel het gezicht van die hotelvrouw blurren. Maar dat is mijn mening.
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door tetouani »

@PSVwally

Bij welke drone locaties die ik heb gefilmd heb jij je twijfels?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door PSVwally »

Nou ja, sowieso is het in glenn canyon nra (lake Powell) verboden en in heel navajo nation idemdito.

Je mag tegenwoordig in zoveel parken niet meer vliegen dat ik het ook niet meer doe (ik heb de mijne overigens nooit mee naar de usa genomen)
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door UitHolland »

Daar heb je al heel wat tijd in gestopt. Goed werk!

Ik had je trailer gezien omdat Youtube bedacht dat ik deze ook wel wilde zien vanwege het filmpje uit je ondertekening.

Vandaag zag ik dit topic pas.

Als je geen toestemming hebt van die vrouw om haar reactie op youtube te zetten denk ik dat het op zijn minst netjes is haar te blurren.
Denk aan de servicevoorwaarden van Youtube, deze negeren gaat je niet helpen.

Deze opmerking in de beschrijving en video... "The more subscribers I got, the faster I upload the next episode." euh ja :roll:
Daar knap ik wel een beetje op af, dit kost jeje imago denk ik.
Ik geloof niet dat 1 video je aan duizenden volgers gaat helpen.

Van mij had je proloog al 4 delen mogen zijn. Voor mijn smaak was hij te lang.
Ik denk dat je dan meer kijktijd behaald met wat kortere afleveringen, er zijn namelijk nog meer video's die ik wil zien.

Succes!
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door Ziva »

Ik wilde ook afhaken na je begin met die serveerster maar besloot toch verder te kijken en heb zowaar de hele trailer uitgekeken :lol: .

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zeker niet meer filmpjes van je ga kijken. Je titel schept verwachtingen die niet echt waargemaakt worden in deze trailer. De intro van het rijden door de verschillende landschappen was geweldig maar daarna....

Je maakt echt prachtige beelden van de natuur en je droneshots zijn fantastisch maar de muziek is super bombastisch en soms gewoon irritant. Verder zie ik voornamelijk beelden van auto's (die jullie echt lijken af te raggen...) en flauwe grapjes onderling die echt niet grappig zijn voor buitenstaanders zoals ik die er niet bij waren. Sommige dingen deden mijn wenkbrauwen fronsen ook en ik vraag me af waarom je dat je filmpje wil laten zien.

Het beeld wat ik nu over hou na het zien van deze trailer is "stel irritante gasten die zich respectloos hebben gedragen in Amerika". En dat terwijl je hier altijd op mij overkomt als een onwijs leuke vent die heel veel kennis heeft van Amerika en vaak heel behulpzaam is. Sorry.... kan er even niets meer van maken behalve dan dat je hopelijk nog wat mooie foto's wilt plaatsen ;)
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door tetouani »

PSVwally schreef:
11 jul 2019, 20:53
Nou ja, sowieso is het in glenn canyon nra (lake Powell) verboden en in heel navajo nation idemdito.

Je mag tegenwoordig in zoveel parken niet meer vliegen dat ik het ook niet meer doe (ik heb de mijne overigens nooit mee naar de usa genomen)
Daar heb je gelijk in.

@Ziva
Klopt. Mijn Youtubekanaal gaat voornamelijk over auto's.

I love cars!

Opmerking moderator

Bericht aangepast ivm lange citaten
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door Njit »

Even een Sidenote. Als je een bericht Quote dan liever niet het complete bericht maar enkel het relevante gedeelte. Zie ook viewtopic.php?f=1&t=17691
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door tetouani »



Aflevering 1 is online.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door sanook »

Nou ik denk daar komt wat...
Als audio fanaat stoorde ik me een paar keer aan de tikjes die je hoort bij stille edits, hier en daar slechte edits, en het windgeruis.
Qua video vind ik de harde bewegingen van de go-pro, bv wanneer deze op jullie hoofd zit, irritant.
Qua inhoud vond ik het allemaal (nog) niet heel bijzonder.

ps: het is HET paard :wink:
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door tetouani »

@sanook

Nee de paard. Alles is de. ;)
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door tetouani »



Episode 2 is online!

Van Las Vegas naar de Grand Canyon en een stukje verder.
Gast

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door Gast »

Mooie plaatjes! Waar is dat laatste deel op die zandweg?
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door tetouani »

Thanks @eoms. Dat is vlakbij Tuba City. Het heet Balanced Rock.

Hier kun je meer info vinden over deze locatie wat niet met borden of iets dergelijks is aangegeven.

https://www.ontdek-amerika.nl/amerika/b ... drock.html
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door tetouani »



Mijn 3e aflevering is online.

Dit keer neem ik jullie mee naar Coal Mine Canyon.

Het kleine broertje van de Grand Canyon, dat bijna niet bezocht wordt door toeristen.

Wij waren hier 3 uur lang en wij hebben in die 3 uur geen 1 toerist gezien! BIZAR!!

Ik vind Coal Mine Canyon zelfs mooier en ook mooier op de foto uitkomen dan Grand Canyon.

Je krijgt van mij 1000 Euro als je in mijn filmpje iemand anders kan spotten dan ik en mijn reismaatje haha.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door stegeman »

Mooi die coal mine canyon. We zouden die volgens mij mee kunnen nemen als we van de GC naar Monument Valley (MexIcan Hat) rijden. Stukje vd weg af zo te zien. Kun je misschien vertellen of dit goed toegankelijk is? Off-road???
Al kom ik beslist niet op de plekken waar jullie stonden :o Ik zou woest worden op Mn kameraad geloof ik:shock: . Lijkt me wel interessant die canyon. Zeker als er niemand is.
En tja. Wat iemand van je filmpjes vindt maakt niet uit. Als je het zelf maar mooi vindt toch! De dingen waar ik niks mee heb filter ik net als bij alle anderen voor mezelf wel uit. Toch krijg ik door jouw filmpjes (en van anderen) een goede indruk van hoe het op de plekken die je gefilmd hebt is en ben daar blij mee. Thanx voor het delen.
Laatst gewijzigd door stegeman op 28 jul 2019, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door tetouani »

De weg er naartoe is prima te doen. Het is een zandweg, maar is speciaal aangelegd om erheen te kunnen rijden. En zo ver van de grote weg is dat ook niet. Ik gok iets van 300 meter.
Gebruikersavatar
Hamilton
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jul 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door Hamilton »

Coal Mine Canyon erg indrukwekkend. Je video's niet echt, te veel populair gedoe, maar dat is maar mijn bescheiden mening. Ik zal denk ik niet de doelgroep zijn.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door kalaman »

Ik sluit me aan bij @Hamilton .

Ik vind het ook niet kunnen dat je vliegt in gebieden waar dit verboden is. Door dergelijke cowboys dienen de regels steeds maar strenger gemaakt te worden.
Mijn zoon won in 2013 de GoPro Video Award in de VS met zijn dronevideo "Wild Utah from Above", met onder andere beelden van in Nationale Parken. Geen enkel shot werd echter gemaakt zonder expliciete toestemming. Toen kreeg men die nog vrij vlot, nu echter helemaal niet meer. We nemen dan ook onze drone nooit meer mee naar de VS (kan ook moeilijk want de huidige drone is inmiddels een uit de kluiten gewassen professionele drone geworden), gewoon omdat er toch niet meer mag gevlogen worden in alles wat onder "wilderness area" valt, en dat is behoorlijk uitgebreid.

Daarnaast vind ik het behoorlijk onverantwoord om te zien dat jouw vriend tot op de uiterste overhangende rotsen gaat liggen in Coal Mine Canyon. Iedereen die er ooit geweest is weet dat dit levensgevaarlijk is want die zijn he-le-maal niet stabiel en kunnen zo afbreken.
Op die manier dan meer likes of views te proberen generen vind ik echt niet kunnen want dat kan anderen aanzetten om hetzelfde te doen. In deze tijden van social media draait het bij velen immers enkel maar om het aantal likes, wat ze daar ook moeten voor doen.

Maar het bijzonderste is dat jullie een leuke tijd gehad hebben en er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dergelijke video's wel leuk vinden. After all there is no accounting for taste.

Ter info: de zwarte stenen waar je overloopt waarbij je zich afvraagt wat het is, is gewoon steenkool zoals je overal kan zien in de de lagen van COAL Mine Canyon.

Overigens, het veruit mooiste deel van CMC is niet waar jullie geweest zijn, maar bereik je via een dirt road 500 meter verder naar het oosten. Daar zie je ook The Ghost, de alleenstaande hoge rots.

Afbeelding2018-04-11 Canyon X - Balancing Rock - Coalmine Canyon by Kalaman Travel, on Flickr

Afbeelding2018-04-11 Canyon X - Balancing Rock - Coalmine Canyon by Kalaman Travel, on Flickr
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: The best ROADTRIP in the WORLD!

Bericht door Almere vak V »

Tsja, wat zal ik er is van zeggen. Ik vind het leuk dat je zoveel plezier hebt gehad. Laat ik dat voorop stellen.

Alleen zou het mooi zijn dat een ander na jou ook nog van dezelfde dingen kan genieten, of dezelfde activiteiten kan ontplooien. Ik doel daarmee op hoe je met je auto omgaat, hoe je je in een park gedraagt en of je de regels een beetje respecteert. Veel jongelui hebben het woord respect vooraan in de mond hangen. Heb dan ook respect voor het materiaal wat je huurt, heb respect voor de plek waar je komt, heb respect voor de regels die er heersen, hoe idioot ze ook in jouw ogen mogen zijn.

Door dit soort capriolen worden regels aangepast. Worden huren verhoogd. Woorden toegangsprijzen aangepast. En het zou mooi zijn als je later met je kinderen ook nog naar dit soort plekken kunt gaan.

Probeer met de spullen van een ander minstens net zo om te gaan als met de spullen van jezelf. Probeer op de plek van een ander je net zo aan de regels te houden als voor de regels die eventueel ook bij jou thuis gelden. Respect krijg je niet. Respect verdien je.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer