Leuke bestemming in de USA met 4 jarige. Behalve Florida :)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Leuke bestemming in de USA met 4 jarige. Behalve Florida :)

Bericht door ronenivonne »

We zijn ons een beetje aan het oriënteren voor een leuk reisje in Oktober 2020 met ons kleine meid van dan bijna 5 jaar. We willen in de herfstvakantie een weekje eerder gaan ( mag nog voor haar 5de verjaardag vanuit school )

Heeft iemand ervaring met een bepaalde bestemming met een kleuter? Florida willen we waarschijnlijk een jaartje overslaan.

Alvast bedankt!
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Leuke bestemming in de USA met 4 jarige. Behalve Florida :)

Bericht door Vito »

Willen jullie op één plek blijven of rondreizen?
Op 1 plek is tussen Los Angeles en San Diego misschien leuk, kun je ook nog wat dingen doen rond die steden.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Leuke bestemming in de USA met 4 jarige. Behalve Florida :)

Bericht door KW1984 »

Beetje flauw antwoord, maar op die leeftijd kunnen ze zich overal wel vermaken. Als je maar genoeg 'rust' hebt voor af en toe een zwembad, speeltuin, park, strandje, ijsje etc.
Wij zijn net terug van een camperrondreis(je) met onze dochter van 4,5 (noordwesten). Ze vond het geweldig, het verblijven/slapen in een camper maar vooral ook de campings. Lekker buiten scharrelen, interactie met de amerikaanse kindjes, af en toe een plons, etc. Ook erg prettig om altijd al je spullen bij de hand te hebben en niet uit een koffer te hoeven leven (natuurlijk wel je camper elke keer weer rijklaar maken...).
Laatst gewijzigd door KW1984 op 11 jul 2019, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Janena
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Leuke bestemming in de USA met 4 jarige. Behalve Florida :)

Bericht door Janena »

Chicago is voor kinderen erg leuk, zeker omdat er parken en een gratis dierentuin is een natuurlijk het mooie lake Michigan met stadsstrand meteen aan downtown Chicago.
Oktober is het kwa weer misschien al wel wat minder daar, wij gaan begin augustus (mijn kinderen zijn wel wat ouder...

Mocht je willen rondtoeren dan is een rondje Denver met Rocky Mountains bijv. leuk, of een kortere route in het zuidwesten. Misschien vinden jullie het leuk om vanaf Chicago de Amtrak trein te nemen naar Salt Lake City? Mooie route via Denver /Rocky Mountains en je hebt privé slaapcabines en een panorama rijtuig..
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Leuke bestemming in de USA met 4 jarige. Behalve Florida :)

Bericht door ronenivonne »

Thx voor de tips zover.

Chicago lijkt ons idd wat laat in het jaar en een camper reis staat op ons lijstje als onze dochter wat ouder is.
LA zijn we 2x geweest en San Diego hebben we ook bezocht. Dit zou echt ook nog een mogelijkheid zijn. Disney Anaheim is ook erg leuk.

Heeft iemand ervaring met New York en Washington met een 4 jarige? Ligt in de buurt van New York ook een leuk strand toevallig? Wat is leuk met kids hier. Of beter als ze wat ouder is?

Verder alle tips voor een leuke bestemming met kids welkom
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Leuke bestemming in de USA met 4 jarige. Behalve Florida :)

Bericht door winterpark »

Je zou ook een klein rondje vanaf Atlanta kunnen doen, met daarin o.a. Great Smoky Mountains. Hier worden wat voorstellen gedaan voor een route van twee weken: viewtopic.php?f=15&t=74616

En anders een rondje Texas, of een klein rondje vanaf Las Vegas.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Leuke bestemming in de USA met 4 jarige. Behalve Florida :)

Bericht door tomhster »

Strand, New York en oktober is geen logische combinatie. Ik denk dat je dan beter richting South Carolina of Georgia kunt gaan. Myrtle Beach heeft een gemiddelde temperatuur van rond de 25 graden in oktober.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Leuke bestemming in de USA met 4 jarige. Behalve Florida :)

Bericht door WeernaardeVS »

Ik neem aan dat je twee weken weg wilt, aangezien je de herfstvakantie noemt?

Wij hebben geen ervaringen met het weer in oktober, maar wel met een dochter :wink: .
Hawaii vond zij (als kleuter) geweldig leuk, maar is wel wat ver voor twee weken. Dochter deden wij altijd plezier met wandelen, klimmen, beekjes/meertjes, overnachten op bijzondere plekken en gewoon "prutsen". Stenen verzamelen, dammetjes bouwen, hutjes van takken etc.
Het maakt ook wel uit of je gaat kamperen. Op een camping kunnen ze zich al snel vermaken. Zit je in een hotel, dan moet je er " op uit" .
Omgeving Bend (Oregon) vonden wij erg leuk en afwisselend, alhoewel het weer in oktober waarschijnlijk wat frisser is.
Misschien is omgeving Las Vegas / Page (of nog iets zuidelijker) ook een optie.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Leuke bestemming in de USA met 4 jarige. Behalve Florida :)

Bericht door ronenivonne »

Thx voor de tips.

Ondertussen beginnen we toch wat terug te krabbelen van het “niet Florida” 😆. Onze dochter heeft het er regelmatig over en Disney blijft voor mij en mijn vrouw toch ook bovenaan het lijstje staan ondanks we er al vaker geweest zijn. Ook de westkust van Florida is qua strand erg mooi.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1643
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Leuke bestemming in de USA met 4 jarige. Behalve Florida :)

Bericht door BonnyR »

Helemaal mee eens @WeernaardeVS Op deze leeftijd kunnen kinderen nog zo genieten van de "kleine dingen" Gewoon beetje verf om steentjes te verven, visnetje, emmertje schepje, vergrootglas etc.etc. Eigen goedkoop fototoestelletje vond onze dochter ook geweldig. Ik denk dat ik gewoon zou gaan voor een bestemming waar je overdag ( tot kinderbedtijd) nog lekker buiten kunt zijn.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Leuke bestemming in de USA met 4 jarige. Behalve Florida :)

Bericht door Vito »

Ik zou mooi naar Florida gaan :lol: Waarom wat gaan zoeken als je daar ook naartoe kunt?
En dan Disney en de Gulfcoast combineren. Villa in Orlando en in Cape Coral, ik wist het wel.
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Re: Leuke bestemming in de USA met 4 jarige. Behalve Florida :)

Bericht door mirjamenjasper »

Wij zijn in 2017 met 2 kids van 2 en 5 in USA geweest, in Florida een rondreis en van Chicago naar SF.
Ik kan je Florida per camper echt van harte aanbevelen!
Wij hadden vooraf alle campings geboekt en zo veel mogelijk in stateparks geslapen. Dan zie je echt weer een hele andere kant van Florida! (Weet niet hoe en of jullie anders in Florida rondreizen) wij vonden het ook super fijn dat je na n dag strand je de kids zo onder de douche kon zetten en dat je alles bij de hand hebt.
In de stateparks zijn veel gemoedelijke zwemgelegenheden in de springs, veel bezienswaardigheden, (kleine) wandelingetjes, speeltuintjes en wildlife wat onze kids heel leuk vonden.
Tis wel aan te raden om als je er voor kiest de campings van te voren te boeken. Ze zitten snel vol. Boeken gaat makkelijk op de site van de USA stateparks
De rest waar we geweest zijn vonden de kids ook super leuk, maar gezien de 2 weken die jullie gaan, de vliegafstand en het weer..... Ik snap wel als jullie voor Florida gaan😁
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Leuke bestemming in de USA met 4 jarige. Behalve Florida :)

Bericht door MrsBucket »

In New Jersey heb je leuke dingen met een 4 jarige, maar het weer in oktober is daar slecht te voorspellen. Je hebt er bijvoorbeeld Sesame Place (https://sesameplace.com/philadelphia/) en Storybook Land (https://storybookland.com). In PA heb je Knoebels (http://www.knoebels.com) en in het najaar van dit jaar wordt Nick JR indoor geopend in Jersey City, naast New York. Daarnaast heb je daar ook nog dingen als Atlantic City met de Boardwalk, maar ook Wildwood en Ocean City. Met lekker weer is het daar heel goed vertoeven, maar ja... in oktober weet ik het niet.
toinegroot
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 sep 2019, 12:49
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Leuke bestemming in de USA met 4 jarige. Behalve Florida :)

Bericht door toinegroot »

Wij zijn al 3 keer met de camper en jonge kinderen naar Florida geweest, groot pluspunt is dat het weer altijd goed is en je echt buiten kunt leven.
Er is heel veel te doen, je hebt pumpkin festivals overal, muziek festivals die zeer kind vriendelijk zijn, je moet er van houden maar op die manier dompel je je echt onder in de Amerikaanse cultuur. Prachtige stranden, mooie campings waar wij nooit van tevoren reserveerden maar altijd terecht konden ( oktober is laag seizoen), klimparken, boot tochtjes, buiten bioscoop in een park ( bijv in st Petersburg) en absolute aanrader is de camping turtle beach!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Leuke bestemming in de USA met 4 jarige. Behalve Florida :)

Bericht door Almere vak V »

toinegroot schreef:
27 sep 2019, 13:08
groot pluspunt is dat het weer altijd goed is
Ik weet niet in welk Florida jullie geweest zijn. :wink: Maar in mijn Florida is dat zeker niet het geval!!
toinegroot
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 sep 2019, 12:49
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Leuke bestemming in de USA met 4 jarige. Behalve Florida :)

Bericht door toinegroot »

Almere vak V schreef:
27 sep 2019, 14:14
toinegroot schreef:
27 sep 2019, 13:08
groot pluspunt is dat het weer altijd goed is
Ik weet niet in welk Florida jullie geweest zijn. :wink: Maar in mijn Florida is dat zeker niet het geval!!
Wij zijn 3 keer in oktober geweest, blijkbaar is dat de droge maand want in die 3 keer hebben we 1 keer een regendag gehad.
verder is de temperatuur zeer aangenaam met 25-30 graden
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Leuke bestemming in de USA met 4 jarige. Behalve Florida :)

Bericht door winterpark »

Texas lijkt me ook zeer aangenaam in oktober :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer