Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
USAtheBest
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2019, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door USAtheBest »

Wij gaan in september naar Amerika en het lijkt ons leuk om een sport te bezoeken die daar erg populair is, het liefst honkbal of rugby. Nu heb ik gezocht maar ik vind het lastig om te zien wanneer er wedstrijden zijn en ook om te bepalen of het een beetje druk bezochte wedstrijden zijn of dat we straks naar een amateur wedstrijd aan het kijken zijn :P

We zouden dit willen doen als we in San Francisco of Los Angeles zijn.
In SF hebben we nog geen auto.
In SF komen we 1 september aan (we landen om 10 uur, dus die zag wordt lastig i.v.m. mogelijke vertraging etc.) We vertrekken in SF op 4 september. Dan halen we onze huurauto op. Dus in principe zou 4 september een mogelijkheid zijn (2 en 3 ook).

We komen op 5 september aan in LA en vertrekken daar weer op 8 september. Weet iemand of er in die periodes toevallig een leuke wedstrijd ergens te zien is?
Jullie hulp is welkom! Bedankt alvast!
Cheesecake
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Cheesecake »

Qua honkbal: Giants spelen uit als jullie in DF zijn, maar 6 tm 8 september spelen La dodgers tegen SF giants in LA. Dat zou dus kunnen :)!
Tickets kun je bijv kopen via stubhub of ticketmaster.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Hockey »

USAtheBest schreef:
08 jul 2019, 16:17
....... een sport te bezoeken die daar erg populair is, het liefst honkbal of rugby.
Rugby is in de VS niet erg populair, dus ik vermoed dat je American football bedoelt.
Honkbal is Major League Baseball, Oakland Athletics in SF en de SF Giants ook in SF, en de LA Dodgers en LA Angels of Anaheim in LA.
American Football is de NFL, LA Rams in LA en San Francisco 49ers in SF.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door boonens »

NFL regular season begint pas op 5 september, dus in SF ga je geen wedstrijd kunnen meepakken. Op zondag spelen de Rams uit, maar de Chargers thuis. Dat zou je dus kunnen proberen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Pleank »

De Oakland Athletics spelen thuis tegen de Anaheim Angels op 3, 4 en 5 september. Wij gaan ook, heb via Stubhub kaartjes gekocht. Je kunt er met de BART heen (beetje afhankelijk van waar je overnacht natuurlijk).
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Almere vak V »

Gezien het feit dat je het over rugby hebt doet mij vermoeden dat je nog niet eerder bij een American Football wedstrijd bent geweest. Als je dan niemand bij je hebt die je kan uitleggen wat er wel of niet gebeurd en waarom dan zou ik mn geld in de zak houden als ik jou ben. Kaarten zijn vaak spuugduur en mocht je een beetje waar voor je geld willen hebben dan is het wellicht wel handig dat je weet waar je naar zit te kijken.

Komt bij dat de Chargers in een klein baggerstadion spelen in afwachting tot ze terecht kunnen in het nieuwe stadion wat in LA gebouwd gaat worden. Het is me dan ook een raadsel waarom ze de Chargers weggehaald hebben uit San Diego. Franchise wordt echt om zeep geholpen op deze manier.

In dat geval is honkbal een stuk makkelijker te volgen en een stuk relaxter dan football. Als ik dan zou moeten kiezen tussen de A's tegen de Angels en de Dodgers tegen de Giants. Dan zou ik kiezen voor de Dodgers tegen de Giants. En wel om een aantal zaken. Dodgers tegen de Giants zijn twee ploegen die de laatste tien jaar altijd in de top gepresteerd hebben. Giants hebben de World Series 3 keer gewonnen de laatste 10 jaar. En de Dodgers trokken de afgelopen twee jaar aan het kortste eindje in de World Series. Het stadion van de Dodgers is veel gaver dan die ouwe bak met ellende van de A's. In die ouwe bak komt dan ook geen hond kijken. Gemiddeld 30.000 toeschouwers per wedstrijd minder dan de Dodgers. De Dodgers is by far het best bezochte team in de MLB. Zowel uit als thuis. Dus ook beter dan de Yankees. Wat sfeer en beleving betreft een vele betere keuze dan Oakland. Mocht je toch voor Oakland kiezen dan kan je er afhankelijk van waar je verblijft er met de BART naartoe. Mocht je met je auto gaan. Zet dan je auto aan de voorkant van het stadion neer. Aan de achterkant is een stuk goedkoper, maar dan kom je ook aan de ongure kant van Oakland terecht.
Gast

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Gast »

Let wel op bij het kiezen van een wedstrijd, in de VS staat de thuisspelende ploeg altijd laatst, dus Dodgers - Giants is in SF. Dit komt omdat ze het als "Dodgers at Giants" uitspreken.
USAtheBest
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2019, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door USAtheBest »

@Almere vak V thanks voor je uitgebreide antwoord!! Ik denk dat ik dan inderdaad zou kiezen voor Honkbal.
@eoms Bedankt voor de info, wist ik niet inderdaad.

Nu is me wel een beetje onduidelijk of ik nu wel of niet naar die wedstrijd Dodgers - Giants kan gaan, want dan zou dat dus in SF zijn? Terwijl als ik hier kijk: https://www.mlb.com/dodgers/schedule/2019-09 lijkt het alsof dit voor de Dodgers (LA) een thuiswedstrijd is op 6, 7 en 8 september. Klopt dat? of is die wedstrijd in SF?
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Pleank »

@Almere vak V haha jouw bericht is wel heel negatief over Oakland Athletics :lol: wil ik nog wel erheen?

We hebben al kaartjes (Lower Box prime 107, zag er wel uit als een goede plek) en zijn nog nooit bij honkbal geweest dus ik schat in dat we 't alsnog wel leuk gaan vinden. Het was de enige wedstrijd die in ons reisschema paste.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Almere vak V »

USAtheBest schreef:
09 jul 2019, 15:54
Klopt dat? of is die wedstrijd in SF?
Klopt! Het is Giants @ Dodgers. Dus de wedstrijd is bij de Dodgers.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Almere vak V »

Pleank schreef:
09 jul 2019, 16:00
haha jouw bericht is wel heel negatief over Oakland Athletics wil ik nog wel erheen?
Als je geen keus hebt, heb je geen keus. Als je dan een sportwedstrijd wilt zien en dit is je enige optie dan is het gewoon gaan wat mij betreft. Dan zit er niks anders op!

Ik ben sowieso geen liefhebber van honkbal. Ik kijk liever naar traaggroeiend kunstgras dan naar een honkbalwedstrijd. Wij gaan er wel een paar keer per jaar naartoe maar dat is vooral omdat dit voor ons DE mogelijkheid is om met veel vrienden rondom Seattle in 1 keer af te spreken. Mariners is ook een baggerploeg maar spelen wel in een fantastisch stadion met erg goed eten. Dus met vrienden, eten en drinken vermaak ik me daar meer dan prima.

Ik kom beroepshalve minimaal 1 keer per jaar in het Oakland Coliseum. Gelukkig voor football maar zelfs dan is het echt het meest verschrikkelijke stadion waar ik ooit in Amerika geweest ben. Overigens op de voet gevolgd door FedEx Field in Washington. Google voor de gein worst stadium in Amerika en je zult een paar opvallende constante tegenkomen zullen we maar zeggen. En daar is dit er eentje van. Het is oud, het is slecht onderhouden, je zit ver van het veld, rioleringsproblemen, enz, enz. Het is een verpaupert geheel. En past alleen al daarom perfect in de omgeving. Dit alles straalt af op alles. De mensen die er werken. Het eten wat je er krijgt. Parkeer je auto alleen in de directe nabijheid van het stadion. En aan de voorkant. Achterkant is een stuk goedkoper. Maar daar zou ik zeker bij avondwedstrijden mn auto niet willen ophalen.

Zelfde geldt overigens voor de Oracle Arena die er tegenaan gebouwd is. Daar speelt dan de beste basketballploeg van Amerika. Maar ook dat is een gruwel. Warriors verhuizen naar een nieuwe hal in San Francisco. En de Raiders verhuizen naar Las Vegas. Heel benieuwd hoe lang de A's er nog gaan spelen.

Maareuh, desondanks, veel plezier... :blink:
USAtheBest
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2019, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door USAtheBest »

Bedankt allemaal voor de reacties! Het lijkt me erg gaaf om er een keer bij te zijn, al is het maar voor de sfeer :)
Is er nog verschil in welke dag je gaat? Waarom spelen überhaupt dezelfde clubs 3 dagen achter elkaar tegen elkaar?
Gast

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Gast »

Dag maakt niet uit. Ze moeten ver reizen, dus daarom altijd een paar wedstrijden in een rij.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Coyote »

USAtheBest schreef:
10 jul 2019, 00:21
Het lijkt me erg gaaf om er een keer bij te zijn, al is het maar voor de sfeer :)
Is er nog verschil in welke dag je gaat?
Is zeker gaaf een baseball wedstrijd te bezoeken! Heb er al vele bezocht en vond het elke keer weer een belevenis. :clap:

Als je naar een wedstrijd gaat in Los Angeles bij de Dodgers dan heb je op vrijdagavond vuurwerk na afloop. Erg leuk om mee te maken. Verder kan ik je aanraden ruim op tijd aanwezig te zijn. Het hele gebeuren in het stadion en op het veld voor een wedstrijd is al een belevenis op zich. Zorg dat je je buikje vol hebt voor je het stadion betreedt. Voor eten en drinken betaal je nl. de hoofdprijs in het stadion. Kijk ook even naar de parkeertarieven. Ook dat is in de regel niet goedkoop.

En voor de rest, geniet ervan! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Mrvanilla »

Ja is een hele leuke belevenis. Ben ook naar de Dodgers geweest. Geef helemaal niets om baseball, maar toch echt heel leuk om mee te maken en goed te betalen.

Afhankelijk van de locatie van je hotel en de hoge parkeerkosten (en het drinken van een duur biertje) kun je wellicht opteren om een Uber te nemen als vervoer.
Groetjes,
Daniel
USAtheBest
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2019, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door USAtheBest »

@Coyote thanks voor de tips!
@Mrvanilla ik zie dat we eigenlijk vlakbij het stadion zitten met ons hotel (we overnachten in het InterContinental LA DownTown hotel). Dat is +- 3 kwartier lopen naar het stadion wat op zich al goed te doen is :) Een Uber zal dan ook niet enorm duur zijn voor die afstand.
Gast

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
10 jul 2019, 10:29
Zorg dat je je buikje vol hebt voor je het stadion betreedt. Voor eten en drinken betaal je nl. de hoofdprijs in het stadion
Voor het ultieme honkbalgevoel eet je natuurlijk een hotdog, popcorn en Cracker Jacks *in* het stadion. :thumbup:
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Pleank »

Almere vak V schreef:
09 jul 2019, 16:22
Als je geen keus hebt, heb je geen keus. Als je dan een sportwedstrijd wilt zien en dit is je enige optie dan is het gewoon gaan wat mij betreft. Dan zit er niks anders op!
Angels zou evt ook kunnen qua timing, is dat dan beter? Tegen Athletics óf Astros.

Sorry voor het stellen van deze vragen in dit topic trouwens :roll:
Cheesecake
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Cheesecake »

Waarom kies je niet gewoon voor Dodgers-Giants? Grote clubs, dus het stadion zal mooi vol zitten en het komt toch het beste uit qua data? Snap niet wat je verder nog wilt horen.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Honkbal / Rugby wedstrijd bezoeken

Bericht door Pleank »

@Cheesecake Ik ben niet de topicstarter. Ik ben van 2-4 september in San Francisco, en van 25-27 september in LA. Dus andere data dan de topicstarter. Dat is de reden dat ik niet naar de Dodgers kan gaan, en vandaar ook de 'sorry dat ik deze vragen in dit topic stel' :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer