Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Cindy1969 »

Goed plan, veel plezier alvast!
BartK
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door BartK »

Ik wil voor 2 kids met beiden een iPhone 8 voor 3 weken, waar het kan, onbeperkt bereik hebben tijdens onze trip door CA, AZ, NV en UT volgende maand. Ik lees in dit forum (en daarbuiten) veel positiefs over Arieli. Echter ik lees ook dat je met de Sim-cards van deze aanbieder wel eens gebeld wordt of gesmst. Een vriend heeft vorig jaar voor z’n kids 4 weken 2 simcards van Prepaidzero gebruikt in Florida en was daar erg tevreden over. Die zijn weliswaar ruim 20 euro duurder, maar als dit betekent dat je dan niet gestoord wordt heb ik dat er graag voor over. Echter als ik op sitejabber kijk dan lees ik overwegend slechte recensies. Wat zijn jullie ervaringen met deze aanbieder ? En herkennen jullie het gebeld of gesmst worden met Arieli ?
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Dat gebeld worden kan je niet of moeilijk vermijden. Ik heb dit al met ALLE simkaarten gehad die ik ooit heb aangekocht. Soms meer met de ene als met de andere. Dit komt voornamelijk doordat nummers in de VS herbruikt worden. Zo had er ooit een vrouw haar puppies online gezet en mijn nummer erbij gezet (haar oude/verlopen nummer), maar die advertentie had eigenlijk al offline moeten zijn. Ik kreeg dus de hele dag door telefoon van mensen die puppies wouden kopen. :)

Wat ik soms wel probeer te doen: soms kan je een zonenummer kiezen voor het telefoonnummer dat je krijgt. Als ik dan bv een trip maak aan de westkust, vraag ik een zonenummer van een kleine stad aan de oostkust. Als je dan telefoon krijgt van die regio weet je zeker dat het niet voor jou is of een robocall is.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door stegeman »

Heb net de aireli Sim besteld. Aangezien het ons alleen om een beetje internet gaat voor de eerste dagen, en niemand dat nummer heeft. Gaat het geluid uit van de telefoon waar de Sim in gaat en nemen we geen telefoon op. Dus we negeren inkomende belletjes gewoon :wink:
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Je kunt ook een data-sim kopen waar geen nummer aan vast hangt, dan heb je ook geen last van lastig vallen. Ik heb deze tijdens onze laatste trip naar Californië naar volle tevredenheid gebruikt:
https://www.ebay.de/itm/263159146174
Voor nog geen 29 euro incl verzenden. 10GB op het AT&T netwerk.
zie ook: viewtopic.php?f=10&t=68607&p=1210606#p1210606
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door chippie777 »

stegeman schreef:
10 jul 2019, 05:56
Heb net de aireli Sim besteld. Aangezien het ons alleen om een beetje internet gaat voor de eerste dagen, en niemand dat nummer heeft. Gaat het geluid uit van de telefoon waar de Sim in gaat en nemen we geen telefoon op. Dus we negeren inkomende belletjes gewoon :wink:
Inderdaad en bij ons is de simkaart voor een puber en die bellen nooit en worden nooit gebeld. Dus die negeren die telefoontjes altijd.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door stegeman »

Ik bedenk me ineens. Volgens mij word ik wel gebeld als jk een Uber besteld heb. Maar goed dan reken ik er op dat moment ook even op... Ben benieuwd wanneer we hen binnen krijgen. Ik las iets over een dag van tevoren activeren. Ik neem aan dit dit ook bijv vier dagen ervoor wel kan. Zolang we maar weten dat we slechts 30 dagen internet hebben toch? Geeft tijd even apps erop te zetten enzo. (Aparte telefoon)
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Je kunt voor vertrek of dag van vertrek activeren. De 30 dagen gaan in vanaf activatie.
Ook zonder geactiveerde Sim kun je gewoon via WiFi je apps al installeren. De Sim werkt pas in de US en niet in NL.
cornekev
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 dec 2018, 12:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door cornekev »

Collega's,

Wij gaan eind augustus op reis van uit Calgary naar Yellowstone en via Seattle terug naar Calgary (Banff/Jasper).
Volgens de coverage maps heeft de Areili simcard haast geen coverage in Montana/Idaho/Wyoming.

Verizon heeft blijkbaar wel betere coverage maar ik vind nergens welke simcard ik kan nemen om onze reis van 3 weken te overbruggen.

Heeft iemand ervaring met de kaart van AT&T in deze staten of weet iemand welke formule ik best kan nemen bij Verizon?

Alvast bedankt
BartK
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door BartK »

Dank voor jullie reacties. Ben d'r nog niet helemaal uit maar zal wel prepaidzero worden op basis van de goede ervaringen van m’n vrienden. Hun kids hebben er geen last gehad met gebeld worden en het bereik etc was prima. Onze kids willen vooral onderweg tijdens de soms lange afstanden kunnen you-tuben of een on-line spelletje kunnen doen. Aangezien ze beiden een nog geen jaar oude iPhone 8 hebben met in Nederland een Vodafone abonnement en prepaidzero met t-mobile werkt moet ik de toestellen dan nog simlock vrij maken ?
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Marlies »

Twee jaar geleden hadden wij een AT&T simkaart en waren we een deel van onze reis in Idaho en Wyoming (inclusief Yellowstone). We hadden redelijk bereik (met name rondom de steden en de 'corridors' van snelwegen, maar niet overal (met name niet in Yellowstone).
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

kreeg gisteren een Arieli kaart binnen. Besteld op dinsdag 2-7 en op dinsdag 9-7 in de brievenbus! STSF2019 geeft nog steeds 5% extra korting voor de liefhebbers hier!
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Elendan »

Van te voren AT&T kaart besteld 10 gb voor €28,99 via Duits bedrijf TravSim, werkte prima in Noord California en Oregon. Zonder bellen, maar met Skype konden we ook gewoon bellen. Hotspot functie gebruikt op laptop, surface, iphone via een Samsung S9. Uiteindelijk maar 3 gb verbruikt, we zijn geen verfent internetters op vakantie, was voornamelijk om campings te zoeken dumpstations en mijn reisverslag bij te werken online. Vorige keer Arielli, waren we ook tevreden over maar volgend jaar zou ik toch weer voor alleen AT&T internetkaartje gaan en met minder GB als dat goedkoper is via ebay.de.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door noname4 »

sanook schreef:
10 jul 2019, 07:55
Je kunt ook een data-sim kopen waar geen nummer aan vast hangt, dan heb je ook geen last van lastig vallen. Ik heb deze tijdens onze laatste trip naar Californië naar volle tevredenheid gebruikt:
https://www.ebay.de/itm/263159146174
Voor nog geen 29 euro incl verzenden. 10GB op het AT&T netwerk.
zie ook: viewtopic.php?f=10&t=68607&p=1210606#p1210606
Ik heb dit kaartje besteld en was er binnen een paar dagen.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Interessant onderzoek inzake de 4 grootste Netwerken in de US (Sprint, Verizon, AT&T en T-Mobile).

https://www.opensignal.com/reports/2019 ... experience

onderaan het artikel staat ook een (summier overzicht van de performance van de netwerken in een 71-tal steden.
xon
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:57

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door xon »

Hi!

Ik heb de volgende vraag nu twee keer aan Arieli gesteld maar geen reactie :wink: en toen ik iets vroeg over de aanschaf binnen een uur. Zal wel toeval zijn :wink:

Misschien weet iemand van jullie het:

Is het met een (prepaid) AT&T unlimited kaart usa/ca mogelijk om van telefoon te wisselen tijdens gebruikers periode? Anders gezegd, blijft het IMEI nummer dat is opgegeven tijdens de activatie gekoppeld (en noodzakelijk) of wordt dit alleen voor activatie gebruikt eenmalig?

Hoor graag!
Maurice147
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2019, 21:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Maurice147 »

Ik kom 7 September terug van 13 dagen Florida.Ik heb een Arieli sim met onbeperkt data die dan nog een dag of 17 werkt.Als ik hier iemand blij mee kan maken.....................(gratis uiteraard)
Jvdkorput
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 dec 2012, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Breda

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jvdkorput »

Hoi Maurice,

ik neem hem graag van je over hoor.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

xon schreef:
16 jul 2019, 08:59
Is het met een (prepaid) AT&T unlimited kaart usa/ca mogelijk om van telefoon te wisselen tijdens gebruikers periode? Anders gezegd, blijft het IMEI nummer dat is opgegeven tijdens de activatie gekoppeld (en noodzakelijk) of wordt dit alleen voor activatie gebruikt eenmalig?
Weet uit eigen ervaring in juni 2019 (want nieuwe iPhone in US gekocht) dat je zonder problemen het Arieli AT&T kaartje kunt overzetten naar een andere telefoon.
ikkejb
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ikkejb »

sanook schreef:
10 jul 2019, 07:55
Je kunt ook een data-sim kopen waar geen nummer aan vast hangt, dan heb je ook geen last van lastig vallen. Ik heb deze tijdens onze laatste trip naar Californië naar volle tevredenheid gebruikt:
https://www.ebay.de/itm/263159146174
Voor nog geen 29 euro incl verzenden. 10GB op het AT&T netwerk.
zie ook: viewtopic.php?f=10&t=68607&p=1210606#p1210606
Dus als ik het goed voorheb is het de simkaart insteken en gewoon surfen? Er moet niets van instellingen veranderd worden in de gsm zelf?
Gewoon 'plug en surf' dus? :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer