Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Een rondreis in 2020 door Oregon en Washington is een van de opties die we serieus willen bekijken. Een andere optie is Washington i.c.m. West Canada. Daarom maar even een nieuw topic aangemaakt in het juiste forum.

Een grove opsomming van de bezienswaardigheden waaraan we denken:
Seattle
Olympic NP
Coast Trail (101) tot Newport
Crater Lake
Mt Hood
Portland
Columbia River Gorge
Glacier NP
Mount Rainier NP
Vancouver

En dat alles in een logische route met voldoende stops voor een periode van zo'n 3,5 week eind juni /juli. Zou ook later kunnen als dit v.w.b. het weer beter is. Yellowstone laten we bewust achterwege omdat we hier in 2018 al zijn geweest.

Een eerste concrete vraag:
Zou het een optie kunnen zijn om na aankomst in Seattle eerst een bezoek te brengen aan Vancouver en vervolgens terug om bij Fort Casey met een ferry de oversteek te maken naar Port Townsand en daarna voor een overnachting naar Sequim of Port Angeles ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door ingrid14 »

Glacier ligt wel helemaal uit de richting.
Tussen de door jou genoemde plaatsen mis ik Mt St Helens en John Day Fossil Beds
Voor Glacier zou ik 2 nachten aan de ooskant doen (ideale locatie daar is Many Glacier) en 1 nacht aan de westkant

Misschien heb je iets aan onze verslagen
in 2016 gingen we van Seattle naar SF (met Olympic, Mt Rainier, Mt St Helens, Portland, Columbia River Gorge, John Day, Crater Lake)
in 2017 gingen we van Chicago naar Seattle (met Glacier)
in 2018 deden we een rondje Seattle (met Vancouver, Glacier, Mt Rainier, Mt St Helens)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Bedankt voor de reactie en de suggesties. Ik ga je verslagen eens lezen.
Wij zouden ook graag een bezoek brengen aan Vancouver en dit inpassen in een route.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou Glacier skippen. Kost je erg veel reistijd terwijl alle andere bezienswaardigheden in Oregon/Washington liggen. Je zou daar ook nog wel wat zaken kunnen toevoegen, zoals genoemd door Ingrid. Het plaatsje Bend is bijvoorbeeld ook mooi. Of je doet nog een stukje California met Redwood NP.
Groetjes,
Daniel
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Ingrid/Daniel, Ik lees bij jullie beiden dat Glacier NP teveel uit de mogelijke route ligt. Toch kom ik volgens mij regelmatig verslagen tegen van reizen in het NW waarin Glacier NP wel is opgenomen. En ook dat dit zo'n geweldig mooi park is.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Mrvanilla »

Het kan natuurlijk ook wel. Maar meestal zie je het in combinatie met Yellowstone of iets dergelijks. Je moet nu feitelijk 2-4 dagen (11 uur rijden vanuit Colombia River Gorge en tien uur vanuit Mt Rainier) reizen om dat park te bezoeken, er ligt ook niet veel onderweg wat je kunt doen. Vanzelfsprekend kan dat het, begrijp met niet verkeerd, maar het kost je dus wel een aantal reisdagen.
Groetjes,
Daniel
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Duidelijk. Maakt het wel lastig om een goede keuze te maken. We gaan weer puzzelen.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Almere vak V »

Een wijs man heeft hier onlangs op het forum gezegd, je mist meer, dan dat je ziet. Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. Wij komen nu al jaren meerdere keren per jaar in Oregon en Washington State en toch komen we elke keer weer op plekken dat we tegen elkaar zeggen, hoe hebben we dit al die jaren kunnen missen??

Dan wat jullie reis betreft. Voorgaande sprekers hebben een punt. Je hebt alle zaken die je wil zien op een redelijke verticale noord-zuid lijn liggen. Dan is Glacier wel een heel eind uit de slinger in 1 keer. Op zich is dat niet erg. Als je het er voor over hebt, jullie reis, jullie moeten het rijden, dan zou ik het ook zeker doen. Of zoals mijn vrouw zegt als we "thuis" in Oregon zijn en ik wil naar de hockey. Als jij er 6 uur voor wilt rijden, ga je gang. Met de nadruk op je, en niet op we...

Vancouver is vanuit Seattle prima te doen. Leuke stad trouwens!! Grouse Mountain is een aanrader en ook Stanley Park kan je jezelf prima vermaken! Mocht je Glacier willen doen. Dan zou je vanuit Crater Lake via Bend (hier ook al genoemd) naar Glacier NP kunnen rijden. Dat zou ik dan doen via Hells Canyon. Erg mooie plek met een waanzinnig diepe canyon. Daarbij is de Grand Canyon kinderspel. Ik zou dan overigens Vancouver na Glacier NP doen. Anders ben je op en neer aan het rijden tussen Seattle en Vancouver en dat is zonde van je tijd.

Wat het weer betreft hoef je jezelf weinig zorgen te maken. Rondom Portland meestal in deze periode tussen de 25 en 30 graden. Naar het noorden wellicht iets minder, naar het zuiden iets hoger.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Ook nu weer dank voor de opmerkingen en suggesties. Nemen we zeker mee bij de puzzel. :thumbup:
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Marlies »

Over een maand vertrekken wij voor een rondreis door Washington en Oregon van 3,5 week. Vorig jaar hebben we heel intensief gekeken naar de mogelijkheid om Glacier in onze reis op te nemen (want we hoorden en lazen hele positieve dingen over die park). Bij het uitschrijven van onze route van dag tot dag zijn wij uiteindelijk toch tot de slotsom gekomen dat (minstens) drie extra reisdagen, voor een verblijf van 3 dagen in het park (meer tijd wilden we gezien de rest van de route hier niet voor uittrekken) voor ons de afweging niet waard was. Nu hebben we deze 6! dagen kunnen verspreiden over de rest van ons rondje. Wat wel meespeelde is dat wij met (jonge) kinderen reizen en met een camper. Met z'n 2-en een huurauto hadden we misschien een andere afweging gemaakt.
Vancouver en Vancouver Island kun je volgens mij heel goed toevoegen aan een rondje vanuit Seattle, en ook hier kun je met gemak een dag of 5 voor uittrekken (bijvoorbeeld 3 dagen Vancouver Island en twee dagen Vancouver). De combinatie van de highlights in Washington, Oregon , Vancouver, Vancouver Island en Glacier NP voor een reis van 3,5 week zou voor ons sowieso teveel van het goede zijn (teveel onderweg en relatief weinig tijd ter plaatse).
Je kunt trouwens ook met de ferry van Victoria (Vancouver Island) naar Port Angeles (dat is een van de opties waar ik vorig jaar naar heb gekeken).

Groet,
Marlies
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Marlies, bedankt voor je uitgebreide uitleg. Nemen we mee in onze afwegingen. Ben wel benieuwd naar de route die jullie gaan doen en hebben gedaan. Zou je die eventueel willen delen ? Mag in een privébericht. Wij reizen inderdaad met 2 personen en overnachten in hotels. Dus geen camper.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Ron, als je op een forumnaam klikt kun je de berichten van dat forumlid zien en in het geval van Marlies ook hun topic met de route. Zie viewtopic.php?f=16&t=71602&p=1178569#p1178569.

Ik begrijp de opmerkingen over Glacier wel. Mocht je eens plannen hebben om naar Canada te gaan dan kun je het misschien makkelijker meenemen in een route met een deel Canada en een deel VS. Als je niet weer dit deel gaat bezoeken dan is Glacier wl de moeite waard om nu mee tenemen, zeker als je voldoende tijd hebt.
Zonder glacier zijn er voldoende andere dingen waarmee je je tijd kunt vullen. Naast de mogelijkheden die al genoemd zijn kun je ook eens naar de San Juan eilanden kijken.

Marianne
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Kiezen uit veel moois blijft lastig. Canada + USA twijfelen we ook nog over, maar ondanks dat we niet meer de jongsten zijn komt er wellicht toch nog een volgende keer. De San Juan Eilanden had ik al iets over gelezen in een bericht van Almere vak V.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

@ingrid14 En welke van jullie 2 bovenstaande routes in 2016 en 2018 spreekt je het meeste aan ?

@Marlies Wat is de reden dat jullie meerdere dagen Bend hebben gepland ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Marlies »

Bend lijkt ons een leuk en gezellig stadje (met leuke restaurants en brouwerijen), daarnaast zijn er vanuit Bend veel bezienswaardigheden binnen een redelijke afstand, bijvoorbeeld:
- Koosah Falls
- Dee Wright Observatory
- Tumalo Falls
- Sparks Lake / Elk Lake (op de route van de Cascade Lakes National Scenic Byway)
- Newberry National Volcanic Monument
- Paulina Falls
- Raften / kanoën op de Deschutes River
- Lava River Cave
- Smith Rock State Park

Meer dan genoeg te doen dus...Daarnaast vonden we het ook gewoon fijn om (ongeveer) halverwege onze reis een plek te hebben waar we een aantal nachten op dezelfde campground kunnen staan.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door KW1984 »

Net terug van onze reis waarbij we ook 2 nachten in Bend hebben verbleven. Kan het van harte aanbevelen! Leuke vibe, mooie ligging/omgeving, goede brouwerijen en lekker eten.

Wij verbeleven in Tumalo State Park, mooie camping van waaruit je een schitterende wandeling kunt maken langs de Deschute River. Zoals hiervoor aangegeven is er ook veel te doen in de omgeving van Bend. Ook het landschap (high desert / prairie) vonden wij een leuke afwisseling met de ruige kust en naaldbossen die we daarvoor hebben gezien.

Wij hadden ons er prima nog langer kunnen vermaken, zouden daar denk ik zelfs een hele vakantie (1 a 2 weken) kunnen doorbrengen.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Met jullie adviezen om Glacier NP nu te skippen en mogelijk een andere keer te doen heb ik een eerste opzet gemaakt met een mogelijke route. Zo op het oog lijkt het of er nog meerdere dagen in te vullen zijn, maar dat zal uiteindelijk wel meevallen als ik met jullie hulp verder kan verfijnen. Bijvoorbeeld plekken waar meerdere nachten zijn aan te bevelen of extra stops wenselijk zijn vanwege de afstanden e.d. Of bijvoorbeeld een bezoek aan Seattle aan het begin of eind van de reis.

dag 1 thuis - Seattle
dag 2 Seattle - Port Angeles (Olympic NP)
dag 3 Port Angeles - (Olympic NP - Hurricane Ridge)
dag 4 Port Angeles - Forks (Olympic NP)
dag 5 Forks - (Olympic NP)
dag 6 Forks - Astoria (Oysterville)
dag 7 Astoria - Newport
dag 8 Newport - Crater Lake
dag 9 Crater Lake - Bend (Cascade Lakes Scenic Byway)
dag 10 Bend - Mount Hood (Painted Hills)
dag 11 Mount Hood - The Dalles
dag 12 The Dalles - Portland
dag 13 Portland - (Silver Falls SP)
dag 14 Portland - Mt. St. Hellens
dag 15 Mt. St. Hellens - Mt. Rainier
dag 16 Mt. Rainier - Seattle
dag 17 -
dag 18 -
dag 19 -
dag 20 Vancouver -
dag 21 -
dag 22 -
dag 23 -
dag 24 Seattle - Thuis
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker een extra dag uittrekken voor Mt Rainier.
Verder schrijf je Painted Hills bij Mount Hood? Als je naar de Painted Hills wilt zou ik daar ook in de omgeving overnachten. Wij hebben in Mitchell overnacht, zie daarvoor ons 2015-verslag.

Marianne
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Extra dag Mt Rainier voeg ik toe. Suggestie voor Painted Hills kijk ik naar.
Ben ook benieuwd of de verdeling en het aantal dagen voor Olympic NP voldoende is.
En ligt het voor de hand om bij Newport de kustweg te verlaten en richting Crater NP te rijden of toch eerst nog iets zuidelijker gaan ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Ron Notenboom: rondreis Oregon/Washington 2020.

Bericht door Mrvanilla »

Planning rondom Olympic op zich goed. Hangt een beetje van je plannen af. Hoe laat rij je van Seatte naar PA? Want als dat vroeg is kun je die dag al een groot deel van Hurricane Ridge verkennen.

Dag erna richting Lake Crescent en de regenwoud gebieden. Dag daarna de stranden. Dan win je dus effectief één dag.

Ik zou ook een extra nachtje Bend doen en een dag extra Mt Rainier.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer